بازدید 23869

کارکنان چینی آزادگان لاک پشتها را می خورند

کد خبر: ۳۷۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶ 02 February 2014
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: با وجود اینکه «لاک پشت های فراتی» یکی از گونه های در معرض خطر انقراض به شمار می روند کارگران چینی شاغل در میدان های نفتی آزادگان این گونه را شکار می کنند و می خورند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در نخستین جلسه کارگروه تالاب ها و سواحل استان که به مناسبت دوم فوریه روز جهانی تالاب ها برگزار شد از شکار غیرمجاز و استفاده خوراکی چینی ها از گونه های جانوری در معرض انقراض در تالاب هورالعظیم خبر داد.

 احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به آسیب فعالیتهای وزارت نفت در تالاب هورالعظیم، گزارش نهادهای مردمی را مبنی بر استفاده خوراکی چینی ها از گونه های در معرض انقراض تالاب تائید کرد.

وی گفت: گزارش هایی دریافت کردیم که پیمانکاران چینی وزارت نفت «لاک پشت فراتی» را که یکی از گونه های در معرض انقراض و باارزش تالاب هورالعظیم است شکار می کنند و می خورند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان، خشک شدن تالاب مرزی هورالعظیم را یکی از دو فاجعه زیست محیطی قرن (بر اساس اعلام سازمان ملل) دانست و افزود: 5.2 میلیون هکتار از این تالاب با فعالیت های تعمدی در زمان حکومت سابق عراق خشک شده و شکل گیری پدیده گرد و غبار نیز از زمان خشک شدن این تالاب بوده است.

به گفته وی، مذاکره درباره احیای هورالعظیم از محورهای سفر اخیر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به عراق بوده است.

لاهیجان زاده، کاهش ورودی آب به هورالعظیم بعد از احداث سد کرخه، فعالیت های نفتی و خشکاندن تعمدی تالاب را از مهمترین آسیب های هور عنوان کرد و گفت: آلودگی های نفتی مرگ و میز آبزیان و پرندگان این تالاب را به دنبال داشته است. ریختن زباله و آتش زدن تالاب، تعریض غیرمجاز جاده ها و احداث کمپ در اراضی تالابی از دیگر آسیب های نفت بر هورالعظیم است.

وی تاکید کرد: هوالعظیم قابلیت بازگشت به وضعیت سابق را دارد و به محض آب دار شدن ظرف دو تا سه سال احیا می شود.

لاهیجان زاده همچنین درباره تالاب میانگران در ایذه گفت: مهمترین تهدید این تالاب تخلیه فاضلاب شهری است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: تالاب بامدژ از مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر است.

فرماندار شادگان قهرمان تالاب می شود

مدیرکل محیط زیست خوزستان با اشاره به اقداماتی که در تالاب شادگان انجام شده از جمله طرح مدیریت جامع این تالاب گفت: با توجه به پیگیری هایی که عبدالزهرا سنواتی، فرماندار شادگان برای حل مشکلات این تالاب انجام داده، برای دریافت لقب «قهرمان تالاب» پیشنهاد شده است.

به گفته وی، پیشنهاد اخیر استان مبنی بر تصویب کارگروه تالاب ها و سواحل در سازمان حفاظت محیط زیست مورد موافقت قرار گرفته و این کارگروه در 30 استان کشور تشکیل می شود.

25درصد مساحت تالابها در خوزستان است

دبیرکارگروه تالاب های استان همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت چهار تالاب خوزستان (شادگان، هورالعظیم، بامدژ و میانگران) گفت: خوزستان 25 درصد از مساحت تالاب های کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی تالاب ها را «شاهکار خلقت» توصیف کرد و افزود: حفاظت از منابع طبیعی، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، تعدیل هوا و... از کارکردهای مهم تالاب ها هستند.

لاهیجان زاده با بیان اینکه تالاب بین المللی شادگان بزرگترین تالاب ثبت شده کشور و متصل به خور و دریا است درباره نقش این تالاب در اقتصاد منطقه اظهار کرد: 100 هزار راس دام (60 هزار راس گوسفند و 40 هزار راس گاو) در حاشیه تالاب زندگی می کنند.

وی ادامه داد: پنج هزار صیاد در این منطقه وجود دارند که بدون هیچگونه سرمایه گذاری 15 هزار تن ماهی از این تالاب صید می کنند. همچنین 515 صیاد پرنده در این تالاب دو سه ماه از سال از این تالاب ارتزاق می کنند.

لاهیجان زاده مهمترین تهدید تالاب شادگان را کاهش آب ورودی و ورود پساب های کشاورزی و فاضلاب شهری به این زیستگاه عنوان کرد و افزود: احداث طرح هایی مانند پتروشیمی و فولاد در این تالاب جزو عوامل منفی تاثیر گذار بر حیات تالاب شادگان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۴۵
خود ما ها رو هم بخورند تعجبی ندارد.
وقتی جریمه شون نکنن و خوردن گوشت لاکپشت ارزش جریمه ازرون قیمت را داشته باشه همیطوری میشه
ضمنا کارکنان کره ای هم سگهای ولگرد را میخورن بهتره از اونها استفاده کنن
توروخدا جلوشونو بگیرین
پاسخ ها
محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
این چینی ها رو ولشون کنی ملوان های ایرانی هم می خورن
یه خورده از این گربه های تهرونو برسونید بهشون سوپدرست کنن بخورن شاید فکر می کنن اینجاهم چینه
ناشناس
| France |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
وای مامان!!
اسماعیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
حالا خوبه فقط لاک پشت می خورن آدم نخورن یه موقعه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
هر چی ما نخوردیم اینا نسلشونو بر می دارن :))))))))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
شاکی بشید چینی ها حسابمون رو میرسند..... بر ضدمون قطعنامه میزنند....و..........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
اگه میخواستن جلوشونو بگیرن که اصلآ اجازه نمیدادند وارد ایران شن. تو این چند سال اخیر ما مگه کم از چینی ها صدمه خوردیم ؟
طبق قوانین بین المللی افراد خارجی ملزم به رعایت قانون کشور مهمان هستند . درسته ما مهمان نوازیم ولی این کار نمکدان شکستن است این گونه واقعا در منطقه بسیار کمیاب است از محیطبانان تقاضا دارم جلوگیری کنند
این یکی رودیگه واقعاکم داشتیم....
راست میگه. من خودم شاهد بودم میرن این زبان بسته ها میگیرن. لاک آنها را در میارن و میخورن. خودشون میگن تو چین یکی از غذاهای اشرافی هست براشون
مطمئنا خودشون شکار نمیکنند.کسانی از اهالی بومی شکار میکنند.
اینها حلال حرام که سرشان نمیشود قوم یاجوج ماجوج هستند دیگر تا پریروز اجدادشون آدم میخوردند حالا باز خوبه اینها لاک پشت می خورند
اره راست میگن . من خودم از آغاز کار دکل های حفاری تو تالاب هورالعظیم تا الان اونجا کار کردم. اول خیلی زیبا بود. پرندگان زیبا و زیادی داشت. لاک پشت های زیادی رو می تونستی ببینی. ولی الان نه. تمام تالاب رو خشک کردن و جاده کشی کردن برای حفر چاه های نفت و همینطور این چینی ها که اصلا رعایت نمیکنند انگار اونجا شده قطعه ایی از خاک چین خوردن لاک پشت ففط یک نمونه کوچک از کارهایی که این اجنبی ها اونجا دارند انجام میدن...
آقا باور کنید قصد توهین ندارم ولی این بندگان خدا مارمولک ، سوسک ، ملخ ، قورباغه و انواع و اقسام حشرگان رو هم میخورند ، دیدم که میگما ... من میگم بیایم از این حرکت دوستان چینی استفاده بهینه کنیم ، بیاریمشون تو زمینهای کشاورزی کار کنن ، هم کشاورزیمون رونق میگیره ، هم دچار آفات نباتی نمیشیم ... حالا بخندید ... خو اینم یه ایدست ...
كوفت بخورن....
این برادران چینی آخرش ماراهم میخورند.
مرد حسابي تمام سرمايه ملت چينيها خوردن بعد تو ميگي جلويشان را بگيريد لاكپشتها را نخورند
رسيده به جايي كه بيان خودمون را هم بخورند
من یکی از کارکنان دکل 32 فتح که هم اکنون در منطقه آزدگان جنوبی مشغول حفاری چاه نفت است هستم
و خودم به عینه دیدم که چینی ها انواع حیوانات و حشرات منطقه رو میگیرن و میخورن و متاسفانه کسی هم نیست که جلوشون رو بگیره
پیمانکار خارجی اونم چینی در صنعت نفت؟ مگه به خودکفایی نرسیدیم ؟!
واقعا که!! لا ک پشتامو نو نجات بدین..
حالا مگه چند نفر هستند این چینی ها؟ کارگر هم از چین وارد میکنن؟ کم تو ایران افراد تحصیل کرده و نکرده بیکار هست؟
با سلام و احترام، از مسوولاني كه در خصوص خشكي آب درياچه اروميه، درياچه بختگان، تالاب گاوخوني، ريز گردها، آلودگي هواي تهران و بسياري ديگر از معزلات زيست محيطي سكوت مي كنند، آيا ميتوان انتظار داشت در مقابل چيني ها، اون هم بخاطر جلوگيري از انقراض نسل لاك پشتها قد علم كنند و حتي كوچكترين اقدامي انجام دهند؟
به نظر بعيد است.
چینی ها در سودان با شکار قورباغه ها و خوردن آنها در یک پروژه نفتی در سودان اکوسیستم آن منطقه را بهم زدند. هورالعظیم هم یک نمونه دیگر.
جریمه نقدی سنگین دلاری بهترین روش جلوگیری هست
من میگم یه بسیج همگانی بشه.هر کی هر چی حیوون گیرش میاد بکشه خیال همه راحت شه.والا خجالت داره اون از پلنگ و یوز پلنگ و خرس و کل و بز که میکشن میره پی کارش.اینم از لاک پشت که برادران زحمت کش چینی نوش جان میکنن.شکار بانها هم که تیر هوایی بزنن حکم اعدامشون آمادس
اين چينى ها سگ گر به هم مى خورن بيچاره گر به هاى شهرمان بايد از اين افراد قبل از ورؤد به كشور تعهد بگيرن كه حيوانات و ابزيان مملكت را حق ندارن بخورن
بهشون بگید در معرض انقراضند توجیه می شوند
میدان نفتی آزادگان بزرگترین میدان نفتی ایران و پنجمین میدان بزرگ نفتی جهان است که بین ایران و عراق مشترک می باشد و آینده ی بسیار خوبی برای آن متصور خواهد بود.
یال شمالی این میدان در زیر تالاب هورالعظیم قرار دارد و درحال حاظر پروژه حفاری در یال شمالی رو به اتمام است و تا چهار ماه آینده به پایان میرسد (البته فاز اول)
درمورد شکار لاکپشت توسط چینی ها باید بگم که اتفاق میفته ولی نه اونقدر که به انقراض اونها ختم بشه. برخی مواقع و توسط بعضی افراد خاص در صورتی که لاکپشت خودش روی جاده بیاد میگیرن ولی توی هور دنبالش راه نمیفتن که شکارش کنن.
آسیبی که اهالی منطقه به تالاب میزنن و زدن شاید وسعتش بیشتر از اینها باشه ولی انکار نمیکنم که توسعه پروژه نفت در این منطقه به تالاب صدمات بدی زده ولی قابل برطرف شدن است
باتشکر
زمان احداث سد طالقان با همت همین کارکنان چینی آمار سگهای ولگرد منطقه خیلی کم شد.
بین این همه بدبختی همین یه مورد رو کم داشتیم که یه خارجی بیاد این جا و شکار کنه
این چینی ها که سرمایه و پول ملت و خوردن جاش جنس بنجل دادن کلی پول نفت بلوکه شده را بالا کشیدن و دقیقه نود با امریکا و اروپا تو تصویب تحریم همگام شدن الان هم که دارن لاک پشتهای رو می خورن فردا هم لابد خودمون رو می خورن و تمام
کالای چینی کم بود...
سگهاى انديكا رو خوردن لاكپشتهاى هور كه سهله
هر دم از برادران چینی بری میرسد!
نزدیکیهای کرج هم یه عده کارگر چینی دارن سگهای ولگرد رو شکار میکنن و میخورن. اینا ظاهرا همه چیزو به چشم خوردنی نگاه میکنن
نوش جونشون
کار کنان چینی در متروی تهران ، سگ های ولگرد را برای خوردن می کشتند متاسفانه چینی ها از خوردن حرام گوشت ها لذت میبرند ، بجاست مسئولین کشور هنگام عقد قرارداد ، اینگونه موارد را گوشزد نمایند
آخه لاکپشت چیه که کله پاچش چی باشه
ین چینی ها و کره ای ها به هر چیز متحرکی به عنوان غذا نگاه می کنند. چندش آوره .
چینی هافقط دوتاچهارپارونیخورن.اول صندلی ودوم اتومبیل...هرچی که ببینن بادوتاچوب میخورنش
آخه از چین ما باید کارگر وارد کنیم؟ که چی بشه!
حواستون باشه، این چینیها هر چیزی در هوا بجز هواپیما و هر چیزی در دریا بجز کشتی را میخورند. مواظب خودتون باشید خودتونو نخورن!
نوش جونشون .... واجب شد ما هم بریم یه تستی بزنیم !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی