بازدید 109043

پنج نرم‌افزار برتر پخش موسیقی برای ویندوز

اهمیتی ندارد که فناوری تا کجا پیشرفت می‌کند! موسیقی همواره یکی از جنبه‌هایی است که همراه آن خواهد بود و فایل‌های موسیقی شما در حافظه سیستم همواره از اجزای همیشگی خواهند ماند؛ اما پرسش اصلی اینجاست که کدام نرم‌افزار بهترین نمونه برای پخش فایل‌های صوتی و موسیقی در ویندوز است؟
کد خبر: ۳۸۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 19 February 2014
اهمیتی ندارد که فناوری تا کجا پیشرفت می‌کند! موسیقی همواره یکی از جنبه‌هایی است که همراه آن خواهد بود و فایل‌های موسیقی شما در حافظه سیستم همواره از اجزای همیشگی خواهند ماند؛ اما پرسش اصلی اینجاست که کدام نرم‌افزار بهترین نمونه برای پخش فایل‌های صوتی و موسیقی در ویندوز است؟

به گزارش «تابناک» البته نرم‌افزار‌های پخش موسیقی به وفور در بازار نرم‌افزار‌ها وجود دارند و نمونه‌های تجاری و رایگان آن‌ها سر به فلک می‌گذارد؛ افزون بر آنکه باید این نکته را یاد‌آور شد که اساسا انتخاب این دست از نرم‌افزار‌ها بستگی زیادی به سلایق شخصی افراد و حتی نحوه گوش کردن آن‌ها به موسیقی نیز دارد.

تا مدت‌های زیادی Winamp یکی از محبوب‌ترین و قدرتمند‌ترین نرم افزارهای پخش موسیقی برای ویندوز بود؛ اما متأسفانه این پروژه در اواخر سال ۲۰۱۳ متوقف شد (هرچند شایعاتی نیز هست که این پروژه به زودی از سر گرفته می‌شود). حال چه نرم‌افزاری را باید جایگزین این نرم‌افزار کرد؟

همانگونه که گفته شد، نرم‌افزارهای زیادی در این میان برای معرفی هست که انتخاب پنج نمونه از بین آن‌ها کار چندان سده‌ای نیست؛ اما بر پایه فاکتورهای مد نظر ما، می‌توان این پنج نمونه را ‌‌نمونه‌های بر‌تر برای پخش موسیقی در ویندوز معرفی کرد:

پنج نرم افزار برتر پخش موسیقی برای ویندوز

5 – foobar2000

این نرم‌افزار یکی از نمونه‌هایی است که از هواداران پر شوری نیز دارد. foobar۲۰۰۰ نرم‌افزاری رایگان است که یکی از ویژگی‌های بر‌تر و متفاوت آن نسبت به دیگر نمونه‌ها، قدرت شخصی سازی بالای آن برای کاربران است.‌

پنج نرم افزار برتر پخش موسیقی برای ویندوز

این نرم‌افزار همچنین بسیار سبک بوده و قابلیت پخش فرمت‌های بسیاری را دارد. از سویی کاربران می‌توانند میانبرهای شخصی را برای مدیریت عملیات نرم‌افزار تعریف کنند.

اما همان گونه که گفته شد، نکته اساسی در خصوص این نرم‌افزار، قدرت شخصی سازی بالای آن است که برای آن دسته از کاربران که به این موضوع اهمیت می‌دهند، بسیار کاربردی است. همچنین این نرم‌افزار از پلاگین‌ها و افزونه‌های فراوانی بهره می‌برد که آن را بسیار کاربردی‌تر می‌سازد.

لینک دانلود نرم افزار


4 – MediaMonkey

این نرم افزار به ویژه برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که علاقه خاصی به جمع‌آوری آلبوم‌ها دارند. همچنین این نمونه، یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت کتابخانه‌های موسیقی (Music Library) است که برای کاربرانی با بیش از هزاران فایل صوتی مناسب است:

پنج نرم افزار برتر پخش موسیقی برای ویندوز

این نرم افزار همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی خوبی دارد و به کاربران اجازه می‌دهد از پوسته‌های متفاوت و لایه‌های مناسب برای مقاصد خود بهره ببرند. از سویی، قابلیت اتصال و همگام سازی (Sync) با گوشی هوشمند و ابزارهایی جهت مدیریت موسیقی‌ها از این نرم افزار، یک نمونه متفاوت ساخته است.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار، امکان تولید فهرست پخش خودکار و تبدیل فرمت‌ها به یکدیگر است.

لینک دانلود نرم افزار


3 – MusicBee

یکی از زیباترین نرم‌افزارهای پخش موسیقی که به باور بسیاری بهترین نمونه نیز هست. این نرم افزار بسیار سبک و قابل شخصی سازی و از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است:

پنج نرم افزار برتر پخش موسیقی برای ویندوز

همچنین این نرم‌افزار شباهت بسیاری به iTunes دارد که برای کاربرانی که با iPhone و iPod سر و کار دارند، بسیار آشنا خواهد بود. پوسته‌ها و پلاگین‌های متعددی برای این نرم‌افزار وجود دارد و همچنین از ابزارهای خوب آن باید به ابزارهای پیشرفته صدا همچون Crossfade و اکولایزر ۱۰ باندی و همچنین قابلیت همگام‌سازی با گوشی‌های اندرویدی، اشاره کرد.‌

لینک دانلود نرم افزار

2 – Clementine

این نرم‌افزار ‌به قول بسیاری نمونه‌ای افسانه‌ای است که از لینوکس پای خود را به ویندوز باز کرده و به شدت از آن استقبال شده است. قدرت اصلی این نرم‌افزار در موردی است که بسیاری دیگر از نمونه‌های رقیب از آن بی‌بهره هستند: این نرم‌افزار می‌تواند اقدام به پخش فایل‌های صوتی و موسیقی به شکل مستقیم از حافظه‌های Cloud همچون Google Drive کرده و از سویی مستقیم‌ موسیقی مورد علاقه شما را از سرویس‌هایی نظیر Spotify و Groovshark پخش کند.‌

پنج نرم افزار برتر پخش موسیقی برای ویندوز

هر کاربری که علاقه شدید به گوش کردن به موسیقی‌های جدید داشته باشد، از این نرم‌افزار لذت خواهد برد، زیرا از ابزارهای قدرتمندی نظیر‌ نمایش متن ترانه‌ها، بیوگرافی هنرمندان، ابزارهای صوتی مناسب و همگام‌سازی با گوشی هوشمند و USB برخوردار است.

لینک دانلود نرم افزار


1 – AIMP3

پس از بازنشسته شدن Winamp این نرم‌افزار یکی از نمونه‌هایی بود که به سرعت مورد استقبال هواداران سابق Winamp قرار گرفت و دلیل اصلی آن، این است که این نرم‌افزار بسیار شبیه به Winamp بوده و از سویی از همه پلاگین‌های Winamp پشتیبانی می‌کند. اکولایزر ۱۸ باندی این نرم‌افزار یکی از نمونه‌های بی‌رقیب در نرم‌افزارهای پخش موسیقی است.

پنج نرم افزار برتر پخش موسیقی برای ویندوز

این نرم‌افزار از ابزارهایی چون رادیو آنلاین، تایمر برای پخش موسیقی تا زمان مشخص و سپس خاموش کردن سیستم، پردازش ۳۲ بیتی فایل‌ها و ابزار ضبط صدا بهره می‌برد.

یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی این نرم‌افزار، قابلیت کوچک‌سازی آن و نگه داشتنش در یک گوشه و در نتیجه دسترسی مستقیم به آن برای مدیریت پخش است.

لینک دانلود نرم افزار

در پایان اینکه فهرستی که در بالا به شما ارائه شد، حاوی نمونه‌هایی است که از بیشترین اقبال در بین کاربران برخوردار بوده و مرتب‌ در حال بروز رسانی هستند. دوباره می‌گوییم‌ که نرم‌افزارهای بسیاری هستند که در این فهرست به آن‌ها اشاره‌ای نشده است (همچون VLC و Banchee). مسلما دیدگاه‌های کاربران می‌تواند دارای ‌نمونه‌های دیگر و شاید بهتر از نمونه‌های معرفی شده ‌در اینجا باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۳۰
jet audio نرم افزاری بسیار قدیمی است که کیفیت بسیار خوبی در پخش صدا دارد. فقط امکانات مهم نیست winampدر چند سال اخیر از نظر کیفیت صدا قدری مشکل داشت البته در تمام نرم افزارها کاربر باید با تنظیمات صدا آشنایی داشته باشد تا به کیفیت دلخواه برسد.
تابناک دوست داریم ، تابناک دوست داریم
ممنونم
نرم افزارهای potplayer و vlc هم خیلی رایجند. مخصوصا potplayer
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
VLC صدا اگزوز ماشین میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
pot واسه پخش فرمت های مختلف ویدئو خوبه فقط
kmplayer چی پس؟
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
kmplayer درسته موزیکم پخش میکنه اما کاربرد اصلیش برای پخش فیلمه
بستگی به کاربرد دارد. مثلاً به نظرم کیفیت KMP عالیه ولی دیر بالا میاد. VLC خیلی فرمت ها رو پخش می کنه و Free هم هست ولی کیفیت KMP رو نداره.
فرقی نمیکنه با چه نرم افزاری گوش بدیم
شنیدن موزیک در محل کار همراه با سلیقه ی بعضی از همکاران در تنظیم اکولایزرها، تداعی دستگاه "مخلوط کن برقی" میکنه.

شما را بخدا یا کلا قید شنیدن موزیک را بزنید یا یه جوری اون چند تا اکولایزر را تنظیم کنید که لا اقل بفهمیم چی گوش میدیم. اینقدر همه اکولایزرها را به طاق نچسبونید
برای من خیلی جالبه برنامه Jet audio که بسیار معروف و بسیار کامل است در لیست 5 تایی شما جایی نداره و برنامه هایی با امکانات کمتر در لیست شما خودنمایی میکنه.
عالی بود/
نرم افزار AIMP3 رو من استفاده کردم. از نظر کیفیت بسیار خوبه.
به دوستان پیشنهاد می کنم از KMPlayer برای فایل های صوتی استفاده نکنن، چونکه کیفیت خروجی مناسبی به کاربر نمیدهد.
واقعا شما درعصر هجر به سر می برید اینا هیچکدوم دیگه امروزه کاربرد ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
مازیار جان
حجر درسته.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
جناب مازیار
همین آلات و ادوات پخش موسیقی عصر حجری را اون اروپایی های غارنشین میسازند و ما ایرانیهای "فوق تمدن" از صبح تا شب با این آلات فقط یه موسیقی های دامبول دیمبولی گوش میدیم

شما احتمالا با اینترنت 2 "مگ آ بایتی" به رادیوهای آنلاین فیلتر شده! گوش میدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
شاید در عصر حجر باشیم ولی winamp را از گوشتکوبیده تشخیص میدیم.
تابناک جان لطفاً چند نرم افزار خوب پخش فیلم معرفی کن که همه کدک ها را داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
K-lit codec pack mega
به نظرم فقط VLC و JetAudio.
برای تبدیل فرمت هم فقط FormatFactory.
اگه امکانات سخت افزاری خوب نداشته باشی خیلی فرقی نمیکنه نرمافزارت چی باشه!... منظورم کارت صدا و اسپیکر یا هد ست درجه 1ه
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
آفرین حرفت کاملا درسته، البته باید به اون کیفیت فایلی که پخش میشه را هم اضافه کنی.
به نظرم فراموش شده نرم افزار محبوب و رايگان Itunesمتعلق به شركت Apple
پاسخ ها
Sadegh
| United States of America |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
مرسی نظر منم همین بود ! Itunes برنامه ایی برای کسانی هست که حرفه ایی موزیک گوش میدن و دنبال میکنن که بازم استثنای خیلی ها میشه !!!
فقط potplayer
winamp عالیه . اگر در کیفیت موسیقی که دارید با کامپیوتر پخش می کنید مشکلی حس می کنید پیشنهاد می کنم "درایور کارت صدا" تون رو آپدیت کنید . من خودم درایور Realtek لپ تاپم رو آپدیت کردم کیفیت صدا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد
من jetaudio دارم که همه اینها را با هم حریف است. اولا با ویندوز کاملا مچ هست و شرت کاتهای کیبورد را همیشه می شناسد. هم صوتی پخش می کند هم فیلم و ویددئو، ابزار ضبط صدا، ویرایش صدا، میکس کردن موسیقی ها، تبدیل فرمت ها به یکدیگر و غیره را دارد. کدامیک از این نرم افزارها همه این قابلیت ها را با هم دارد؟
agh kheily mamnoon
kheily khob bod
bazam az in kara bokonin
kmplayer من خیلی کند عمل میکنه خصوصا برای فایل های 1080p لطفا یک پلیر سبک و به روز تر معرفی کنید ..
با مرسی زیاد از شما
فقلاده علی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر