بازدید 9695

شيطنت انگليسي، دوباره عليه مقدسات مذهبي مسلمانان

اين سگ، هم‌اکنون در حال آموزش در انجمن متخصصان نابينايي انگلستان است كه براي رعايت كردن نظافت بيني و بدن مودار آن، پوشش داده شده است.مالک نابيناي مسجد مي‌گويد: سال آينده، اين سگ را وارد مسجد «الفلاح» لندن خواهند كرد.
کد خبر: ۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۷ 23 December 2007
تربيت يك سگ براي راهنمايي نابينايان در داخل مسجد و به ويژه مالک نابيناي مسجد معروف «ليسستر» در شهر لندن حكايت از شيطنت انگليسي عليه مقدسات مذهبي مسلمانان دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك» به نقل از روزنامه «تايمز» چاپ لندن، تصميم تربيت سگ راهنما براي مسجد كه از سوي شوراي مسلمانان بريتانيا (ام.سي.بي) گرفته شده و به ادعاي خودشان، به‌نوعي بازنگري کلي بر احکام اسلامي است، حكايت از شيطنت عليه مقدسات مسلمانان دارد.

بنا بر اين گزارش، اين سگ، هم‌اکنون در حال آموزش در انجمن متخصصان نابينايي انگلستان است كه براي رعايت كردن نظافت بيني و بدن مودار آن، زير نظر است.

«الخاطري»، مالک نابيناي مسجد مي‌گويد: سال آينده، اين سگ را وارد مسجد «الفلاح» لندن خواهند كرد.
اين در حالي است كه به احتمال زياد، اين رويه نادرست و توهين آشکار به مقدسات اسلام، در ديگر مساجد کشور انگلستان روي دهد و قبح شرعي اين موضوع ريخته شود.

«ابراهيم مقرا»، يکي از روحانيون ارشد شوراي مسلمانان بريتانيا که درباره جا انداختن اين نظريه، تلاش بسياري كرده است، مدعي است: ما در قرآن کشف كرده‌ايم که به مسلمانان اجازه داده مي‌شود از سگ‌ها براي شکار استفاده كنند و ادامه مي‌دهد: هنگامي كه مسلماني مي‌تواند غذاي شکاري را مصرف كند که در به دست آوردن آن، سگ به او کمک و همراهي شده است، بنابراين هيچ‌گونه مشکلي در اين زمينه نيست که يک سگ براي راهنمايي افراد نابينا به مساجد وارد شود.

بنا بر اين گزارش، شوراي مسلمانان بريتانيا، در حالي اين تصميم عجيب و توهين به مراکز مذهبي را صادر مي‌كند که در بيشتر مراکز غيرمذهبي مسلمانان، از جمله رستوران‌ها و حتي رانندگان تاکسي، به سرنشينان و مشتريان خود که داراي سگ هستند، اجازه ورود به مکانشان را نمي‌دهند.

البته در اين زمينه بايد گفت كه در ماه ژوئن سال 2007 صلاح‌الدين عبدالله، راننده تاکسي شهر کمبريج، هنگامي كه اجازه سوار شدن يک زوج نابينا به همراه سگشان را به داخل ماشين خود نداده بود، ‌به دويست پوند جريمه شد و به اين ترتيب، پس از آن، شوراي مسلمانان بريتانيا، حکمي را صادر كرد كه بنا بر آن، همه مسلمانان بايد اجازه ورود سگ به رستوران‌ها و تاکسي‌ها را بدهند.

حال موضوعي كه مطرح است، كه ورود سگ‌ها به مراکز عبادت مسلمانان و مساجد، توهيني آشکار به مسلمانان جهان است و معلوم نيست به چه دليل اين حکم از سوي شوراي مسلمانان بريتانيا صادر شده است؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اين كه مربوط به خود مسمانان است و مرجع تصميم گيري هم شوراي خودشان است. چه ربطي به شيطنت انگليس دارد؟
به نظر من درج عنوان شیطنت برای این امر کافی نیست، انگلیس ارباب فتنه است و مطمئناً مدت ها کار کارشناسی روی این قضیه شده و متقاعدسازی افکار عمومی مسلمانان انگلیس هم در قالب پروژه ای به سرانجام رسیده است. توطئه ها و فتنه ها علیه اسلام در قالب سناریوهای مختلف به اجرا در می آید و در هر کدام از آن ها جز چند مورد اعتراض آن هم به مدت خیلی کوتاه کاری از پیش نمی رود. امیدوارم رسانه هایی که خود را مسئول می دانند فهرستی از این فتنه ها را در قالب پروژ ه ای تحقیقاتی مورد بررسی قرار دهند تا شاید....
به جای پاک کردن مسئله طبق معمول بهتر است مسئله را حل کنیم دو گانگی در احکام چرا؟ اگر ما احکام سگ شکاری را بخوانیم این نکته بطور روشن آمده و گوشتی که بوسیله سگ شکاری لمس و بوئیده شده حلال و پاک است لذا مانند امام در مسئله فتوای شطرنج و حلال بودن آن در این مورد نیز مسئله را حل کنیم اصولا پویا بودن فقه در حل همین نکته ها نهفته است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار