بازدید 8484
بررسی لایحه بودجه (۶)

تبدیل صدا و سیما به یک مرکز تجاری درست نیست

بودجه ‌سندی یک ساله است که بر پایه برنامه پنج ساله تدوین شده است، جهت‌گیری‌های دولت در بخش‌های گوناگون در عدد و رقم بودجه خودش را نشان می‌دهد. بودجه در واقع پیش‌بینی خوش‌بینانه درآمد یک کشور است.
کد خبر: ۳۷۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷ 22 January 2014
بودجه کشاورزان نصف می‌شودبودجه ‌سندی یک ساله است که بر پایه برنامه پنج ساله تدوین شده است، جهت‌گیری‌های دولت در بخش‌های گوناگون در عدد و رقم بودجه خودش را نشان می‌دهد. بودجه در واقع پیش‌بینی خوش‌بینانه درآمد یک کشور است.

به گزارش «تابناک»، حوزه فرهنگ با مسائل دیگر متفاوت است، متراکم بودن و گستردگی کار، باعث ایجاد این تفاوت می‌شود. بودجه فرهنگی ما در برخی ادارات فقط می‌تواند حیات اداری این ادارات را تأمین کند.

شجاعی کیاسری در این باره گفت: «نگاه کلان در حوزه فرهنگ، توجه به فرهنگ است. ما منتظر این هستیم که در مجلس و کمیسیون تلفیق، اتفاقات خوبی برای حوزه فرهنگ بیفتد.

وی در بخش دیگری گفت: «بودجه سال گذشته در حوزه فرهنگ، ۶ هزار میلیارد بود، ولی امسال ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ شاید کفاف حوزه ورزش را هم ندهد! مقوله فرهنگی چیزی نیست که کسی بخواهد از آن به آسانی بگذرد، چون این موضوع به همه چیز ‌گره خورده است.

وی ادامه داد: «بودجه یک روال سنتی دارد. درآمد‌ها و هزینه‌ها را محاسبه می‌کنند و بودجه را می‌نویسند؛ اما نیاز‌ها و اولویت‌های جدید نادیده گرفته می‌شود. متأسفانه امسال بودجه ورزش ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است حال آنکه مسابقات زیادی پیش روی داریم و همچنین پروژه‌های بسیاری در دست ساخت هست که همچنان ناتمام ‌مانده است. این کاهش بودجه یعنی جوانان به ورزش اقبال نشان ندهند؟».

‌نماینده ساری همچنین گفت: «سقف تغییرات کلیت بودجه در مجلس نهایتاً ۵ درصد است. البته دولت امسال برای اولین بار بودجه نوشته ‌که محاسنی هم دارد؛ مثلاً این برای نخستین بار در ‌تاریخ است که بودجه سر وقت به مجلس ارائه شده و همچنین ‌‌واقع بینانه‌تر‌ به مسأله نگاه شده است.


وی در ادامه افزود: بر پایه قانون اساسی، دولت مکلف است لایحه‌ای بیاورد که در آن عدالت همه حوزه‌ها رعایت شده باشد. یکی از محاسن بودجه امسال این است که تناسب اقتصاد فرهنگی و اقتصادی و رشد فرهنگی پیش بینی شده ‌که امیدواریم محقق شود. اگر این اتفاق بیفتد، زندگی هنرمندان کشور رونق بیشتری پیدا می‌کند‌».

این نماینده ادامه داد: «مردم ما همین که در خانه نشسته‌اند و از آخرین اطلاعات رادیویی و تلویزیونی استفاده می‌کنند، یک کار فرهنگی مهم است. این کار بزرگ ‌هزینه‌ای سنگین‌ می‌خواهد و مردم نمی‌دانند رسانه برای اداره خودش چه هزینه سنگینی را می‌طلبد. مدیریت صدا و سیما ‌مدیریت هزینه‌ای است، نه مدیریت درآمدی! از سال ۸۲ یک سوم بودجه صدا و سیما درآمد بازرگانی بوده، ولی هم‌اکنون برعکس شده و سهم صدا و سیما برای درآمدزایی بیش‌ از بودجه‌ای است که صدا و سیما به آن پرداخت می‌کند که ما این را تأیید نمی‌کنیم. دولت باید دو سوم بودجه فرهنگی رسانه‌ها را تأمین کند‌».

شجاعی کیاسری اظهار داشت: «اینکه صدا و سیما را به یک مرکز تجاری تبدیل کنیم، کار درستی نیست. ما مشکلات دولت را هم می‌دانیم، ولی می‌گوییم باید بر‌ پایه درآمدهای دولت محل هزینه تعیین شود. در موضوع فرهنگ حساسیت‌هایی وجود دارد که شاید مردم عادی ندانند؛ اما دولتمردان ما می‌دانند! کار فرهنگی نیاز به اعتبارات خوب دارد. کار فرهنگی دیربازده است، ولی ‌نیاز به هزینه دارد. نمی‌توانیم کار فرهنگی گسترده‌ای را با بودجه‌های محدود انجام دهیم.

شجاعی کیاسری ‌همچنین خاطرنشان ساخت: «بیشترین رشد بودجه فرهنگی در ‌میراث فرهنگی و گردشگری بوده ‌و تربیت بدنی بیشترین کاهش را داشته است. این در حالی است که سهم فرهنگ از کل بودجه کشور، 4‌/‌5 درصد است. ابهام در سازوکار واگذاری مجتمع‌های فرهنگی یکی از مشکلات بودجه فرهنگی کشور است. همچنین ‌تعیین نکردن سقف برای بودجه ازدواج جوانان هم یکی دیگر از مشکلات بودجه امسال است. ضمن اینکه در مورد گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و همچنین مد و لباس، بودجه مشخصی در نظر گرفته نشده است.

وی اظهار داشت: «برداشتی که در حوزه فرهنگ بوده که فرهنگ باید به مردم واگذار شود و حاکمیت نباید در این حوزه دخالتی نداشته باشد، باعث شده وضعیت نابسامان فرهنگ را خراب‌تر کرده‌ایم. اینکه می‌گوییم همه چیز باید به مردم واگذار شود، سخن غیرکار‌شناسی است و باعث شده در فضای فرهنگی این ضرورت دیده نشود که بودجه فرهنگ افزایش پیدا کند. اگر می‌خواستیم نگاه درستی به بحث فرهنگ داشته باشیم، باید در مورد زمینه‌های گوناگون بودجه فرهنگی، ‌نوع بالانس ایجاد کنیم و همان گونه که بودجه میراث فرهنگی و گردشگری افزایش پیدا کرده، بحث ورزش و... را هم می‌دیدیم. امروز و با این بودجه خیلی از بخش‌ها در عرصه‌های قرآنی، دینی و... قادر به فعالیت نیستند.

این ‌نماینده ساری در پایان یادآور شد: «ما در این موضوع نشان دادیم که نمی‌خواهیم زیاد دست اهالی فرهنگ را برای نقش آفرینی در بقیه بخش‌ها باز‌بگذاریم. تضعیف فرهنگ یعنی اینکه پای فرهنگ را در بقیه بخش‌ها می‌بندیم و اجازه نقش‌آفرینی فرهنگ را در بخش‌های دیگر نمی‌دهیم‌».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۱۹
لطفا به مدیران صدا و سیما بگویید سریالها را با این تبلیغات میان برنامه پوشالی قطع نکنند زیرا مردم وقتشان مهم است
یادتون باشه یه زمانی پیام بازرگانی به این شکل زیاد نبود.به مرور زیاد و زیادتر شد به طوری که بین برنامه ها گاها تا نیم ساعت تبلیغات بود اما باز قابل تحمل بود چون هنگام شروع برنامه دیگه اعصابت خورد نمی شد.اما مقرر کردن تا تبلیغات بیاد وسط برنامه ها، دیگه به مرور تبلیغات تو تمام برنامه ها با انواع مختلف گنجانده شد طوری که حتی زیرنویسهای تبلیغاتی مانع برخی برنامه ها بود.
اما حالا واقعا تبلیغات منزجر کننده و اعصاب نابود کن شده
یه شبکه بزارین برای تبلیغات خالی تا در کنار شبکه بازار درآمدتون کم نشه!
صحیح عبارت بالا:
لطفا به مدیران صدا و سیما بگویید " سریالهای پوشالی " را با این تبلیغات " پوشالی تر " میان برنامه قطع نکنند البته برای مردم وقتشان " اصلا مهم " نیست "
اققا تبلغ کنین خوبه خیلی هم ولی تبلیغ های قشنگ بسازید تا کیفشو ببریم
سطح کیفی برنامه بسیار پائین و کسل کننده و بی محتوا در عوض پر از تبلیغات رنگارنگ
صدا و سیما ابا مردیم از تبلیغات کفش تن تاک ، کباب پز پلیم ، دستگاه ورزشی تن تاک . جان مادرتان بس است مردیم .
تابی سانسور نکن باریکلا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
برنج آوازه یادتون رفته؟
موضوع برخي تبليغات كه بجاي جلب بيننده باعث خستگي و انزجار ميشود . يكي كه تبليغ فرشش آنقدر طولاني است كه خودش يك فيلم داستاني شده و خسته كننده . ان ديگري ترانه فريدون فروغي را تغيير داده وبراي محصولش اپرا ميخواند كه منزجر كننده است . واقعا نظارتي بر اين تبليغ ها نيست ؟
این تبلیغات تلویزیون یکی از عوامل گرانی و تورم هستش خواهشا مسئولین رسیدگی کنند برای مثال یک قلم جنس که 50-60 می ارزه با قیمت 160-170 تبلیغ می کنند این باعث میشه بقیه شرکت ها قیمتشون اجناس مشابه را بالا ببرن
به عنوان مثال بنده دیشب سر سریال 25 دقیقه ای اوای باران هنگام شروع تبلیغات که 20:59 دقیقه شروع شد زمان گرفتم و دقیقا 10 دقیقه پیام بازرگانی گذاشت.شایان ذکر است که به محض شروع تبلیغات مردم سریع کانال را عوض میکنند و برنامه دیگری را تماشا می کنند مثلا خود من برنامه قند پهلو را نگاه می کنم که خیلی برنامه مفرحی است.با تشکر
بیایید گلریزانی به پا کنیم و عواید آن را به صدا و سیما بدهیم... شاید با این پول حداقل تا یک سال از تبلیغات تن تاک و بالا بالا راحت شویم...
تبلیغاتی که بچه ها را مخاطب قرار می دهند دریابید. فاجعه بار است...
جدیدن هم مد شده بین تبلیغات هم آرم تبلیغات میدن .. یعنی ادامه تبلیغات بعد از کمی تبلیغات !!!
عمو پورنگ شده ماکارونی
فیتیله شده ماکارونی
آشپزی شده رب و ماکارونی و ...
تبلیغات برنج ها و چای و ...
از یکی پرسیدند،بهترین برنامه تلویزیون کدام است.گفتش پیام های بازرگانی!! گفتند چرا؟گفتش:بینشون سریال وفیلم سینمایی پخ می کنند که خسته نشیم!
بابا مردیم پکیدیم! ، مردیم از تبلیغات کفش تن تاک ، کباب پز پلیم ، دستگاه ورزشی تن تاک . جون هر کی دوست دارین بس کنین این تبلیغات خسته کننده ...بابا یه کباب پز میخرم با تن تاک...بی خیال شو
تبلیغات وسط سریال ها به سخره گرفتن مخاطب است. لطفا مراعات کنید
جالب انجاست بعضی از تبلیغات فقط واسه نشون دادن مثلا اشپزخانه شیک خونه شیک استخرو .... بابا به خدا مردم ندارند این چیزها رو انقدر نشون ندین،واسه تبلیغ الویه لب آب، واسه تبلیغ شامپو یه خانواده بسیار مرفح در کنار استخر تو بهترین ویلا، واسه تبلیغ هود آشپزخونه یه جوون که از مسابقه با یه ماشین آخرین مدل میاد تبیلغ یا پز دادن؟؟؟!!!!!! بابا نظر منم بزارید رو ساااااااایت تورو خدا
یه مدت خواب کرم حلزون میدیدم اونم معلوم نشد جی شد
از یک طرف شعار میدن که چرا مردم جذب سریالهای ماهواره ای میشن از یه طرف با این برنامه های بیننده فرار کن صدا و سیما حرص همه رو درمیارن..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان