بازدید 45153

درخواست عجیب روحانی جوان از قاضی دادگاه

کد خبر: ۳۷۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵ 16 January 2014
روحانی جوان از قاضی دادگاه خواست مردان خشن به‌جای رفتن به زندان، خواندن صحیح قرآن را بیاموزند.

به گزارش «شوک» این روحانی مدتی پیش در جریان اعتراض به بلند بودن صدای موسیقی، توسط چند پسر جوان مورد هتک حرمت و کتک قرار گرفته بود. قاضی دادگاه با اعتراض و شکایت روحانی زخمی، پس از رسیدگی به پرونده، عاملان حمله را به زندان و شلاق محکوم کرده بود اما با درخواست شاکی پرونده رأی خود را به الزام به آموزش قرائت صحیح قرآن تغییر داد.

حجت‌الاسلام محمود کیا که از روحانیون اهل روستایی در بابل و مقیم حوزه علمیه قم است، آن روز در خانه پدری خود بود و به‌رغم شنیدن صدای بلند موسیقی، تا غروب صبر کرد و تذکری به برپاکنندگان مجلس نداد ولی هنگام اذان مغرب وقتی وارد مسجد شد، متوجه شد صدای موسیقی این مراسم آنقدر بلند است که نمی‌گذارد صدای پیش‌نماز به گوش کسی برسد.

بر اساس این گزارش، این روحانی برای دادن تذکر به صاحب مراسم به در خانه‌اش رفت که چند تن از مهمانان که به خاطر مصرف مشروبات الکلی، تعادل روحی مناسبی نداشتند به سمت حجت‌الاسلام کیا حمله‌ور شدند و با انداختن عمامه و کوبیدن بطری آب معدنی به سر و صورتش، اقدام به هتک حرمت این روحانی کردند. با شکایت این روحانی ناهی از منکر، ضاربان دستگیر و محاکمه شدند و چند روز پیش هم حکم دادگاه صادر شد.

بر اساس این گزارش، قاضی پرونده که مجازات‌هایی مانند شلاق و زندان را برای متهمان پرونده در نظر گرفته بود، پیشنهاد جالب این روحانی بسیجی را پذیرفت و به جای زندان و شلاق، متهمان را موظف کرد پیش یکی از علمای شهر رفته، قرائت صحیح قرآن را بیاموزند.

روحانی جوان در این باره گفته است: «امر به معروف و نهی از منکر یک اقدام فرهنگی است و آن روز هم من با همین نیت پا به عرصه گذاشتم. ضمن تشکر از قاضی پرونده معتقدم زندان فضای مناسبی برای رشد و تربیت مجرمان نیست و ترجیح دادم با تعلیق این حکم، گذشت اهل دین را به جامعه نشان داده و گامی در جهت اصلاح متهمان پرونده بردارم.»
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۷
انتشار یافته: ۳۰
رحمت خدا بر این روحانی عزیز
الله اکبر از این ناهی به منکر و آمر به معرف
این سنت حسنه حضرت رسول الله ( ص) می باشد ، مطمئن باشید این جوانان با این برخورد به رافت دین مبین اسلام بیش از پیش پی خواهند برد این همان کاری بود که شهید چمران با رفقای خودش کرد و نهایتا گردان جنگهای نامنظم تشکیل شد
به نازم به این حکم وبه این روحانی با تقوی که در اوج ناراحتی, علی گونه گذشت کرد و باعث آشتی یه مشت اراذل با خدا شد..و آفرین به این قاضی که رای رو عوض کرد..کاش این خبر رو توی تلوزیون پخش میکردن.
کاش همه ما از انجام کارهایمان هدف داشتیم
و همه چی رو کم کنی نبود آفرین به این روحانی...
کار این روحانی عزیز جای تقدیر دارد . کاش جوانان ما با مفاهیم و بینش قرآن بیشتر آشنا شوند و آن را الگوی زندگی خود قرار دهند.
درخواست این روحانی عجیب نیست بلکه منطقی و نشات گرفته از باورهای دینی اوست که قبل از شکایت نهی از منکر کرده و بعد از شکایت امر به معروف انشاءالله مورد قبول خداوند قرار بگیره.
خداییش دمش گرم
صبر، صبر، صبر
جالب بود
ایول حاج آقا
احسن به این روحانی جوان . شایسته است که سر مشق دیگر روحانیون و مردم شوند.
خداییشششششششششششش دمش گرم..
به این میگن رافت اسلامی. از یه روحانی غیر از اینم انتظار نمیرفت. (البته منظورم این نیست که این نسخه رو واسه همه اراذل و اوباش باید پیچید)
افرین
ای ولا به فکر و جراتش.
بسیار عالی بود واین حکم کاشکی برای بعضی از جرمها نیز مناسب است
کجاش عجیبه خیلی هم خوبه
واقعا از این روحانی جوان باید تشکر ویژه کرد البته باید حتما پیگیر باشند که حتما قر آن را یاد بگیرند انشاءالله
برای عاقبت بخیری همه مؤمنین صلوات
اقدام خوبي است انشاا... كه مفيد واقع شود ونتيجه دهد و علي گنجابي ها راتربيت كند.
احسنت
سنت پیامبر
کامل کرد امر به معروف و نهی از منکر رو
باریکلا
بهتر بود میگفتید درخواست جالب یک روحانی نه درخواست عجیب
هزاران درود
خیلی خوبه
خیلی جالب بود در اسلام ما چیزی به نام زندان نداریم
چه عجب.. ایول داری
آفرین به این روحانی که بر حس انتقام جویی شخصی خویش غلبه کرده
آفرین به این روحانی فهیم ودانا.
درودبرتو
ای ول خوشم اومد از حرکتت
خیلی باحالی حاجی
احسن این اقدام بجا و فرهنگی واقعا به دلم نشست اصل امر به معروف و نهی از منکر همین دادن بینش و آگاهی از این اصول است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار