بازدید 7675
۱

تبدیل منزل پروین اعتصامی به کارگاه مبل‌سازی!

کد خبر: ۳۷۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹ 14 January 2014
یک تهران شناس در نخستین «شب شعر شهر تماشا» با اشاره به پروین اعتصامی و بی‌لطفی‌های انجام شده نسبت به او از تبدیل شدن منزل این شاعر به کارگاه مبل‌سازی انتقاد و اظهار تأسف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ نخستین نشست «شب شعر شهر تماشا»،شب گذشته دوشنبه 23 دی ماه به همت سازمان فرهنگی هنری شهردارزی تهران در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

این مراسم که به گفته سعید بیابانکی مجری برنامه به بهانه افتتاح «انجمن شعر شهر» برگزار می‌شد،‌ بیش از هر چیز شاهد شعرخوانی شاعران بودکه حال و هوای دیگری به مراسم بخشید.

علیرضا قزوه، میلاد عرفانپور، علی‌محمد مودب، محمد‌حسین نعمتی، کیومرث عباسی متخلص به قصری، حامد عسگری، علی داودی، محمد‌مهدی سیار و و... از جمله شاعرانی بودند که شعر خواندند.

نصرالله حدادی تهران‌شناس درسخنانی با اشاره به پروین اعتصامی گفت:‌ به پروین اعتصامی طی این سال‌های متمادی ظلم بسیاری شده و ناشناخته باقی مانده است‌، پروین یگانه زن دوران خویش بود که با احد‌الناسی قابل قیاس نیست. چرا برخی به صرف اینکه زن بود او را با فروغ فرخزاد مقایسه می‌کنند؟ مگر حافظ را کسی با دیگری مقایسه کرده است؟ حافظ را با خودش مقایسه می‌کنند و پروین را هم باید با خوش مقایسه کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه چرا منزل پروین تبدیل به کارگاه مبل‌سازی شده است، گفت: در سال1356 شخصی به نام فضل‌الله گرکانی کتابی را در رد پروین و اشعار او می‌نویسد و می‌گوید که تمام اشعاری که به پروین نسبت داده شده، سروده علی‌اکبر دهخدا است. او با این کارش ظلم بسیاری بر پروین روا داشته است. از همان زمانی که پروین اعتصامی به تهران کوچ کرد، افسانه‌سازی نسبت به پروین شروع شد و تا زمان مرگ او یعنی فروردین 1320 ادامه داشت.

حدادی با اشاره به این نکته که پروین اعتصامی بر خلاف گفته متأخرین 5 برادر داشته است  که ابراهیم اعتصامی قبل از انتقال آنها به ایران در تبریز از دنیا می‌رود،‌ گفت:‌ ابوالقاسم، ابوالفتح، نصرالله و سعید هم برادران دیگرش بودند، خانواده آنها یک خانواده بسیار مودب و با سوادی بود.

اجرای زنده حامد زمانی پایان‌بخش این مراسم بود.

«شب شعر شهر تماشا» از این پس هر هفته به کوشش میلاد عرفان‌پور در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱
باید منزل ایشان تبدیل به یه مرکز فرهنگی میشد....

چرا اینقدر ارزشها در جامعه ما بی ارزش شده....

خانه این شخص میتونست برای جذب توریست استفاده بشه ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار