بازدید 8224
با تلاش نیروهای امنیتی سپاه فجر فارس

باند بزرگ قاچاق موبایل کشور متلاشی شد

کد خبر: ۳۷۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴ 15 February 2014
با تلاش نیروهای امنیتی سپاه فجر فارس 11 نفر از اعضای یک باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق گوشی تلفن همراه که در کشورهای حوزه خلیج فارس و شهرهای بندعباس، شیراز، تهران، اصفهان، خراسان، خوزستان و... فعال بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، این محموله قاچاق حاوی بیش از 5 هزار گوشی تلفن همراه و تبلت به ارزش بیش از 60 میلیارد ریالی در 9 خودروی سواری جاسازی شده بود.

این محموله که از دوبی و پس از گذشتن از برخی شهرهای جنوبی کشور و استان فارس (لارستان) و.... وارد شیراز شده بود قرار بود پس از بسته‌بندی‌های لازم به سایر نقاط کشور ارسال شود.

سرکرده‌های باند قاچاق گوشی تلفن همراه، با بسته‌بندی‌های به ظاهر قانونی شهر شیراز را مرکز بارانداز محموله‌های خود قرار داده بودند.

این باند سازمان یافته در انبارها و مراکز متعدد و متنوعی که در شیراز در اختیار داشتند پس از جایگزین کردن قطعات چینی (باتری و شارژ و...) به جای قطعات اصلی در این گوشی‌ها و تبلت‌ها و الصاق برچسب تقلبی شبنم به آن شکل قانونی داده و به بازار این استان و سایر نقاط کشور (تهران، اصفهان و...) ارسال می‌کردند.

انجام این‌گونه کارها در کوتاه‌ترین زمان و با استفاده از شبکه گسترده نیروی انسانی در اختیار انجام می‌شده است.

این محموله که به‌صورت دریایی از خارج کشور و به‌صورت زمینی در داخل کشور ترانزیت می‌شده است به‌وسیله اسکورت‌هایی که وظیفه پیشنهاد رشوه و ایجاد درگیری تصنعی در صورت مواجهه با ماموران برای متواری کردن قاچاقچیان را داشتند حمایت و هدایت می‌شدند.

نیروهای امنیتی سپاه فجر فارس در راستای مقابله با مفسدان اقتصادی در حوزه قاچاق کالا در سال حماسه اقتصادی با بررسی‌های اطلاعاتی لازم و پس از انجام شناسایی‌های مورد نیاز در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری 11 نفر از عوامل اصلی این باند شدند و محموله قاچاق این کالا را کشف و ضبط کردند.

در میان دستگیرشدگان برخی از رابطان این باند در کشورهای حوزه خلیج فارس، برخی حاملان و توزیع‌کنندگان کالاهای قاچاق و برخی از مسئولان انبار که وظیفه بازشماری و الصاق برچسب‌های جعلی و تقلبی شبنم بر روی کالاها را داشتند دیده می‌شود.

به گفته منابع آگاه این عملیات برای پاکسازی تمام مرتبطان قاچاق کالا، اعم از خریداران، فروشندگان، واسطه‌ها و... ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار