بازدید 4569

معرفی داوران جشنواره‌ی تئاتر فجر

کد خبر: ۳۷۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳ 17 January 2014
زولت پوزگای، تاتیانا تیخانووت، مسعود رایگان، پری صابری، سعید کشن فلاح و مسعود رایگان داوری بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره‌ی تئاتر فجر را بر عهده گرفتند.

به گزارش ایسنا، پری صابری نویسنده و کارگردان ، طراح و مترجم پیشکسوت تئاتر ، دکتر سعید کشن فلاح مدرس ، کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون و مسعود رایگان بازیگر و کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در کنار زولت پوزگای از مجارستان و تاتیانا تیخانووت از روسیه ، 31 اثر بخش مسابقه بین الملل را داوری می‌کنند.

تاتیانا تیخانووت (Tatiana Tikhonovets) منتقد تئاتر و عضو انجمن تئاتر روسیه و یکی از اعضا هیات داوران تئاتر ملی روسیه "ماسک طلایی" در سال 2000 و 2010 است. این هنرمند در سال 2005 رئیس انجمن متخصصین و عضو هیات داوران جشنواره "سیبری " بوده و در سال 2010 نیز ریاست هیات داوران جشنواره بین المللی کپر آلتین را بر عهده داشته است.

زولت پوزگای دارماتوژ ، کارگردان ، نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس مجارستانی ، برنده جایزه ارنونایس در سال 1992 ، جایزه نمایشنامه نویسی جشنواره برلین را برای نمایشنامه آرتور و پل ، جایزه جشنواره نمایشنامه نویسان انگلیسی را در سالهای 1977، 1998 و 1999 بدست آورده و برنده جایزه شیر طلایی بهترین دراماتورژ شده است.

از این نویسنده نمایشنامه‌های "دوستدار روشنایی" ، "عشق تا سرحد دیوانگی" ، "عسل سیاه" ، "ملکه برفی"، "بچه" و... شهرت دارند.

در این بخش 18 نمایش از کارگردانان ایرانی و 13 اثر از کشور های آلمان ،ارمنستان ، ایتالیا، فرانسه، کانادا،کره جنوبی، نروژ ،اسپانیا و مجارستان به رقابت می پردازند.

*********

سهراب سلیمی ، نادر برهانی مرند و سعید اسدی داوری بخش مسابقه تازه‌های تئاتر ایران را برعهده گرفتند.

سهراب سلیمی کارگردان ، بازیگر و طراح تئاتر ، نادر برهانی‌مرند نویسنده و کارگردان تئاتر و دکتر سعید اسدی کارگردان ، نویسنده ومدرس تئاتر آثار بخش مسابقه تازه‌های تئاتر ایران را داوری می‌کنند.

در این بخش 21 نمایش به اجرا در می‌آیند که برای حضور در جشنواره سی و دوم تئاتر فجر تولید شده‌اند.

قرار است در این بخش 10 نمایش از هنرمندان جوان تئاتر که به بخش نسل نو راه یافته‌اند با کارگردانان شناخته شده‌ای همچون شهرام کرمی، احمد ایرانی خواه، افسانه ماهیان، مهدی پاشایی،حسن جودکی، سید جواد روشن، جلال تجنگی، ندا هنگامی، سید محمد مساوات و سید محسن حسن زاده که در بخش چشم انداز حضور دارند به رقابت بپردازند.

*******

هادی مرزبان ، حسین مسافر آستانه و شیرین بزرگمهر نمایش‌های بخش مسابقه مرور تئاتر ایران را داوری می‌کنند.

هادی مرزبان کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون، حسین مسافر آستانه کارگردان ، بازیگر و مدرس تئاتر و شیرین بزرگمهر طراح و مدرس تئاتر داوری بخش مسابقه تئاتر ایران را بر عهده گرفتند.

در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران 26 نمایش اجرا می‌شوند که از آن میان 5 نمایش از بخش مرور ،13 نمایش از بخش برگزیده‌های جشنواره مناطق در کنار 8 نمایش برگزیده جشنواره های یک سال اخیر کشور که به بخش جشنواره جشنواره‌ها راه پیدا کرده‌اند ، اجرا می‌شوند.

سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری قادر آشنا از 24 دی تا 12 بهمن در تهران و دیگر شهرهای کشور برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل