بازدید 2775

جمع‌آوری نمک از سطح دریاچه ارومیه صحیح نیست

کد خبر: ۳۸۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶ 19 February 2014
معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: جمع‌آوری نمک از سطح دریاچه ارومیه صحیح نیست؛ چرا که نمک جزء طبیعت دریاچه است و آب می‌تواند میزان اشباع آن را تعدیل کند.

به گزارش ایسنا، مسعود باقرزاده کریمی درباره برخی خبر‌ها مبنی بر وزش طوفان‌های نمکی در منطقه و احتمال رسیدن آنها به مناطق دورتر، اظهار کرد: طبیعی است که می‌تواند مقداری نمک در فضای منطقه وجود داشته باشد؛ اما اینکه گفته می‌شود نمک می‌تواند مسیر طولانی‌تری طی کرده و به تهران برسد، اثبات نشده است.

وی تاکید کرد: البته نمی‌توانیم بگوییم که وزش طوفان نمک غیرممکن است، اما این اظهارنظرها غیرقابل کارشناسی و غیرقابل اثبات است و آن را تائید نمی‌کنیم.

هنوز هم می‌توان دریاچه ارومیه را احیاء کرد

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی گفته‌ها مبنی بر غیرقابل احیاء بودن تالاب‌ ارومیه و خشک شدن آن تا سه سال آینده، گفت: هنوز هم این دریاچه قابلیت احیاء دارد چرا که از طریق بارش‌های سالانه در سال بین چهار تا هشت میلیارد مترمکعب آب وارد دریاچه می‌شود.

باقرزاده کریمی افزود: نمونه‌هایی از تالاب‌هایی با همان مساحت دریاچه ارومیه در جهان داریم که با منطقه خشک‌تر و آب کمتر از دو میلیارد مترمکعب، احیاء شده‌اند. بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح پارک ملی دریاچه ارومیه را نیز احیاء کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار