بازدید 20509

واکنش تهران به کشته شدن یک ایرانی در امارات

کد خبر: ۳۷۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷ 17 January 2014
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: وزارت امور خارجه موضوع جان باختن مرحوم سیدعلی حسینی شهروند ایرانی را که در بازداشت ماموران امنیتی امارات جان خود را از دست داده است ، بصورت جدی در دست پیگیری دارد.

به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: وزارت امور خارجه موضوع جان باختن مرحوم سیدعلی حسینی شهروند ایرانی را که در بازداشت ماموران امنیتی امارات جان خود را از دست داده است ، بصورت جدی در دست پیگیری دارد.

مرضیه افخم اظهار داشت: به محض اطلاع از این حادثه از طریق مقامات اماراتی بلافاصله در غیاب سفیر امارات در تهران مسئول این سفارت به وزارت امور خارجه احضار و ضمن بیان مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران ، ضرورت ایجاد شرایط و تسهیلات لازم برای تحقیق در خصوص روشن شدن ابعاد واقعی این قضیه اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه به رغم پیگیریهای رسمی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در امارات در دو هفته اخیر ، این کشور تاکنون هیچگونه گزارش رسمی از دستگیری مرحوم سیدعلی حسینی و دو شهروند دیگر ایرانی که در بازداشت بسر می برند ارائه نکرده است ، افزود: بدنبال انتشار اخبار رسانه ای در خصوص دستگیری سه ایرانی توسط نیروهای امنیتی امارات در دو هفته اخیر یادداشت هایی از سوی نمایندگی کشورمان در امارات به وزارت امور خارجه آن کشور ارسال و بر اساس کنوانسیون های بین المللی خواستار دسترسی کنسولی به این افراد شده بود.

افخم اضافه کرد: همچنین بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع ، نماینده ای از سوی وزارت امور خارجه برای بررسی این مسئله عازم امارات شد و به زودی یک هیات تحقیقی – کارشناسی بمنظور بررسی و تحقیق در مورد علل فوت نامبرده رهسپار امارات خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر