بازدید 23654

امام جمعه ارومیه تغییر کرد

کد خبر: ۳۷۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳ 13 January 2014
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام جمعه ارومیه به علت کهولت سن تغییر یافت و به همین دلیل نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت‌الاسلام مهدی قریشی اقامه می‌شود.

آیت‌الله علی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: حجت‌الاسلام مهدی قریشی به عنوان امام جمعه ارومیه انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام حسنی به دلیل کهولت سن نیاز به استراحت داشتند، تصریح کرد: نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت‌الاسلام مهدی قریشی اقامه می‌شود.

گفتنی است قبلا حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه بود؛ حسنی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و فرونشاندن آتش فتنه گروهک‌های تروریستی نقش شایان توجهی در منطقه داشته است و مردم شمال غرب کشور امنیت و آسایش کنونی را مرهون مجاهدت‌های وی می‌دانند.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی فرزند آیت‌الله علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری است.

وی در کودکی تحت نظارت پدر تربیت شده و تحصیلات را تا مقطع دیپلم در شهرستان ارومیه به اتمام رسانده و پس از انجام خدمت سربازی در سال 63 وارد حوزه علمیه تبریز شده است.

قریشی بعد از اتمام دروس مقدماتی در حوزه علمیه تبریز و بناب در سال 1367 به قم عزیمت کرد و حدود 10 سال از محضر اساتید گرانقدر حوزه قم کسب علم کرده و در دروس آیات عظام شیخ جواد تبریزی، جوادی آملی، فاضل لنکرانی،مکارم شیرازی و… کسب فیض کردند.

وی در سال 1377 به عنوان قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه منصوب شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان