بازدید 11607
۸

50 بار‌قسم برای بی‌گناهی در قتل همسر و فرزند

کد خبر: ۳۷۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰ 27 January 2014
 مرد خیاط که متهم است 10 سال قبل همسر و پسر دو ساله خود را به قتل رسانده است برای اثبات بی‌گناهی خود 50 بار قسم خورد.

 به گزارش قانون، ساعت ۲۲ و ۵۰ دقيقه شب جمعه ۸ اسفندماه سال ۸۲ مرد خياطي وقتي به خانه اش در منطقه فلاح برگشت، هر چه در زد كسي در را باز نكرد. اين اتفاق در حالي رخ مي‌داد كه او اطمينان داشت همسر ۲۳ ساله اش به نام «شهناز» و پسر ۲ ساله اش «عليرضا» در خانه هستند.

او با احتمال اينكه حادثه ناگواري رخ داده است، وارد خانه شد ولي هيچ اثري از زن و بچه اش نيافت. تلويزيون روشن بود، در حمام و آشپزخانه نيز خبري از آنها نبود. مرد خياط با احتمال اينكه اعضاي خانواده براي تماشاي دسته‌هاي عزاداري به خيابان رفته اند به آنجا رفت ولي باز هم نتوانست شهناز و عليرضا را پيدا كند.

 بنابراين با نگراني بار ديگر به خانه برگشت. اين بار متوجه چراغ روشن اتاق خواب و قفل بودن در چوبي آن شد. او به پشت پنجره رفت و از آنجا به داخل اتاق نگريست كه با پيكرهاي بي جان همسر و پسر خردسالش در حالي روبه‌رو شد كه با اصابت ضربات كارد به قتل رسيده بودند. با فريادهاي اين مرد، همسايه ها به حياط ريخته و شيشه يكي از پنجره ها را شكستند و با ورود به قتلگاه مادر و پسر و اطمينان از قتل آنها پليس را در جريان قرار دادند.
 
در حالي كه در جريان بازجويي‌هاي پليسي و قضايي پدر خانواده هر گونه اطلاعي از ماجراي قتل عام اعضاي خانواده اش را منكر مي‌شد، مأموران با طرح فرضيه‌هايي انگيزه انتقامجويانه را در اين پرونده قوي دانسته و تحقيقات خود را روي اين موضوع متمركز كردند.

با گذشت مدت طولاني از آغاز تحقيقات پليسي، در حالي كه همه فرضيه‌هاي مطرح شده با بن بست روبه‌رو شده بود، پدرشوهر سالخورده قرباني جنايت از سوي پليس بازداشت شد. وي به راحتي ماجراي قتل عروس و نوه اش را به گردن گرفته و انگيزه خود را حسادت نسبت به آنها و بي‌توجهي سايرين نسبت به خودش اعلام كرد.

در حالي كه تصور مي‌شد با اعترافات اين متهم تحقيقات پليسي پايان يافته است، مرد سالخورده پس از بازسازي صحنه جنايت در زندان فوت كرد.با مرگ اين مرد كه «اروجعلي» نام داشت بازپرس جنايي تهران قرار موقوفي تعقيب قضايي درباره اين پرونده صادر و آن را مختومه اعلام كرد. پرونده اين جنایت با صدور قرار قانوني براي اظهارنظر به دادياري اظهارنظر دادسراي جنايي تهران ارسال شد.

داديار بررسي كننده اين پرونده با مطالعه دقيق پرونده و كاوش در محتويات گزارش‌هاي تهيه شده درباره اين جنايت در گزارشی نسبت به تحقيقات انجام گرفته در نتيجه اعلام شده ايراد گرفته و خواستار بررسي دوباره آن شد.

با بررسی دوباره پرونده و اظهارات اولیای دم، پدر خانواده به عنوان متهم به قتل معرفی شد اما علی همچنان در بازجویی‌ها و جلسات دادگاه منکر قتل شد.

 قضات شعبه 71 دادگاه کیفری پس از رسیدگی به این پرونده آن را از موارد لوث تشخیص داده و خواستار اجرای مراسم قسامه از سوی متهم به قتل شدند.صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی اسلامي‌برگزار شد.

در این جلسه که اولیای‌دم حضور نداشتند، مرد خیاط برای بی گناهی خود 50 بار قسم خورد‌. پس از اجرای مراسم قسامه قضات دادگاه برای صدو حکم وارد شور شدند.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
پدر شوهر اعتراف می کند که عروس و نوه اش را کشته،در زندان میمیرد و پسرش را می گیرند که متهم به کشتن و زن وکودکش است. پس چرا پیش از مرگ پدرش،این کار ثابت نشد? اگر پدر شوهر اعتراف کرده،پس گرفتن این مرد چه دلیلی دارد? برداشت ما این است که شوهر،زن و بچه اش را کشته،و پدرش به دلیل سن زیاد،هماهنگ کردند که به گردن بگیرد،شاید به دلیل پیر بودن یا بیماری،او را اعدام نکنند. این اقا گفته بود همه ی خانه را گشته،ولی چه گونه اتاق خواب را نگشته بود?
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
سلام
خیلی روشنه که موضوع مشکوکه! اتاق رو هم میگشت!
1-به نظر من بین مرد و پدرش هماهنگی بوده که پدربزرگ جرم رو گردن بگیره و پدر هم بعدا رضایت بده که قصاص نشن.
2-از نظری هم چون ادله ای علیه پدر خانواده نبوده مورد رو از موارد لوث تشخیص دادند و ظن بر روی پدر بوده که باید قسامه برگذار بشه .
3-بازسازی صحنه جرم رو هم باید توجه میکردن. همه چیز تقریبا در بازسازی صحنه جرم مشخص میشه.
لرزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
حس پلیسی منهم گل کرده.
البته دل آدم میگیره وقتی این وقایع رو میخونه!
ولی نمیشه قضاوت کرد... بعضی مواقع پیش نیومده که خودکار رو پشت گوشت گذاشتی ولی داری دنبالش میگردی؟
....
الله اعلم!!!
اگر قاتل باشد 50 بار که چیزی نیست هزاران بار هم می تواند قسم دروغ بخورد . اما اگر واقعا قاتل نباشد امیدوارم تبرئه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اره مگه کسی که قتل میکنه از قسم خوردن میترسه؟
اگر سالخورده بوده احتمالا عروسش از پس دفاع خود برمی امده,کشتن دونفر از او بعید به نظر میرسد.
به نظر میاید که قضیه پیچیده تر از این حرفا باشه. چنانکه چند نفر از بازدیدکنندگان نیز نکات مهمی مطرح کردند که قطعا از نظر متخصین این امور دور نبوده. لابد که هر چه تلاش کردند مطمئن نشدن. بهتره قضاوت اصلی رو به خداوند متعال واگذار کنید و این مرد رو تبرئه کنید.
پاسخ ها
گندم از بهشت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
موافقم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر