بازدید 23214
کلیدهای اقتصادی برای فاز دوم هدفمندی:

چه کسی ۲۵ درصد برق ملت را گران کرد؟

در حالی که پیش از این، افزایش بهای حامل‌های انرژی برای سال آینده قطعی شده بود و وزیر اقتصاد از آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای سال آینده ‌خبر داده بود، معاون اول رئیس‌جمهور مجوز افزایش بهای برق را از یکم بهمن‌ به وزارت نیرو صادر کرده و آنچه به نظر می‌رسد، این است که قفل‌های هدفمندی در فاز دوم در حال باز شدن هستند!
کد خبر: ۳۸۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲ 27 February 2014
افزایش 25 درصدی بهای برق از اول اسفند ماهدر حالی که پیش از این، افزایش بهای حامل‌های انرژی برای سال آینده قطعی شده بود و وزیر اقتصاد از آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای سال آینده (فروردین یا اردیبهشت) ‌خبر داده بود، معاون اول رئیس‌جمهور مجوز افزایش بهای برق را از یکم بهمن‌ به وزارت نیرو صادر کرده و آنچه به نظر می‌رسد، این است که قفل‌های هدفمندی در فاز دوم در حال باز شدن هستند!

به گزارش «تابناک»، بنا بر ابلاغیه اخیر‌ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت نیرو، مجوز افزایش ۲۴ درصدی بهای برق صادر شده است؛ گویا آن گونه که مشخص شده این افزایش از آغاز اسفندماه سال جاری قابل اعمال است.

بر پایه این گزارش، در متن ابلاغیه افزایش ۲۵ درصدی بهای برق آمده است: به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود که از اول بهمن ماه سال ۱۳۹۲ متوسط قیمت فروش هر کیلووات ساعت را بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها از ۴۳۰ ریال به ۵۳۳.‌۲ ریال افزایش دهد.

اما در حالی این ابلاغیه مجوز افزایش قیمت را از اول بهمن ماه صادر کرده ‌که امروز حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در خصوص این افزایش ۲۵ درصدی در قیمت برق اعلام کرده است: این افزایش قیمت از اسفند ماه اعمال می‌شود، ولی قبوضی که افزایش قیمت برق در آن‌ها اعمال شده، فروردین ماه ۹۳ به دست مشترکین می‌رسد.

چیت چیان همچنین گفت: ‌چون قبوض برق هر یک ماه‌و‌نیم صادر می‌شوند، بنابراین بهای برق در قبوض سال ۹۲ افزایش ۲۵ درصدی‌ نخواهد داشت و با توجه به مصوبه اخیر هیأت وزیران، قبوض فروردین ماه مشترکین با این افزایش صادر خواهد شد.

مجوز افزایش قیمت برق از آغاز بهمن در حالی صادر شده ‌که چندی پیش وزیر اقتصاد، علی طیب نیا، گفته بود‌ از آغاز سال آینده، فاز دوم هدفمندی یارنه‌ها با افزایش قیمت حامل‌های انرژی کلید خواهد خورد.

طیب‌نیا اظهار کرده بود: بنا بر ‌تکلیف مجلس، از فروردین یا اردیبهشت سال آینده، این قانون اجرایی ‌می‌شود و زمان‌بندی و شیب آن تدریجی افزایش می‌یابد. بر پایه قانون بودجه ۹۳ از آغاز سال آینده در قیمت حامل‌های انرژی تجدید‌‌نظر می‌شود و با توجه به شرایط رکودی که در کشور از پیش شروع شده و‌ ادامه دارد، تصمیم دولت این است که افزایش قیمت حامل‌ها ملایم باشد.

اما موضوع افزایش قیمت آب و برق و بحث بر سر تغییر تعرفه‌ها در این دو، خیلی پیشتر از مباحث مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم و حتی پیش از تحویل بودجه سال آینده به مجلس‌ در وزارت نیرو کلید خورده بود.

در آبان ماه امسال، علیرضا دائمی، معاون وزیر نیرو اعلام کرده بود که افزایش قیمت آب و برق برای سال آینده قطعی به نظر می‌رسد. وی تأکید کرده بود: با توجه به مصوبه قانون بودجه سال جاری، امکان افزایش بهای آب و برق تا مرز ۳۸ درصد وجود دارد. با ‌وجود این، هم‌اکنون‌ وزارت اقتصاد و امور دارایی، دولت و معاونت برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری در حال بررسی آثار تورمی افزایش قیمت حامل‌های انرژی ‌هستند. در این بین، سناریوهای پیشنهادی وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب و برق هم با در نظر گرفتن آثار تورمی آن به دولت ارائه شده است.

اما در حالی دائمی در آبان ماه این سخنان را بر زبان آورد‌‌ که حدود یک ماه پیش در اظهاراتی متفاوت، هدف اصلی را ‌افزایش قیمت آب و برق عنوان کرده بود.

دائمی گفته بود: وزارت نیرو به منظور جبران بخشی از هزینه‌های سنگین تأمین آب و برق، پیشنهاد افزایش تعرفه‌ها را ‌پلکانی و بنا بر وضع جغرافیایی مناطق گوناگون کشور داده است.

به گفته دائمی، قیمت واقعی برق برای هر کیلووات ساعت ۲۵۰ تومان ‌و متوسط دریافتی از مردم در قبوض آب و برق ۴۳ تومان است و با توجه به کم شدن هزینه‌ها برای هدفمندی و تخفیف برخی ‌مراکز آموزشی و مذهبی از هر کیلووات ساعت، ۲۰ تومان به وزارت نیرو برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر نفر در هر روز در تهران ۳۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود، گفت‌: این رقم در کشورهای پیشرفته ۱۵۰ و حتی کمتر است و ما جزو پر مصرف‌ترین مردم دنیا در حوزه‌های مصرف آب و برق هستیم. ‌بحث و فرهنگ‌سازی کردن درباره اصلاح الگوی مصرف تا اندازه‌ای پاسخگو خواهد بود و برای بقیه آن باید اصلاح تعرفه‌ها در دستور قرار گیرد.

اما به ‌هر حال، بنا به گفته طیب‌نیا، افزایش بهای برق مصرفی از ماه جاری‌ یا به گفته وزیر نیرو از اول اسفند ماه، نشانه‌های خود را همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ـ ‌چه برای رساندن بهای برق و آب قیمت واقعی در قالب هدفمندی یارانه‌ها و چه در قالب سناریوی کاهش هزینه‌های وزارت نیرو و صرفه‌جویی در مصرف‌‌ ـ بروز خواهد داد.

این به آن معناست که با افزایش قیمت برق و احتمالا ‌آب در کنار افزایش قیمت دیگر حامل‌های سوخت و در ‌‌نهایت حذف برخی افراد از دریافت یارانه نقدی ـ البته با روشی پر ابهام و یقینا غیر‌علمی ـ قفل‌های هدفمندی در فاز دوم یک به یک در حال باز شدن هستند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۲۶۵
انتشار یافته: ۱۳۲
خوب پولش كجا ميره؟ يارانه ش كي به مردم پرداخت ميشه؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
این یعنی مردم فقیر تر میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
تا کی افزایش قیمت ما توان پرداخت همین قبوض هم نداریم بخدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
نمیدونم نظر دوستان چی است من میگم بابک زنجانی رو آراد کنن ولی تا 50 سال به جای مردم مالیات بده.حداقل زنجانی به یک دردی بخوره تحت نظر هم باشه که فرار نکنه به نظر من محاکمه نشه بهتره چون.......
يه نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
توربه هرچي ميپرستي از اين كلمه تهوع آور ديگه استفاده نكن.يارانه!!!! منت ميزان ده برابرش را ميگرن و هرروز يجور استرس به مردم وارد ميكنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
اگه دو برابر استاندارد جهانی آب مصرف نکنیم و .. شاید بتونیم قبضمون رو هم پرداخت کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
من فکر میکنم فروردین که قبض میاد در خونمون همان زمان هم فاز دوم یارانه ها اجرا میشه و یارانه بیشتری بهمون میدن.
کامران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
اگه با همین وضع پرداخت یارانه نقدی پیش بریم و منافع حاصل از هدفمندی رو سرمایه گذاری نکنیم وضعمون همینیه که هست.اما اینکه مردم بدونن با پول حاصل از صرفه جویی اونها چی کار قراره بکنن خواسته ی به حقیه.و مردم ما حاضرند اب و برق و بنزین گرون بشه ولی در کنارش سطح کیفیت زندگی هم باید بالا بره .خدمات اجتماعی،تفریحی،بهداشتی،فرهنگی و اشتغال هم بهبود پیدا کنه.و از همه مهمتر این دانشگاهایی که الکی مدرک میدن و جیب پدر و مادرها رو خالی و وقت جونها رو میگیرن تعطیل بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
اصلا برق و قطع کنید.نفت که زیاده اروپا هم که نفت ما رو نمی خره چراغ نفتی روشن میکنیم.کارخونه جات هم که تعطیلند
با استفاده از لامپ هاى كم مصرف در واقع مردم دارن به أداره برق يارانه مى دهد و شما هم با كمال كم لطفى برق را گران مى كنيد و اگر يادتان نرفته باشد گفتيدكه يارانه ها پوشش مى دهد كه در عمل مى ببينيم اينطور نشد قبول كنيد حركت نادرست نادرست است و شجاعت داشته باشيد كه معذرت خواهى كنيد و چاره جديدى را بيانديشيد. يادتان باشد مردم با هوشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
با هوش؟ کوش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
آقای باهوش! شما با استفاده از لامپ کم مصرف به جیب خودت کمک کردی. مرد و مردونه اگه برق گرون نمیشد حال داشتی لامپ رو بپیچونی در بیاری با لامپ کم مصرف عوضش کنی؟
یعنی چی گران میشه..
مردم چه گناهی کردن..یارانش چی..بابا به فکر مردم باشین لطفا..ما گناه داریما..
تابي جون چراهرروز ازگراني مي نويسي وتهديد مي كني مي خواهي ذهن مردم را اشفته كني
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
عزیز ما دیگه ذهنی برامون نمونده که بخواد آشفته بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
دوست عزیز وقتی مسئولین هر روز گران و گران تر میکنندچه ربطی به تابناک دارد . تابناک فقط یک سایت خبریست .
یه عزیزی پیدا نمیشه رک و راست به من بگه چه تناسبی بین این افزایش قیمت سوخت و حامل های دیگر انرژی و اون مقدار یارانه ای که به مردم میدن وجود داره؟واقعا شما تناسبی میبینی؟من که هر جور حساب کردم نشد
آقا نمیشه هر چقدر ما پول یارانه گرفتیم پس بدیم تا قیمت ها به سال 1388 برگرده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
من یچیزی هم میدم تا به قبل از سال 84 بر گردیم
اقتصاد مردم را شوخی گرفتید از گران شدن اقتصاد درست نخواهد شد اقایان مسیر را اشتباه می روید.
هر دم از این باغ بری می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
حالم از این جمله بهم میخوره نمیدونم چرا
از کجا معلوم در دو ماه اخیر نیز افزایش تعرفه در قبوض اعمال نشده باشد!؟
موارد متعددی مشاهده شده است که آخرین قبض دریافتی در بسیاری از مناطق کشور به نسبت سال گذشته، چهار تا پنج برابر افزایش داشته است!! در صورتیکه اکثر خانواده ها علاوه بر اینکه از این افزایش چند برابری شوکه شده اند، اعلام میدارند که در مصرفشان تغییر محسوسی به نسببت سال گذشته وجود نداشته است، و حتی در بسیاری موارد اذعان می کنند که کمتر نیز بوده است!!!
خدایا هزار مرتبه شکر
اینقدر گرون نکنید مردم زیر فشار هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
اتفاقا به اندازه کافی زیر فشار نیستند .
تابستونه 2 ساله گذشته به خاطر هزینه بالای برق مجبور بودیم چندین ساعت در روز وشب رو گرما بکشیم و هلاک بشیم اما کولر روشن نکنیم خونه هم که همیشه تاریک افسردگی گرفتیم خدا امسال رو رحم کنه همونطور که از اول همه پیش بینی میکردن با هدفمندی یارانه ها شرایط هر روز برای مردم سخت تر میشه بعد میگن فلان قدر صرفه جویی شد این صرفه جویی نیست این جلوگیری از استفاده مورد نیاز مردم از انرژی هست
افزایش 38 درصدی و 25 درصدی یعنی ملایم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اره بابا همه چیو گرون کنید برق بنزین گاز .. نگران بقیشم نباشید خود به خود گرون میشن .بعدم هی بشینید بگید چرا تورم هست چرا ازدواج کمه چرا بچه دار نمیشن مردم . چرا امار جرم و جنایت زیاده چرا تماشاگر نمیره استادیوم .. هی بگیم قدیما خوب بود مردم مهربون بودن .. چرا مردم عصبی شدن چرازندگیا از هم میپاشن و....
پاسخ ها
مهندس صیفوری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
دمت گرم عالی بود حرف دل مردم رو زدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
اونایی که حقوق چند میلیونی دارند از مسئولین و زیر دستان هستند و غمی هم ندارند ولی چه خبر از دل یه کارگر با ماهی 350 هزار تومن درآمد دارند؟
خطای بزرگ اینه که تمام این تغییرات به یک باره باشه
درود بر تدبیر

درود بر امید!!
با گرانی برق مصرف کم نمیشه فقط با اجناس کم مصرف (لامپ ال ای دی -لوازم برقی کم مصرف از گروه A و.......)مصرف کم میشود
خیلی جالبه که هرجا به نفع بعضی ها باشه؛ آمارها با آمارهای جهانی مقایسه میشه و در موارد دیگر...!!
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
وقت گرونی محاسبه با دلار و قیمت جهانی و...اما حقوق به ریال اونم ریالی نسبت به 2 سال پیش به یک سوم ارزش تنزل پیدا کرده
در تمام کشورهای توسعه یافنه و اکثر کشور های در حال توسعه خدمات مربوط به برق در دست بخش خصوصی است و این انرژی عادلانه بین مردم توزیع می شود ولی متاسفانه در کشور ما هر وقت وزارت نیرو پول کم میاره برق رو گرون می کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
در هیچکدام از آن کشورها، نحوه و روش های مصرف برق توسط مردم و صنایع به مضحکی اینجا نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
خداوکیلی خودت هم ارتباطش رو میتونی درک کنی؟ اگه دست بخش خصوص بیافته حداقل هر کیلووات بالای 120 تومان به صرفه میشه. کجای کاری عمو؟؟ متاسفم برای کسانی که مثبت میدن .
دولت قبل گفته بود بعدش شروع مرحله دوم یارانه نقدی 2 تا 3برابر میشه
این که شد فقط به نفع دولت!اونهم در بدترین شرایط اقتصادی مردم!
پس چرا خبری از افزایش یارانه ها نیست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
دلت خوشه ها!! از سال دیگه یارانه هم قطع می شه
خوب شد ما هم شروع کردیم به گرون کردن لوازم خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
البته اگر بازارشو داشته باشی
با سلام
همین جوری هم حقوق ما به نصف ماه هم نمیرسه. من نمیدونم دیگه چی از جون کارگر های بدبخت میخواهید. وقتی بحث افزایش حقوقه 1 درصد ولی افزایش تعرفه ها 100 درصد. تو رو خدا رعایت کنید.
با تشکر
خدای منو بکش از این زندگی راحتم کن
خدایا منو بکش از این زنگی راحتم کن
چی فکر میکردیم چی شد
شيب آرومش كه اين باشه ، واي به حال شيب معمول و تند افزايش قيمتها !
پس حقوق ها را هم 25 درصد از اسفند زياد كنيد. تازه مردم داشتند كمي نفس مي كشيدند.
شما با اين كار به فقرا و قشر متوسط بيشتر از ثروتمندان ظلم مي كنيد چون براي يك ثروتمند نرخ 430 با 533.5 فرقي ندارد.
عجب ! پس بيخودي نبوده كه نماينده هاي مجلس مشمول دريافت سبد كالا شده اند!
پول انشعاب برق و کردن 870 هزار تومان
این همه میگفتن شیب کم یعنی همین ؟
پس چرا حقوق کارمندان 25 درصد بیشتر نمیشه ؟
شمع گرون میشه !
میتونه درآمد خوبی داشته باشه.
روحانی مچکریم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
عزیزم مجلس یادت رفت
با این شرایط اقتصادی فکرنکنم کسی جرات افزایش فرزند بکنه
تابی تو عنوان زدی یکم اسفند. تو متن نوشتی یکم بهمن. کدومش صحیح هست؟
جداً این چه وضع نوشتن خبره؟
طاقت داشته باش و کامنت من را که ایراد کارت را گفتم هم بگذار!
خدایا مرگم بده که سال 93 دیگه شرمنده زن و بچه هام نشم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
انشا الاه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
خدا به کسایی مرگ بده که فکر مردم نیستن عزیزم خدا تو رو واسه زن و بچته ات نگه داره داداش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
برای من هم دعا کن بمیرم . تازه میفرمایند چرا کسی تشکیل خانواده نمیده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
خدا نکنه علی آقا
ناشناس
| Australia |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
خدایا یه زلزله بفرست تا همه راحت شیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
دوستان چرا مثبت می زنید؟؟؟ مگه دوست دارید برای این هموطن اتفاقی بیفته؟!!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
آقا بیا تورا به خدا
آخرشم اگر گناه کار بودیم میریم جهنم خدا از این بلا تکلیفی در میومدیم
هر دم از این باغ بری می رسد
روحانی مچکریم ها که هر نقدی از این روحانی را به تعریف از احمدی تعبیر و با تندترین برخوردها پاسخ می دادند حالا چه می گویند؟ مگر نه اینکه دولت خود بزرگترین مصرف کننده خدمات و محصولات خودش است و این گران کردن ها آخرش به تضعیف بیشتر ارزش پول ملی، تورم و ... منجر می شود؟ این ادامه ی حرکت احمدی نیست. یهمی چه هر سال گرانی خدمات و محصولات دولت ؟ تا کی؟ قیامت؟
تاچند روز دیگر مردم می گویند احمدی نجات بیا نجاتمان بده/
زودتر گرون کنید
خدایا شکرت.
خدایا شکرت.
به عقیده من

افراد به جا مانده از دولت قبل که هنوز بر روی مسند قدرت هستند با فشاری که به دولت روحانی میارن باعث این افزایش قیمت ها هستن

هر چی میکشیم از دولت قبل

خداوندا خودت روحانی را کمک عنایت بفرما
خواهش میکنیم ازمسئولین یارانه هارابجای اینکه به ما بدهند بریزندحساب دولت هرروزهم گوشت تن مارااب نکنندباگرانی خسته شدیم
بهتره فکرشو نکنیم دولت خودش درستش میکنه
چقدر دلم برای احمدی نژاد تنگ شده......
كي دوباره نوبت اب و گاز ميشه ؟
ازقدیم گفتن قربون اون بدی برم که جاش خوب میاد .قربونت برم احمدی نژاد.کجایی؟
چقدر دلم برای احمدی نژاد تنگ شده......
اين آماري كه درباره هزينه توليد برق و غير ه ميده از كجا اومده .حتما آمارها ميگن.آمار خيلي وقت توي مملكت ما معنيش رو ازدست داده آمار آمار آمار
دستتون درد نکنه، عیدی خوبی است!!!!!!!!!!!!!!!
روحانی مچکریم
تابناک خبر زدن که جون یکی از سربازان در خطره.
همون کسی که بنزین و سکه را سریع گرون کرد. این مسایل اقتصادی زنجیر وار به هم متصل است
چرا مردم باید تاوان سوء مدیریت در وزارت نیرو را بپردازند؟ به چه دلیل وزارت نیرو 22000 میلیارد تومان بدهی بالا آورده است؟ باید به پولشویی در وزارت نیرو رسیدگی شود.
واقعا که دولت تدبیر و امید...
تو رو خدا گرونی نکنید دیگه بسه این همه به مردم خصوصا کارکران فشار نیارین خودتون جیباتون پر پوله از حال مردم خبر ندارید انصافتون کجاست انسانیت رو فراموش کردین
مردم بدلیل استفاده زیاد از لامپهای کم مصرف
غیر استاندارد در معرض ابتلا به انواع سرطان
قرار گرفته اند تا جیب گشاد دولت پرتر شود .
روی قبض گاز هم مبلغ 57000 تومان بابت قسط
اول عوارض گاززسانی معوقه منظور کرده اند و باید در 3 قسط آینده هم پرداخت شود! جواب حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را دادند .
تابی جون امروز یک عکس از روشنایی کره زمین در شب توسط ماهواره گذاشته بودی که شبه جزیره کره را نشون میداد و جزو عکس های برتر بود. ناخودآگاه یاد اون عکس افتادم. :)
زندگی خیلی وقته برام بی مفهوم شده 34 سالمه هنوز نتونستم ازدواج کنم بیکاری بی پولی امان من رو بریده نمیدونم برای چی زنده هستم
مگه قرارنبود برق و آب و اتوبوس مجانی بشه ؟
یارانه نخواستیم / مگه ما چقدر دستمزد داریم که سال به سال قیمتها بالا میره.لااقل دستمزد درست حسابی بدین افزایش قیمت هم کنارش.گارگر نهایتا ماهی یک تایک ونیم اون هم با مشکلات فراوان از خرج شکم خودوزن وبچه تا افساط وبدهیهای بانکی .که مجبوره با اقساط زندگی کنه..
اگه با همین وضع پرداخت یارانه نقدی پیش بریم و منافع حاصل از هدفمندی رو سرمایه گذاری نکنیم وضعمون همینیه که هست.اما اینکه مردم بدونن با پول حاصل از صرفه جویی اونها چی کار قراره بکنن خواسته ی به حقیه.و مردم ما حاضرند اب و برق و بنزین گرون بشه ولی در کنارش سطح کیفیت زندگی هم باید بالا بره .خدمات اجتماعی،تفریحی،بهداشتی،فرهنگی و اشتغال هم بهبود پیدا کنه.و از همه مهمتر این دانشگاهایی که الکی مدرک میدن و جیب پدر و مادرها رو خالی و وقت جونها رو میگیرن تعطیل بشه.
دائم ميگن تورم اومده پائين و قراره 21 درصد ديگه بياد پائين ، اما در عوضش حامل هاي انرژي و سوخت و .... گران ميشه ، به اين ميگن نمايش خيمه شب بازي
سلام
533.2 تقسیم بر 430 میشه دقیقه 1.24
یعنی 24 درصد گرونی برق
حالم از این جمله به هم میخوره: مجلس تکلیف کرده،یعنی از همین حالا دارند گردن هم میندازند.وای خدا به دادمون برس
کارگر بیچاره چه چیزی برای گرانتر کردن دارد؟ به غیر از نیروی کار که اتفاقا مجبور است آن را ارزانتر هم ارایه کند.
در مورد اماری که ارائه میشود متاسفانه حرف و حدیث زیاد است . اقایان اعلام مینمایند ما دو برابر کشور های توسعه یافته بازای سرانه مصرف داریم سوال این است که چرا انالیز سرانه فقط در انتها دیده میشود . میزان پرت انرژی این شرکتها چقدر است ؟
مردم هزینه بی کفایتی و دور ریختن اموال بیت المال را تاکنون با افزایش سرانه باید پرداخت کنند .
من فکر میکنم هزینه های سو مدیریت را اقایان از این مبالغ کسر کنند بهتر است
معناي شيب كُند را نيز نمرديم و فهميديم! تازه فرموده اند براي روزهاي گذشته هم كه ملت آگاه از افزايش قيمت نبوده اند، گران حساب ميكنيم!!!
فاز دوم هدفمندي! سلامت ميكنم!الفاتحه!
مگه قرار نبود با پول یارانه هرکس خودش مدیریت دخل و خرج خودش را داشته باشد؟ حالا همه چیز گران می شود و یارانه ها هم قطع می شود مخصوصا برای کارمندها که حقوقشان را دولت می داند. بازاری و بنگاهی و ... که درآمدشان در جایی ثبت نمی شه؟
هیج جای دنیا این جوری نیست سال 69 درهم امارات یادمه 4 درهم یک دلار بود اکنون هم 4 درهم یک دلار است و این یعنی اجناس اونجا همان قیمت است فقط ایران دنبال گران کردن هستند بزارید نفس بکشیم
یکی می شه به ما بگه این هدفمندکردن یارانه ها چند مرحله داره!!!
واقعا مرگ بهتر از .زندگی با اعمال شاغع
یارانه همش هم برا پول برق وگاز وآب کافی نیست.با این گرونی که دست به هرچی می بری خدا تومن قیمتشه یعنی مردم چکار کنند؟؟پس اون تدبیر که مردم بهش امید داشتن کجا رفت؟مدام بر قیمت آب وبرق وگاز وتلفن افزوده میشود...
شبا خاموشی روزا هم زیر افتاب کم کم مونده بگن نون خالی هم گیرتون نمیاد باید برید تو صف نان روزی یک عدد نان.. خدا بخیر کنه
متأسفانه در دولتهای مختلف که روی کار آمدند تنها راه جبران هزینه های سربار خود را در خالی کردن جیب مردم می بینند در کشورهای مختلف یارانه اصولاً برای کمک به اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم هستش اما چیزی که ما از روز اول هدفمندی یارانه تا به امروز مشاهده کردیم روز به روز اوضاع اقتصادی مردم ایران رو به افت و کاهش توان خرید مردم هست یعنی عملاً این طرح با این شیوه اجرا کاملاً شکست خورده است ، خواهشمندم مسئولین و سیاستمداران کشور اندکی شجاعت داشته باشند و به ناتوانی خود در اجرای طرح اقرار کنند ، فکر نمیکنم این بار سنگینی که در حال حاضر بر دوش نان آوران خانواده هست را عملاً هیچکدام از مسئولین که در رأس کار هستند تجربه کرده باشند.
(تابناک جان خواهش میکنم منتشر کنید تا صدای منتقد در این رسانه شنیده شود)
کاری میکنند تا مردم صد رحمت بفرستند به دولت قبلی
سلام
دولتی که مدعی است تورم را از 35 درصد به 25 درصد برساند باید از همینجا شروع کند نه اینکه خودش موجبات تورم را فراهم کند
من در شهرستان بم زندگی میکنم . دو ماه قبل پول قبض برق برام 15000 تومن اومده بود این دو ماه که مصرف برقم از دوره قبل کمتر بوده پول برق برام 54000 تومن اومده . به اداره برق هم که مراجعه کردم میگه تعرفه ها گرون شده .
خب بگین فقط نیازمندان باسه این مرحله ثبت نام کنن انقدر تو این مملکت گرونی هست که کم کم همه نیازمند میشن به جز یه عده خیلی محدود اخه مردم از کجا بیارن ؟
خدا به حق فاطمه زهرا به داد این ملت برسه کاش 50 سال پیش بود یا 100 سال بعد
با این اوصاف سال 93 بنظرم سخت ترین سال اقتصادی خانواده های ایرانی از اول انقلاب تا به الان باشه ! ما که تا به
حال ندیدیم یه چیزی را بخوان بهتر کنن
بهتر بشه که هیچ بلکه بدتر هم شده
بهترین کار حفظ همین روند یارانه های فعلی و همین قیمتهای کنونی هست
دو چیسز شامل تورم نمیشه
ارزش آدمها و مبلغ بارانه
راست و دروغشو نمیدونم اما شنیدم در خیلی از کشورها مصرف کننده های بیشتر آب و برق تخفیف هم میگیرند چون برق هم مصل اجناس و کالاهای دیگر به عنوان یه محصول تولید و فروخته میشه و برای فروشش تبلبغ و تخفیف میدهند
خدا پدر قبلیا رو بیامرزه اول دو ماه پیش دادن بعد گرون کردن .درکنار تورم 65% شیب ملایمش میشه این40%
البته به قبوض آب و گاز هم نگاه کنید، مبالغی تحت عنوان آبونمان، مالیات، عوارض شهرداری، قانون بودجه و ... دیده می شود که مبلغ واقعی قبض را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد!!!
یارانه نمیخوایم، قیمت ها رو هم نبرید بالا،
دوباره فقیرها فقیرتر و پولدارها پولدارتر میشن//اینجور طرح ها فقط راه را برای رانت و رانت خواری هموار میکنند.
وقفل های بیچارگی مردم در حال باز شدن......
آیا این همان طرح ریاضت اقتصادی یونان و اروپا نیست الان موجش به ایران رسیده؟
قیمتها باید واقعی باشد، اما دستمزدها هم باید واقعی باشد. اشتغال باید برای همه باشد با درآمد طبق استاندارد جهانی.بهداشت طبق استاندارد جهانی.تأمین اجتماعی طبق استاندارد جهانی. و خیلی چیزهای دیگر
تو ایران هیچوقت هیچوقت هیچوقت هیچوقت چیزی ارزون نمیشه..........
اینهم از دولت تدبیر و امید!!
قریب به 20ساله که مسئولین مدام سر مردم منت میگذارند که ما برق وآب ونان وگاز و.......را ارزان وبا سوبسید به مردم میدهیم هر سال قیمتها را بالا میبرند وهمین باعث بی اعتباری پول ملی ونهایتا گرانی وتورم میشود وباز هم روز از نو روزی از نو تورا بخدا یه باره قیمت واقعی را اعلام کنید وما را ازاین مخمصه نجات دهید
بنا بر ‌تکلیف مجلس،از فروردین یا اردیبهشت سال آینده، این قانون اجرایی ‌می‌شود و زمان‌بندی و شیب آن تدریجی افزایش می‌یابد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
آشی است که مجلس توی کاسه مردم کرده
تصميم در مورد افزايش قيمت حامل هاي انرژي به دليل تاثير گسترده آن اقتصاد كشور نياز به يك بسته سياستي داشت كه در آن مي بايست نقشه راه ، فاز ها ،تقويم زماني مراحل ، تاثر افزايش روي ساير حوزه ها ،معيشت مردم ،هماهنگي ها ، نظام نظارت ديده شده و سپس سياست ها عملياتي مي شد بدين منوال كه مي رود معلوم مي شود دولت يازدهم هم يا نيازي به برنامه اي كار كردن نمي بيند يا اصولا اعتقادي به برنامه ندارد
این همه مشکلات داریم اینم روش فدای سرمون !!!، خلایق هر چی لایق !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
والله دوست عزیز ما لایق بهترین ها هستیم ولی چه کنیم گوش شنوایی نیست .
با سلام به همه فقط خدا به همه ما صبربده تا با مشکلات بجنگیم.امیدوارم وضعیت مردم بدنشه
تابناک تا حالا نظر مرا نگذاشتی این دفعه هم روش ولی واقعا برای من سواله که من نزدیک 2 میلیون حقوق دارم خانه دارم هیچ خرج اضافی هم ندارم 8 اسفنده پولم تمام شده منتظر حقوق اسفندم مستاجرها با 1میلیون حقوق چطور زندگی میکنند یکی بمن جواب بده اگر برق واب راگران کنند این دفعه من هم باید برای یارانه ثبت نام کنم دفعه قبل ننوشتم حالا پشیمانم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها