بازدید 10301

شلاق و تبعید، مجازات آزار دختر فراری

کد خبر: ۳۷۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ 21 January 2014
دیوانعالی کشور حکم تبعید و شلاق دو مرد را که در آزار دختری نوجوان مجرم شناخته ‌شده‌ بودند مورد تایید قرار داد و پرونده برای اجرای حکم به دادسرا رفت.

به گزارش شرق، این پرونده دوسال قبل به جریان افتاد و دختر جوان که مدعی بود توسط دوزن ربوده ‌شده ‌است به‌همراه پدرش به ماموران مراجعه کرد و گفت توسط چندنفر مورد آزار جنسی قرار گرفته ‌است.

 این دختر در توضیح آنچه اتفاق افتاده‌ بود به ماموران گفت: من در راه مدرسه توسط دوزن ربوده شدم و آنها من را به خانه‌ای بردند چندروزی در آن خانه بودم تا اینکه فرار کردم و از آنجا بیرون رفتم خودم را به دو سربازی که در کیوسک پلیس بودند رساندم و گفتم چه اتفاقی افتاده ‌است اما دو سرباز به همراه دونفر دیگر من را مورد آزار قرار دادند و بعد هم دو نفر دیگر آمدند. وقتی همگی به من تجاوز کردند توانستم از دستشان فرار کنم و به خانه برگردم دو هفته‌ای بود که از خانه بیرون بودم و خانواده‌ام خیلی نگران من بودند و وقتی برگشتم واقعیت را گفتم.

 ادعای این دختر چندان واقعی‌ به‌نظر نمی‌رسید و همین هم باعث شد تا بازجویی‌های علمی در این خصوص انجام گیرد. پلیس در تحقیقاتی که انجام داد متوجه‌ شد دختر 16ساله که شبنم نام دارد از راه مدرسه فرار کرده و خودش به خانه برنگشته‌ است و آنچه در مورد ربوده‌شدنش گفته دروغ است. تحقیقات فاش کرد این دختر بعد از فرار با دو سرباز جوان آشنا شده و با آنها به یک ساختمان نیمه‌کاره رفته و رابطه برقرار کرده ‌است. وقتی این موضوع برای ماموران مشخص شد پلیس دوسرباز خاطی را شناسایی کرد و آنها را مورد بازجویی قرار داد دوسرباز قبول کردند به همراه چهار مرد دیگر با این دختر رابطه برقرار کردند.

دوسرباز در توضیح آنچه اتفاق افتاده‌ بود، گفتند: «ما در حین خدمت نبودیم در خیابان با این دختر آشنا شدیم و او خودش به ما گفت فرار کرده و پیشنهاد داد شب را کنار ما باشد ما هم قبول کردیم و به ساختمان نیمه‌کاره رفتیم و در آنجا با دختر جوان رابطه داشتیم اما او را به زور مورد آزار قرار ندادیم دونفر دیگر که این دختر ادعا کرده نیز از دوستان ما بودند.»

متهمان دیگر با توجه به این یافته‌ها بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. با تکمیل تحقیقات و ارسال پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری ‌استان تهران جلسه رسیدگی به این پرونده آغاز شد. دختر جوان یک‌بار دیگر ادعای خود را مطرح کرد و گفت با این افراد ارتباط داشت. او بخشی از ادعاهای قبلی‌اش را رد کرد و گفت: چون جایی نداشتم با آنها رفتم اما به داشتن رابطه راضی نبودم بعد هم پشیمان شدم اما مجبور بودم به خواسته‌شان تمکین کنم.


 با توجه به گفته‌های این دختر شش متهم یک‌به‌یک برای بیان دفاعیات خود در جایگاه حاضر شدند. هیچ‌کدام از آنها اظهارات این دختر را قبول نکردند و گفتند: «درست است که متوجه‌ شده‌ بودیم این دختر فراری است اما اگر رابطه‌ای بود او خودش تمایل داشت.»

بعد از پایان دفاعیات متهمان هیات قضات وارد شور شدند و با توجه به اظهارات دختر نوجوان و متهمان و همچنین نظریه پزشکی‌قانونی که در آن قید شده ‌بود شبنم مورد آزار قرار گرفته و آثار برجای‌مانده نشان می‌دهد که این آزار به زور و به عنف نبوده ‌است، رای دادگاه را صادر کردند. هیات قضات دوسرباز و دو متهم دیگر را به تحمل شلاق محکوم کردند اما در مورد دونفر دیگر با توجه به شغلشان از «قانون مشدده» استفاده و آنها را به تبعید نیز محکوم کردند.

 این حکم مورد اعتراض دو متهم قرار گرفت و آنها در لایحه‌ای که برای نقض حکم خود نوشته ‌بودند، عنوان کردند: «با توجه به اینکه دختر نوجوان فراری بود و خودش قبول کرده بود با ما رابطه‌ داشته‌ باشد درخواست نقض حکم را داریم و ضمن اینکه برقراری رابطه جنسی با این دختر را رد می‌کنیم.»

دفاعیات متهمان مورد توجه دیوانعالی کشور قرار نگرفت و شعبه 33 دیوان رای صادره را عینا مورد تایید قرار داد. به این ترتیب شعبه 77 دادگاه کیفری‌ استان تهران پرونده را برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرا ارجاع داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳۰
دوستان عزیز طرفدار اعدام، حالا تو این ماجرا کی اعدام بشه؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
بهتر است این موارد علمی بررسی شود و همیشه فرزندانمان را در خانه و مدرسه آگاه کنیم. وقت آن رسیده که از روشهای زیبای اسلام در حل مشکلات به معنای واقعی و نه فقط در حرف استفاده کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
آقاي زندانيان بايد اعدام بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
قانونم نگفته اعدام البته اگه لازم باشه دختره باید بشه
اعدام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
واسه چی اعدام؟؟؟ وقتی دختره خودش راضی به برقراری رابطه بوده چرا اعدام؟؟؟ اعدام وقتی هست که تجاوز به عنف صورت گرفته باشه. ولی این خانم خودش علاقه مند به رابطه بوده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
آخه آدماي با انصاف يه دختر 16 ساله چه ميفهمه رابطه چيه بخدا دل آدم درد مي گيره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
شش ساله ها هم میفهمند شانزده ساله چرا نفهمه؟!!!!
فقط اعدام...هر 5 نفر اعدام بشن..
پاسخ ها
شبنم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
دختره اعدام بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
نه آقا. هر 13 نفر باید اعدام شوند!
منو اعدام کنید.خسته شدم از این زندگی
جفت سربازا رو اعدام کنند اینا رفتند سربازی یا دختر ازاری.کلا دیگه غیرت و حیایی نمونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
چه ربطي به غيرت داره دختره خودش تمايل داشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
دختره شش تا ادم رو همراه خودش کرده!!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
سربازا باید اعدام بشن
اون دو نفر دیگه چه کاره بودن که قانون مشدده شامل حالشون شده؟
چرا تا هرچی میشه میگین عدام... واقعا ما مردمان خشنی داریم همینه که کشورای جهان اولی مارو تمسخر میکنن!
بابا دختره را اعدام کنید درس عبرتی بشه برای اونا که دختر دارند دیگه دختر نزایند
پاسخ ها
هارون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
ميخواي اونائي كه دختر دارند رو اعدام كنيم كه درس عبرتي بشه براي اين دختر؟؟؟؟؟؟
هاااااااااا؟
بگو ديگه !! ميخواي ؟؟؟
تعارف ميكني؟
یکی از سربازن را اعدام کنید تا اون یکی سرباز ادب بشه سایر متهمین را به قید قرعه اعدام کنید
پسبرید اون اقا که از دست زندگی خسته شده رااعدام کنید درس عبرتی بشه برا همه دخترها یا همه را اعدام کنید همه راحت بشند از این تجاوزات
فقت اهدام
پاسخ ها
احسان
| United Arab Emirates |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
فقط صحیح است نه فقت!!!!
همه این مسله را به شوخی گرفتند ولی کسی نپرسید چرا دختره از خانه فرار کردو وظیفه خانواده ها در برابر نوجوانان چیه؟
اصلاً اگر همه را در بدو تولد اعدام پیشگیرانه کنند دیگر هیچ جرمی رخ نخواهد داد. بنابراین: فقط اعدام و هر چه زودتر بهتر!
به نظر بنده دختر را باید به عقد یکی از این متجاوزان در بیاورند
باید از پدر و مادر این دختر پرسید که شما چه کردید که دختر 16 ساله از خونه فراری شده؟ اگر هم دختره بی دلیل فراری شده باید از پدر و مادر پرسید چطور فرزندتون رو اینطوری تربیت کردید؟ ماشالا به این پدر و مادر
هیچ کس به عامل اصلی جنایت اشاره نکرد باید صاحب ساختمان نیمه کاره رو اعدام کرد که مسبب این کارشده و وسیله انجام خلاف رودر اختیار خلافکارا گداشته@
من نمیدونم چرا بعضی ها بچه هاشونو تنها میفرستن به مدرسه باید حتما با سرویس یا خودشان اقدام کنند. در راه مدرسه پر است از خطر برای بچه ها.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر