بازدید 5427

پیشگیری از سرطان با "کورکومین"

کد خبر: ۳۷۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳ 03 February 2014
یک دکترای داروسازی با بیان اینکه کورکومین موجب افزایش اثرات شیمی درمانی می‌شود، گفت: این ماده موجب حفاظت سلول‌ها در برابر اثرات زیانبار اشعه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر فروغ موسوی با اشاره به اینکه کورکومین، ماده‌ای است که در زردچوبه وجود دارد، گفت: این ادویه از مدت‌ها پیش در طب آسیایی برای درمان انواع بیماری‌ها به کار می‌رود.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده گفت: در حال حاضر نتایج بعضی پژوهش‌ها حاکی از آن است که مصرف کورکومین به پیشگیری یا درمان سرطان کمک می‌کند.

موسوی با بیان اینکه کورکومین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است، گفت: این ماده سبب کاهش ورم و التهاب می‌شود. از آنجا که التهاب در ایجاد سرطان نقش دارد، از زردچوبه در تحقیقات مربوط به درمان سرطان استفاده شده است.

این دکترای داروسازی یادآور شد: نتایج پژوهش‌های انجام شده در آزمایشگاه و بر روی حیوانات حاکی از آن است که مصرف کورکومین از سرطان پیشگیری کرده و از سرعت انتشار سرطان می‌کاهد.

وی افزود: کورکومین تاثیر شیمی ‌درمانی را نیز افزایش می‌دهد و سلول‌ها‌ی سالم را از صدمه در درمان با اشعه محفوظ می‌دارد. از این ماده در بررسی بسیاری از انواع سرطان‌ها استفاده شده است.

موسوی تصریح کرد: بررسی‌های کورکومین در انسان هنوز در مراحل آغازین است. در حال‌ حاضر کارآزمایی‌های بالینی روی کورکومین در حال انجام است تا به ‌وسیله‌ ماده‌ موثر زردچوبه راهی برای پیشگیری از سرطان در افراد مبتلا به حالات پیش‌ سرطانی یا به ‌عنوان داروی درمان سرطان و یا به ‌عنوان دارویی برای شناسه‌ها و نشانه‌های ایجاد شده در اثر سرطان بیابند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل