بازدید 3384

جزییات تورم دی‌ماه؛ از دخانیات تا تحصیل

کد خبر: ۳۷۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷ 01 February 2014
بررسی تورم 12 گروه کالایی در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که شاخص بهای خوراکیها و آشامیدنیها در دی ماه نسبت به آذرماه 2.2 درصد افزایش یافته و نرخ تورم نقطه به نقطه در این گروه به 35.5 درصد رسیده است.
 
به گزارش ایسنا، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی ماه 1392 به عدد 183.5 رسید که نسبت به آذر ماه که عدد شاخص 181.4 بود از 1.2 درصد افزایش برخوردار شد.
 
بر این اساس شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در دی ماه 92 نسبت به ماه مشابه در سال 91 (تورم نقطه به نقطه) 28.8 درصد افزایش یافته است همچنین نرخ تورم در 12 ماهه منتهی به دی ماه 92 نسبت به 12 ماهه منتهی به دی 91، 38.4 درصد اعلام شده است.
 
خوراکی‌ها و آشامیدنیها
بر این اساس شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در دیماه نسبت به آذر ماه از افزایش 2.2 درصدی برخوردار شده است اما تورم نقطه به نقطه در این گروه به 35.5 درصد رسیده است.
 
دخانیات
بر این اساس در گروه دخانیات نیز این شاخص نسبت به ماه گذشته، 1.4 درصد کاهش یافته است این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه در این گروه 16.4 درصد اعلام شده است.
 
پوشاک و کفش
شاخص بهای کالاها و خدمات در گروه پوشاک و کفش از افزایش 0.9 درصدی نسبت به ماه گذشته برخوردار شده است، این شاخص در دی ماه سال 92 نسبت به ماه مشابه در سال 91 (تورم نقطه به نقطه) 36.4 درصد افزایش یافته است.
 
مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوختها
در این گروه شاخص تورم بر اساس سال پایه 1390 نسبت به آذرماه از افزایش 0.6 درصدی و نسبت به دیماه سال گذشته از افزایش 21 درصدی برخوردار شده است.
 
اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه
شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در گروه اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه نیز در دیماه نسبت به آذرماه 0.4 درصد رشد کرده است.تورم نقطه به نقطه نیز در این گروه 32.8 درصد اعلام شده است.
 
بهداشت و درمان
در این گروه این شاخص نسبت به آذر ماه 0.8 و نسبت به دیماه سال گذشته، 34.8 درصد افزایش یافته است.
 
حمل و نقل
این شاخص نسبت به آذرماه 1.1 درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه به نقطه در این گروه 25.5 درصد اعلام شده است.
 
ارتباطات
در گروه ارتباطات این شاخص نسبت به آذرماه 0.2 درصد و نسبت به دیماه سال گذشته 0.5 درصد افزایش یافته است.
 
تفریح و امور فرهنگی
این شاخص در این گروه نسبت به آذر ماه از کاهش 0.1 درصدی برخوردار شده است. اما نسبت به دیماه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
 
تحصیل
در مورد تحصیل این شاخص نسبت به آذرماه سال جاری تغییر نکرده است. همچنین تورم نقطه به نقطه در این گروه از رشد 13.6 درصدی برخوردار شده است.
 
رستوران و هتل
نرخ شاخص در این گروه 1.2 درصد نسبت به آذرماه رشد کرده است این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه در این گروه 32.6 درصد اعلام شده است.
 
کالاها و خدمات متفرقه
شاخص بهای کالاها و خدمات متفرقه در مناطق شهری ایران نسبت به آذر ماه سال جاری 0.6 و نسبت به دیماه سال گذشته 34.8 درصد افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها