بازدید 12344

لغو تعطیلی پنج‌شنبه مدارس از سال آینده

کد خبر: ۳۷۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹ 13 January 2014
وزیر آموزش و پروش گفت: تعطیلی پنج شنبه مدارس از سال آینده لغو می‌شود.

فانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در سال تحصیلی 93-94 تعطیلی پنج‌شنبه‌ها لغو خواهد شد و به جای آن یک روز جایگزین در هفته دانش آموزان بدون کیف‌وکتاب به مدرسه می‌روند و فعالیت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از سال تحصیلی آینده مدارس یک روز از شش روز هفته را به غیر از جمعه پذیرای دانش‌آموزان بدون کیف‌وکتاب هستند که روز این برنامه آزاد در هر یک از مدارس به تشخیص مسئولین آن مدرسه است.
 
وی افزود: در روز بدون کتاب دانش‌آموزان به فعالیت‌های هنری یادگیری مهارت های زندگی می‌پردازند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار داشت: کارگروهی از معاونت پرورشی آموزش و پرورش ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،معاونت تربیت بدنی، معاونت ابتدایی ومتوسطه ،در حال بررسی این طرح است.

فانی خاطرنشان کرد: این طرح در ابتدا برای مدارس مقطع  ابتدایی و اول متوسطه اجرایی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱۷
انتشار یافته: ۱۵
من کهمادری شاغل هستم دلم به این خوش بود که پنج شنبه ها کنار فرزندم هستم این کار اصلا خوب نیست الان که با دود و گرد و بارون و برف مدرسه را بیخودی تعطیل می کنند سال آینده روز بیخودی اضافه می کنند ! چه جالب....
با این امکاناتی که مدارس ما دارند، یک روز بدون کتاب در مدرسه میخواهند چکار کنند.همین الان ساعت ورزش را به علت کمبود وسایل ورزشی به بیهودگی میگذرانند.
متاسفانه این تصمیم نیز غیر کارشناسی می باشد.دانش آموزان کلیه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه همگام با سیستم اداری آن کشور از دو روز تعطیلی برخوردار می باشند. لازم به برشمردن تبعات مثبت آن نیست که کارشناسان از آن آگاهی دارند.
مضافا اینکه با تثبیت تعطیلی روزهای پنج شنبه مدارس ، گامی در جهت تعطیلی آخر هفته دستگاه های اجرایی در حال تدوین بود.
همه جای دنیا 2 روز استراحت به بچه ها می دهن. پس کی در کنار خانواده برای دیدار فامیل و گشت و گذار . همه اش درس و کلاس و مدرسه؟؟؟؟ آقای فانی مچکریم
بی انصافی است
اگر یک کار درست در دولت قبلی انجام شده بود این کار بود ، وقتی روزهای عادی به علل مختلف مثل آلودگی هوا تعطیل میشوند آفزایش روزهای مدرسه چه معنی دارد؟و با این همه تکلیف که مدارس می دهندو یک روز برای اجرای آن کافی نیست پس بچه ها کی استراحت کنند؟
اي بابا
دست شما درد نكنه كم مشكل داشتيم اين هم اضافه شد . افزايش ساعات ادارات ، لغو تعطيلي 5شنبه ها واضافه شدن ترافيك هم در روزهاي 5 شنبه از سال بعد و ... . تابناك خواهش مي كنم كامنت ها رو درج كن . اقاي وزير تكليف من و امثال من كه منزلم در شرق و اداره و محل تحصيل دو فرزندم در غرب هست با توجه به اينكه 5 شنبه ادارها تعطيلي هست چي؟ كم نيستند كساني كه محل سكونت و محل اشتغالشون از هم خيلي فاصله داره . ديشب وقتي دختر 9 ساله من و پسر 7ساله اين خبر رو از تلويزيون شنيدن خيلي ناراحت شدن دختركم التماس مي كرد مامان بابا تور روخدا زنگ بزنيد و بگيد اين تعطيلي رو بر ندارن ميدونيد چرا؟ چون بچه هاي من از ساعت 6:30 مي آن بيرون و تا ساعت 4 مدرسه هستند و با توجه به ترافيك عصرگاهي ساعت 5:30 مي رسيم خونه با وجودي كه خسته هستن تازه بايد بشينن پاي درس هاشون واقعا" خسته مي شن حداقل دلمون خوش بود كه 5 شنبه ها مي تونن با استراحت بيشتر جبران خستگي رو داشته باشن .
تو را به خدا دیگه اینو خراب نکنید بچه ها و خانوادهها دوروز در هفته بتوانند خودشان برای خود برنامه ریزی کنند
يك ضربه به روحيه فرهنگيان زديد يك روز با خانواده بودن را هم به قبر خواهيم برد ما مسافرت نمي توانيم برويم تفريح نداريم اعصاب خراب روحيه خراب آينده سازان ناتوان براي مملكت ببار خواهيم اورد
اين طرح هم قابل اجرا نمي باشد مشكلات طرح براي مدارس است يك روز بدون كيف وكتاب براي مقطع ابتدايي كه هر كلاس داراي معلم مربوطه مي باشد قابل اجرا اما در متوسطه اول خير ، شما تفاوت كارها را ببينيد تا دانش آموز در مقطع متوسطه اول ( راهنمايي )‌ درس مي خواند تمام اكتحانات پشت سر هم بدون فاصله اما سال بعد وارد وارد متوسطه دوم ميشود فاصله ها واختلا فات برايش مشخص مي شود
این طرح حدود دو تا سه سال است اجرا می شود چرا از خانواده ها در مورد طرح هیچگونه نظر سنجی صورت نمی گیرد
من فکر می کنم تعطیلی پنجشنبه ها برای بچه ها مفیدتر از حضور شان و پرورش شان است
تعطيلي پنج شنبه هاي مدارس طرح موفقي است و محاسن زيادي از قبيل : ايجاد آرامش شهري و كاهش آلودگي ، امكان مرور دروس و كمك به فهم بهتر مطالب درسي و .... دارد . مطلوب است ادامه يابد.
بعد در این روز بچه ها چه کا رکنند. در مدارسی که هیچ امکانات جانبی وجود ندارد بچه ها جز اینکه دنبال هم بدوند چه کار می توانند بکنند. همین حالا بچه ها در زنگهای ورزش بیکار هستند. تقریبا در همه دنیا دانش اموزان دو روز تعطیلی دارند .
همه جای دنیا 2 روز تعطیلات آخر هفته دارن و درسهایی رو هم که تو مدارس میدن بسیار ساده تر و روان تر وعملی تر هستش تازه جالب اینجاست که بعد از اتمام دوره مدرسه و قبل از ورود به دانشگاه نسبت به ما خیلی بهتر و بیشتر مهارتهای زندگی رو بلدند و قادرند حتی تنها زندگی کنند و جالبتر از همه اینکه همه در این مقطع به زبان دوم کاملا تسلط دارند. بعد از خروج از دانشگاه هم بسیار موثرتر از ما به کشورشون خدمت میکنند. به نظر من باید نظام آموزش و پرورش متحول بشه وگرنه اگه هفته ای هشت روز هم بچه ها برن مدرسه باز هم هیچ پیشرفتی در دانش بچه ها اتفاق نخواهد افتاد. ضمن اینکه تعطیلات 2 روزه برای آغاز هفته در مدرسه و شروع یادگیری بسیار موثرتره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار