بازدید 11512

هدیه دوستانه جنایت خونینی را رقم زد

کد خبر: ۳۷۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴ 09 February 2014
هدیه‌ای که دوستان رامین به او داده بودند، جنایت خونینی را رقم زد.

به گزارش همشهری، این هدیه چیزی نبود جز چاقویی تزیینی که این پسرجوان آن را همیشه همراه داشت تا مبادا پدر و مادرش متوجه وجود آن در خانه شوند.

درگیری خونینی که اتهام قتل را بر پیشانی رامین حک کرد، شامگاه دوم بهمن‌ماه رخ داد. وقتی مأموران کلانتری 134شهرک غرب در جریان این درگیری قرار گرفتند راهی محل حادثه شدند.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که درگیری میان 2گروه از جوانان و نوجوانان صورت گرفته و در این میان نوجوان 16ساله‌ای به نام پوریا با ضربات چاقو مجروح شده است. نوجوان مجروح برای مداوا به بیمارستان منتقل شده بود و مأموران افراد شرکت‌کننده در نزاع را دستگیر کردند تا انگیزه این درگیری مشخص شود.

مرگ مغزی

درحالی‌که اقدامات درمانی برای نجات پوریا آغاز شده بود، وی به‌علت خونریزی شدید و افت فشار دچار مرگ مغزی شد و تیم پزشکی بیمارستان نیز پس از تشکیل شورای پزشکی و انجام آزمایش‌‌های مختلف، اعلام کردند که امیدی به بازگشت وی نیست و قربانی دچار مرگ مغزی شده است. با وجود این خانواده پوریا همچنان اصرار بر ادامه اقدامات درمانی داشتند تا اینکه قلب وی 19بهمن‌ماه از تپش ایستاد و او جان باخت.

با مرگ وی، پرونده این جنایت پیش روی مأموران اداره دهم پلیس‌آگاهی پایتخت گشوده شد و آنها به تحقیق از افراد شرکت‌کننده در نزاع پرداختند تا اینکه سرانجام عامل جنایت شناسایی شد.

اعتراف

متهم 19ساله که تک‌فرزند خانواده و دانشجوی ترم اول دانشگاه است، دستگیر و در بازجویی‌های نخست منکر حمل و استفاده از سلاح سرد شد اما وقتی شواهد را علیه خود دید، لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه به همراه 2 نفر از دوستانم داخل مجتمع تجاری گلستان روی سکوی حوض نشسته بودیم که چند جوان از مقابل ما عبور کردند. یکی از آنها برگشت و به ما گفت: چرا نگاه می‌کنید؟ ما نیز از آنها خواستیم که بروند اما آنها دوباره برگشتند و گفتند که اینجا محله آنهاست.

وی ادامه داد: درحالی‌که برای صحبت از پاساژ بیرون رفته بودیم و دوستم در حال صحبت با یکی از آنها بود، ‌ناگهان جوان دیگری شروع کرد به فحاشی. همین موضوع باعث درگیری شد.

متهم افزود: تعداد آنها بیشتر از ما بود به همین‌خاطر با چاقویی که همراهم بود ضربه‌ای به یکی از آنها زدم که وی مجروح شد. درحالی‌که به‌شدت ترسیده بودم و قصد فرار داشتم ضربه‌ای دیگر به نفردوم که به قتل رسید زدم. همان موقع مأموران رسیدند و دستگیرمان کردند.

وی درخصوص حمل چاقو گفت: آن روز اتفاقی چاقو همراهم بود چراکه آن را دوستانم چند سال پیش به من هدیه داده بودند. در این مدت آن را در خانه پنهان کرده بودم تا اینکه شب حادثه وقتی از باشگاه به خانه آمدم متوجه شدم که چاقو از پشت پشتی مشخص است. از آنجا که پدر و مادرم مخالفند که من چنین وسایلی در خانه نگه دارم آن را برداشتم تا جایش را تغییر بدهم. همان موقع دوستانم به من زنگ زدند و پیشنهاد دادند تا به مرکز تجاری گلستان برویم. من نیز چاقو را زیر لباسم گذاشتم تا وقتی به خانه برگشتم آن را پنهان کنم غافل از اینکه برایم دردسر می‌شود.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهم اصلی پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۸
خدایا بر ما چه شده است چرا سلاح سرد ممنوع نمیشود پوریا به کدام گناه جوانمرگ شد قاتل را در همان بوستان با چاقو اعدام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
آخه برادر من مشکل با عدم فروش چاقو حل نمیشه . با پیچ گوشتی هم میشه آدم کشت . حل مشکل واقعا پیچیده تر از این حرفهاست
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
همچين ميگي قاتل انگار طرف قاتل زنجيره اي بوده. نزاعي بچگانه كه از روي نفهمي منجر به قتل شده.
متا سفانه تا وقتی منع خرید چاقو نباشد شاهد چنین برنامه هایی هستیم.
خدا اون مرحوم رو بیامرزه ولی کاش خانواده ها انقدر لجوج نبودند و وقتی با انجام ازمایشهای مختلف بهشون اعلام میشه عزیزشون مرگ مغزی شده ودیگه امکان برگشت نداره لااقل اجازه پیوند اعضای قابل استفاده بدن عزیزشون رو بدن تا لااقل جوونهای بیگناه دیگه ای که دارند بین مرگ و زندگی دست و پا میزنند و روزی صد بار مرگ رو تجربه میکنند بتونند به زندگی برگردند..تایید مرگ مغزی به این سادگیها نیست که مثلا یه دکتر معاینه کنه و بگه مریضتون مرگ مغزی شده و تمام!!کلی ازمایش انجام میشه و چند گروه فوق تخصصی چندین روز علائم بیمار رو تحت نظر قرار میدن تا نهایتا مرگ مغزی بیمار تایید بشه بنابراین با توجه به دخالت چندین فوق تخصص برای تایید مرگ مغزی احتمال اشتباه در اعلام اون نزدیک به صفره...از خانواده ها خواهش میکنم بعد از شنیدن مرگ مغزی عزیزشون اصرار بیهوده به ادامه درمان نداشته باشند چون واقعا این عارضه برگشت ناپذیره و مثل کما نیست که مریض احتمال برگشت داشته باشه...با اصرار به ادامه درمان هم هزینه های فوق تصوری به خودشون تحمیل میشه؛هم یه تخت بیمارستانی بدون داشتن هیچ نتیجه ای اشغال میشه و هم یه نفر دیگه از داشتن یه عضو سالم محروم میشه..
بايد تاسف خورد اين يك واقعينت است كه بسيارى از جوانان ما بواسطه ضعف فرهنگى و ديدگاه قبيله اى (اينجا محله ماست و غيره) استفاده از چاقو را به منطق ترجيح مى دهند و فرق نداره دانشجو باشى يا نه؟ قابل توجه دوستان صدا و سيما كه وظيفه اصلى اشان فرهنگ سازى است
فقط اعدام در ملاء عام ... !!!!!
: (به علامت تعجب دقت کنید)
بیچاره پوریای بخت برگشته نمی دانسته تمام لات و لوت های شهر بخاطر کم بودهاشون میان در محله اونها دور پاساژها جمع میشن و لذا باید از آنها برحذر باشد. افسوس که قربانی یک لمپن شد.امیدوارم پدر و مادرش پیگیری کنند تا این انگل قاتل از روی زمین حذف شود.
سلام
براستی چه بر سر ما آمده؟
چرا کسی کاری انجام نمی دهد؟
چرا صدا و سیما که متولی اشاعه فرهنگ صحیح در جامعه است به تبلیغات پفک و چیپس و تشویق مردم به فرهنگ زشت مصرف گرایی روی آورده؟
آیا صدا و سیما نمی تواندبخشی از سود بادآورده تبلیغات را به ساخت تیزرهای فرهنگی و پخش آنها در لابلای همین تبلیغات اختصاص دهد؟
چرا در کشور چاقوی جیبی تولید می شود؟
چرا این کارگاهها تعطیل نمی شود؟
چه نیازی به چاقوی جیبی(شما بخوانید چاقوی مخصوص دعوا و آدمکشی)هست؟
چرا من و خانواده و دوستان و اطرافیانم هیچ نیازی تا بحال به این وسیله پیدا نکردیم؟
باور کنید من در این سن 38 سال هنوز چاقوی جیبی به دست نگرفته ام.
چرا در آنجا که یک مکان تجاری و شلوغ است مامور نیروی انتظامی حضور نداشت تا از همون اول درگیری مداخله کرده و کار به اینجا نرسد؟
دولت، صدا و سیما، آموزش و پرورش، جامعه و خانواده همه مقصر هستند.
تابناک عزیز لطفا منتشر کنید.
خیلی بیجا کردی تو چاقو همراهت بوده !! آره ارواح خاکت ! تو گفتی و اونها هم باور کردن.
حقته اگه از سر که هیچ ، از پا دارت بزنن روانی !!
مسوول مجتمع گلستان اعدام!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
:)))))))))
حمل چاقو يعني يا ضعف فرهنگي هست يا ضعف اعتماد بنفس يا بصصورت بالقوه آماده قتل درواقع اين حمل چاقو نمايش قدرت افراد ضعيفه
به علت دعوا دقت کردین. چرا نگاه میکنی!!!
یعنی اینقدر بعضی از این نسل جوان ما بی تربیت، بی عقل و شعور و بی تدبیر و .... هستند
آموزش و پرورش و خانواده ها چه کرده اند.!
وقتی دائم فیلمهای خشونت آمیز دشان میدهند و همش صحبت چنگ و کشتار و نابودی است و از طرف دیگر شادی و نشاطی نمیگذارند تو مردم باشد خوب آمار این خلافها میرود بالا دیگر.
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی (چرا چاقو حمل کند که...)
آخی بنده خدا چه شانس گندی. اد همون روز باید چاقو ببره :( وای چقد بده که موقع عصبانیت نمیتونیم خودمونو کنترل کنیم.
بیچاره اون نوجوونی که مرد.بیچاره همین پسر که معلوم نیست چی بسرش میا.خدا ازگناهش بگذره.آمین
حقش بود بمیره تا عبرت بشه واسه دیگران که دنبال شر نگردن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار