بازدید 41356
از کمبود معلم و کلاس درس تا دو پاره کردن مدرسه برای فرار از مشکلات؛

تصاویری که برای دولتمردان فرستاده شده تا قرار ملاقات رزرو شود

هم‌اکنون بیش از ۷۰۰۰ دانش آموز در هشتاد مدرسه واقع در این خطه مشغول به تحصیل هستند که یک‌چهارم آن‌ها با کمبود یا نداشتن ساختمان آموزشی مواجه هستند و در یک‌چهارم دیگر، کلاس درس در کانکس یا ساختمان‌های فرسوده و کلنگی برگزار می‌شود و ناگفته پیداست چه پتانسیل بالایی از خطر‌آفرینی در آن‌ها نهفته است.
کد خبر: ۳۷۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳ 21 January 2014
«نتیجه تفکیک مراکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی [در دولت قبل]، کمبود نزدیک ۵۰ هزار معلم و ۵۸ هزار نیروی مازاد است که سالانه یک هزار میلیارد تومان اعتبار را هدر می‌دهند»؛ این سخنان وزیر آموزش و پرورش را گوشه ذهن نگه دارید تا بعد!

به گزارش «تابناک»، به فاصله چند روز از آغاز سفر استانی در دولت یازدهم، اعضای شوراهای یک شهر و چند روستا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر آموزش و پرورش، ضمن برشمردن مشکلاتی که گریبان مدارس‌ منطقه‌شان را گرفته، از او دعوت کرده‌اند تا در سفری که همراه هیأت دولت به استانشان خواهند داشت، سری به ایشان زده و از نزدیک با درد و رنجی که بر دانش‌آموزان این خطه و اولیای ایشان می‌رود، آشنا شوند.

رزرو ‌قرار ملاقات با وزیر از طرف اهالی شرق شهرستان میناب با توجه به آنکه هرمزگان مقصد دومین سفر استانی دولت روحانی معرفی شده، شاید نکته عجیبی نباشد؛ اما اگر بدانیم که رنج این منطقه، سال‌های سال است که جاری‌ است و احتمالا همه مسئولان استانی و کشوری بر آن آگاهند، حکایت از نومیدی نمایندگان مردم بخش هشت بندی و توکهور از بهبود اوضاع و تلاش برای رساندن صدای خود بدون واسطه به دولتمردان را خواهد داشت.

کافی است ‌به روایت تصاویر و آمار، درد مردم منطقه را بازخوانی کنیم تا دریابیم ‌چه بسا دعوت از وزیر، بهترین و تنهاترین راهی است که می‌توان پیمود و امید داشت که با پیمودن آن، مشکلات در زمانی کوتاه‌تر مرتفع شود، نه طی پروسه‌ای بیست ساله.


آن گونه که شوراهای اسلامی منطقه در نامه خود به وزیر نوشته و به روایت تصاویر روایت کرده‌اند، اکنون بیش از ۷۰۰۰ دانش آموز در هشتاد مدرسه واقع در این خطه مشغول به تحصیل هستند که یک چهارم آن‌ها با کمبود یا فقدان ساختمان آموزشی مواجه هستند و در یک چهارم دیگر، کلاس درس در کانکس یا ساختمان‌های فرسوده و کلنگی برگزار می‌شود و ناگفته پیداست، چه پتانسیل بالایی از خطر‌آفرینی در آن‌ها نهفته است.

همه این کمبود‌ها را که کنار گذاشته و از نبود فضای ورزشی، آزمایشگاهی و حتی دیوار‌کشی پیرامون این مدارس صرف‌نظر کنیم، تازه ‌مشکل دیگری ‌داریم که اگر بگوییم کم از مشکلات قبلی ندارد، اغراق نکرده‌ایم؛ مشکل (اگر نگوییم معضل) کمبود معلم که‌‌ همان آغاز کار به نقل از وزیر آموزش و پرورش به آن اشاره کردیم.

شدت مشکلات به اندازه‌ای است که دیگر اجرای طرح‌های عجیب و غریب و به‌کار‌گیری معلمان در چند نوبت نیز کارآمدی خود را از دست داده است؛ از یک سو برخی مدارس مجبورند در دو نوبت پذیرای دانش‌آموزان یک مقطع باشند (مثلا صبح‌ها کلاس اول تا سوم و عصر‌ها کلاس چهارم تا ششم) تا ‌همه به کلاس درس برسد. از سوی دیگر جور نبود معلم به تعداد کافی را باید معلمانی بکشند که عملا روز کاری‌شان از صبح هر روز آغاز می‌شود و تا حوالی غروب ادامه دارد!

با این تفاسیر، نه عجیب است که بدانیم کلاس درسی در انباری برگزار می‌شود، نه می‌توانیم از دیدن کنتور برق فشار قوی در کلاس گلایه سر دهیم،، نه می‌توانیم بر معلمانی که منطقه را ترک می‌کنند خرده بگیریم، نه جای سؤال ‌می‌ماند که چرا نماینده مردم منطقه در شورای اسلامی همه تلاش خود برای جلب توجه مسئولان و حل مشکلات را در تذکر و نطق پیش از دستور دیده و... اما حتما می‌توانیم منتظر بمانیم تا واکنش وزارت آموزش و پرورش از راه برسد.

آن گونه که از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهرستان ميناب پیداست، هیچ کسی وقت ندارد که به مدارس روستاهای تابعه سرکشی کرده و دست کم کنتور برق فشار قوی را از کلاس درسی که دانش آموزان کم سن و سال در آن مشغول تحصیل هستند خارج کند!
آن گونه که از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهرستان ميناب پیداست، هیچ کسی وقت ندارد که به مدارس روستاهای تابعه سرکشی کرده و دست کم کنتور برق فشار قوی را از کلاس درسی که دانش آموزان کم سن و سال در آن مشغول تحصیل هستند خارج کند!

بسیار روشن است که مشکلات این منطقه حتما با شدت و ضعف در نقاط دیگری از کشورمان هم قابل دیده می‌شد و ریشه در گذشته‌های چندین ساله دارد، ولی اینکه چگونه با حاکم بودن چنین وضعیتی، برخی مسئولان سابق از هوشمند شدن مدارس سخن گفته، معلمان را بازنشست کرده و ‌گاه برخی از کارمندان اداری و حتی خدمت‌کاران مدارس را در کسوت معلم به کار می‌گرفتند و در مقابل وزیر جدید از اصلاح شرایط با جذب معلم و لابد حذف نیروهای مازاد سخن گفته و بحث سخت‌افزاری را به کل کنار می‌گذارد، ایرادی است که به نظر نمی‌رسد امیدی به بهبود فراهم آورد.

اینجاست که باید هم‌صدا با نمایندگان شورای شهر هشت بندی و شوراهای اسلامی روستاهای بخش توکهور ـ هشت بندی از وزیر بخواهیم ‌در کنار پرورش استعدادهای دانش‌آموزانی که از کمبود معلم رنج می‌برند، فکری هم به حال ساختمان‌هایی کنند که در کمبود مدرسه، مدرسه نام گرفته‌اند، چراکه استعداد تخریب برخی از این ساختمان‌ها ممکن است خدای نکرده زود‌تر از آن بروز کند که دانش‌آموزان به فارغ التحصیلی رسیده باشند!

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناکرا از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷۹
وزیر محترم آموزش و پرورش چنان از مازاد نیرو در این وزارت صحبت میکند که مثل اینکه تازه متوجه شده اند و وظیفه ایشان اخراج این نیروها است .

عزیز این مازاد نیرو در دولتهای قبلی هم بود برمتمه ریزی نشد رسید به شما .
پاسخ ها
فرهنگي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
آقاي وزير اگر كمي دقت كند وساعات اضافه كار و مازاد را مقايسه كند خواهد فهميد مديريت نيروي انساني مشكل دارد و سازماندهي ناعادلانه وغير عقلاني بوده وبا اين حقوق نيروهاي اداري آموزش وپرورش نيروي دلسوز در ادارات پيدا نمي شود.
نه از دولت قبلی که مصوبه های نامحدود داشت و این دولت که کلا" در شفرهای استانی مصوبه ندارد .
لااقل در سفرهای استانی برای حل زود مشکلات چند مصوبه داشته باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
کار عاقلانه ایست زیرا وقتی موصبه ای باشد ولی اجرا نشود چه فایده دارد
مدیر کل اموزش و پرورش استان هرمزگان کلاشو بزاره بالتر
پروزه های ملی ساخت مدارس سهمیه شهرستان میناب در سال های اخیر کلاً در مرکز شهرستان احداث شد و معدود مدارسی که در منطقه هشت بندی احداث شد مدارس تک کلاسه و سه کلاسه توسط موسسات خیریه احداث گردید که استاندارد نبود و با مشکلاتی همراه بوده اند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
هنوز مدارس دولتی درست درمان در خود بندرعباس نیست و خیرین مشغول ساختش هستند که در اخر هم تبدیل به غیره انتفعی میشود و باز برای بقیه هیچ تفوتی ندارد.
چه برسد به شهرستانهایش.
دانش اموزان منطقه هشت بندی شده اند موش آزمایشگاهی مسئولان اموزش و پرورش میناب هر ساله که نیرو های تربیت معلم فارغالتحصل می شوند اموزش و پرورش میناب سال آول آنها را برای کسب تجربه به هشت بندی سرازیر می کند و پس از کسب تجربیات مناسبن بدون اینکه تعهد خدمتی انها تمام شود جابجا می شودن د و سال بعد معلمان تازه وارد را سرازیر منطقه می کند کجای این کار انصاف و عدالت است
ردم هشت بندی امیدی به حل مشکلات شان از سوی مدیران شهرستان میناب و هرمزگان را ندارند مگر اینکه مسئولان ارشد کشوری برای حل این مشکلات ورود کنند و توجه ویژهای به این منطقه داشته باشند
از وزیر آموزش و پرورش تقاضا می شود جهت بررسی مشکلات اموزش و پرورش هشت بندی سفری پر خیر و برکت به این منطقه داشته باشند
مهمترین مشکل اموزش و پرورش منطقه هشت بندی نداشتن اداره اموزش و پرورش مستقل با وجود بیش از 7000 نفر دانش آموز و فاصله طولانی از مرکز شهرستان می باشد
ینی اونجا پست برق هستش؟
اتفاق بحد کافی بزرگ هستش نیاز به تعریق کنتور برق فشار قوی نیستش که کسی تحت تاثیر قرار بگیره
ساخت مدارس یک کلاسه و سه کلاسه در مناطق پرجمعیت دانش اموزی هشت بندی ظلم بزرگی است که مسئولان آموزش و پرورش میناب نسبت به این منطقه روا داشته اند
الان ما اون سخنان وزیر آموزش و پرورش را كه گوشه ذهن نگه دارشتیم تا بعد! را چيكارش كنيم؟؟
واقعا" تاسف بار است .....
بحران کمبود معلم در منطقه هشت بندی هرمزگان سالیان درازی است که گریبان گیر این منطقه است
آقای وزیر محترم آموزش و پرورش محض رضای خدا به داد دانش آموزان مستعد منطقه برس! در سفر استانی منتظر قدوم شما به بخش توکهور - هشتبندی هستیم.
تو رو خدا این طفلان معصوم را دریابید .اینها هم از همین آب وخاکند !خونشون از ما هم کم رنگتر نیست.
مگه دیدار چهره به چهره دولت قبل که این همه توی بوق کرنا کردن همه مشکلات رو حل نکرد؟؟
مسئولان اموزش و پرورش فکری به حال مدارس یک کلاسه و سه کلاس در هشت بندی کنند که مسئولان بدون توجه به وضعیت حال و آینده اقدام به ساخت این مدارس می کنند جناب آقای فانی بداد مردم قطب کشاورزی هرمزگان برسید
از وزیر اموزش و پرورش تقاضا مندیم یک سهمیه اختصاصی استخدامی به منطقه هشت بندی در سال آینده اختصاص دهند تا بحران کمبود معلم در این منطقه سرو سامانی بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
سایر استانها از سهمیه استخدامی استفاده میکنند و پس از چند سال منتقل می شوند
سفر باید کرد......
تشکر از سسایت تابناک که مشکلات آموزش و پرورش منطقه محروم هشت بندی هرمزگان را منعکس نمود
معلمای منطقه رو هم دریابید اگه به اینجا منطقه محروم نمی گن به کجا می گن! حقوق این معلما از بندرعباس و میناب کمتره!
هشت بندی هرمزگان از لحاظ اموزش و پرورش از بشاگرد هرمزگان نیز محروم تر می باشد
مسئولان اموزش و پرورش شهرستان میناب معلمانی را که پیگیر حل مشکل مدارس شان بودند به جای تقدیر و تشکر به حراست و کمیته تخلفات فراخواند و با آنها برخورد کرد آیا این انصاف است
بنده یک معلم از همین بخش هستم.
از همین معلمانی که توصیف کردید که از صبح کارشان شروع می شود و تا نزدیک غروب تمام.
جالب است که چهار ماه از سال تحصیلی گذشته و هنوز به بهانه های واهی حتی ابلاغ دستی اضافه کاری را برای ما صادر نکرده اند چه رسد به ابلاغ رایانه ای و یا پرداخت اضافه کاری که آن هم هر سال مبلغش از سال قبل کمتر و کمتر می شود...
در صورتی که معلم ابتدایی زمانی که شیفت می گیرد در حقیقت یک کلاس دیگر را با تمام مسئولیت ها تحویل گرفته...
حلال مشکلات اموزش و پرورش منطقه هشت بندی هرمزگان اداره اموزش و پرورش مستقل می باشد و بس
از نماینده مردم شرق هرمزگان انتظار تحرک بیشتری می رفت در انعکاس مشکلات آموزش و پرورش مردم منطقه
امید است در دولت تدبیر و امید فرزندان شهر و بخش انقلابی توکهور- هشتبندی دیگر شاهد بحران نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی ،نمازخانه ، کتابخانه و امکانات آموزشی نباشند. چشم انتظار تشریف فرمایی حضرت عالی در سفر استانی به این بخش محروم و رنج کشیده هستیم . برای شادی روح امام و شهداء صلوات.
در سفر چهارم دولت دهم به هرمزگان دیداری با آقای کیارشی معاون وزیر سابق اموزش و پرورش داشتیم و همه مشکلات حوزه آموزش و پرورش منطقه هشت بندی نظیر کمبود شدید معلم، کمبد مدرسه، فضاهای ورزشیی و آزمایشگاهی مطرح شد معاون وزیر رو کرد به معاون اداره کل اموزش و پرورش هرمزگان که آیا مشکلات مطرح شده وجود دارد اما در کمال ناباورزی معاون مدیرکل اموزش و پرورش هرمزگان همه این ها را تکذیب کرد
وزیر محترم آموزش و پرورش ! مربیان پیش دبستانی بخش توکهور -هشتبندی را دریابید! آیا می دانید بیشتر مربیان نه تنها بصورت رایگان بلکه با هزینه ی خودشان حق بیمه دانش آموزان محرومشان را پرداخت می کنند! به امید روزی که استخدام شوند.
اقای وزیر اموزش وپرورش که تهران نشستی...ایا می دانستی که همچنین مناطق ومدارسی در کشور وجود دارد حداقل برای یکبار که شده برای یک ساعت به همچنین منا طقی تشریف ببر و سر کلاس درس بشین تا درد این مردم را بفهمی
توی این کمبود کسری بودجه باید سهم مناطق کم برخور دار طوری دیده بشه تا بیشتر عقب نمانند
وضعیت بهداشت و درمان ، راه ارتباطی منطقه به مرکز شهرستان ، راههای روستاهای منطقه، آب و برق روستاها نیز مانند آموزش و پرورش منطقه تاسفبار می باشد
مسئولان محلی استان هرمزگان اعم از استاندار معاونین استاندار مسئولان اموزش و پرورش هرمزگان همه در برابر این مشکلات سکوت اختیار نموده اند مگر اینکه مسئولان ارشد کشوری تدبیری بی اندیشند
وزیر محترم همراه وزیر راه تشریف بیاورید نه وزیر بهداشت را نیز با خود بیاورید.با حضور شما با هم شاید تحولی در راه پرپیچ و خم و پر از چاله و چوله ، و درمانگاه بدون تجهیزات و غیر شبانه روزی، و آموزش و پرورش با همه ی مشکلاتش ایجاد گردد.
معروف است که می گویند: «تا طفلی نگرید، مادر به آن شیر نمی دهد.»
ما هم در این دولت که از اسمش پیداست دولت تدبیر و امید است؛ صدای فریادمان بالاست. آیا گوش شنوایی هم هست که گریه ی ما بینوایان را هم بشنود و جرقه ی امیدی را در دل ما بزند؟؟؟؟!!!!!!!
ما که تو همین کلنگیا درسمون تموم شد و از معلمین زحمت کشی که صبح تا عصر خدمت میکردن کتکش رو خوردیم، امیدوارم به مشکلات منطقه رسیدگی که حداقل نسل جدید با امکانات تو افق محو بشن
مشکل اینه که مسئولین بالا فقط از مسئولین پایین گزارش میخوان وآنهاهم واقیتهارا نمیگن .ولی هیچ مسول رده بالایی نمیادازنزدیک مشکلات راببینه.
خوبه به این مردم کمک بشه
واقعا باید بین شمال و جنوب و مرکز کشور باید فرقی وجود داشته باشد که فرزندان این مملکت با این مشقت تحصیل کنند؟ اگر محل عکسها مشخص نشده بود شاید اون رو مرتبط با افغانستان یا بقیه کشورهای جنگ زده می دونستیم واقعا جای تأسف داره....وزیر آموزش و پرورش باید شخصا به این مشکلات رسیدگی کنند تا مردم به این مسئولان اعتماد بیشتری داشته باشند...
سلام مربیان پیش دبستانی را استخدام کنید تا هم مشکل کمبود معلم مقطع ابتدایی حل شود هم مشکل ما مربیان از توجه شما دولت امید و تدبیر سپاسگزاریم
بنده قصد داشتم كه در يكي از نقاط دور افتاده مثل همينجا كه معرفي كرديد اقدام به ساخت يه مدرسه مجهز بكنم .
به سايت نوسازي مدارس مراجعه كردم فرم هاي لازم رو پر كردم اما هيچكس تماس نگرفت
حالا هم اگر راهنمايي كنيد اينكار رو دوست دارم كه انجام بدم
حتما باید بفکر ازدیاد نسل باشیم با این همه امکانات حیف واقعا !
به نظر بنده ما باید یک بار دیگر اهداف انقلابمان را مرور کنیم تا .....
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
چه ربطی داره
بادیدن این تصاویر فقط باید مسئولین حواس خود راجمع کرده وبه یاد روز قیامت بیفتند
جانا سخن از زبان ما می گویی. لیک کو گوش شنوا؟
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان،پاسخ بدهند لطفا
خیران مدرسه ساز این منطقه محروم را دریابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
وظیفه دولته نه خیرین..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
خیرین مدرسه ساز لطف و مرحمت خود را در جاهای خاص صرف نکنند.
آقای علی خدا خیرت بده اگه می خوای این کار خیر رو انجام بدی حتما به رییس نمایندگی آموزش و پرورش هشت بندی مراجعه کنید یا تماس بگیرید.
یا ایمیلتون رو بنویسید تا خبرگزاری تابناک با شما تماس بگیرند.
حالا ببینید که در دولت گذشته کلاسهای شنا اجباری برای دانش آموزان گذاشتند و مدارس را هم به قول خودشان با یک ویدیو پروژکتور هوشمند کردند.اینها هزینه هایی برای کارهای لوکس و دهن پر کن بود .
ماشاءالله به غیرت وزیر آموزش و پرورش
،به نظر من غیر از وزیر آموزش و پرورش ، وزیر بهداشت و وزیر راه و شهرسازی هم باید به این منطقه بیایند . مشکلات این زمینه ها کمتر از آموزش و پرورش نیست.
شرم اوره.
خیران مدرسه ساز این منطقه محروم را دریابند
ادرس برای آقا علی خیر مدرسه ساز برای احداث مدرسه - هرمزگان - میناب - بخش هشت بندی توکهور - روستای هشت بندی دو دانش اموزان این روستا از دبیرستان پسرانه محروم می باشند و کلاس های دبیرستان ملک الشعرا در شیفت مخالف مدرسه راهنمایی برگزار می شود و همچنین 75 نفر دانش اموزان محله علی آباد این روستا مدرسه یک کلاسه احداث گریده است که برای 75 نفر دانش اموز کافی نیست دست خیران را برای این کار خداپسندانه می بوسیم
دیدگاه مسئولین آموزش و پرورش میناب نسبت به این منطقه یک دیگاه تبعیض آمیز بوده و هست . مدارسی که در سطح شهر ساخته شده برین نگاه کنین چقد کلاس اضافه دارند که بلا استفاده مونده . در حالیکه مدارسی که درمنطقه هشت بندی به خصوص در مقطع حساس ابتدایی ساخته شده اکثرا کمبود کلاس درس درند بعضا برخی از مدارس 1 کلاس بشتر ندارند
نکته جالبتر اینکه حقوق معلمان در این منطقه که دورترین روستای شهرستان محسوب میشه نسبت به روستاهای نزدیک شهرستان میناب که حق نوار مرزی میگیرند پایین تره و خود باعث شده خیلی از معلمان برای تدریس به این منطقه نمی آیند چون با کاهش حق نوار مرزی حقوق آن ها در این منطقه کمتر میشه
چرا کسی نمی گه این جا مدارسی داریم که سه مقطع توی یه ساختمان 5کلاسه دارن درس می خونن. بخدا راست میگم به قول دوستمون این چیزا مال کشور افغانستان یا مناطق جنگ زده نیست! 2 دبستان با جمعیت بالای 100 نفر و 1 مدرسه راهنمایی دخترانه در مجتمع امام هشت بندی توی یه ساختمان هستند .مسول محترمی که توی اتاق 60 متری پشت میز بزرگ میشینی اگه باور ندارید تشریف بیاورید ببینید!
چرا کسی نمی گه چند تا از این مدارس ابتدایی هشت بندی تا آخر آبان کتاب نداشتدن اون هم پایه اول !
3ماه بدون کتاب!!!
داریم ؟ داریم؟
میشه.........؟
تابناک عزیز کجا نیرو اضافه هست؟؟؟؟
اگر اینطور است چرا درشهرها کلاس ها 45 نفریست؟
به خدا قسم به وزیر هم آمار اشتباه داده می شود.
چند روز پیش سفری به این استان داشتم ، استان هرمزگان واقعا از همه لحاظ استان محرومی ، آنها هم جزء این مملکت هستند به دادشان برسید!
من تهران زندگي مي كنم ميناب رفتم واقعاً مردمش در رنج و سختي هستند آقاي وزير و دولت محترم داشتن شرايط مناسب تحصيل حق همه فرزندان ايران هست لطفاً رسيدگي كنيد .
هشت بندی با وجود اینکه قطب کشاورزی کشور در تولید محصولات خارج از فصل می باشد ولی از لحاظ خدمات رفاحی و عمومی مردم آن از بشاگرد هرمزگان نیز محرومتر می باشد
مردم منتظر واکنش در خور و شایسته مسئولان وزارت اموزش و پرورش نسبت به این همه مشکلات این منطقه محروم کشور هستند
بعد برن پول بدن به فوتبال
در حالی که از کمترینها محرومند این عزیزان
خدایا مارو ببخش که سختیهای کودکان ومردم عزیز نمیبینیم
من دوست دارم به جای نظر دادن خاطراتمو بگم...قضاوت با خودتون
من معلمی از همین دیارم که در هنرستان های منطقه تدریس می کنم.
بخدا خودم خندم میگیره.یه طنز به تمام معناست.سر کلاس عملی هنرستان به جای اینکه ابزار و وسایل باشه دانش آموز کار کنه یاد بگیره من رو صندلیم نشستم دارم توضیح میده.....آهای بچه ها دوربین نقشه برداری اینجوریه.........میلگردها رو اونجوری به هم وصل میکنن......اون اتصال اینتتوری انجام میشه(چیزی نمونده دست های من تو هم گره بخوره).....نحوه حمله بچه ها به طرف کارگاه کامپیوتر شبیه یورشحمله مورچه ها به طرف طعمه است آخه مجبورن 5-6 نفری بشینن پشت یه سیستم......باور کنید حس پیروزی رو که چشم نفر اولی که پشت کامپیوتر میشینه رو میشه دید تو چشم نادرشاه بعد از فتوحاتش نمی شد دید....دیدم که دارم میگما
البته باتوجه به اینکه درسطح استان مدارس غیراستاندارد وجودداردولی انصافا هم خیرین مدرسه ساز وهم دولت اونجازحمت کشیده اند ونبایدنادیده بگیریم چرامردم هشتبندی که کشاورزی خوبی دارنددست به دست هم نمیدهندوخودشان خیرمدرسه سازبشوندوبرای منطقه خودشان کارخیربکنن ماسعی نکنیم خودمان راتبرئه بکنیم ودیگران رامقصر، سعی کنیم ازخودمان شروع کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
دست شون هم درد نکند ولی مدارسی هم که در هشت بندی ساخته شده یک کلاسه سه کلاسه بدن حصار ، سروریس بهداشتی نماز خانه آزمایشگاه و غیره می باشد و از سوی با هزینه های بالای کشاورزی در منطقه نظیر هزینه سموم ، ابزارالات ، نهاده ها ، قیمت پایین و سرمازدگی چیزی عاید کشاورزین پینه دست نمی شود که سرف ساخت مدرسه کنند
ناشناس
| Spain |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
گلایه مردم از خیران مدرسه ساز نبوده است گلایه از کوتاهی های مسئولان اموزش و پرورش استان هرمزگان و شهرستان میناب بوده است که بهترین مدارس با تعداد کلاس بالا را در مرکز شهرستان احداث و هیچ توجهی به شهر ها و بخش های اطراف ندارند
سلام بنده دبيرمقطع متوسطه با٢٩،سال وكد٦١٧٦٥٠٥١اماده ام همين وسط سال به اين منطقه براتدريس برم
قدیمیترین هنرستان منطقه که 10سال قدمت دارد فاقد ساختمان مستقلی می باشد وضمیمض مدارسه راهنمایی است که ساختمانش بیش30سال از ساختش می گذردوتعدادکلاسها هم کم
این مدرسه در مقابل مدارس روستاهای استان لرستان کاخ نیاورانه
سلام سیستم آموزش وپرورش ما نیاز به بودجه دارد همه مارا مصرف کننده میدانند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان