بازدید 25276

اصلاح‌طلبان چه زمانی از حسن روحانی عبور می‌کنند؟

خاتمی در حین ‌نام‌نویسی جلو‌ خبرنگاران‌‌ با «چشمانی گریان» ظاهر شد و اطمینان داد که بر پیمان پیشین خود با مردم پابرجاست. وی در این حین،‌ چندین بار سخنانش به‌ علت بغض در گلو‌ و اشک در چشمانش قطع شد. وی در پایان بیت شعری خواند: «در عاشقی گریز نباشد ز سوز و ساز استاده‌ام چوشمع، مترسان زآتشم». بعد‌ها از این بخش از ثبت‌نامش در تبلیغاتش بسیار به کار رفت.
کد خبر: ۳۷۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ 26 January 2014
اصلاح طلبان چه زمانی از حسن روحانی عبور می کنند؟
عبور از خاتمی؛ عبور از راست سنتی، عبور از هاشمی و.... مجموعه عبورهای سیاسی است که در سال‌های اخیر از شخصیت‌های سیاسی شکل گرفته است. عبوری که در ساده ترین تعریف، رد شدن از یک چهره به دلیل فراتر رفتن مطالبات و متوقف ماندن آن شخصیت بر حد خاصی از مطالبات پیشین است.

به گزارش «تابناک»، نخستین بار بحث عبور از خاتمی در هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۰ پررنگ شد، تا جایی‌ که سید محمد خاتمی حتی برای کاندیداتوری دو دوم ریاست جمهوری خود مردد شد.

بنا بر این گزارش، در آن زمان، گروهی از اصلاح‌طلبان خواستار عبور از خاتمی به دلیل عقب ماندن از مطالبات تند‌تر اصللاحات بودند. انتقادات مکرر اصلاح‌طلبان به خاتمی تا آنجا بود که یکی از بحث‌های روز آن مطبوعات، بحث بر این ‌بود که «آیا خاتمی خواهد آمد؟».

خاتمی در حین ‌نام‌نویسی در برابر خبرنگاران، ‌اطمینان داد که بر عهد پیشین خود با مردم پابرجاست. وی در حین سخنانش چندین بار به‌ دلیل بغض در گلو‌ و اشک در چشمانش سخنانش قطع شد. وی در پایان بیت شعری خواند:» در عاشقی گریز نباشد ز سوز و ساز استاده‌ام چوشمع، مترسان ز آتشم».

‌بعد‌ها از این بخش از ثبت‌نامش در تبلیغاتش بسیار استفاده شد. برخی بر این باورند که نحوه حضور وی در روز ‌نام‌نویسی، تأثیر زیادی بر جلب رأی مردم به وی داشت. هرچند در آن زمان ‌طیف‌های تند‌تر اصلاح‌طلب به حمایت از خاتمی در انتخابات به دلیل ملاحظات قدرت رضایت دادند، هیچ گاه عبور از وی را مدنظر کنار نگذاشتند و ماجرای تحصن شاید یکی از مصادیقی بود که از تز عبور از خاتمی بر‌می‌خاست.

در این سوی اردوگاه سیاست ایرانی نیز‌ جناح راست، عبوری نه چندان پر سر و صدا از راست سنتی داشت و در انتخابات شورای شهر دوم و ریاست جمهوری نهم، طیف راست سنتی تا حد ممکن کنار گذاشته شد؛ طیفی که گفته می‌شد دیگر نمی‌تواند خواسته‌های ‌قشر نوین دست راستی‌ها را که دیگر نامشان اصولگرایان شده بود، نمایندگی کند. عبور از راست سنتی چندان با سر و صدا همراه نبود و اصولگرایان جدید هرچند ‌حرمت پیران را نگه داشتند و در هر بزنگاهی سراغی از آنان گرفتند، ‌عملا بازی در دست جوانانی از اصولگرایان بود که سال‌ها تلمذ
سیاست کرده بودند.

در انتخابات سال جاری نیز اصلاح طلبان عبور دوباره‌‌ای از خاتمی و هاشمی داشتند؛ عبوری که البته جنس آن با عبور سال ۸۰ از خاتمی متفاوت بود. در آن سال اگر عبور از خاتمی به دلیل تند‌تر شدن مطالبات اطلاح طلبان بود، در سال ۹۲ عبور از هاشمی و روحانی برای رسیدن به کسی بود که بتواند چنان بازی کند که در عین اینکه قدرت مانور وسیع در عرصه سیاسی داشته باشد، مطالبات حداقلی اصلاح‌طلبان را هم نمایندگی کند و این فرد هم کسی نبود، جز شیخ حسن روحانی!

اکنون اما در بیش از یک سال مانده انتخابات مجلس شورای اسلامی، آرام آرام، بحث عبور از روحانی در بین اصلاح طلبان زمزمه می‌شود. آنان می‌گویند ‌باید حضور حداکثری و مطالبات حداقلی را گسترش داد و آن زمان حسن روحانی را سنجید. اصلاح طلبان بر این باورند که حسن روحانی هیچ گاه رهبر جریان اصلاحات نبوده ‌و خودش هم چنین ادعایی ندارد.

باید منتظر ماند و دید که اگر مطالبات حداقلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دستخوش تغییر شود و به سمت مطالبات حداکثری حرکت کند، حسن روحانی در این میان چه نقشی ‌خواهد داشت. آیا اصلاح‌طلبان از او هم عبور می‌کنند یا وی خود را به قامت مطالبات جدید اصلاح‌طلبان خواهند رساند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۰۰
اصلاح طلبان کلا همین هستند. انگشتت را عسلی کنی و در دهانشان بگذاری، باز هم گاز می گیرند.
من میترسم مردم بدون توجه به پروژه مربوط با عنایت به عواملی مثل گرانی که وعده حل آن داده شده بود و مححق نگردید ،
دکتر را دور بزنند .
تابی شما دیگه چرا؟
بابا از این کارهای عبوری دست بردارید
پاسخ ها
روح الله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
ترا بخدا بجای این حرف ها مشکل کار وازدواج واینده جوانان را حل کنید. در امد کم وهزینه زندگی بالای بازنشستگان وهزینه درمان بالا وعدم خدمات درست توسط بیمه پایه وتکمیلی و هزاران چیز دیگر را ما با ان می سازیم جوانان واشتغال انها وازدواج ومسکن انها را دریابید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اگه دست برداریم اونا همه ی کارهاشونو دوباره از سر میگیرن تا به قول خودشون روزی به قله ی افتخار برسن...
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
روح الله عزیز گل گفتی یکی نیست از این حضرات بپرسه .امام (ه) وسربازان گمنام وبی ادعایش که براستی این مملکت را تا اینجا رسانند وتحویل این حضرات دادند وسفره انها با مردم یکی بود وحاشیه امن جدا از مردم نداشتند .اصول گرا بودند یا اصلاح طلب ویا هر چی که شما اسمش را می خواهید بگذارید. حضرت عباسی حاضر هستید بخاطر مردم یک خار بپای فرزندتان برود . از شهدا خجالت بکشید وکار مردم را راه بیندازید. خدا خیرتان بدهد
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
سلام.ميگويم و گفته ام بارها:ما به يك تغيير اساسي نياز داريم.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آخر همه مشکلات از این عبور ها پیش می آید. برادر!
تفرقه بنداز حکومت کن نه عزیز من تئوری عبور از روحانی وجو ندارد
به زودی !!
به قول معروف: این نیز بگذرد.
در سال 92 عبور از هاشمی و روحانی برای رسیدن به کسی بود که بتواند چنان بازی کند که ......!!!!؟؟؟؟ عبور از خاتمی و رفسنجانی؟ مگر تایید صلاحیت شدن؟ تمام اصلاح طلبان( بجز تعداد اندکی) همه تلاششان این بود که آقای خاتمی و رفسنجانی را برای ثبت نام کردن راضی کنند. ولی از عاقبت کار میترسیدند و همه هم دیدند که چه شد. بله آقای روحانی هیچ وقت یک اصلاح طلب نبوده ولی در بعضی مسائل طرز فکر نزدیکی با اصلاح طلبان دارد. هرچند در بسیاری از مسائل مخصوصا مسائل شهروندی فقط و فقط بخاطر راضی نگه داشتن برخی جریانات بجای عمل، شعار میدهند که این راضی نگه داشتن برخی جریانات با طرز فکر اصلاح طلبی مغایرت دارد.
موسوی لاری :
عبور اصلاح طلبان از روحانی؛ رویای اصولگرایان است
این مقاله رو هر کسی نوشته هیچی از سیاست نمیدونسته. مسلما اینطور نیست و اثبات خواهد شد.
خاتمی دوستت دارم
در اوایل دولت روحانی شاهد بودیم که خاتمی مسجد جامعی را به عنوان وزیر فرهنگ اعلام کرد ولی روحانی با انتخاب جنتی خوب جوابش را داد.
وجود روحانی و عقلای اصلاح طلب در هم تنیده شده است و این دو از هم جدایی ناپذیرند !
پاسخ ها
ميعاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آفرين. اين حرفا و عبور از روحاني به نفع راستي هاست. همه ميدونن اگه روحاني ميگه نه راستي و نه چپي فقط يه ادعا براي آروم كردن جو هست و در عمل و در باطن الان ايشون يه اصلاح طلب چپي هست. اصلاح طلب ها به هوش باشن تا دچار 2 دستگي نشن با همين روحاني و باشركت در انتخابات مجلس كلا همه چي به نفع اصلاح طلب ها خواهد بود.زياده خواهي باعث شكست ميشه بهتره كمي هم منطق باشه تا مثل راستي ها شكست نخورن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
مگه عقلا هم دارند ؟
ایرانی سربلند با وحدت ملی میسر خواهد شد
این ها چیه که داری میگی ؟ :
"در انتخابات سال جاری نیز اصلاح طلبان عبور مجددی از خاتمی و هاشمی داشتند."
یعنی جناب نویسنده واقعا در ایران زندگی میکنند و در حال و هوای انتخابات به سر میبردند؟
والا ما که دیدم هر کی به روحانی رای داد دلیلش این بود که یکی هاشمی رفسنجانی تمام قد پشت سرش ایستاد یه دلیل عمده دیگه اش هم این بود که خاتمی از عترف خواست کنار بکشه و گرنه روحانی رای نمی آورد
عزیزم شما سیاست رو کجا تلمذ کردید؟؟؟
شهدا زنده اند و ما در حال امتحان در این دنیا. مطالبات از کی و چی؟ تمام این مطالباتی که میگی حرص و ولع رسیدن به قدرت و پست و مقامه. باور نداری؟ در همه دوران گذشته تا به حال چقدر اختلاس شده؟ کدوم مختلس به سزای عمل خود رسیده؟ البته شما تابناکیا جرات این کانتو نداری که درج کنی.در فتنه برای رسیدن به امیال نفسانی خود متوسل به تمامی دشمنان خمینی و مردم شدند. ای وای.
تابناک ... خودتی! میخوای بین ما اصلاح طلبان و روحانی فاصله بندازی.
عمرا!
بابا نکنید الان وقت تفرقه نیست من خودم عاشق خاتمی هستم ولی خداییش الام اصولگرا معتدل اصلاح طلب باید کنار هم واستیم این جنگ ضد اصلاحطلبی تو این 8 سال مد شده قبلاً بود ولی عیان نبود خاتمی هرچه قدر بد ولی اینقدر غیرت داشت بمونه با خوب بده این مملکت بسازه یادمون نره رهبر معظم انقلاب خودشون گفتن که خیلیا میخواستن بین خاتمی و انقلاب فاصله بندازن ولی خاتمی وجود از دست دادن حمایت طیف وسیعی از گروهای اپوزیسون خارجی اینکارو نکرد به همین دلیل رهبری فرمودند من از آقای خاتمی خوشم میاد دوره تفرقه تموم شد بیایم دوره شعار هم کنار بزاریم یه ذره به بدبختی مردم برسیم توافق کنیم تحریم برداشته بشه تولید کنیم ملت سرکار برن هزینه درمان کاهش پیدا کنه خیلی مشکلات داریم در چهارچوب مرزهای ایران هرکسی که آسیبی به انقلاب و مردم نرسونده باید عزیز باشه حداقل محترم باشه
شما آتش بیار معرکه نشوید آقای روحانی خودش می داند چکار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
ایول
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
دقیقا!!! جناب تابناک شما از این مطلب پر از غلط چه هدفی داری ؟ غیر از اینه که مثل همیشه (به خیال خودت زیرکانه) داری اصلاح طلب ها رو می کوبی؟!!!
اصلاح طلب اظهار فضل و سخن و شعر نيست. اصلاح طلب دور جستن از صاحبان قدرت و ثروت و تنيدن در بطن مملكت و نيازمندان است.
مطالبات اصلاح طلبان!!! اصولگرایان اینقدر گند زدند که همه به دنبال اصلاحند. پس همه اصلاح طلبند. هر کس به فکر مردم باشد اصلاح طلب است. چون این گندها باید اصلاح گردد.
اصلاح طلب ها زرنگ تر از اینها هستند که شما فکر می کنید آنها با جناب روحانی وارد مرحله بعدی کار سیاسی خود خواهند شد
در سال 92 عبور از هاشمی و روحانی برای رسیدن به کسی بود که بتواند چنان بازی کند که ......!!!!؟؟؟؟ عبور از خاتمی و رفسنجانی؟ مگر تایید صلاحیت شدن؟ تمام اصلاح طلبان( بجز تعداد اندکی) همه تلاششان این بود که آقای خاتمی و رفسنجانی را برای ثبت نام کردن راضی کنند. ولی از عاقبت کار میترسیدند و همه هم دیدند که چه شد. بله آقای روحانی هیچ وقت یک اصلاح طلب نبوده ولی در بعضی مسائل طرز فکر نزدیکی با اصلاح طلبان دارد. هرچند در بسیاری از مسائل مخصوصا مسائل شهروندی فقط و فقط بخاطر راضی نگه داشتن برخی جریانات بجای عمل، شعار میدهند که این راضی نگه داشتن برخی جریانات با طرز فکر اصلاح طلبی مغایرت دارد.
ما باید تو این دنیای پر از پیچ وخم سیاست مواظب باشیم این مطالبات به ظاهر درست تبدیل به افراط گرایی های ناپسند نشه وباعث خوشحالی دشمن شه مثل این همه مصداق های بارزی که اتفاق افتاد و ای کاش به فرموده آقا تجربه کسب کنبم .
آقایان روحانی خاتمی هاشمی و عارف دوستان قدیمی هستند. پس لطف نمایید و دیگر دروغ نگویید.به لطف الله هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.
دوستان فکر ميکنند قحط الرجاله انگار تو مملکت ما!
lمردم از افراط گری خسته شده اند و قطعا در انتخابات مجلس به اعتدال گرایان رای خواهند داد.
تابی جون شیطنت نکن اصلاح طلبان هیچ گاه از روحانی نمیگذرند....دولت روحانی هم ترکیبی از وزرای خاتمی و رفسنجانی و ترکیبی از اصلاحات و کارگزارانه
آیا اصلاحات به مطالبتش نرسیده؟؟؟؟..الان چند تا از وزرا و چند تا از معاونین و در ضمن چند تا از استاندارها اصلح طلب هستن؟؟؟؟؟.................روحانی با ترکیبی از نیروهای قدر و خوب کارگزاران و اصلاح طلبان به ترکیب خوبی برای کابینه دست پیدا کرده
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
انهای که اصلاح طلب نیستند اسمی اصولگرایند وتابع قانون اصلاحات
آقای خاتمی خودش مقصر بود. وقتی با اطرافیان تندرو اش برخوردی نکرد و نیز وقتی می خواهد نه سیخ بسوزد نه کباب چنین می شود. کلاً رفتار خاتمی پر از تناقض است.
آقای خاتمی خودش مقصر بود. وقتی با اطرافیان تندرو اش برخوردی نکرد و نیز وقتی می خواهد نه سیخ بسوزد نه کباب چنین می شود. کلاً رفتار خاتمی پر از تناقض است.
نسل دانشگاهی هم دوره ای من،که هر دو زمان خاتمی و احمدی نژاد را در دانشگاه های دولتی تهران سپری کردند،میتوانند سیاست ها را به خوبی درک کنند....کرسی های آزاد اندیشی در تقابل با امنیتی اندیشی!!
در کل باید از تفرقه عبور کرد تابناک عزیز
زنده باد اصلاح طلبی
حاجی تابی !
شما کی لیست شکوهمندت رو رو می کنی ؟
لیستی سرشار از دکترا های کلاس نرفته ی دانشگاه ندیده ولی صاحب طرح برای مدیریت کائنات ؟
حسود. حسود. حسود
هرگز نياسود
آقای خاتمی که کاندیدا نشد که مردم از او عبور کنند. آقای رفسنجانی هم که ناجوانمردانه رد صلاحیت شد پس چگونه مردم از او هم عبور کردند؟
به نظر من اصلاح طلبان از هاشمی عبور نکرده اند بلکه متاسفاه هاشمی تایید نشد
لطفا دقت کنید .
تابناک جون!!!!! عبور از روحانی آرزوی به اصطلاح اصولگرایانه....ولی خوابشو ببینند........
مشكل جهان همين است.عبورازديگران!
اميدوارم روزي فرا برسد بجاي عبور يا دور
زدن همديگر باهم به تفاهم برسيم.كار با
همديگر.درك همديگر.مشاركت همگاني.
ادبيات جديدي و وحدت بخش منشاء تعالي ورشد جامعه و تنگ نظري.وتك روي.انحصارگري عتمل ركود و سكون وسكوت جامعه ميگردد.آي مردم جهان ما
جهان الگوها ست.بيايد حداقل درس تحمل همديگر را از ساير ملل مترقي بياموزيم.از صنعت و...آن استفاده ميكنيم.از نظام چند صداي و احترام بهم ديگر آنان هم درس بياموزيم.والسلام
یک چیزی رو بدونید که زمان این حرف های نا امید کننده گذشته و همه هر دو جناح رو به خوبی شناخته اند و شما هم با این حرف ها نمی تونید اصلاح طلبان رو به اختلاف بندازید
اینها همش سیاسی کاری بعضی هاست
ولی مردم هوشیار تر از این هستند که بازی بخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اما تا حالا کم بازی نخوردن!!!!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
مردم هوشیار رو خوب اومدی!
در این مقاله از یک سری مفروضات غلط برداشت های غلط و متوهمانه ای شده است.
در شرایط عادلانه اصلاح طلبان پیروز انتخابات هستند
مجلس از این حالت در بیاد نیاز به عبور از هیچ کسی نیست.
درود بر خاتمی و روحانی
جدای از موضوع مقاله، هر وقت اسم محمد خاتمی میاد، در درون احساس شوق میکنم
بیاد روز هایی که جوانتر بودم و شوق و شور اصلاحات و پیشرفت فوران میکرد
من _ و امثال من _ به خاتمی باور داشتیم و داریم
روحانی از کسی عبور نخواهد کرد،او با تدبیر از تمام توانش برای استفاده از همه خردمندان در کابینه اش استفاده می کند، واقعا کلیدش داره کار می کنه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
کلیدش را خوب نساختند از جنس پشمکه درضمن چیزی که نداره تدبیره تادلت بخواد تحقیروتخریب داره
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
موضوع رو بر عکس فهمیدی! موضوع عبور از روحانیه نه عبور روحانی از کسی!
مردم و اصلاحات به اعتدال رأی دادند و روحانی رهبر جریان اعتدال است.
مگه روحيد كه از همه چي عبور مي ككنيد. شوخي كردم.
پيوند اصلاح طلبان و روحاني هيچوقت گسستني نيست. درختي را كه ملت آبش يدن، شكستني نيست... خيالتان راحت. مگه اينكه دوباره خود ملت عزم كنن.
ایران عزیز وقتی سر بلند و موفق است که تمام گرایشهای مختلف دست برادری به هم داده و همدلانه برای عزت وطن خویش تلاش کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اصولگراها نکبتی هستند که برای همیشه از صحنه سیاسی ایران باید بروند
مرگ بر اصلاح طلبان و چپ سنتی.
لطفا به جای واژه راست سنتی از محافظه کار و تندرو استفاده کنید
روحانی و خاتمی و هاشمی و موسوی باهم اند و در قلب مردم جای دارند
اصلاحات از نظام عبور کرد روحانی که جای خودش
فرق ایران و امریکا که دارای ساختار دو حزب هستند این است که در امریکا هیچ حزبی از قانون اساسی عبو نمیکند ودر ظاهر اختلافاتی با هم دارند تا مردم رو سر صندوق های رای و مشارکت در ساختار سیاسی و اجتماعی اقتصادی و.. جامعه تشویق کنند
ولی در ایران یک طیف طرفدار تمام بند های قانون اساسی است واصلاحیون! از موقعی که به قدرت رسیدند همواره در صدد عبور از قانون بودند وکار رو به فتنه 88 رسوندند تا شاید با فشار بتونن نظر خودشون رو تحمیل کنند
بحث عبور از روحانی چیز جدیدی نیست واز چند ماه قبل این موضوع کلیذ خورده
روحانی خوب میداند که چه کسانی به او رای داده اند بتا براین کاری نمیکند که حامیان خود را دلسرد کند تا از او عبور کنند.درود بر خاتمی و روحانی
بالاخره باید به یک شکلی هی اصلاح طلبان مطرح شوند.
تابناک تو هم مثل بقیه اصول گرایان ترسیدی که اعتدال
و اصلاحات در انتخابات مجلس پیروز شوند
می خواستم بگم روحانی و اصلاحات در انتخابات مجلس
با هم و با قدرت شرکت خواهند کرد
خاتمی در طول تاریخ ایران خواهد درخشید. او امیر کبیری بود بر صفحه تاریخ ایران زمین. خاتمی مورد احترام جهانیان است. هم اکنون اصلاح طلبان و روحانی و کلیه دلسوزان این مملکت در یک گروهند. فقط منفعت طلبان تمام خواه ساز مخالف می زنند.
عبورازخاتمی شعارمحدود نمایندگان وفعالان سیاسی بودکه ازجامه عمل پوشیدن بخشی از شعارهای اصلاحات بخاطرمقاومت ومخالفت نهادهایی خاص وبرخوردغیرقانونی بامطبوعات وفعالان سیاسی مطرح شد که آنرانمی شودضعف دولت اصلاحات برشمردشماهم بجای تخریب دولت اصلاحات وخاتمی عزیز دلایل وعلل واقعی مطرح شدن اینگونه شعارهاکه درتمام دولت های بعدازانقلاب ازجمله برائت اصولگرایان وانشقاق ازاحمدی نژاد دردوسال پایانی دولت اززبان مطرح کنندگان این شعارهابپردازید نه به معلول ها !!!
فعلا که همه دارند از روی ملت ایران عبور میکند.و هر طایفه ای فکر میکند که ملت ایران در بست با او هستند.
ازاین جمله نتیجه گیری وپایانی چیزی جزبوی فتنه واختلاف افکنی نمی شود یافت !!! آیا اصلاح‌طلبان از او هم عبور می‌کنند یا وی خود را به قامت مطالبات جدید اصلاح‌طلبان خواهند رساند؟!!!!!
روحانی مدیون اصلاح طلبان است
بحث عبور کردن یک واژه نامونس است زیرا در صنعت برادری ورفاقت وقتی ارزش ها پا بر جاست که حدود برادری حفظ گردد اگر درهر صورت هرکدام به تعهدات اخلاقی خود عمل نکند امر دوروقهر پیش می آید نه امرعبور در وجودمردم سالای اصلاح طلبان عافیت اندیشی حکم فرما است نه قلدری و منیت
اينبار نه ، آن زمان اصلاحات به خاطر بي رهبري به خاتمي تن داد ، اما امروز روحاني خروجي عملكرد شوراي رهبري اصلاحات شامل هاشمي ، خاتمي و حسن خميني است ، مسلما"‌براي روحاني بسيار مطلوب خواهد بود كه صلع چهارم اين جمع باشد
ترا به خون شهدا این حرفها رو بذارید کنار
ببینید دشمن چطور داره برامون نقشه میکشه و تهدیدمون میکنه بعد شما بفکر دور زدن همدیگه اید... واقعا قباهت داره شیعه های مرتضی علی...!!!
تابناک تو چرا سوز داری ؟؟؟؟
حالا هر عبوری میکنند از رو خط کشی عبور کنن
تابناک چون شما از مواضع و اهداف اطلگرایان میانه حمایت میکنید و در انتخابات 92 حتی شما میانه ها رای نیاوردید دارید شیطنت میکنید البته درست همان اسن که هر حزب و جبهه ای باید در داخل آن منتقدانی باشد ولی در اصول کلی باید همه نظر مشترکی داشته باشند اگر چنین نباشد همه میشوند حزب رستاخیز همانطور که کل اصولگرایان می خواهندو هستند
زیاد به این تحلیلها وتبلیغات صداوسیما اکتفا نکنید همین الان هم اگر بین خاتمی وروحانی یکی بخواد انتخاب بشود حتما خاتمی است شک نکنید هر چه بیشتر به او توهین بکنند بیشتر در قلب مردم جایی می گیرد اصولگراها هم یک توان محدود دارند وهیچ وقت نمی توانند آرای خاکستری را وارد میدان کنند واین فقط در توان نیروهای اصلاح طلب وخصوصا خاتمی است وبس !
تابناك جان! مدتي هست كفگيرتان خورده مثل الف ته ديگ! مقاله بي اسم و نشان چاپ مي كنيد ! عزيزم چند ميگيري براي ما گريه كني!
هيچ اصلاح طلبي از بزرگان خود خاتمي و روحاني عبور نمي كند آن چيزي كه مردم از آن عبور مي كنند اصول گرايان و بنيادگرايان هستند.
چند روزی است که تفرقه افکنی های اصولگرایان در رسانه ها در بین اصلاح طلبان خیلی رواج پیدا کرده است نکند استاد جک استراو چنین دستوری داد ورفت ؟
شکست در انتخابات را بپذیرید و این شیطنت هارا کنار بگذارید
گریه خاتمی برای ازار واذیت های اصولگراها بود چقدر سنگ در راه خاتمی گذاشتند چقدر چوب لای چرخ دولت خاتمی گذاشتند تعدیل اقتصادی را متوقف کردند شعار معیشت دادند ومشکلات را یزرگ نمایی کردند و بعد دیدیم با روی کار امدن دولت اصول گرا چه پدری از مردم در اوردند چیزی که خاتمی به کنایه به دانشجویان معترض در دانشگاه گفت دیگران می ایند و.....
تو رو خدا به جاي شخصيت محوري، سعي كنيد صندوق انتخابات آن هم به شكل آزاد را محور قرار دهيد. به شعور، فهم و انتخاب مردم احترام بگذاريد.
الان چه نیازی داشت اینو مطرح کنی؟
این مقاله باعث نفاق میشه
چپ و راستی ندایم این خاتمی اگر به خودش نمی گرفت و دولت نهم و دهم رو یاری می داد که الان ما وضعمون این نبود
خندم گرفت از این تحلیل بچه گانه
بابا تو هم دلت خوشه مقاله زدی؟؟
باید همه مون به روحانی کمک کنیم.......
وضع مالی همه اقشار خرابه بجزء یک درصد از خاصون...........
یک کارشناس با سواد دولت تنها 700 تا حقوق میگیره.....
اشک خاتمی بخاطر عملکرد بد جریان تمامیت خواه اصولگرا وطیف نظامی آن بود
آقایان اصولگرا لطفآ بین دکتر روحانی و اصلاح طلبان نفاق ایجاد نکیند.


سلام بر روحانی*.................................

درود بر خاتمی *..............................
فقط وحدت که غیر از این جیزی است که دسمنان ما می خواهند
دشمنی داخلی و صرف سرمایه های کشور در این راه
البته خائنان را هیجوقت نباید بخشید من یک یزدی هستم و از اینکه خاتمی یزدی است سرافکنده میشوم
درود بر خاتمی درود بر خاتمی و هزاران بار دیگر درودبر خاتمی
اگه حق انتخاب رو به مردم و آرای مردم بدیم جای هیچ نگرانی نیست مردم ما نظام نوپایی در بخش انتخابات به حساب میاد و هنوز دارن آزمون و خطا رو امتحان میکنه از چپ میانه تا چپ تند رو از راست سنتی تا نئو راست ها... پایه تمام انتخاب ها شو نو هم به نوعی خوردن شاید 8 سال گذشته با تمام اتفاق های بد و خوب بزرگ ترین سکوی پرش مردم به سمت انتخاب های هوشمند بدون در نظر گرفتن تبلیغات صدا و سیما و روزنامه ها و..... باشد
اصلاح طلبان هیچ کاه چنین کاری نخواهند کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار