بازدید 10207

آخرین آمار از تعداد سالمندان کشور

مشاور سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۶ میلیون سالمند در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۱۵۰۰۰ سالمند ویلچر باند هستند.
کد خبر: ۳۸۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۳ 19 February 2014
مشاور سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۶ میلیون سالمند در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۱۵۰۰۰ سالمند ویلچر باند هستند.

به گزارش تسنیم، حسین نحوی نژاد در نشست شورای ساماندهی مرکزی که عصر امروز در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به شان و منزلت سالمندان در جامعه با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی در کشور اظهار کرد: سازمان بهزیستی در کشور ۲وظیفه در رابطه با سالمندان دارد که یکی وظیفه ذاتی و دیگری وظیفه قانونی این سازمان بوده که وظیفه ذاتی این سازمان حمایت از معلولان و زنان سرپرست خانوار در سن سالمندی یعنی ۶۰ سال به بالا را در بر می گیرد.

وی افزود: در سال ۸۳ بر اساس آیین نامه ای شورای ملی سالمندان تشکیل شد که هدفش ارتقاء سلامت و تکریم سالمندان بوده و کار خود را انجام داده و این شورا به عنوان یک نهاد و نظام رصد کننده است. مشاور سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال های گذشته از ظرفیت‌ها استفاده نشده، گفت: این مسئله مربوط به ساختار اداری بوده زیرا سازمان بهزیستی که وظیفه دبیری برعهده اش گذاشته شده، در قانون چهارم به بدنه وزارت و بهداشت افزوده شده و تا اندازه زیادی ساختار آن تغییر کرد.

وی تصریح کرد: هر استانی اقلیم و ظرفیت های خاص خود را دارد که در استان مرکزی با توجه به ظرفیت های بالای آن، شورای ساماندهی سالمندان را فعال کرده ایم و این در حالیست که در بیش از ۲۰استان با حضور استانداران این مهم اتفاق افتاده است. مشاور سازمان بهزیستی کشور افزود: سالمندان نیروهایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند زیرا توانایی چرخاندن چرخه اقتصادی کشور را داشته و تعداد زیادی از این قشر هنوز هم توانمندند.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه شورای ملی سالمندان در راستای تکریم این قشر تاسیس شده گفت: این شورا تلاش می کند برنامه هایی بدون هزینه و درعین حال کاربردی و راهگشا برای سالمندان ارائه کند. وی تصریح کرد: تمامی بانک ها و سازمان های دولتی موظفند که به ارائه خدمات به سالمندان پرداخته و بانک ها هر جا که سالمند وارد شود تسهیلات را به طور رایگان در اختیار فرد قرار دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر