بازدید 25780

یک آمار عبرت‌انگیز برای صداوسیما

کد خبر: ۳۷۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸ 13 January 2014
در خبرها آمده بود که بینندگان برنامه‌های ماهواره‌ای در ایران نسبت به گذشته به یک رکورد حیرت‌انگیزی رسیده و از یک درصد بیننده به مرز هفتاد درصد صعود کرده است.

در ستون یادداشت خوانندگان الف در ادامه آمده است: سئوالی که به ذهن هر شنونده‌ای خطور می‌کند این است که علت اصلی این اتفاق چیست؟ گرچه می‌شود دلایل گوناگونی برای این مسئله یافت ولی به جرئت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل اصلی و شاید اصلی‌ترین عامل رفتار و شیوه مدیریت و سیاست‌های یک سویه و یک طرفه و مردم گریزانه صداوسیماست.

صدا و سیما که با پول مردم و از جیب بیت‌المال اداره می‌شود و قرار بر این بوده و هست که رسانه همه مردم ایران باشد و به قول خود رسانه‌ای ملی باشد در چند سال اخیر به بازوی تبلیغاتی و جناحی و سیاسی و رسانه‌ای یگ گروه اقلیت در ایران تنزل یافته و مبلغ دیدگاه‌های یک اندیشه سیاسی که فقط به حذف دیگران می‌اندیشد مبدل شده است.

نویسنده در این یادداشت همچنین مدعی شده است:‌ هیچ گزارش یا خبری نیست که در آن صدا و سیما جانبدار تفکر و رفتار و کردار روش‌های افراطی و حذفی کسانی نباشد که فقط خود را حق مطلق می‌دانند و دیگران همه باطل و غیر خودی می‌باشند.

بسیاری از برنامه‌های صدا و سیما به جای ایجاد وحدت ملی و همدلی عامل تفرقه و کینه و نفرت و جدایی مردم از یکدیگر شده است. به راستی برنامه‌های یکسویه و بمباران تبلیغاتی صدا و سیما در جریان برنامه‌های مراسم روز نهم دی باعث تحکیم وحدت ملی شده است یا تفرقه و تازه کردن اختلافات و کینه‌ها؟ کافیست یک نظرسنجی از مردم شود تا مشخص شود که مردم تا چه حد با این برنامه‌های یکسویه موافق بوده‌اند یا خیر؟

صداو سیما بدون کوچکترین حق اعتراض یا پاسخگویی به دیگران و منتقدین خود و سیاست‌های خود فقط و فقط یک مسیر را می‌رود و آن تحکیم پایه‌های یک اقلیت افراطی که در انتخابات اخیر نیز شکست سنگینی خورد و نامزد مورد نظر آنان با تمام رانت‌ها نتوانست بیشتر از چهار میلیون رای کسب کند.

صدا و سیما حتی با زنان این مرز و بوم نیز برخورد ابزاری می‌کند. وقتی که قرار باشد از زنان بدحجاب و بی‌حجاب انتقاد شود صدا و سیما در صف نخست منتقدین این گونه پوشش زنان است و وقتی قرار است انتخاباتی برگزار شود و یا راهپیمایی انجام شود همین زنان بدحجاب به یک باره غسل تعمید داده می‌شوند و آنان در صدر اخبار صدا و سیما قرار می‌گیرند.

صدا و سیما کوچکترین خبر قتل یا ضرب و شتم و یا ستمی را در گوشه‌ای از اروپا یا آمریکا بر هر شهروند غربی پیاپی گزارش و خبر از آنان پخش می‌کند و در سوگ عدالت و آزادی و انسانیت اشک‌ها می‌ریزد ولی چه خبرهای تکان‌دهنده که در بیخ گوش صداوسیما رخ می‌دهد و مردم به قول صدا و سیما رشید و بزرگ ایران نباید از آن خبری از تلوزیون خود کسب کنند.

اینجاست که تنها یک راه می‌ماند و آن هم پناه بردن به رسانه‌های بیرون از مرزهای کشور و کسب اطلاع از شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور. وقتی صدا و سیما این گونه مردم را به تمسخر و بازی گرفته و چونان کودکان با آنان برخورد می‌کند راهی جز پناه بردن به این شبکه‌ها برای کسب خبر نیست. بدین صورت است که آقای ضرغامی و تیم همراه او باید به مردم و بیت‌المال مردم پاسخگو باشند که با این امانت چه کرده‌اند؟ آیا می‌توانند در دادگاه عدل الهی پاسخگوی این عملکرد خود باشند و یا این که با توجیهات گوناگون از پاسخ‌گویی شانه خالی می‌کنند اگرچه در دادگاه عدل الهی نمی‌شود از چنگ عدالت گریخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱۳
انتشار یافته: ۲۹
آمار درستی است البته در شهرها.
ما 6 همسایه هستیم در یک مجتمع فقط یک واحد ماهواره ندارد .
من سالهاست بجز برنامه ی 90 (و احتمالا بصورت گاهگاهی خبر 20:30) هیچ برنامهی صدا و سیما را نگاه نمی کنم. کی با من همعقیده است؟!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
من فقط برنامه 90 رو میبینم. و جدیداً سریالهای شبکۀ خانگی رو هم میخریم ولی کلاً برنامه های صدا و سیما برای ما یک چیز بیگانه و غریبه است !!
صدا و سیما فقیر شده همه فیلم ها و سریال هاش تکراریه ! با با چهار تا سریال روز دنیا رو دوبله کنید ببینید کی میره اون دوبله های خنده دار رو ببینه .
حرف حق
حرف دلمون را گفتی تابی جون.
به قران محمد ما میخواهیم تلویزیون خودمونو ببینیم ولی همش برنامه کسالت اور و از زندگی سیر کن نشون میدن
شبکه ها باید به بخش خصوصی واگذار شود
تا کیفیت ارتقا پیدا کند
آقا خداییش یعنی بدآموزی سریال های مهران مدیری از سریال های ترکیه ای بیشتره، بخدا تو روستای ملت به نون شب محتاجن حاضرن گشنه بخوابن ولی ماهواره داشته باشند، من اصلا خودمو آدمه مذهبی نمی دونم ولی سریال های ماهواره ای داره یه سری چیزای خیلی بدو به مردم القا می کنه که می تونی تو حرف زدنشون یا لباس پوشیدنشون یا حتی فکر کردنشون ببینی مخصوصا دهه هفتادی ها
پاسخ ها
kavire Bikasi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
با حرف شما موافقم. ما اثار این تبلیغات و تفکرات رو توی نسل های بعدی خواهیم دید. شاید من بزرگسالیم و تجربه داریم کمتر تاثیر بپذیریم ولی اون نوجوون کم تجربه احتمال الگو پذیریش بیشتر میشه
موافقم
گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من
آن که جایی نرسد فریاد است
احسنت، الحق و ولانصاف که تحلیل بسیار زیبایی بود. به این مطالب اضافه کنید برنامه ها و سریال های بی محتوا، عدم جذابیت دکور برنامه ها و اخبار و تبلیغاتی که اخیرا بیشتر به کلاهبرداری نزدیکتر شده با تبلیغ!
صدا وسیما در تبلیغات خود زندگی مرفه و اجناس لوکس را که اکثر مردم ایران از آن بی بهره اند را نشان میدهد؟
اگه می شه بیشتر راجب این قضیه بحث کنید.موضوع تامل برانگیزیه.
150کانال فارسی زبان در حال بمباران ذهنی مردم هستند مانده صدا وسیما و حوضش شما به این یکی هم رجم نمی کنید متاسفانه دلایلی که شما بهانه کرده اید در صد کمی را شامل می شود و بیشر توجیه فعل غلط است
البته راه اندازی شبکه دیجیتالی واقعا اقدام ارزنده ای بوده است. سابقا ما که از کچ سلیقگی های سیاسی اعصاب خورد کن صدا و سیما به رسانه های بیگانه پناه می بردیم، اخیرا به سریال های شبکه دیجیتال پناه برده ایم.
این و خوب اومدی تابناک ، کم کم دارم راضی میشم ازت .
علاقه مردم به سریال های آنچنانی و خواننده مبتذل و ... زیاد شده صدا و سیما نمیتونه از این چیزا نشون بده.
البته این نکته هم درسته که صدا و سیما می تواند عملکرد بهتری داتشه باشد.
صدا سیما فقط جومونگ و امثالهم رو پخش میکنه
تابناک عزیز لطفا نظر منو قرار بده
ایکاش برنامه های تلوزیون در حدی بود که مردم نیازی به ماهواره نداشتند. خبر فوق فقط قسمت کوچکی از مسایل را عنوان کرده است.
چرا انحصار تلويزيون نمي شكند خصوصي سازي صداو سيما و ورود بخش خصوصي از بهترين راهكارهاست
مگر مردم فقط برای دیدن خبر ها به ماهواره پناه میاورند جناب ستون نویس الف.
برید آمار بگیرید چرا ماهواره گرفتند .چند درصد اخبار با موضوعات مختلف را پی گیری میکنند. چرا آنهایی که از ماهواره استفاده میکنند از لحاظ اعتقادات ضعیف شده اند
مگر یادمان رفته باید پاسخ گوی اعمالمان باشیم تا کی باید به سمتی بریم که دشمن میخواهد .
مطمئن هستيد فقط هفتاد درصد كانالهاي ماهواره تماشا مي كنند؟ بهتره يك سري به پشت بام منزلتون بزنيد اگر خانه اي را ديديد كه ديش ماهواره نداشته باشه جايزه داريد.
سالگرد میلاد ائمه معصومین را خیلی ضعیف برگزار میکند ولی سالگرد شهادت و یا وفات این معصومین را سنگ تمام میگذارد. ما باید با شادی معصومین شاد و با غم آنها غمگین شویم. نه فقط با عم این بزرگواران غمگین شویم.
خدايش عین حقیقته ولی کو گوش شنوا؟
با سلام
اینکه گرایش مردم به شبکه های ماهواره ای زیاد شده شکی نیست.ولی دولتمردان ایران چه قدر به این رسانه ملی اهمیت میدن و چقدر براش بودجه میزارن .دیدید وقتی یه سریال فاخر توسط صدا وسیما تولید میشه چه قدر بیننده داره ،خوب این جور کارها پول و بودجه میخواد.
امیدوارم یه روزی دولت به صدا و سیما به چشم بزرگترین رسانه ملی نگاه کنه و بجای بودجه گذاشتن برای کارهای کم فایده این رسانه رو تقویت کنه اون موقع خواهید دید چه کارها که نمیکنه
حیف بیت المال و این همه خرج بیهوده! 20تا شبکه راه انداخته اند به اضلفه رادیو . خدائیش جقدر از مردم می بینند و میشنوند؟!! شبکه های جدید را برای چی راه اندازی کردند؟ که فقط سریالهای تکراری را در شبانه روز 4 بار دوباره پخش کنند؟
آقا پنجشنبه و جمعه که میشه صدا و سیما رسما میره تعطیلات هیچ برنامه یا سریال یا فیلم مفیدی نداره که تماشاچی ببینه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار