بازدید 8801

تجدیدنظر در فرمول قیمت‌گذاری خودرو

کد خبر: ۳۷۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵ 21 January 2014
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه موضوع تجدید نظر در قیمت پایه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو منتفی شده است، گفت: تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است.

رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه به اعتقاد ما فرمول قیمت گذاری خودرو باید با تغییراتی همراه شود، اظهارداشت:  شورای رقابت مسئول تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو است اما در حال حاضر برخی از متغیرهای این دستور العمل به صورت جامع نبوده و باید تجدید نظر لازم در این رابطه اتخاذ شود.

وی با بیان این مطلب که تجدید نظر فرمول قیمت گذاری خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است، افزود: هم اکنون این امر در مرحله کارشناسی و تحقیقات قرار دارد که به احتمال زیاد درماه های ابتدائی سال آینده اعلام خواهد شد.

 رئیس شورای رقابت اضافه کرد: البته باید متذکر شوم که تا پایان سال هیچ تغییری در قیمت خودرو به وجود نخواهد آمد.

شیوا با اشاره به اینکه به نظر می رسد مهم ترین بحث اختلاف شورای رقابت و خودروسازان هزینه های تمام شده به خصوص هزینه مالی آنها در تولید خودرو باشد، اظهارداشت: به اعتقاد ما هزینه مالی خودروسازران بالاتر از حد استاندارد است حال ممکن است به دلیل مدیریت های نامناسب هزینه های مالی زیادی برای خودروسازان به وجود آید که این امر نباید از جیب مصرف کننده پرداخت شود.

 وی تصریح کرد: الزاماً تمام هزینه های خودروسازان برای شورای رقابت قابل پذیرش نیست و آنها باید مستندات لازم را برای اقدامات خود به شورای رقابت ارائه نمایند.

شیوا در رابطه با تجدید قیمت پایه در دستور العمل شورای رقابت که حدود چند ماهی بحث آن مطرح اما هنوز تصمیم نهایی برای آن صورت نگرفته است نیز گفت: با تجدید نظر در فرمول شورای رقابت این موضوع طبیعتاً منتفی شده است به نحوی که این شورا در سلسله جلساتی با خودروسازان و کارشناسان فرمول قیمت گذاری خودرو را بازبینی خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، اظهارات رئیس جدید شورای رقابت در کامل نبودن فرمول فعلی قیمت گذاری خودرو در حالی مطرح می شود که جمشید پژویان رئیس سابق شورای رقابت بر بی نقص بودن این فرمول تأکیدات زیادی را مطرح نموده است و معتقد بود این فرمول در طی جلسات متعدد کارشناسی تدوین شده که هیچ نقصی ندارد . حتی خودروسازان نیز در بر منطقی بودن این فرمول اظهاراتی را عنوان و به شورای رقابت اعلام کرده بودند که " ای کاش این فرمول زودتر به آنها ارائه می شد".

البته پژویان چندین بار تأکید کرده بود که اگر فرمول قیمت گذاری خودرو با اشکلاتی همراه بود به طور حتم خودروسازان آن را شناسایی و ایرادات خود را به شورای رقابت ارسال کرده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس