بازدید 12228

یک سال حبس برای شکارچیان گوزن زرد

کد خبر: ۳۷۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸ 22 January 2014
رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه اشد مجازات برای شکارچیان گوزن زرد پارک پردیسان یکسال حبس است گفت: این مجازات برای این جرم به هیچ عنوان کافی نیست و باید در جرایم شکار و صید تجدید نظر شود.

 دکتر معصومه ابتکار در گفتگو با مهربا بیان اینکه با جدیت پیگیر شناسایی متخلفانی که به گوزن زرد پارک پردیسان شلیک کرده اند هستیم افزود: از دوربین های تصویری بزرگراه همت برای شناسایی متخلفان کمک می گیریم.

به گفته وی، بررسی های اولیه نشان می دهد که متخلفان از اسلحه دوربین دار برای شکار گوزن زرد موجود در محوطه پارک پردیسان استفاده کرده اند.

ابتکار با بیان اینکه به افرادی در این رابطه مظنون هستیم اظهار داشت: به محض شناسایی این افراد و مشخص شدن جرم انها توسط پلیس اگاهی اشد مجازات برای آنها که معادل یکسال حبس است اجرا می شود.

رییس سازمان محیط زیست تصریح کرد: البته همانطور که بارها گفته شده این میزان مجازات برای چنین جرمی که افکار عمومی را جریحه دار کرده به هیچ عنوان کافی نیست و باید هر چه سریعتر برای افزایش جرائم شکار و صید غیر مجاز اقدام شود تا شاید بازدارنده باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۱۵
خواهش می کنم قوانین حمایت از محیط زیست را تشدید کنید
احسنت به خانم ابتکار . البته امیدواریم در حد حرف باقی نمونه و عملی شود
فقط یکسال؟؟ واسه آدمی که اسلحه شکار دست میگیره و توی شهر میتابه ....آدمی که از توی بزرگراه گوزن رو در پارک کشته، مشکل روانی داره سالم نیست...متاسفم.
بايد اين جانيان را به اردوگاههاي كار اجباري برد و در نهايت به مناطق با آب و هواي بد تبعيد كرد.
اين حبس فقط مجازات كشتن گوزن است تيراندازي در مناطق شهري و استفاده از اسلحه خود مجازات جداگانه دارد كه مي تواند لحاظ شود
حالا گیریم اصلا گوزنی هم شکار نشده باشه! شلیک توی اتوبان جرم نیست؟! مدعی‌العموم کجا تشریف دارند اون‌وقت؟!
این مورد کاملا با موارد محیط زیستی دیگه فرق داره. با عاملین باید به شدت برخورد بشه. نمیدونم چرا اینقدر با تساهل برخورد میکنند
اینها از اسلحه شکاری وسط شهر تهران استفاده کردند!! این یک جور تهدید علیه امنیت شهروندان هم محسوب می شه، اینها فقط شکارچی غیرمجاز نبودند، به نظر من که جرمشون باید از نظر امنیتی هم بررسی بشه.
انگيزه شان از اين كار چي بوده؟
شكار ؟؟ شكارچي ؟؟ از كي تا حالا شليك با اسلحه دوربين دار به حيوان داخل قفس اسمش شده شكار؟؟
با سلام این حکم برای شکارچی و صید است و این حادثه
شرایط شکار و صید را ندارد . فرد یا افرادی وسط شهر اسلحه بدست گرفتن و شلیک کرده اند ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در جامعه نموده اند به نظر محارب هستند و بایستی اعدام شوند .
تورو خدا اينا رو ببخشيد
مقصر نبودن تقصير گوزنه بوده
با تشکر از خانم ابتکار
امیدوارم فرهنگ پاسداری از محیط زیست در کشور عزیزمان نهادینه بشود
+ دویست و پنجاه میلیون تومان جریمه و دو سال نظافت قفس لاشخورها خوبه؟
البته دومی کار خیلی شریفیه و نباید به یک مجرم قاتل داده باشه. همون بشه سی صد میلیون جریمه علاوه بر یک سال حبس خوبه. در غیر این صورت فردا به جای گوزن می خوان برن از راه دور زن و بچه ی مردم را بزنن
مگه اینجا فیلم وسترنه که طرف اسلحه برداشته وسط تهران شلیک هم کرده، فقط یکسال؟ لطفا اطلاع رسانی کنید از جنبه های دیگر جرم هم بررسی شده؟ ۱-اخلال در نظم و امنیت عمومی، ۲- حمل و استفاده سلاح غیرمجاز، ۳- از بین بردن حیوان حفاظت شده. حداقل این سه اتهام متوجه آن هاست! یکسال کجا بود؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار