بازدید 38602

دستگیری عامل کشتن بی رحمانه کفتار در کلات

کد خبر: ۳۷۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲ 25 January 2014
نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلات حین گشت و کنترل در مسیر روستاهای بخش زاوین در حاشیه منطقه حفاظت شده کوه بزنگان به یک دستگاه خودروی نیسان وانت مشکوک شدند.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، اباذر حسین نژاد رئیس اداره محیط زیست شهرستان کلات در این باره گفت: محیط بانان خودروی مذکور را تعقیب و متوقف نموده و به بازرسی آن پرداختند. در جریان بازرسی از داخل این خودرو سر بریده شده یک قلاده کفتار راه راه کشف و یک نفر متهم در این رابطه بازداشت گردید.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کلات گفت:  متهم پس از بازداشت جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

دستگیری عامل کشتار بی رحمانه کفتار در کلات

بر اساس مصوبه هیات وزیران نرخ ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز هر قلاده کفتار معادل پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که مجرم پس از پرداخت مبلغ ضرر و زیان، به جرم شکار غیرمجاز گونه حمایت شده در دادگاه محاکمه و به حبس یا پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

حسین نژاد افزود: متهم دستگیر شده پس از کشتار کفتار، سر حیوان را جدا کرده و در روستاهای همجوار به عنوان کله گرگی می چرخانده و از دامداران هدیه می گرفته است.

"کله گرگی” سنت ناپسندی است که در برخی از روستاهای کشور رواج دارد. در این رسم قدیمی و ناپسند اگر کسی گرگ یا حیوان درنده مشابهی را کشته و کله بریده شده آن را در آبادی بچرخاند از اهالی روستا به ویژه دامداران بابت کشتن این حیوان، پول یا بره گوسفند هدیه می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۹
اشد مجازات
کله گرگی"کیلویی چنده؟؟؟یارو خوی درندگیش با گرگ فرقی نداره فقط دنبال کشتن وخشونته کله گرگی رو بهونه کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چرا یارو رو با گرگ مقایسه میکنیداین جور آدما از هر حیوونی بدتر هستن چرا که هیچ حیوونی به غیر همجنس خودش هم اینجوری حمله نمیکنه با اینکه عقل هم ندارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
حیوانات برای غذا یا دفاع از قلمرو می جنگند.
من تابحال فیلم از کفتار ایرانی ندیده ام
خدا لعنتت کنه. انشالله خودتم یه روزی اینجوری سرت بره.
فقط اعدامممممممممممممم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
جواد جان راه حل همه چیز که اعدام نیست که برادر من. اینم خودش یه جور درندگیه دیگه. مثل اینکه شما هم مثل اون بابا اعصاب نداریا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
باید به مردم نشون بدهند که کشتن حیوانات بی گناه راه حل نیست. همان حیوان ها اگر منقرض شوند هم
مشکلات دیگر به وجود می آید و چرخه حیات به هم
می خوره
باتشكر از خبر رساني شما.بند موافق اصل موضوع مجازات كسانيكه به حيات وحش صدمه ميزنند هستم ولي خدا وكيلي عنوان تيتري كه براي اين متن انتخاب كردين نوعي تقلب و به اشتباه انداختن مخاطب شما و ايجا بدبيني نسبت به سايت شماست.عامل كشتار بيرحمانه كفتار در كلات دستگير شد.وقتي به متن مراجعه ميكني تنها يك كفتاره.پس بهتر بود از لفظ كشتن استفاده ميكرديد.
واقعا برای او مردمی که حیوون بی زبون خدارو اینجوری بدون هیچ دلیلی هدیه میدن باید افسوس خورد ...خدا لعنت کنه این بی فرهنگ ها رو .....خوش کفتاره بخدا
تنها راه نجات وحفظ حیات وحش در کشور اجرای اشد مجازات برای این گونه افراد است.برای حفاظت کنندگان از حیات وحش کشور ارزوی توفیق وسلامتی از خداوند عالم خواستارم.
پیشنهاد می شود در خیابان اصلی منتهی به تمام روستاهای کشور بنرهایی با مضمون نفرت و پایان دادن به سنتهای خشونت آمیز علیه حیوانات از جمله کفتار نصب شود.
جریمه های نقدی بسیار کمه فکر کنم برای شکار نادر ترین گونه ها هم همین قدر باشه.
چشمان مظلومش خيلي حرفها با ما دارد.
فقط اعداااااااااااااام
توو یه مستند یادمه میگفت کفتار وحشی ترین موجود نسبت به هم نوع خودش بعد از انسانه!!!!
اینجا واقعا ثابت شد بعضی آدما چقدر بی رحم هستند!
فقط اعدام ویا سنگسار
پاسخ ها
علیک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
مسلما خیلی کار زشتی بوده، که به نظر من از روی نادانی و بی فرهنگی است. اما یا شما نمیدونی سنگسار و اعدام یعنی چی یا من! خدا رهم کرده قضات مثل شما نیستند؛ اینا که میگی در مورد جون آدمه ها!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
چه طوره حکم جایگزین بدن بره تو باغ وحش برای بخش کفتار ها کار کنه؟ اینطوری می بینه چه حیوانات زیبایی هستند یا شاید از کارش پشیمان شود
از همه برسنل دلسوز وبا وجدان سازمان حفاظت محیط زیست تشکر میکنم ودعا میکنم که زحماتشان به هدر نره.امیدوارم وضعیت اقتصادیشون بهتر بشه تا با دلگرمی به وظایفشون برسند.انها میتونند خیلی در نگهداری حیات وحش موثر باشند.خدا کمکتون کنه.
سلام، اگر همینطور پیش بریم تا چند سال دیگه تنها حیوانات ایران می شود گربه وسگ وگوسفند وگاو مرغ والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
دوستدار محيط زيست عزيز!
اگر ديدگاه اين دولت هم مثل دولت قبلي باشد بله حق با شماست. ولي همين انعكاس گزارشات از وقايع مصيبت بار رخداده در حيات وحش به خاطر آزادي مطبوعات و سايت هاي خبري در دولت جديد است كه به اميد خدا همين اطلاع رساني خود اولين گام در مبارزه با جنايت عليه حيات وحش به هر شكلي است.
از سايت تابناك كه پيشگام در انعكاس جنايات عليه حيات وحش است سپاسگزاريم و خواهشمنديم جهت تسريع ارتقاء فرهنگ از دست رفته محبت با حيوانات در جامعه از انتشار هر نوع گزارشي در مورد حيوانات اعم از ناگوار و خوشايند اجتناب نكنند.
چنان حکم به اعدام میدید که لابد عقده اعدام دارید.بله به محیط زیست احترام بذاریم درست .اما آیا لحظه ای به چوپان یا دامدار فکر کردید که در مواجه با کفتار چکار کنه ادای احترام نظامی کنه.شرم کنید. جهان داره به سوی حذف کردن اعدام میره اونوقت شما به راحتی حکم میدید لذت در چیه!
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقای درگزی من فکر می کنم اونهایی که برای این مورد می گن اعدام زیاد جدی نمی گن بلکه منظورشون اشد مجازاته. چوپان یا دامدار براحتی با یک چوب دست می تونه کفتار را فراری بده آقای عزیز نیازی به کشتار بی رحمانه اون نیست.
بهترین سنت وقتی گوسفندان را از بین می برند ودار وندار دامدار از بین می رود چه ارگانی خسارت می دهد بله دولت خسارت بدهد اون موقع این سنت خوب نیست در روستا زندگی می کردی می فهمیدی تلف شدن دام یعنی چی
خیلی.شرمندگی.داره
اعدام
اونهاییکه بهش هدیه و پول دادن هم باید مجازات بشن
بجرم تشویق به نابودی طبیعت و عدم اطلاع به مسئولین
شما رو به خدا اینقدر احساسی نظر ندید. درسته که این کار کار بسیاز زننده ای بوده اما اعدام برای اون خیلی زیاده. باید مبلغ جریمه نقدی رو زیاد کنند.
بهترين راه اينه كه شكارچي رو كله گرگي كنن و تو آبادي هاي اطراف و محل زندگيش بچرخونند و عوايد حاصل از اونو خرج بهبود محيط زيست و حيات وحش كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
زیاده روی نیست؟
مجازات هايي كه براي اين افراد در نظر گرفته ميشه خيلي مضحك و خنده داره.
آدم تا چه حد وحشی ؟؟جرات داشتند اون سگ های وحشی(فک کنم سگ ها و این حیوان های انسان نما برادری چیزی بودن)رو کنار میگذاشتن و خودشون حمله میکردن تا این کفتار حال اون سه تا حیون انسان نما رو میگرفت این به طویله احتیاج دارن نه زندان!
مجازات متناسب با جرم نیست علاوه بر افزایش مبلغ حبس نیز اضافه گردد یا کار اجباری زیر نظر محیط بانان
اشکالی نداره. بخشش بهترین راه حله
بیچاره
سلام دوستان عزیزی که میگن اعدام!از سر ناراحتی و انزجار میگن! ولی واقعا جریمه ها خیلی خیلی خیلی کمه!و اصلا باز دارنده نیست
آن دسته از کاربرانی که قاضی شدند و حکم می برند همونا اگه یه ادم هزار تومن ازشون بدوزدد .می کشندش .و حکم قطع دست دزد را صادر میکنند .برای هزار تومن .چطور یه نفر که کل دارایی اش چند گوسفنند هست .نون خانوادش رو با ان چند گوسفند در میاره .بعد گرگ بیاد گوسفندانش را بکشد این یعنی قطع نان زن و بچه هاش که از گرسنگی یا باید بمیرند یا به گدایی بیوفتد .اگه به شما ها بگه پول چند تا نون بهش نمیدید .من چوپان بودم می دوتم قانون میگه می خواستی مواظب باشی .شکایت گرگ و به کجا باید ببرید .شماهایی که برای هزار تومن اگه دزد رو بگیرید می کشیدش .چطور دام دار که هر گوسفند چند میلیون می ارزه گرگ بدوزدش هم مالش رفتع هم حکم جریمه و حبس و اعدام برایش صادر می کنید .خودتونو بزارید جای دامدار که نونش قطع شده .ولی شکار چی که حیوانات وحشی را شکار میکند .آزاد است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل