بازدید 41754
«دیلی استار» مدعی شد

جزئیاتی از پشت‌پرده حمله اخیر رژیم اسرائیل به مواضع حزب‌الله

حدود چهار روز پیش، جنگنده های رژیم اسرائیل در یک حمله ناگهانی، مواضع حزب الله لبنان را در شرق این کشور مورد حمله قرار دادند. حمله ای که حزب الله وعده داده در زمان مناسب انتقام آن را از صهیونیست ها خواهد گرفت. اما یک روزنامه لبنانی امروز با انتشار گزارشی، مدعی شده به جزئیاتی از این حمله و علت وقوع آن دست یافته که بیش از هر چیز، به تغییر راهبرد جنگی حزب الله مربوط می شود.
کد خبر: ۳۸۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱ 28 February 2014
جزئیاتی از پشت‌پرده حمله اخیر رژیم اسرائیل به مواضع حزب‌الله
حدود چهار روز پیش، جنگنده های رژیم اسرائیل در یک حمله ناگهانی، مواضع حزب الله لبنان را در شرق این کشور مورد حمله قرار دادند. حمله ای که حزب الله وعده داده در زمان مناسب انتقام آن را از صهیونیست ها خواهد گرفت. اما یک روزنامه لبنانی امروز با انتشار گزارشی، مدعی شده به جزئیاتی از این حمله و علت وقوع آن دست یافته که بیش از هر چیز، به تغییر راهبرد جنگی حزب الله مربوط می شود.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «دیلی استار» لبنان مدعی شده به جزئیاتی از مسائل مربوط به حمله اخیر رژیم اسرائیل به مواضع حزب الله دست یافته است. این روزنامه می نویسد مقامات عالیرتبه امنیتی و همچنین متخصصان نظامی می گویند گروه های شورشی تکفیری در سوریه، اخیراً توانسته اند به سلاح های با کیفیت و مهمی دست پیدا کنند و همین موضوع، سبب شده تمام توجه حزب الله به نبرد در سوریه معطوف شود.

بر این اساس، دیلی استار به نقل از همین منابع امنیتی و نظامی می نویسد که حملات رژیم اسرائیل، احتمالاً واکنشی به فعال شدن بیش از پیش حزب الله در مرزهای شرقی لبنان (مرز با سوریه) بوده، زیرا حزب الله قصد دارد با استفاده از تکنیک های مبارزاتی جدید و استفاده از نیروهای تازه نفس، فعالیت های خود را در جریان درگیری های سوریه افزایش دهد.

در ماجرای حمله اخیر جنگنده های رژیم اسرائیل به مواضع حزب الله، دو روایت متفاوت مطرح می شود: نخست اینکه این جنگنده ها قرارگاه های حزب الله را در منطقه هدف قرار داده و دوم اینکه هدف این حملات، کاروان های حامل موشک های سنگین حزب الله بوده است.

به گفته منابع امنیتی مذکور، این حملات در چارچوب نظارت مستمر رژیم اسرائیل بر احتمال انتقال سلاح های سنگین از سوریه به لبنان انجام گرفته است. موضوعی که مقامات صهیونیست بارها درباره آن سخن گفته و تهدید کرده اند که برای جلوگیری از وقوع آن، حاضرند به نیروی نظامی متوسل شوند.

این منابع امنیتی و نظامی معتقدند حملات اخیر، به معنای مداخله مستقیم رژیم اسرائیل در درگیری های سوریه نیست؛ اما پیچیدگی های جنگ سوریه و پیامدهای آن برای کشورهای همسایه، از جمله لبنان، به مایه آرامش خاطر رژیم اسرائیل تبدیل شده؛ زیرا درگیری ها به افزایش ناآرامی در دمشق، بیروت و بغداد منجر شده است.

به اعتقاد این منابع، دلیل اینکه حزب الله تاکنون و پس از انجام حملات اخیر اقدام به انتقام گیری از رژیم اسرائیل نکرده، این است که در حال حاضر، نبرد همزمان در دو جبهه برایش مقدور نیست و علاوه بر این، هدف قرار گرفتن احتمالی یک کاروان سلاح به سمت سوریه، دلیل کافی برای انتقام گیری رسمی و علنی به شمار نمی رود.

دیلی استار می افزاید حزب الله قد دارد به زودی یک عملیات نظامی را با عنوان «کوهستان سفید» علیه شورشیان سوری انجام دهد. هدف از این عملیات، از میان بردن مقرهای شورشیان سوری در مرز لبنان و تضمین امنیتی جاده ای است که از دمشق به سمت ساحل سوریه امتداد یافته و سپس به سمت «یبرود» می رود.

گفته می شود مقامات نظامی حزب الله طی هفته اخیر ملاقات هایی را در مقرهای متعلق به دولت سوریه و با حضور افسران سوری ترتیب داده اند که هدف از آن ها، کسب آمادگی جهت آزادسازی «یبرود» است. قرار است در این عملیات، واحدهایی از نیروهای مسلح شیعه عراقی نیز حضور داشته و به حزب الله یاری برسانند. به گفته منابع نظامی و امنیتی، یکی از دلایل حساسیت رژیم اسرائیل و حمله به مواضع حزب الله، همین افزایش فعالیت ها در مرزهای لبنان با سوریه بوده است.

با این وجود، حزب الله و ارتش سوریه همچنان در تلاش برای آغاز نبردی در یبرود هستند تا از طریق باز پس گیری این شهر، خطر نیروهای بمب گذار انتحاری و همچنین خودروهای بمب گذاری شده را که از این منطقه به سمت لبنان روانه می شوند، از میان ببرند.

افزون بر این، برخی منابع نزدیک به حزب الله گفته اند یکی دیگر از مواردی که این حزب را به فعال شدن بیشتر در منطقه مذکور واداشته، گزارش هایی است مبنی بر اینکه گروه فلسطینی «حماس»، با شورشیان سوری هم سو شده و تعدادی هواپیمای شناسایی ساخت ایران را در اختیار گروه های بنیادگرا گذاشته است. در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که گروه های شورشی در این هواپیماها بمب و مواد منفجره کار گذاشته و به وسیله آن ها، مواضع ارتش لبنان و یا حزب الله را هدف قرار دهند.

به هر حال، مقامات حزب الله آماده اند تا در صورتی که راه حلی سیاسی برای بحران سوریه یافت نشود، با عضوگیری از نیروهای تازه نفس، فعالیت های خود در این کشور علیه شورشیان را شدت بخشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۵۱
گروه فلسطینی «حماس»، با شورشیان سوری هم سو شده و تعدادی هواپیمای شناسایی ساخت ایران را در اختیار گروه های بنیادگرا گذاشته است
هواپیمای ایرانی بر علیه ایران!!!!!!!!1
حماس ماری در آستین ..
هزار بار گفتم نباید از حماس حمایت کرد چون واسه اونا دشمنی با شیعیان مهمتر از دشمنی با اسراییل هست
واقعا مقامات و سیاستمداران ما از خیانت حماس باید درس بگیرند و انتقام سوریه از این گروه پست ونمک نشناس بگیرند تا برای دیگر گروه های فلسطینی درسی شود.
این فلسطینی ها وقتی صدام ما رو بمباران و شیمیایی می کرد پرچم عراق رو تکون می دادن تا کی باید برای اونا هزینه کرد و جواب عکس گرفت؟
به امید خدا و با تلاش سربازان اسلام تا چند وقت دیگر خبر شکست تکفیری ها را خواهیم شنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
واقعا این منفا ها یعنی چی؟؟؟؟؟
این قدر ما تو کشور تروریست داریم؟آیا؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
ای بابا شما هم همش فکر می کنید همه تروریست هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
دوست عزیز ناشناس، این منفی ها بیش از هر چیز نشان از سردرگمی برخی از افراد دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
حماس حواپیمای بدون سرنشین ایرانی رو داده به تکفیری ها ؟
از حماس تشکر میکنم به خاطر نشون دادن ذات و نیت واقعیش > حمایت از حماس پرورش مار تو استینه
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
ولله که روایات زیادی از اهل ببیت هست در توصیه به اینکه دور باشید از فتنه های عصر ظهور در منطقه . چنانکه امیر المومنین میفرمایند در فتنه و آشوب در روزگار فتنه همچون بچه شتر نر دو ساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد و نه پستانی دارد که دوشیده شود. حالا شما هواپیما که هیچی برو فضاپیما بده ..... الهم عج الولیک الفرج
بنظرم جهادباتکفیری هاواسراییل اولویت همه مامسلمانان است.ازخداوندآرزوی توفیق شیعیان محمدی رادارم.
"گزارش هایی مبنی بر اینکه گروه فلسطینی «حماس»، با شورشیان سوری هم سو شده و تعدادی هواپیمای شناسایی ساخت ایران را در اختیار گروه های بنیادگرا گذاشته است. در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که گروه های شورشی در این هواپیماها بمب و مواد منفجره کار گذاشته و به وسیله آن ها، مواضع ارتش لبنان و یا حزب الله را هدف قرار دهند. "!!!! این هم نتیجه کمک بیش از حد به گروه حماس؟!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
این اطلاعات رو از کجا آوردین که ما تابحال هیچی ازش جایی نخوندیم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
البته نتیجه کمک به حماس شکست اسرائیل توی جنگ‌های اخیر هم بوده که فکر کنم دلیل کافی برای این کار باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
پرفسور عزيز ، ما فقط به حماس تكنولوژي ساخت موشك دست ساز فجر را كه مربوط به دهه نود ميلادي مي شود داديم . يعني ما با اين همه تجربه به اندازه تو نمي فهميم كه نبايد همه چيز در اختيار حماس قرار داد ؟
اسرائیل چشم انتظار روزی هست که ماشین جنگی حزب ا... در جنگ سوریه مستهلک شود و در ضمن با دلمشغولی روسیه در اوکراین احتمال اینکه در جریان سوریه .امریکا و روسیه با هم کنار بیاند زیاده(هر چند روسیه کار خواستی در سوریه انجام نداد).من در عجبم که در حالی که حضور حزب ا... در سوریه برای همه مسلمانان و حتی اروپاییان یک نعمت هست چرا این چنین از سوی کشورهای عرب مورد بی مهری قرار میگیرند.حیف از جوانان حزب ا... و مردم وسربازان سوریه که در جنگ کشته میشوند در حالی که حکام. بعضی از کشورها.. دست در دست شیطان دارند.امیدوارم خداوند بزودی کام انها را با پیروزی مقاومت تلخ کند.(اصلا نابود بشند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
وقتی از همه چیز خبر نداری اینطور اظهار نظر نکن !
مطمئن باشد عربها از تو بیشتر دولت سوریه را می شناسند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
ناشناس حان بی نهایت منطقی و سنحیده فرمودین، ای ماش همه تحلیلگرها تیزبینی و نکته سنجی شما را داشتند. احسنت ...
ببینید این غربیهای ناجنس چطور حزب الله رو درگیر اقاعده کرده با هزینه ما وشما ودیگر مسلمانان حالا دشمنان امیریکا رد سوریه وخارج از مرزهای غرب یکدیگر را تضعیف ونابود میکنند دیگر نیاز نیست با یک هواپیمای بدون سرنشین به وزیرستان جنوبی حمله کنی تا چند نفر از اقاعده را به زحمت شکار کنی حالا حزب الله وبشار اینکار را میکنند والبته دیگر نیاز به نگرانی از قدرت حزب الله همنیست که حالا توانش را مقابل بخشی دیگر از مسلمانان حالا گیریم سلفی صرف میکند بشار هم تضعیف بی اعتبار شده و...
گروه فلسطینی «حماس»، با شورشیان سوری هم سو شده و تعدادی هواپیمای شناسایی ساخت ایران را در اختیار گروه های بنیادگرا گذاشته است
خیلی جالب است ثروت ملت ایران دست حماس باشه و بعد بر علیه خود ایران استفاده بشود
در کل بیشتر نبردهای منطقه از حس خشونت و خودرای بودن کشورهای عرب منطقست
ای بابا همون چیزی که اسرائیل می خواست شد.مسلمونها بیفتن جون هم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
واقعا درست گفتی.
باز هم حماس ثابت کرد خائن است. البته فلسطینی دارای این خصیصه هست وگر نه 1948 زمینهایشان را نمی فرئختند که حالا این شرایط را ایجاد کنند. این حماس که برای صدام مجلس ختم می گیرد و در جنگ سوریه کنار شورشی ها می ایستد آنهم رژیمی که 60 سال است در خاک آنها ساکن هستند واقعا باید خیلی نامرد و خائن باشند که هستند و این دورو بازیها را در می آورند.
واقعا من اين سعودي ها را درك نميكنم،يعني واقعا بشر ميتواند ايمقدر احمق باشد
يعني نميفهمه دشمن واقعا كيه
حماس از ابتدا هم لیاقت نداشت و تفمرهای افراطی وهابی و تکفیری زیادی فعالن توش.اما نصرالله ب صراحت اعلام کرده سرباز ایت الله خامنه ای هستن
با سلام
من از تمام اتفاقات این چند سال با وجود ناراحتی بسیار متعجب نیستم اون چیزی که باعث تاسف و تعجبه که چرا فلسطینی ها و دوستان هم رزم اونا هم در صف تکفیریها قرار گرفتن و اینکه ایران تا حالا نتونسته اقدام در خوری رو انجام بده.البته 2تا تحلیل وجود داره
1 اینکه اونا فقط تفکرات سلفی و مبارزه در این مسیر براشون مهمه و با پول کشورهایی همچون عربسان و قطر کار میکنن و تلاش چندین ساله ایران بی تاثیر بوده و اینکه ایران در بدترین شرایط به اونا کمک کرده براشون قابل فهم نیست
2- اساسا اونا عادت کردن بجنگند حالا بصیرت کافی تو این راه ندارن فرقی نمیکنه طرف مقابل اسرایل و رژیم صهینونسیتی باشه یا رژیم بشار اسد و حامیانش که تمام چندین دهه قبل حامیان خود اونا بودن!
به نظر ميرسد مسئولين بخصوص مسئولين نظامي بايد بر روي يارگيري هاي خودشان در منطقه وجهان دقت بيشتري داشته باشند زيرا جنگ سوريه نشان داد در هيچ شرايطي به گروه هايي مانند حماس و مشابهات انها نبايد اعتماد كردواين بسيار ساده لوحانهاست كه هر سلاحي را كه توليد ميكنيم دراختيار انها بگذاريم افرادي مانند خالدمشعل سالها در ويلاهاي شخصي خودشان(البته با پول ملت ما) درسوريه خوشگذراني كردند وامروز برروي ميزبان سلاح ميكشند و به كودكان انها نيز رحم نميكننداميدوارم روزي نرسد كه باخبر شويم اين هواپيماها به دست جندالعدل افتادهاست
انشاء الله با کمک امت حزب الله در سراسرجهان اسلام فاسدین جهان اصلاح ودرغیراینصورت نابود گردند
واقعا که جالبه اسراییل هم سو با تکفیری ها داره با حزب الله میجنگه.واقعا خاک بر سر دولتهای حامی تکفیری ها برن خجالت بکشن از این آبروریزی که اسراییل هم شده حامی اونها
حالا که امریکا وعربستان با تمام توان برای تجزیه کشورها تلاش میکنند چرا ما از ناهمگونی وتضاد شدید جامعه وملت انها استفاده نمیکنیم.کافی است عربستان با مشکلات درونی مواجه شود .قطعا توان ما برای ساماندهی مخالفین داخلی انان زیاد است .اگر به تماشا بنشینیم انگاه خلافت منحوس اموی ها مجدد فعال میشود...
سلام و اما بعد ریشه رشد جریانات تکفیری و جهادی در منطقه به گمان اینجانب همه گیری گفتمان های تک صدایی و نبو د سابقه مردمسالاری در منطقه ماست که بی گمان در خدمت منافع قدرت های فرا منطقه ای ومانع شکل گیری مفاهیمی نظیر بردباری و تحمل مخالف است چنانکه ما مسلمانان بسیار مشترکات دینی و عقیدتی خویش را فروگذاشته و چنان بر طبل اختلاف میکوبیم که گویا برادر مسلمان دیگرگونه اندیشمان خارج از وادی مسلمانیست و البته اسراییل برنده نهایی این بازی دو سر باخت ماست
نماینده حماس در تهران به وزارت خارجه فراخوانی بشه
و مسئولین حماس اعلام برائت رسمی از تکفیری های بعمل بیارن
و الا حماس هم دست راست تکفیری هاست
مرگ بر اسراییل و مرگ بر مزدور دست نشانده آل سعود
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
شما وقت کردی شعار بده. همه مشکلات از دیگران نیست.
در طراحی هواپیمای بدون سرنشین باید مواردی رو در نظر بگیرد که در صورتی که علیه مواضع ایران بکار گرفته شوند خود هواپیما اصطلاحا دست به خودکشی بزند-اینکار می توند با ارسال کد به هواپیماها(این کد قبلا باید در هواپیما تعریف شوند) و ادغام ان با مختصاتی که از جی پی اس بدست میاید انجام شود.یا نرم افزار هواپیما نیاز به آپگرید سالانه یا ماهانه داشته باشند.تا تروریستا نتونن از طریق سلاحهای رایگان اهدایی ایران به ایران ضربه بزنن
من اگر بخواهم به نوعی در این نبرد درکنارحزب الله لبنان باشم کسی هست بدونه چگونه میشود
حماسیها تمک نشناسند و نامردی کردن چند هواپیمای بدون سر نشین که مهم نیست غربیها هم می تونند بدهند در عوض ایران باید حواسشو جمع کنه و ایتها رو بشناسه خیلی بی لیاقتند.
چقدر گفتم از حمایت حماس دست بردارید! خوب شد حالا ! پهپادهای خودمون بر علیه حزب الله به کار میره.
بفرمائید این هواپیما ها رو حماس کجا داره و چطوری به تکفیریها واگذار میکنه و خودش موشکهای دست ساز استفاده میکنه من که میگم خیالبافی زیاد خوب نیست به فاصله غزه و تکفیریهای سوریه دقت کنید اونا که برای بدست آوردن مواد غذایی از تونلهای استفاده میکنند که اونورش برادران مصری نوکر اسرائیل حاکمند
از اول مشخص بود حماس با تکفیری هاست اما موندم چرا این همه ایران بهش کمک کرده
مرگ بر اسرائیل وحماس
آیا حماس به ایران پشت کرده و با اسرائیل همسو شده است؟ ممکن است طرح این بحث برای تفرقه انگیزی بین ایران و حماس باشد. یا ممکن است درست باشد؟ چرا منتقدین به این بحثها نمی پردازند؟
اینو مطمئن باسیم اگه خدای نکرده سلفیها و تکفیری ها و جبهه النصره و ... در جنگ سوریه پیروز بشند ایران دومین کشوری خواهد بود که بهش حمله خواهند کرد چون هفتا شیعه بکشن میرن بهشت ایرانم که پراز شیعه است پس به امید پیروزی خزب ا... وبشار اسد
گروه فلسطینی «حماس»، با شورشیان سوری هم سو شده و تعدادی هواپیمای شناسایی ساخت ایران را در اختیار گروه های بنیادگرا گذاشته است.

واقعيت اين است كه حماس با اسراييل هم سو شده است . مگر نديديد كه نتانياهو به ملاقات نيروهاي تكفيري در بيمارستانهاي اسراييل رفت.اين هم فصل مشترك حماس با اسراييل.
خنده داره،
به حماس هواپیما میدند
فردا میاد خودمون رو بزنید،

قضیه
قضیه ی مارادونا رو ول کنید غضنفر رو بگیرید که میگن همینه

خدایی اسرائیل رو ول کنید حماس رو بزنید

حدی!!!!!!!!!!!!!!!!!
جنگ داخلی در سوریه هر چی بیشتر ادامه پیدا کنه به نفع آمریکا و اسرائیله. چون دو تا از دشمنای اصلی آمریکا و اسرائیل دارند همدیگرو می کشن. هم منابع و امکانات مالی و انسانی سوریه -ایران و روسیه تحلیل میره. هم القاعده و تکفیریها تضعیف میشن.
حالا میفهمیم چرا آمریکا 6 ماه پیش به سوریه حمله نکرد.
قابل توجه مسئولین سیاسی ایرانی ، چاقو دسته خودشو نمی بره ، اعتماد بیش از حد به حماس و گروهای فلسطینی نتیجه ای جز این ندارد. ازماست که بر ماست
این هم از حماس. نمک ایران را سالها خورده و اکنون نمکدان شکسته و به شورشیان سوری بر علیه دولت سوریه و حزب الله کمک می کند.
حضرت علی (ع) بعد ازجنگ با خوارج فرمودند امروز چشم فتنه را کور کردم ... بعد من با این گروه جنگ نکنید زیرا فرق است بین کسی که ایمان دارد ولی نمی داند که اشتباه می کند با کسی که می داند که اشتبا می کند... به نظرتون بعضی ار این گروههای افراطی می دونن کارشون اشتباه است؟ چه جوری باید با هاشون برخورد کرد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها