بازدید 13178

واکنش وزارت خارجه به اظهارات جان کری

کد خبر: ۳۷۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳ 08 February 2014
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعاهای وزیر امور خارجه امریکا در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات امریکایی در حالی که باید درصدد جلب اعتماد افکار عمومی ایرانیان درباره رویکرد خصمانه چند دهه گذشته خود باشند، ظاهرا همچنان بر نگاه غیرواقع‌بینانه و متوهم خود درقبال جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرضیه افخم افزود: در حالی که تنها چند روز به آغاز دور جدید مذاکرات باقی مانده است این گونه اظهارات فضای مثبت ایجاد شده بین ایران و 1+5 را تیره می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق مسلم و مواضع اصولی خود و عقب‌نشینی نکردن از آن، به طرف امریکایی توصیه کرد از توهم ایجاد فشار به جمهوری اسلامی ایران برای تغییر در مواضع هسته‌ای خود دست بکشد و مسیر آزموده شده را بار دیگر طی نکند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برنامه سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی به تهران گفت: لازم است مقامات امریکایی به‌دور از تعصب و یکجانبه‌نگری با نگاه جدی به محیط بین‌الملل و تحولات شکل گرفته در آن با واقعیت‌های قرن بیست و یکم کنار بیایند و از تلاش‌های خصمانه علیه ملت ایران دست بردارند.

وی درخصوص تحریم اخیر امریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های طرف معامله با ایران گفت: اقدام دولت امریکا یک نمونه دیگر از حسن نیت نداشتن این کشور در آستانه مذاکرات آینده است و این واقعیت را نشان‌ می‌دهد که امریکا تلاش می‌کند قبل از دور جدید مذاکرات، فضای منفی جدیدی بر مذاکرات تحمیل کند.

افخم افزود: این اقدام نه تنها با شکست روبه‌رو خواهد شد بلکه اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل