بازدید 76829

هزینه زندگی در تهران ماهیانه چقدر است؟

بیش از چهار میلیون و 100 هزار تومان از درآمد خانوارهای تهرانی صرف هزینه‌های خوراکی شده است.
کد خبر: ۳۷۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵ 14 February 2014
هزینه و درآمد بین 21 تا 22 میلیون تومانی خانوارهای تهرانی در حالی بدون هیچ گونه کسری رقم می خورد که حدود 400 هزار تومان هم مازاد درآمد برای آنها باقی می ماند.

به گزارش ایسنا، در حالی که بنا بر آخرین آمار و اطلاعات منتشره از سوی مرکز آمار ایران متوسط هزینه سالانه خانوارهای شهری در کشور به حدود 16 میلیون و 428 هزار تومان می رسد خانوارهای استان تهران بیشترین و استان ایلام کمترین مبلغ را در بین استان های کشور هزینه کرده‌اند.

بر این اساس تا سال گذشته هر خانوار تهرانی به طور متوسط 21 میلیون و 728 هزار میلیون تومان در سال هزینه کرده که بیش از 17 میلیون و 590 هزار تومان آن مربوط به هزینه های غیر خوراکی از قبیل مسکن بوده است.

بنابر این گزارش می توان گفت که متوسط هزینه زندگی در استان تهران در هر ماه به یک میلیون و 800 هزار تومان می رسد.

در عین حال بیش از چهار میلیون و 100 هزار تومان از درآمد خانوارهای تهرانی صرف هزینه‌های خوراکی شده است.

این در حالی است که در آمد خانوارهای تهرانی بر هزینه های آن ها مازاد است به طوری که به طور متوسط هر خانوار در سال گذشته حدود 22 میلیون و 107 هزار تومان کسب درآمد داشته است بنابراین نه تنها صورت مالی خانوارهای تهرانی کسری ندارد بلکه درآمدشان 400 هزار تومانی از هزینه‌هایشان بیشتر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۲
انتشار یافته: ۲۶
اگر اون ده درصد خیلی مرفه رو از جمعیت استان کسر کنید
بقیه استان از ایلام پایینتر میاد و موازنه منفی میشه نه مثبت
این مال اوناییه که یه زندگی دارن. اونایی که میخواستن زندگی رو شروع کنن فقط میتونن دل خوش کنن که اگه زندگیشون رو شروع کرده بودن میتونستن با این درآمد ادامه بدن.
اونوقت این افراد کجای تهران ساکن هستند و چه شغلی دارند؟
والا من کارم مهندسی عمران هست . همسرم هم پزشک هست . زندگیمون نمیچرخه تازه خونه هم داریم و مثلا اجاره خونه نمیدیم !!!!!!!!!
آفرین! با این چهارصدهزار تومان هم بریم ماشین بخریم
یعنی 400 هزار تومان در سال خیلی زیاده؟! هزینه زندگی در تهران رو باید منطقه به منطقه محاسبه کرد، الان در مرکز و به سمت شمال شهر هزینه زندگی در ماه بالای 2.5 میلیون تومان هست.
واقعا؟
بر چه اساسی این گزارش نوشته شده ؟؟؟
امان از آمار! شما درآمد میلیاردی برخی افراد در تهران و درآمد صدهاهزارتومانی برخی دیگر را هم جزو این آمار می نویسید و بعد آن را بر همه سرشکن میکنید! بعد نتیجه میگیرید که وضع تهرانیها خوبه و پس انداز دارن!!!!
چهارمیلیون و صد هزینه خوراک یعنی کمتر از سیصد و پنجاه هزار تومن در ماه هزینه خوراک و یک میلیون و هشتصد کرایه خانه، معیار خط فقر میگه اگر شما بیش از بیست درصد درآمد خود را بابت مسکن بپردازید زیر خط فقر زندگی میکنید!!!
خب این مقدار میانگین هست . بعضی خانواده ها یک میلیارد تومان از هزینه هایشان بیشتر درامد داشته اند،
بعضی هم نان شبشان را کم آورده اند
از لحاظ آماری متوسط (میانگین) شاید معیار صحیحی نباشد. لازم است که توزیع آماری نیز مشخص شود (در صورتیکه توزیع نرمال باشد شاید تا حدودی عادلانه باشد) در حالتیکه توزیع چوله به راست یا چپ باشد نشان میدهد که یک قشر محدود درآمد بسیار بالایی دارند در حالتیکه یک جمعیت بسیار زیاد درآمدهای بسیار اندکی دارند که نشان دهنده توزیع نابرابر درآمد و ثروت در جامعه است. ناگفته نماند که واریانس توزیع نیز پراهمیت است.
١. يعنى ميزان پس انداز هر خانوار حتى به ٢ درصد درامدشان هم نميرسد.
٢. اگر خانواده اى بخواهد با پس انداز كردن خانه اى متوسط بخرد بايد حداقل ٥٠٠ سال كار كند.
به نظر شما مادر پیر من که با مدرک حقوقش ماهی 300 هزار تومان است و با هزینه های درمانی در کجای این آمار قرار دارد؟
ببخشيد ولي خودتون هم ميدونيد كه اين امار اشتباهه.چون توزيع آماري اون بصورت يكنواخت نيست.گاهي اوقات تفاوت درآمد ماهانه دو خانوار در تهران به 10 برابر ميرسه.پس نميشه اين آمار را به همه تهراني ها تعميم داد.
کجای کاری
ما توی شهرستان بیش از اینا جرجمون میشه !!
پس خدا را شکر کنیم که در سال میتوانیم 400 هزاااااااااااار تومان ذخیره کنیم.
به نظر می رسد آمار مرکز محترم آمار در خصوص درآمد خانوار تهرانی بهتر است بر اساس متوسط درآمد هر دهک ارائه گردد که در آن صورت اختلاف فاحش هزینه و درآمد بخش عظیمی از خانوارهای تهرانی مشهود بوده و از طرف دیگر اختلاف عظیم طبقاتی نیز نمایان می گردد.
خب پس بلافاصله همه قیمت‌ها رو افزایش بدین
خوب خدارو شکر.پس جا داره هنوز سبد کالا رو هم حذف کنن نه؟!!
واقعا که.
خیلی خوبه چه امار دقیقی پس باید یه فکری واسه مازاد درامدشان کنید مثلا در قبوض انرژی عوارض تنفس کردن را هم منظور کنیم اخه کارمندی که مهانه 1 میلیون حقوق میگیره چگونه ماهی 2400 خرج میکنه ؟
حالا این چهارصدهزار تومان مازاد را کجا سرمایه گذاری کنیم؟
درامد ماهی 1.840.000 کجا بود که ما خودمون هم خبر نداشتیم؟
شاید 10 تا 20 درصد این رقم و بیشتر درآمد داشته باشن.
ما که هر کس رو دور و بر می بینیم زورکی 1.000.000 تومن درآمد دارند
می شه لطف کنین بفرمایین از چه روش آماری استفاده کردین؟ درآمد در کل دنیا بصورت دهکی بررسی می شه، بعد شما اومدین کل رو گرفتین؟ بعبارتی می شه گفت اون دوستانی که وزارت بهداشت اعلام کرد که درآمد ماهیانه 10 میلیارد تومان دارند و همینطور موارد مشابه در سایر صنایع را نیز آوردین با درآمد خانواده ای که یک نفر بازنشسته کل درآمده خانواده رو داره تامین می کنه جمع زدین و بعد میانگین گرفتین؟ بعد با این روش محاسبه انحراف معیارتون چند دراومد؟
این آمار میانگین است شما جامعه را بر اساس درآمد به گروهایی تقسیم کنید بعد این محاسبه رو انجام بدید
اون 400 هزار تومان رو هم میدیم پول یک سال اینترنت و تمام.
این چه آماریه؟؟؟ من کارمندم و رئیس اداره تو یه وزارتخونه حقوقم به این متوسط تهران نمیرسه!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان