بازدید 31556

قیمت و سهمیه بنزین در دولت نهایی شد

کد خبر: ۳۷۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷ 20 January 2014
یک منبع آگاه از تعیین تکلیف شدن سهمیه و قیمت بنزین در گام دوم هدفمند کردن یارانه ها خبرداد وگفت: به طور قطع بنزین آزاد از 700 تومان فعلی افزایش قیمت خواهد یافت و نرخی بین 1000 تا 1200 تومان خواهد داشت.

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به بحث و بررسی دولت در خصوص سهیمه و قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: چند سناریو در دولت مورد بررسی قرار گرفت؛ که همه این سناریو ها با افزایش قیمت بنزین آزاد از 700 تومان فعلی به 1000 تا 1200 تومان توافق دارند.

وی ادامه داد:اما نکته مهم این است که در برخی از سناریوها خبری از بنزین سهمیه ای نیست و بنزین به طور آزاد و با کارت سوخت عرضه می شود و در برخی از سناریو ها نیز بنزین سهمیه ای وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آنچه که در نهایت قرار است اتفاق بیافتد وجود بنزین سهمیه ای است اما نرخ این بنزین از 400 تومان بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: براساس بحث های صورت گرفته میزان سهمیه بنزین برای سال آینده تغییر نخواهد یافت.

این منبع آگاه ادامه داد: بنابراین از سال آینده به نظر می رسد باید منتظر بنزین 60 لیتر سهمیه ای، با نرخ حدود 700 تومان و بنزین آزاد با نرخ 1000 تا 1200 تومان باشیم.

وی با اشاره به حجم بنزین سهمیه ای با نرخ 400 تومانی که هم اکنون در کارت های سوخت وجود دارد گفت: براین اساس دولت قرار است مهلت یک یا دو ماهه ای را برای مصرف بنزین سهمیه ای ذخیره شده در کارتهای سوخت بدهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۱
انتشار یافته: ۲۴
پس دیگه باید دور گوشت و مرغ رو خط بکشیم... یک خط بزرگ
دولت حاضر نيست حقوق كارگران و كارمندان و بازنشستگان را 18 درصد بالاتر ببرد با وجود اينكه اعلام كرده 35 درصد تورم و طي اين سالها بيش از 120 درصد تورم در 3 سال گذشته و 30 درصد حقوقمان افرايش داشته حالا چطور نسخه مي دهند كه بنزين 400 توماني بشه 1000 توان بيشتر از 150 درصد فكر نمي كنند چه بلايي سر مردم مي آد ؟؟؟؟
داشتیم تلف میشدیم از ثبات قیمتها!روحانی مچکریم!!!
مي شد قيمتها را حتي بالاتر هم برد تا شايد بعضي از مشكلات حل شود.
مي شود بنزين را به قيمت جهاني داد و بجايش يارانه اش را نقدي و قيمت بنزين را اصلاً شناور كرد!
مي شود قيمت بنزين را در شهرهاي بزرگ ( كلان شهر ها ) گرانتر كرد و اصلاً چرا بايد همه مردم ايران جور آلودگي تهران را بدهند؟
بریم خونه رو با وام و قرض بخریم که خدا میدونه بعد از عید با این بنزین یک مترشم دیگه نمیتونیم بخریم همین الان یارو 20% گذاشته روش
کار درست ازاد سازی قیمت بنزین است نه بازی با این وضع. هیچ اتفاق خاصی هم نمی افتد مردم را باید مجبور به رعایت کرد و وسایل نقلیه عمومی را باید گسترش داد. وقتی ترکیه در دنیا گرانترین نرخ بنزین را دارد مطمئن باشید مقدار زیادی از بنزین ایران به این کشور قاچاق میشه باید قیمت را نزدیک کرد تا قاچاق حداقل بشه اگر دولت عوض اینطور رفتارهای مرحله ای و کشتن تدریجی مردم به یکباره بنزین را آزاد کند و مطابق قیمت بنزین در منطقه قرارش دهد و بصورت مرحله ای یارانه بنزین را به مردم بدهد بسیاری از مشکلات کشور را حل میکند دولت باید با شجاعت و قدرت و علیرغم فشار ها اقداماتش را بر پایه کار کارشناسی درست و توجیه پذیر بودن طرحها از نظر اقتصادی نماید و مردم نیز فشار وارده را پذیرا باشند در این صورت و طی چند سال تمام اشتباهات گذشته قابل برگشت است وگرنه بیشتر در ورطه و گرداب نابودی کشور فرو میرویم . وقتی قیمت بنزین و مصرف اینگونه آن غیراقتصادی است باید پول فروش بنزین گرانتر را به توسعه وسایط نقلیه عمومی اختصاص داد و این پول صرف کار دیگری نشود تا مشکل بنزین برای همیشه حل بشود. در ترکیه بنزین به پول ما 7000 تومان است ولی خورد و خوراک و میوه و ضروریات زندگی به نسبت بسیار ارزانتر از ایران است تازه نفت هم ندارند
یعنی چی مهلت بدن برای مصرف بنزین 400 تومانی!
ما مصرفمون زیاد نیست، باید سهمیه‌امون از بین بره! این میشه اعتدال و تدبیر!!
انگار بگن هرکی تو خونه اش برنج داره باید بخوره وگرنه میایم می بریم!!
به خدا مردم گناه دارن. این کارارو نکنید باهاشون. هم ماشین رو گرون بخرن. هم بنزین گرون بریزن توش. کجای دنیا این شکلیه...
این چه تیتری است. هیچ چیز که مشخص نیست و همه اش حدس و گمان است . تازه اصل موضوع یعنی اجرای مرحله دوم هدفمندی هنوز مشخص نشده است .
چطور وقتی قیمت بنزین به سه برابر افزایش یابد ( 400 به 1200) تورم زایی ندارد ولی اگر دستمزد کارمند بجای 18 درصد به اندازۀ تورم دولتی( 35 درصد) زیاد شود، تورم زا خواهد بود؟؟؟؟!!!!!
هنر مملکت ما فقط گرون کردن است و بس
با تعیین مهلت برای بنزین400 تومانی ،مصرف این فرآورده به سرعت افزایش یافته و حتی بعضی ها اقدام به ذخیره کردن آن می کنند که خطرات زیادی به دنبال خواهد داشت و ممکن است قاچاق و خرید و فروش غیر قانونی صورت گیرد به نظر من بهتر است یک مهلت یکساه داده شود و یا به بنزین 700 تبدیل شود.
در خصوص بنزین سهمیه ای نباید مهلت مصرف کوتاه باشد چون مردم یا مصرف روبالا میبرند ویا نسبت به ذخیره سازی اقدام میکنند که هردو برای کشور مفید نیست به علاوه که خطر آفرین نیز میباشد.
اتوموبیل ها چی؟ استاندارد شدن؟! مصرف سوختشون کم شد؟!!!
ماشین اسقاطی رو بجای نو به قیمت فضایی بفروشن، از اون طرف بنزین بی کیفیت آلاینده رو هم 5-6 برابر پات حساب کنند!!!
اخه ما چه گناهی کردیم رفتیم درس خوندیم حقوق بگیر شدیم ما هم باید میرفتیم دنبال شغل ازاد الان حداقل هشتمون گرو نهمون نبود
کلیاتش موردی ندارد ولی مهلت دو ماهه دادن برای مصرف بنزین 400 تومانی یعنی افزایش بیمورد و بیجای مصرف یعنی مردم حریص میشن تا نسوخته مصرفش کنند!
چرا دولت سهمیه باقی مانده را که با صرف جویی بذست اومده رو خریداری نمیکنه؟
آیا بنظر شما سهمیه بنزین عادلانه است در شهری مثل تهران 60 لیتر و در یک روستا که تمام روستا یا شهرستان را با ماشین سواری طی کنند چقدر بنزین مصرف میشود راهی که باید ا تا دو ساعت در ترافیک بمانیم 60 لتیر تجدید نظر فرمایید
دور جدید گرانیها
ایا تو این گرانی چیزی به در امد مردم اضافه شده ؟ پس از کجا باید انرا جبران کنند
چرا کسی را که با برنامه ریزی درست سهمیه 400 تومانی خود را مدیریت کرده مجبور به مصرف و سوزاندن بنزین 400 تومانی می کنید ؟
بهتر است تشویقشان بکنیم.
با سلام
احتراماً به استحضار ميرسانم كه من تا آنجا كه توانسته ام البته به توصيه شما و همكارانتان در مصرف بنزين و بردن ماشين از منزل به بيرون صرفه جويي كرده ام و سعي شده است كه از وسايل عمومي استفاده كنم و در مواقع ضروري ماشين از منزل خارج كرده ام حال بنزين اينجانب ذخيره شده است اجازه دهيد با توجه به اين موضوع از بنزينهاتا هر موقع كه بنزين در كارت دارم با همان قيمت 400 تومان استفاده نمايم چرا مهلت قرار مي دهيد كه مجبور شويم بيهوده ماشين از خانه خارج نمائيم لطفا در تصميم گيري در مورد سوختهاي ذخيره شده تجديد نظر شود.
ای وای. بیچاره شدیم
حقوق ها رو کنید مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس و از اون ماشینایی که اونا سوار میشن بدید به مردم بنزین رو گرون کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر