بازدید 53675
کریس به سلطه لئو مسی پایان داد

از توپ طلای رونالدو تا اولین جایزه بین‌المللی فوتبال افغانستان

سرانجام کریستیانو رونالدو به سلطه چهار ساله مسی بر فوتبال دنیا خاتمه داد و بعد از سال ۲۰۰۸ برای بار دیگر به عنوان بهترین بازیکن سال دنیا انتخاب شد. جایزه توپ طلای افتخاری فیفا به پله و اولین جایزه بین‌المللی فوتبال افغانستان هم از نکات جالب این مراسم بود.
کد خبر: ۳۷۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳ 13 January 2014
پخش زنده مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان
سرانجام انتظار‌ها به پایان رسید و بزرگان فوتبال جهان در زوریخ گرد هم آمدند تا در زیر سقف «کانگرس هاوس»، جوایز برترین‌های فوتبال سال را اهدا کنند؛ جایی که همه چشم‌ها به جایزه معروف و معتبر مرد سال فوتبال دنیا دوخته شده و علاقه‌مندان منتظرند تا ببیند سرانجام چه کسی مرد سال فوتبال جهان می‌شود. و در نهایت این نام رونالدو بود که به عنوانبرنده توپ طلا خوانده شد.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه از سه سال پیش فیفا و مجله معتبر فرانس فوتبال تصمیم گرفتند، جایزه بهترین بازیکن سال جهان را با هم و مشترک‌ اهدا کنند، توجه‌ها به این جایزه بیشتر از پیش شد؛ جایی که البته هر دو جایزه پس از اقدام به لیونل مسی رسید و او توانست رکورد عجیب چهار جایزه پاپی مرد سال فوتبال جهان را به نام خود ثبت کند. اما نوار این موفقیت‌ها امشب توسط «سی‌آر» شکسته شد و سوپر استار رئال شکسته شد.


بنا بر این گزارش، پس ‌از سال ۲۰۰۸ که کریستیانو رونالدو جایزه مرد سال فوتبال جهان را از آن خود کرد، این لیونل مسی بود که سلطنت خود را در دنیای فوتبال آغاز کرد؛ سلطنتی که گویا امسال ‌رقیبان جدی‌تری داشت و در نهایت ان جایزه را از او گرفت.

اهمیت جایزه بهترین بازیکن سال جهان از آن جهت ‌بود که از ماه‌ها‌ پیش، حواشی فراوانی برای آن به پا شده و رونالدو فیفا را متهم به جانبداری از مسی کرده بود. جنگ لفظی او و بلا‌تر تا جایی بالا گرفت که حتی ستاره پرتغالی رئال در مقطعی اعلام کرد، حاضر نیست در مراسم مرد سال فوتبال جهان شرکت کند؛ نظری که البته در هفته گذشته از آن برگشت و امشب به همراه همه اعضای خانواده‌اش در این مراسم شرکت کرد و در میان شادی مادرش با چشمانی اشکبار به همرا پسرش روی سن حاضر شذ. 

بسیاری از هواداران رونالدو احساس می‌کنند که در این چهار سال در حق او اجحاف شده و سی‌آر شایسته برد‌ توپ طلا بوده است. مصدومیت مسی در ماه‌های منتهی به این مراسم و درخشش رونالدو این عده را امیدوار کرده که امشب بازیکن محبوب خود را بر قله فوتبال دنیا ببینند و در نهایت به مراد دل خود رسیدند.

این دعوا البته ضلع شوم کم ‌سر‌و‌صداتری هم دارد. فرانک ریبری که به اندازه مسی و رونالدو طرفدار ندارد، ‌با بردن پنج جام در سال گذشته، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. شاید اوج درخشش ریبری در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در پیروزی ۷ بر صفر باواریایی‌ها برابر بارسلونا، در مجموع دو بازی رفت و برگشت بود. 

اما این همه مراسم نبود. فوتبال افغانستان برای اولین‌بار توانست یک جایزه بین‌المللی را دریافت کند و آن هم جایزه بازی جوانمردانه بود. سال رویایی تیم ملی افغانستان بعد از قهرمانی در مسابقات جنوب شرق آسیا با این جایزه تکمیل شد.


بهترین بازیکن مرد جهان در سال ۲۰۱۳: کریستیانو رونالدو (پرتغال)

نامزد‌ها:

لیونل مسی (آرژانتین)
کریستیانو رونالدو (پرتغال)
فرانک ریبری (فرانسه)

پخش زنده مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان

بهترین بازیکن زن جهان در سال ۲۰۱۳: نادینه آنگرر (آلمان) 

نامزد‌ها:

نادینه آنگرر (آلمان)
مارتا (برزیل)
آبی وامباک (آمریکا)

زیبا‌ترین گل جهان (جایزه پوشکاش): زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)

نامزد‌ها:


زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)
نمانیا ماتیچ (صربستان)
نیمار (برزیل) 



بهترین مربی مرد جهان در سال ۲۰۱۳: یوپ هاینکس (بایرن مونیخ)

نامزد‌ها: 

یوپ هاینکس (بایرن مونیخ)
سر الکس فرگوسن (منچستر یونایتد)
یورگن کلوپ (بورسیا دورتموند)

پخش زنده مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان

بهترین مربی زن جهان در سال ۲۰۱۳: سیلویا ناید (آلمان) 

نامزدها:

رالف کلرمن (ولفسبورگ)
سیلویا ناید (آلمان)
پیا سانداژ (سوئد)

تیم منتخب سال:

مانوئل نویر، دنی آلوز، تیاگو سیلوا، سرخیو راموس، فیلیپ لام، فرانک ریبری، چابی، اینیستا، رونالدو، زلاتان و مسی

پخش زنده مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان

جایزه بازی جوانمردانه سال:فدراسیون فوتبال افغانستان 

جایزه مدیریتی فیفا: ژاک روگ، رییس کمیته بین المللی المپیک

جایزه افتخاری فیفا: پله

آخرین اظهار‌نظر‌ها پیش از مراسم:

*مسی: اگر برگزیده نشوم، زندگی‌ام عوض نخواهد شد


بسیار خوشحالم و به خود می‌بالم که یک بار دیگر، جزو سه نامزد نهایی انتخاب شدم. از نظر من، کسب افتخارات تیمی اهمیت بیشتری دارد. با این حال، کسب این عنوان افتخار ارزشمند زیبایی خواهد بود. مسلما اگر برنده این عنوان نشوم، ‌هیچ تغییری در زندگی‌ام ایجاد نخواهد شد.

*رونالدو: در همه سال‌های گذشته من شایسته‌تر از همه بودم

در مورد اینکه آیا سزاوار کسب این مقام بوده‌ام یا نه، باید بگویم که واقعا لیاقت داشته‌ام. آنچه در سال گذشته و حتی دو سال گذشته انجام داده‌ام، این موضوع را گواهی می‌کند؛ اما اگر واقعا نظر خودم را بخواهید در همه سال‌های اخیر لایق کسب این مقام بوده‌ام.

*ریبری: پس از مراسم باز هم مردی خوشبخت هستم



گزارش حواشی مراسم:



۰۱: ۲۱  کم‌کم ستاره‌ها دنیای فوتبال به کانگر هاوس وارد می‌شوند.


۲۱:۱۹  لباس جدید مسی بار دیگر هم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. بعد از کت و شلوار خال خالی سال قبل و کت گلدار مراسم کفش طلا، ستاره تیم بارسلونا دقایقی پیش تصویرهای زیر را از لباس مراسم خود در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرد.


۲۱:۳۱  تیم منتخب سال معرفی شد. مانوئل نویر، دنی آلوز، تیاگو سیلوا، سرخیو راموس، فیلیپ لام، فرانک ریبری، چابی، اینیستا، رونالدو، زلاتان و مسی یازده بازیکن منتخب این تیم را نشکیل می‌دهند. 

۲۱:۳۵  مانوئل نویر بر سلطه چندین و چند ساله کاسیاس خاتمه داد و در دروازه تیم منتخب سال قرار گرفت.

۲۱:۴۰  ریبری درباره شایعه رفتن به پاری سن ژرمن گفت: در بایرن مونیخ بسیار راضی ام و همین جا می مانم. شاید با پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان بازی کردیم!

۲۱:۴۶ جایزه مدیریتی یا ریاست فیفا به ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک رسید. رئیس ۷۱ ساله کمیته بین‌المللی المپیک از سال ۲۰۰۱ تا کنون مسئولیت کمیته بین المللی المپیک را بر عهده دارد و تا کنون سه دوره المپیک را برگزار کرده است. این پزشک بلژیکی در تیم‌های قایقرانی و راگبی بلژیک حضور داشته.

پخش زنده مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان

۲۱:۵۰  رود گولیت برای لحظاتی در خصوص اوزه بیو اسطوره فراموش نشدنی پرتغال صحبت کرد و یاد و خاطره وی را که در هفته گذشته فوت کرده بوذ را گرامی داشت.

۲۱:۵۶ روی حاجسون روی سن آمد و جایزه بهترین مربی زن سال را به سیلویا ناید اهدا کرد.

۲۲:۰۰  یوپ هاینکس مربی بازنشسته و سابق بایرن مونیخ که این تیم را در فصل گذشته به قهرمانی لیگ قهرمانان رسانده بود مطابق پیش‌بینی‌ها جایزه بهترین مربی سال را دریافت کرد.

۲۲:۰۳ یوپ هاینکس پس از دریافت این جایزه گفت: «بی‌نهایت خوشحالم که این‌جا آمده‌ام تا جایزه را بگیرم. این برای من بسیار عالی است که این جایزه را در انتهای دوران مربی‌گری‌ام دریافت کنم. معمولا در ورزش‌های تیمی سخت بتوان اوضاع را چنین کنار هم قرار داد. این کار را تنها من انجام ندادم، بلکه این کار کل باشگاه بایرن مونیخ و افرادی بود که در این دوره با من همکاری کردند.

۲۲:۱۵ چهار نماینده از تیم های برزیل که قهرمان جام جهانی شده اند به روی سن آمده اند. پله (1958، 1962 و 1970)، آماریلدو (1962)، به به تو (1994) و کافو (2002).
پله گفت که سومین قهرمانی برایش ارزش بسیاری داشت: «آن آخرین جام جهانی من بود و پس از آن می توانستم با خوشحالی کناره گیری کنم.»

۲۲:۲۰  توکیو سکسوال (فعال ضدآپارتاید در آفریقای جنوبی) و شاهزاده علی بن حسین جایزه بازی جوانمردانه را اعطا می کنند.

۲۲:۲۵  زلاتان ابراهیمویچ فوق ستاره تیم ملی سوئد به خاطر برگردان فوق‌العاده‌اش در بازی برابر انگلستان جایزه فرانتس پوشکاش را برای زیباترین گل سال ۲۰۱۳ دریافت کرد.

۲۲:۳۰  رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان جایزه بازی جوانمردانه سال را از آن خود کرد. کریم الدن کریم رئیس فدراسیون فوتبال ان کشور در این مراسم به زبان فارسی سخن گفت.

۲۲:۳۵ فیفا برای نخستین بار جایزه‌ای به اسم جایزه افتخاری برای مراسم خود در نظر گرفت. سپ بلاتر در خصوص برنده این جایزه گفت: «هیچ بازیکنی نتوانسته چنین تاثیری بر فوتبال گذاشته باشد. او بیش از 1200 گل زده و تنها بازیکنی است که سه بار قهرمان جام جهانی شده است.» لحظاتی بعد همه سالن با تشویق خود پله را هنگام دریافت این جایزه افتخاری همراهی کردند.

۲۲:۴۰ سرانجام پله روی سن آمد و از پاکت برنده توپ طلای فوتبال نام کریستیانو رونالدو را بیرون آورد. او که حسابی احساساتی شده بود با چشمان اشکبار و به همراه پسرش روی سن آمد. 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲۷
فرناندا لیما همونطور که گفته بود نوع پوشش رو متناسب با همه فرهنگ ها انتخاب کرده ولی ما که پخش بکن نیستیم هههه.
پاسخ ها
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
من الان نگاه کردم این لباسرو نپوشیده ولی نسبت به قبل بهتر شده ولی باز همون شکلی هیچ توفیقی که نکرده زشت ترم شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
من برنامه رو زنده نگاه کردم ، لباسش چیز دیگه ای بود
اینکه عکسش اینجا هست نبود (لباسش سبز رنگ بود)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
توفیر استاد سیامک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
"توفیقی نکرده!!!؟"
این یعنی چه
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
آره عوض کرد ولی بازم خوبه. دوستانی که میگن حق رونالدو بود. رونالدو امسال نه تو بازی دورتموند کاری کرد تو اروپا و نه تو فینال جام حذفی تونست کاری کنه هیچ جامی هم نبرد فقط 64 تا گل زد. ولی مسی با اینکه 7 ماه مصدوم بود و 20 بازی کمتر انجام داد آقای گل لیگ شد. 42 تاگل زد کفش طلا اروپا رو برد قهرمان لیگ شدو خودتون قضاوت کنین زدن 42 تا گل در این شرایط سختتره یا 64 گل با 20 تا بازی اضافه. مسی اگر مصدوم نمیشد امسال هم مثل پارسال 90 تا گل رو رد میکرد. واقعا سطح مسی فراتر از این حرفاست. در ضمن برای اولین بار در تاریخ محلت رای گیری تمدید شد و حتی اجازه ی تغییر آرا به رای دهندگان داده شد تا رونالدو در بیاد چون تو بازی پلی اف جلوی سوئد درخشیده بود و رو فیفا فشار بود که چرا رونالدو نمیبره. در حالی که سوئد تو اون بازی داشت حذف میشد و دفاع رو بیخیال شده بود فقط حمله میکرد که تو ضد حمله گل خورد.
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
سیا جون توفیق نیست داداش . توفیر به معنای
تفاوت است
این همه ورراجی کردی آخرش نگفتی ساعت چند پخش زنده است ؟
رونالدو ميشه
از " خانم لیما " که به قولش ( پوشیدن لباس مناسب ) عمل کرد تشکر و قدردانی مینمایم و این به قول خودش حرفه ای گریش را می رساند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
امیدوارم این رفتار و پاسخ با متانت ایشون کمی جوانهای ما رو به تفکر بندازه ، بدون توهین به دیگران هم میشه درخواست و یا نظرمون رو مطرح کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
نیاز نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
این خانم قول داد و عمل کرد . ایول
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
محبوبیت یعنی این .
من که فکر نمی کردم به احترام ما طرز لباس پوشیدنش را عوض کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
البته پوشش عکس اولش کنار گولیت با عکسی که کنار تیم منتخبه فرق داره
ناشناس
| France |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
لباس ابی رنگ رو موقع تمرین دیالوگ پوشیده بود. ولی در مراسم لباس رو عوض کرده.
هرکی انتخاب میشه به درک به ماچی میرسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
الافی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
عزیز مجبوری نگاه نکن .
عليرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
احسنت
این مراسن توپ طلاست یا فک زدن 2تا مجری ناشی؟!!1
تا کی باید خفت بکشیم اخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
هی هم می گن با پخش زنده ی مراسم در خدمت شما هستیم!!!!!!
فجر 10
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
تاوقتی که مراسم را مراسن بنویسی باید خفت
بکشی شادی جون!
بنطرم جایزه فوتبالیست شیرین سال هم باید به هاشم بیک زاده برسه..
تورو خدا نگاه کن. اقا نشون ندید همین رو هم مگر مجبورید. به کی بگیم....
دلم برای ریبری میسوزه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
دلت برا خودت بسوزه ریبری درفرانسه ودر ناز ونعمت زندگی میکنه.اصلا نمیدونه تهران کجای دنیاست
A+
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
واللللا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
ریبری در آلمان زندگی می کند
افغانستان جایزه بازی جوانمردانه رو برد.
(زودتر از تابناک) 10:22
:-)
لباسشو عوض کرد ولی بازم پخش نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
یعنی کل مشکل تو اینکه اون مجری نشون نداد اگه نشون میداد همه چی حله دیگه! مشکلی نداری واقعا بعدش
ناشناس
| France |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
به مجری چه کار دارم، مراسم پخش نشد، زمانی که بهترین مربی معرفی شد شبکه ورزش داشتن همین جور دور همی صحبت میکردن، مجری و قلعه‌نویی و ...
لباسشو عوض کرد ولی بازم پخش نمیشه
فقط مسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
کریس امسال واقعا بهتر بود که اوجش بازی با سوئد بود.
کاش دخترای ایرانی هم مثل لیما حرف گوش کن بودن....
به نظر من اول ریبری بعد حق مسی ز آخر رونالدوی پرادعاست که انگشت کوچیکه ی مسی هم نیست
پاسخ ها
amirrr
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
واقعا حق ریبری خورده شد. رونالدو فقط کوه غروره فک کرده دیگه اخر بازیکنای جهانه و بهتر از او نیس. ریبری علاوه بر کسب این همه افتخار با بایرن مونیخ از لحاظ فردی هم بازیکن خیلی موثری بوده و پاس گلهای زیادی داده. دیگه این بازیکن سال مسخره شده انگار بهترین بازیکنا فقط مسی و رونالدو هستن و هرسال یه رقابت مسخره بین این دوتاس. درحالیکه اصلا به بازیکنای دیگه توجه نمیشه. همین تیم منتخب سال هم مسخره بود. بارسلونا که این همه امسال ضعیف بود و از بایرن 7 تا خورد بازیکنای بیشتری در تیم منتخب داشت اما دورتموند که بازیکن ستاره هم نداشت و همچی ثروتمند هم نیس و انصافا بازیهاشم بسیار زیبا و روون بود هیچ بازیکنی ازش تو این تیم نیس. به نظر من ک از این لحاظ نهایت اجحاف در حق تیم دورتموند شد. دیگه مشخصه که معیار انتخاب، لابی و چیزای دیگس نه لیاقت و شایستگی. واقعا برام ناراحت کننده بود که هیچ بازیکنی از دورتموند توی این تیم نیس...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
بالاخره حق به حقداررسید؟حالا کی انگشت کوچیکه ست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
مجتبی جان موافقم 100 درصد
3 تا شون خوبن
دیگه امسال حق CR7 بود....

تبریک به رئالی ها...
Hala Madrid
رونالدو ؟ اه ....
آخی .........رونالدو از فرط خوشحالی گریه کرد .
با احترام به رونالدو ولي فقط مسي
اصلا دلیلی نداره ما وقت خودمونو صرف این فوتبالیست های سوسول بکنیم.اونم ازنوع فرنگش
پاسخ ها
اراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
تو اول اسم تودرست کن بعد حرف بزن
رونالدو حقش بود
با احترام به رونالدو ولي فقط مسي
مراسم کاملی از رسانه ملی پخش شد. ممنونیم. کلا 8 ثانیه. لذت بردیم. خسته نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
اینجور چیزا رو اصلا نگاه نکنی بهتره چون بدتر اعصابت میریزه بهم
عشق است کریستیانو رونالدو
بلاخره حق به حق دار رسید
خدایی رونالدو حقش بود
رونالدو سال های پیشم حق ش بود که بشه اول چون یه رئالی همیشه اوله
Viva CR7....Hoooooooooooooooooooooooorrrraaaaaaaaaaaaaa
اصلا حق رونالدو نبودش...
خوشحالم که رونالدو برنده شد ولی ما که نمیتوانیم پخش زنده بکنیم چرا بر این موضوع اصرار می ورزیم فقط اخر مراسم کافی بود نه اینکه دو مجری ناشناس فقط صحبت کنند و ما بین اگهی پخش شود تکلیفتان را با خودتان روشن کنید و دیگر مراسم زنده خارجی پخش نکنید
تابی جون حداقل عکسی از خانوما هم میذاشتی که ماهم ببینیم
مسی اومدی سیرک این لباسو پوشیدی:D
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
مسی همیشه خلاقه:)
سروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
عزیزم حقوق یه سالتم بزاری نمیتونی همچین کت و شلواری بخری!
اراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
شبیه خود رونالدو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
لباس مسی واقعاً مسخره است.
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
بی ادبببببببببببببببببببب
بلاخره حق به حقدار رسید ..
بلاخره حق به حقدار رسید ..
با سلام واقعا شایسته ی این توپ کسی به غیر از رونالدو نبود
رونالدووووووووووووووووووووووووووووو
بابت خبری که راجع به افغانستان نشر کردید تشکر می کنم.
امیدوارم ملت افغانستان و ایران برای خوشی های هم خوش و در غم های هم شریک همدیگر باشند.
بلاخره به حقش رسید
دمش گرم
خاک توسرفیفاکه توپ طلاروبه بی لیاقت ترین بازیکن دادکجای کریس طلاییه خاک توسرت فیفا
بابا چندتا عکس درست و حسابی از مراسم ،اعضای خانواده کریس هم بذار ببینیم
با سلام
رییس فدراسیون افغانستان کریم الدن نیست، کریم الدین هست خوبه این همه ادعای اشتراک زبانی دارید اگر اشتراک زبانی نمی داشتین کریم الدین رو چطور می نوشتید؟ کَریمُ الدّین
الکی باهم بحث نکنید ....بهترین های جهان رو به کسی میدن که جلوی صهیونیسم سر خم کنه......
مانند بهترین فیلم جهان.....
بهترین بازیکن جهان....
و.......
چرا کسی از ایران کاندید نشد؟
همتون سرکاریت...
فقط افغانستان دمش گرم. زنده باد ‏AFG
من توی بازی فیفا 13 انلاین شبکه ای رونالدو رو برای تیمم با قیمت 4میلیون کوین خریدم

مسی هم داشتم ولی 900هزار کوین دادمش رفت تن به کار نمیداد موقعیتها خراب میکرد

ربیری هم نخریدم بجاش نانی دارم که ازش راضیم

راستی با یه اسرئیلی توی جام حذفی افتادم خواستم بازی نکنم ولی گفتم بازی کنم پوزشو بزنم ولی جالب اینجاست اخرش باختم بهش

امیدوارم ملت ایران منو حلال کنن شرمنده ام!
چشم حسود کور رونالدو بهبه عالی بود هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه بسوزید
با سلام
رییس فدراسیون افغانستان کریم الدن نیست، کریم الدین هست خوبه این همه ادعای اشتراک زبانی دارید اگر اشتراک زبانی نمی داشتین کریم الدین رو چطور می نوشتید؟ کَریمُ الدّین
ماشاالله افغانستان.
من توی بازی فیفا 13 انلاین شبکه ای رونالدو رو برای تیمم با قیمت 4میلیون کوین خریدم

مسی هم داشتم ولی 900هزار کوین دادمش رفت تن به کار نمیداد موقعیتها خراب میکرد

ربیری هم نخریدم بجاش نانی دارم که ازش راضیم

راستی با یه اسرئیلی توی جام حذفی افتادم خواستم بازی نکنم ولی گفتم بازی کنم پوزشو بزنم ولی جالب اینجاست اخرش باختم بهش

امیدوارم ملت ایران منو حلال کنن شرمنده ام!
مسی با اون لباسش دلقکی شده واسه خودش
مسی به خاطر 4 تا توپ طلائی که گرفته به رونالدو عدد 4 رو نشون میده !
اگر با مانتو شلوار هم بود پخش نمیشه چون صدابردار خانم پشت صحنه داخل اتاق فرمان لباساش مناسب نیست....
آقا صداسیما پول هم میده واس این وضع پخش کردنش؟؟؟
دلشون به حال اعصاب مردم نمی‌سوزه به حال پول بیت‌المال بسوزه.
ما که عادت کردیم. دیگه توقعی از صدا و سیما نداریم:|
چرا به افغانستان جایزه دادن
به نظرم الان باید بریم فیسبوک همگی ازش تشکر کنیم
فقط مسی.فقط فقط مممممسسسیییییی
خداییش افغانستان عالی بودش امسال!
قهرمان جنوب اسیا شد + کسب جایزه بین المللی
بلاخره حق به حق دار رسید و بهترین بازیکن جهان در بین مردم , از طرف فیفا هم بهترین بازیکن جهان شد. اگر هم نمیشد هیچ غمی نبود چون رونالدو در بین فوتبالی ها قهرمان جهان بود و هستش و خواهد بود
آخ جون، حالا که مسی برنده نشد پس ایران دیگه راحت تر میتونه آرژانتین رو ببره.
دشت فیفا درد نکنه افغانشتان لیاقت جایزه اخلاقو داشت چون همش بفکر تماشاچیهای مخشوش فوتبال هشت...
بین زبان فارسی و دری اختلاف های زیادی است و برای پی بردن به این اختلافات بهتر است پای صحبت یک افغانی بنشینید بنابراین به نظر من دری صحبت کرده هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخ هر کدام از این ها بهتر است که به دانش نامه ویکی پدیا مراجعه کنید .
درست نیست بگیم فارسی گفت
كريس اينقدر زيرسايه مسي مونده بودتواين٤سال كه ،نميتونست جلوي اشكاشوبكيره،ولي خداييش حق مسي بود امسالم،فيفا با ارزانتينيا مشكل داره اكه نداشت انتخاب رأي دهندكانو ٢ماه تمديد نميكرد
برای مسی برنده توپ طلا شدن عادی شده
مسي رو كارد بزني خونش در نمياد
از بيشرفت فتوبال افغانستان خوشحال شدم
افغانها مردماني مصمم در بيشرفت و در ستخت افغانستان تلاش دارند
موفقيت و پيروزي انان را از خداي بزرگ ارزومنديم
فرناندا لیما اصلا این لباس را نپوشیده بود آقا سانسور!!!!!!!!!!!!
باید یه جایزه هم به قلیونی های پرسپوایس میدادن
خانم لیما هم عضو تیم منتخب ساله که اونجا وایساده؟
رونالدو بهتر بود به حقش رسید
باید یه جایزه هم به قلیونی های پرسپوایس میدادن
فقط رونالدووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
جالب است بدانید در خبر امروز صبح صدای جمهوری اسلامی ایران از این رویداد، نام همه برندگان به جز افغانستان برده شد. این نشانه چیست؟
به نظر من رونالدو طی این چهار سال شایسته تر از همه بود ولی به لطف مردم برگزیده نشد من این افتخار بزرگی که کریستسنو رونالدو بدست آورد به دوست داران این مرد تبریک میگویم و امید وارم که طی سال های آینده همین موفقیت را داشته باشد>>>>>>>>>>>>>>>
دم افغانستان گرم، بابا این کشور آباد بشه فکر کنم مثل ژاپن بتونه پیشرفت خیلی زیادی داشته باشه، البته اگر این طالبان کثافت بذاره و پاکستان دخالت گر کثیف.
فقط رونالدو--- زنده باشد افغانستان دراین زمان کم
فروتنی مسی قابل تحسینه
رونالدو هم که از غرور ، تکبر و حسادت کم نداره
کوتوله بارسا بااون لباس مسخرش دست خالی برگشت
حق رونالدو بود ولي به پاي فوتبال ما كه نميرسن
" تبریک میگم به کریستیانو رونالدو "
به حقش رسید...
خوب شد كه در اين مراسم آسيايي ها هم يك برنده با ارزش داشت
حق به حقدار رسيد، تا كسي فكر نكندكه آسيايي ها هيچي نگرفتند.
به به تيم ملي افغانستان هم بالاخره اسم ورسمي تومحافل بين المللي فوتبال پيداكرده .
ببخشيد اين صفحه مربوط شخصي شما بوده ؛ الكي گفتيند نظرات خود را بنويسيد. همش دروغ
برگزیده شدن تیم افغانستان به عنوان تیم اخلاق یک تبریک نداشت. همسایه های متعصب. بازهم بگویید که ما پیروزی مردم افغانستان را می خواهیم خدا بخشکاند ریشه حسادت و تعصب بی جارا
اين لباس بچه گانه و رنگ كردي را از كجا پيدا كردي .
رونالدو بااین موهاش شبیه جوجه تیغ تیغی شده بود
احسنت به رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان که فارسی صحبت کرد ... من حتم دارم اگر آقای ... که رئیس فدراسیون فوتبال ایران تشریف دارن، اونجا بودن انگلیسی صحبت میکردن :-(((
بلاخره رونالدو روی مسی رو کم کرد
زنده باد افغانستان
من طرفتارمسی هستم اما رونالدو امسال بهتربازی کرد
مردسال فوتبال جهان فقط كاپيتان فهييييييييييييم؟وملي پوش فوتبال ايران جواد نكونام
ريبري بايد اول مي شد
رونالدو شاید بازیکن برتر باشه اما از نظر اخلاقی اصلا تعریفی نداره
رونالدو رو عشق است فقط رونالدو ولی مسی هم بد نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار