بازدید 4930

احمدی‌مقدم: مرزهای شرقی تقویت می‌شود

کد خبر: ۳۸۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸ 27 February 2014
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرز های شرقی کشور با ایجاد برجک های نگهبانی، احداث جاده مرزی و همچنین استقرار نیروهای بیشتر با همکاری نیروهای سپاه پاسداران تقویت می شود.

به گزارش مهر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم که به منظور بازدید از مرزهای شرقی به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در محل فرماندهی مرزبانی استان در زاهدان گفت: با تقسیم کار و همکاری نیروهای بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انسداد مرز، نسبت به استقرار نیرو در مرزها ی شرقی تا پایان نیمه سال آینده اقدام می شود.
 
وی با بیان اینکه بیش از 200 کیلومتر از مرزهای شرقی فاقد جاده دسترسی است ادامه داد: تا پایان سال 93 راه های ارتباطی و دسترسی مرزهای شرقی نیز احداث و تکمیل می شود.
 
وی احداث تعداد 90 برجک مرزبانی در طی 6 ماه آینده را از جمله اقدامات نیروی انتظامی برای تشدید و کنترل های مرزها عنوان کرد و گفت: در دفاع از حریم مرزهای کشور و پیشگیری از نفوذ نیروهای بیگانه و معاند بسیج و سپاه نیز نسبت به گذشته نقش پر رنگ تری در این ماموریت بر عهده خواهند داشت.
 
تلاش برای آزاد سازی گروگان ها ادامه دارد
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بقای باقی مانده گروهک های تروریستی با تحریک سرویس های بیگانه به اقداماتی تروریستی از جمله گروگان گیری مرزبانان ایرانی دست زده اند افزود: سابقه کار در شرق کشور نشان داده است که این گروهک ها نه تنها دارای هیچ منطق خاصی نبوده بلکه  تصمیم گیرنده نیز نبوده و از طرف نیروهای بیگانه تحریک می شوند.
 
احمدی مقدم با اشاره به اینکه تلاش دستگاه دیپلماسی برای آزاد سازی مرزبانان ایرانی ادامه دارد با هشدار به عوامل این گروهک افزود: توصیه می کنم که این افراد دست به اشتباه و جنایت نزنند و امکان بازگشت به آغوش جامعه را از خود سلب نکنند.
 
وی گفت: مسئولان مرزبانی و امنیتی پاکستان در مقام قول در این راستا همکاری خود را اعلام داشتند و لذا انتظار می رود با این تعامل فضا برای فعالیت گروهک های تروریستی با استفاده از خاک همسایه تنگ تر شود.
 
شاخص های امنیت سیستان و بلوچستان مطلوب است
 
سردار اسماعیل احمدی مقدم همچنین امنیت موجود در سیستان و بلوچستان را مطلوب توصیف کرد و افزود: شاخص های امنیتی استان نسبت به سال های گذشته در تمامی ابعاد رو به بهبود است.
 
وی افزود: شاخص های گروگان گیری، قاچاق کالا، سرقت های مسلحانه، مواد مخدر و مقابله با تروریسم و حتی شاخص سرقت در این استان را از شاخص های متوسط کشور در وضعیت بهتری دانست.
 
وی با اشاره با حوادث اخیر از جمله گروگان گیری مرزبانان ایرانی اظهار داشت: اگر حوادث اخیر در طی یک سال گذشته به وقوع نمی پیوست این استان جزو امن ترین استان های کشور محسوب می شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار