بازدید 55451
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۲۳ دی ماه

فرق احمدی‌روشن و علی‌محمدی برای آقایان چیست؟

اعتراض به اعمال تبعیض بین شهدای هسته‌ای، اجرایی شدن توافق ژنو و پیامدهای آن، چرایی سقوط دیروز بازار بورس و آینده آن و ماجرای حکم شلاق و زندان برای حمید رسایی، مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های امروز است.
کد خبر: ۳۷۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۱ 13 January 2014
فرق احمدی‌روشن و علی‌محمدی برای آقایان چیست؟

اعتراض به اعمال تبعیض بین شهدای هسته‌ای، اجرایی شدن توافق ژنو و پیامدهای آن، چرایی سقوط دیروز بازار بورس و آینده آن و ماجرای حکم شلاق و زندان برای حمید رسایی، مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های امروز است.


فرق احمدی‌روشن و علی‌محمدی برای آقایان چیست؟

روزنامه قانون با اشاره به سکوت خبری در سالگرد شهید علی‌محمدی، خواستار این شده ‌که نگاه به شهیدان تبعیض‌آمیز نباشد!

قانون در این گزارش نوشته است: دست جنایتکاری که ضایعه (شهادت استاد دانشمند مرحوم آقای دکتر مسعود علی‌محمدی رضوان الله علیه) را آفرید، انگیزه دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشا ‌کرد. بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمن، این انگیزه خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت. این بخشی از فرمایشات رهبر انقلاب در تاریخ۱۳۸۸/۱۰/۲۵سه روز بعد از شهادت این مرد فرزانه است. استادی از تبار بزرگان انرژی هسته‌ای ایران که شهریور ۱۳۳۸ در تهران دیده به جهان گشود و بعد از ۵۰ سال عمر بابرکت، سرانجام به دلیل مجاهدت‌های فراوانی که دراین عرصه داشت، دشمنان تاب تحمل او رانداشتند و ۲۲ دی ۱۳۸۸ و در ‌۵۰ سالگی، به هنگام بیرون آمدن از منزلش بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید. در‌‌‌ همان زمان علاوه بر تسلیت‌های فراوانی که دانشمندان و مراکز علمی ایران و جهان به مناسب شهادت این قطب هسته‌ای کشورمان فرستادند، روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در پیام تسلیتی اعلام کرد که شهید علی‌محمدی در دانشگاه مالک اش‌تر و امام حسین (ع) نیز تدریس کرده است تا خط بطلانی بر ادعاهایی که حول محور او بود، کشیده شود.

یک روز قبل از شهادت استاد علی محمدی، سالروز به شهادت رسیدن یکی دیگر از مجاهدان هسته‌ای کشور یعنی مصطفی احمدی روشن است؛ مردی که ۲۱دی ۸۹ در خیابان کتابی تهران ترور شد. رسانه‌های کشور و در صدر آن‌ها رسانه ملی امسال برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید احمدی روشن سنگ تمام گذاشت و بار‌ها با تهیه برنامه‌های مختلف اعم از گزارش، مستند و فیلم‌های تلویزیونی سعی کرد، ارادت خود را به شهدای ایران اسلامی نشان دهد.

از سوی دیگر نیز مراسم‌های مختلفی در سراسر کشور به وسیله نهاد‌های مختلف برگزار شد. این مراسم تا دیروز نیز ادامه داشت و در همین زمینه احمد سالک نماینده مردم اصفهان که در مراسم دومین سالگرد شهید مصطفی احمدی‌روشن شرکت کرده بود با انتقاد به عدم حضور خبرنگاران در این مراسم گفت: پس از پایان مراسم علت عدم حضور خبرنگاران در این مراسم را جویا شدم که گفتند معاونت امنیتی از تهران دستور داده است که این کار انجام نشود.

وی ادامه می‌دهد: سؤال بنده این است که چرا اجازه نمی‌دهند برنامه دفاع از شهدا پخش شود؟ ما متوجه نمی‌شویم که کجای این موضوع ضدامنیتی است؟ سالک تأکید کرد: برای منعکس کردن مراسم گرامی‌داشت شهدای هسته‌ای باید اقدامات رسانه‌ای انجام شود. این‌ها تلاششان این است که این موضوع کمتر مطرح شود، اما ما با صدای بلند می‌گوییم که از حقوق حقه ملت در زمینه دستیابی به فناوری هسته‌ای و شهدای هسته‌ای و به ویژه شهید مصطفی احمدی‌روشن دفاع می‌کنیم.

در این زمینه که باید عطر شهدا در جامعه باشد و از دستاوردهای آن‌ها گفت با آقای سالک موافقیم و حق را به او می‌دهیم ولی سؤال اینجاست مگر دیروز سالگرد شهادت دکتر مسعود علی محمدی نبود؟ مگر او یکی از شهدای هسته‌ای کشورمان نیست؟ مگر او را نیز دشمنان ایران به شهادت نرساندند؟ مگر او در دانشگاه‌های مربوط به سپاه مشغول تدریس نبوده است و بسیاری از پاسداران انقلاب از وی علم نیاموختند؟ مگر رهبر انقلاب اسلامی در منزل ایشان حضور پیدا نکردند و از خانواده این شهید نیز مانند شهدای دیگر هسته‌ای دلجویی نکردند؟ پس چرا رسانه‌های کشور و در صدر آن‌ها رسانه ملی و نیز دستگاه‌های مربوطه هیچ توجه ویژه‌ای به سالروز شهادت این استاد بزرگ ایران زمین ندارند؟ چرا این روز‌ها که در خیابان‌های شهرمان قدم می‌زنیم تصویری از مراسم یادبود این شهید نمی‌بینیم؟ چرا باید شهادت را نیز متعلق به یک گروه و جناح بدانیم و شهدا را نیز وارد بازی‌های سیاسی و حزبی خود کنیم؟

بر خلاف دیدگاه تبعیض آمیز برخی افراطی‌ها، رهبر انقلاب، سی‌ام دی‌‌‌ همان سال، با حضور در منزل شهید دکتر مسعود علی‌محمدی با خانواده این دانشمند شهید دیدار کردند و در اواسط حضور آیت‌‌الله خامنه‌ای در منزل شهید علی‌محمدی، همسر شهید با نشان دادن قاب عکسی به رهبر انقلاب، خاطره خود را از ماجرای سفر حج تمتع به اتفاق همسر فقیدش در سال ۸۳، برای ایشان بازگو کرد.

وی‌‌ با تأکید بر این‌که شهید علی‌محمدی هیچ کاری را بدون مطالعه و شناخت عمیق انجام نمی‌داد، گفت: «این سفر بهترین هدیه معنوی از سوی همسرم بود؛ چرا که ماجرا و فلسفه تمام اعمال حج را به صورت لذت‌بخشی برای من بازگو می‌کرد و این، بهترین لحظات عمرم بود». خانم کرمی، افزود: «همسرم در صفا و مروه به من می‌گفت: خودت را بگذار جای هاجر و ببین چه حسی داری. یا در رمی جمرات می‌گفت: فرض کن جای حضرت ابراهیم (ع) بودی و می‌خواستی فرزندت را ببری به قتلگاه. آن‌وقت شیطان وسوسه‌ات می‌کرد». لازم به ذکر است رهبر انقلاب در پایان این دیدار با تقدیر از روحیات معنوی شهید علی‌محمدی، همسر و خانواده ایشان را به حفظ و انتقال این روحیه توصیه کردند.

ماجرای حبس و شلاق برای رسایی


در حالی که تاکنون احکام قانونی بیشتر متوجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب بوده است، صدور حکم اولیه حبس و شلاق برای رسایی نماینده تهران با واکنش‌هایی رو‌به‌رو شده است.

آرمان نزدیک‌ترین روزنامه به هاشمی رفسنجانی در این باره در مطلبی با تیتر «پایان یکه تازی اصولگرایان» نوشته: یک نماینده اصولگرای مجلس به زندان و شلاق محکوم شد و آنطور که رسانه‌های هم‌طیف او نوشتند موضوع شکایت رئیس مجلس از وی مطرح است. شکایت از افراد و صاحبان رسانه به دلیل درج مطالب خلاف واقع و توهین و... امری مورد قبول و پذیرفته شده است اما تاکنون افراد منتسب به اردوگاه اصولگرایی کمتر برای این موارد به دادگاه احضار و حکمی برای آن‌ها صادر می‌شد که شاید دلیلش حضور مدیران اصولگرا در بخش‌های مختلف بود که شکایت از خودی‌ها را نمی‌پسندیدند. حالا با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حاکم شدن مدیران میانه‌رو شاید دیگر خبری از آن فضاهای گذشته نباشد و آن‌ها از این پس باید مراقب آنچه می‌نویسند یا می‌گویند باشند چراکه قرار است مدیران این دولت همه را به یک چشم ببینند.

روز گذشته خبر رسید که حمید رسایی، مدیرمسئول هفته‌نامه ۹دی به دلیل انتشار یادداشتی انتقادی درباره علی لاریجانی به حبس و شلاق محکوم شد و سعید ذاکری دبیر سیاسی هفته‌نامه ۹ دی هم با شکایت دادستان تهران به حبس و شلاق محکوم شده است.

هر چند این حکم با اعتراض مته‌مان هم‌اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد، اما رسایی در این باره به فارس گفت: این یادداشت، انتقادی به عملکرد و مواضع انتخاباتی آقای لاریجانی بود، اما به هیچ وجه توهین‌آمیز نبود. نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس مجلس از این شکایت اطلاع داشته یا نه؟ گفت: بله؛ زمانی که دادستان تهران شکایت کرد، بنده آقای لاریجانی را در جریان گذاشتم. بعد هم که حکم صادر شد، باز ایشان را در جریان گذاشتم. ایشان هم لبخند زد و گفت من که شاکی نیستم. براساس قانون در صورت توهین به مسئولان نظام، دادستان به عنوان مدعی‌العموم، علیه فرد توهین‌کننده اعلام جرم می‌کند.

رسایی در ۲۱دی ماه هم در گفت‌وگو با فارس ضمن بیان اینکه یادداشتی در صفحه سیاسی ۹دی که آقای سعید ذاکری مسئول آن است، درج شده بود، تصریح کرد: این یادداشت، انتقادی به عملکرد و مواضع انتخاباتی آقای لاریجانی بود اما به هیچ وجه توهین‌آمیز نبود والا از هر کس انتقاد کنید، وی می‌تواند بگوید که به من توهین شده است. نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس مجلس از این شکایت اطلاع داشته یا نه؟ اظهار کرد: بله؛ زمانی که دادستان تهران شکایت کرد، بنده آقای لاریجانی را در جریان گذاشتم. بعد که حکم هم صادر شد، باز ایشان را در جریان گذاشتم. ایشان هم لبخند زد و گفت من که شاکی نیستم.

مدیر مسئول ۹دی از ذکر جزئیات حکم صادره خودداری کرد و گفت: این حکم بدوی است و از طریق وکیل هفته‌نامه ۹دی درخواست تجدید نظر کرده‌ایم، البته مواردی از این دست حتما باید شاکی خصوصی داشته باشد. رسایی همچنین افزود: به نظرم مسئولان کشور به‌ویژه مسئولان عالی نظام در برابر انتقاد باید شرح صدر بیشتری از خود نشان دهند، خصوصا جنابان آقایان لاریجانی باید بیشتر شرح صدر داشته باشند، چراکه وقتی ۲ برادر ریاست ۲ قوه از ۳ قوه کشور را در اختیار دارند، نمایش این شرح صدر به جامعه فضای عمومی کشور را بهتر می‌کند.

نماینده تهران در مجلس درباره برخورد علی لاریجانی با شکایت دادستان از فاطمه‌هاشمی و مکاتبه کتبی رئیس مجلس با دادستان تهران مبنی بر عدم شکایت وی و مختومه شدن پرونده گفت: بالاخره این از اختیارات آقای لاریجانی است که در جایی شرح صدر نشان داده و علنی موضع بگیرند و در جایی دیگر این کار را نکنند؛ حتما برای آقای لاریجانی، فاطمه‌هاشمی‌رفسنجانی مهم‌تر از حمید رسایی است، چون پدر وی، اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی است و پدر بنده یک آدم معمولی بود به نام علی رسایی که مرحوم شده و خدا رحمتش کند.

چرایی افت بزرگ شاخص بازار بورس


‌«از زمزمه‌های برکناری تا سرنوشت مذاکرات ژنو»
دلایلی هستند که از نظر ابتکار، شاخص‌های بورس را زمین‌گیر کرده است. این روزنامه نوشته: هرچند شاخص‌های بازار سرمایه از روزهای گذشته به دلیل انتشار شایعات روندی معکوس و منفی را طی می‌کرد اما این بازار در روز گذشته با اوج گیری شایعات و دهان به دهان گشتن اخبار متناقض شاهد سقوط آزاد بیش از دو هزار واحدی شاخص کل بورس بود.

بازار سرمایه روز گذشته با شایعاتی نظیر برکناری علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازداشت محمودرضا خواجه نصیر مدیر نظارت بر بازار‌ها و بورس‌های سازمان بورس، ایجاد مشکل در روند مذاکرات ژنو و غیره مواجه شد که این امر در ‌‌نهایت شاخص کل بورس و اوراق بهادار را با افت دو هزار و ۳۸۹ واحدی (نسبت به روزشنبه) مواجه کرد و در ‌‌نهایت شاخص کل بورس در رقم ۸۵ هزار و ۴۰۴ واحد ایستاد که این میزان کاهش در یک روز یک رکورد محسوب می‌شود. هرچند در آغاز معاملات صف‌های فروش سهام سنگین و شاخص کل متاثر از این شایعات هر لحظه با افت مواجه می‌شد اما در ‌‌نهایت با تکذیب این اخبار حجم معاملات افزایش یافت و از شدت روند معکوس بازار کمی کاسته شد. البته ناگفته نماند ابتدای هفته در حالی که خبر بازداشت محمودرضا خواجه نصیر مدیر نظارت بر بازار‌ها و بورس‌های سازمان بورس دهان به دهان می‌پیچید، وی با انتشار اطلاعیه‌ای از سرمایه گذاران خواست که به شایعات توجه نکنند. وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته بازدهی مناسب بازار سرمایه عده‌ای را بر آن داشته تا با طرح شایعاتی بی‌اساس، اثرگذاری بازار را تحت شعاع قرار دهند، گفت: شایعات حول و حوش بازار با هدف تأثیرگذاری در بازار منعکس می‌شود که بدین ترتیب این شایعات ثروت سهامداران را تحت تأثیر قرار خواهد داد. وی از سرمایه گذاران خواست در معاملاتشان به شایعات توجه نکنند بلکه مبنای معاملات خود را پتانسیل ذاتی بازار و صنایع قرار دهند.

بر همین اساس کار‌شناسان بازار سرمایه معتقدند که این بازار روند معکوسی خواهدداشت و می‌تواند بر میزان شاخص بیافزاید. یک کار‌شناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با ایرنا درخصوص وضعیت بورس، گفت: شایعات برکناری و بازداشت برخی مسئولان بورس و ایجاد مشکل در توافقات ژنو، ابراز احتمال نزول تکنیکالی شاخص توسط برخی از کار‌شناسان تکنیکالی و عرضه‌های بعضا غیرکار‌شناسی و خارج از توان سازمان خصوصی سازی در برخی از نماد‌ها از عمده دلایل افت شاخص در روز جاری بود. حامد ستاک ادامه داد: معمولا زمانی که بازار دارای روندی روبه بالا است برخی از دلایل که ارتباطی به وضعیت بنیادی سهام ندارد باعث فروش آن توسط افرادی که در سود هستند، می‌شود و بازار سرمایه روز یکشنبه شاهد این اتفاق بود.

وی با بیان اینکه نماد‌ها حرکت توده‌ای و مردمی داشتند، اظهار داشت: بسیاری از سهامداران بدون اینکه پیگیر علت افت قیمت‌ها باشند به صفوف فروش پیوستند و بسیاری از سهامداران نهادی و حقوقی که منتظر چنین شرایطی بودند در انتهای بازار صفوف فروش را جمع کردند که البته چنین اتفاقی به ضرر بازار سرمایه نیست. این کار‌شناس بازار سرمایه تصریح کرد: برهمین اساس فروشندگان بالقوه بازار به بالفعل تبدیل شدند و با خروج نوسان گیران بازار، سهامداران واقعی در سهام شرکت‌ها باقی ماندند. وی پیش بینی کرد با توجه به وضعیت خرید‌ها روند بازار تغییر کند و صف‌های فروش روندی دیگر را طی کند.

قانون نیز که از هر فرصت‌ برای حمله به بابک زنجانی استقاده می‌کند، در این باره در مطلبی با تیتر «شایعه حضور زنجانی، بورس را لرزاند» نوشته: شاخص بورس تهران در معاملات دومین روز هفته، بزرگ‌ترین افت زمستانه خود را تجربه کرد و با افت ۲.‌۷ درصدی مواجه شد.

به گزارش «قانون»، بازار سرمایه که روند نزولی خود را از روز شنبه آغاز کرده بود، دیروز به ‌این روند شدت داد و با افت دسته جمعی نماد‌ها مواجه شد، به طوری که دماسنج بازار سرمایه در معاملات دیروز بزرگ‌ترین افت زمستانه خود را تجربه کرد و با بیش از دو هزار واحد ریزش به کانال ۸۵ هزار واحدی برگشت.

به ‌این ترتیب، ‌ایجاد شایعاتی در خصوص تغییرات مدیران بازار سرمایه و نیز وقوع پولشویی در بورس در کنار ابهام در خصوص نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی‌موجب شد تا سرمایه‌گذاران برای فروش سهام در دست خود هجوم برده و شرکت‌ها را با صف فروش مواجه کنند. گفته می‌شود بابک زنجانی مقادیر فراوانی سرمایه را وارد بورس کرده است و پولشویی از طریق این سازمان رخ داده است. حالا در شرایطی که وی و معاونانش دستگیر شده‌اند سهامداران با این تصور که سهام متعلق به آن‌ها با افت قیمت مواجه می‌شود دست به فروش زده‌اند. اخبار حاشیه‌ای چنان بورس و ساکنانش را تحت تاثیر خود قرار داد که برخی از مقامات بورس نیز به حضور زنجانی در این سازمان واکنش نشان دادند.

تفاهم در راه توافق نهایی هسته‌ای


با توافق ایران و ۵+۱ بر سر شرایط اجرای توافق ژنو روزنامه‌هایی هستند که به استقبال روزهای بعد و آماده شدن برای مذاکره بر سر توافق نهایی هسته‌ای رفته‌اند.

علی خرم در مطلبی برای روزنامه اعتماد در این باره نوشته: به دنبال اجلاس دو روزه معاون وزیر امور خارجه کشورمان با هلگا اشمیت معاون خانم اشتون به عنوان نماینده گروه ۱+۵ و ارائه راه حل‌ها و پیشنهادات کشورمان برای اجرایی شدن تفاهم ژنو، طرفین در انتظار پاسخ شش کشور گروه ۱+۵ بودند که خوشبختانه ظرف ۴۸ ساعت پاسخ مثبت این گروه اعلام شد. در وهله اول این اعلام نشانه موفقیت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است که توانست در ظرف کمتر از دو ماه شرایط را برای اجرایی شدن تفاهم ژنو فراهم سازد و با ارائه پیشنهادات خود که راه حل‌هایی متوازن و منصفانه محسوب شدند توافق سریع کشورهای گروه ۱+۵ را کسب کند.

به عبارت دیگر جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر اثبات کرد که اعتقاد به یک بازی برد – برد دارد. از سوی دیگر با اجرایی شدن تفاهم ژنو مقدمات برای سست کردن تحریم‌های یکجانبه و فراقانونی امریکا و اتحادیه اروپا آماده می‌شود و پس از عبور از مرحله موفق در دوره طرح جامع اینگونه تحریم‌ها به تدریج لغو خواهند شد. در این حالت بایستی با قاطعیت اظهار کرد تعهد گروه ۱+۵ به تفاوت ژنو و اجرایی شدن آن پاسخی به نگرانی‌های داخلی جناح‌های کشورمان دارد که تصور داشته‌اند این گروه قصد فریب ایران را داشته و به اجرایی شدن توافقات پایبند نیست.

این روزنامه در بخش‌هایی از مطلبی با تیتر «شش ماه مقدمه‌ای برای مذاکرات اصلی است» و در توضیح یکی از دیدارهای روزهای گذشته هشامی رفسنجانی نوشته: هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اینکه آیا چنین کاری ظرف شش ماه ممکن می‌شود یا نه؟ گفت: ظرف شش ماه: نه. این شش ماه مقدمه‌ای برای مذاکرات اصلی است. اوایل دی ماه خبرهایی که رسیده بود که مذاکرات کار‌شناسی خوب بود. نکته جالب این بود که بنا نبود دیگر جلسه‌ای باشد و بنا بود که بعد از کریسمس باشد. هم آقای جان کری و هم آقای ظریف خواستند و خانم اشتون گفت: برای یک جلسه یک روزه بیایید تا بین مذاکرات فاصله نیفتد. قرار نبود دو جلسه داشته باشند: یک روز بود: ولی وقتی دیدند که خوب دارد پیش می‌رود: گفتند: یک روز دیگر هم اضافه شود. اگر این گونه باشد: معلوم می‌شود آن‌ها هم مایل هستند که پیش برود. وی ادامه داد: به نظرم این بحث فنی است و اگر کسانی که مذاکره می‌کنند: عاقلانه نگاه کنند: رسیدن به نقطه مشترک خیلی آسان است. برای اینکه آن‌ها نمی‌گویند که شما غنی سازی نکنید. می‌گویند دارید می‌کنید و جایی در قانون نیامده که حق غنی سازی دارید.

آمده است که حق بهره برداری از منافع صلح آمیز را دارید. جوابش هم این است که اگر حق ما است که از منافع صلح آمیز برخوردار باشیم: باید غنی سازی کنیم. وی افزود: البته علایمی هست که هر دو طرف دارند به گونه‌ای حرف‌هایی می‌زنند تا تندرو‌ها را قانع کنند. من این را احساس می‌کنم. بالاخره غربی‌ها دیدند که اسراییل قدرت مانور رسانه‌ای زیادی دارد و لابی‌های صهیونیستی در سراسر دنیا و به ویژه اروپا و امریکا در پارلمان‌ها اعمال نفوذ می‌کنند، چون در انتخابات خیلی به تبلیغات نامزد‌ها کمک می‌کنند به علاوه جمهوریخواهان امریکا هم نمی‌خواهند آقای اوباما بتواند این مسأه را حل کند. اگر مسأه را حل و خاورمیانه را راحت کند: امتیاز بزرگی برای دموکرات‌ها در ذهن مردم امریکاست. آن‌ها کارشکنی می‌کنند، لابی‌های اسراییل کارشکنی می‌کنند و در اروپا هم کسانی هستند که این وضع را دارند.

آثار و تبعاتی که تفاهم ژنو در مرحله اجرایی آن خواهد داشت در صدر آن رشد و توسعه اقتصاد و صنعت ایران است که با سست شدن و لغو تدریجی تحریم‌ها به ثمر خواهد نشست. لذا در این مرحله به جای سخنان و مواضع اختلاف برانگیز آنچه که مورد نیاز است وحدت ملی است. به عبارت دیگر همه دلسوزان نظام اعم از مسوولان و مردم در یک هم داستانی باید این مرحله را پشت سر بگذارند. بی‌شک اجرایی شدن تفاهم ژنو خط پایانی است بر اقدامات گروه‌های تندرو در مجلس نمایندگان و سنای امریکا که قصد داشته‌اند با لابی اسراییل و برخی کشورهای عربی در اجرایی شدن تفاهم ژنو تخریب کرده و حتی الامکان آن را به تعویق اندازند. بدین معنا که با اجرایی شدن تفاهم ژنو دیگر موقعیتی برای تصویب تحریم‌های بیشتر یا اقدامات مداخله جویانه تندرو‌ها در امریکا به وجود نخواهد آمد و ایران و گروه ۱+۵ با اطمینان بیشتری می‌توانند به پیشبرد توافقات دست یازند.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱۶
انتشار یافته: ۲۵
باسلام
عاليه
لطفا لينك ثابتي از اين صفحه (صفحه نخست روزنامه ها)
روزانه در بالا قرار دهيد!

سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
1000 تا مثبت
30 دی کاهش تحریمها ؛ واقعیت یا خیال
نا داوري بازي پرسپوليس -فولاد وگل آرش افشين بادست وسپس پا را امشب در برنامه نود نگاه كنيم . اين داوران چه بر سر تيم قهرمان پرسپوليس مياورند وآقاي اصفهاني از
آنها واز اشتباه آنهادفاع ميكند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
یادش بخیر زمانی که پرسپولیس در دقایق پایانی (89، 90، 90+1، 90+2 و ...) تیمها را شکست میداد!
این اقدام قشنگی است
آقای عسگری گل صددرصد آفساید نفت به پرسپولیس را گفت گل سالم بود.قضیه بودار نیست
ارش افشین در حال چرخیدن بود که شوت بزند در همین حال ودر حالیکه دستهایش به عقب بود توپ به ان خورده است وهند محسوب نمیشود.
گذشته از 2گل قشنگ فولاد اهواز بازی هم دست فولاد بود و پرسپولیس را کرده بود توی قوطی اقا بیژن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
دیوار حاشا بلنده شما بگید.
راستی توپ بدست هنده یا دست به توپ؟
واقعا مرسی تابناک....
با احترام به تمامي شهدا شايد حالا گفتن اين نكته امكان داشته باشد كه اصولا شهيد احمدي روشن را بهتر است در رديف دانشمندان هسته اي قرار ندهيم واقعيت قضيه اين است كه اهميت ايشان از باب علمي نبوده بلكه شهيد احمدي روشن از مديران هسته اي والبته موثر بودند توضيح بيشتر اين بحث باشد بر عهده اهل فن
متاسفانه برخی از جریانات از شهدای عزیر استفاده ابزاری می کنند، و متاسفانه خانواده های بعضی از این شهدا به این مسائل دامن می زنند ،
خدا روح این قهرمانان واقعی وطن را مورد آمرزش قرار دهد
بخدا قسم همین چند روز پیش به همسرم گفتم نمی دانم چرا همش بحث احمدی روشن است در حالیکه ایشان فقط مسئول خرید بودند ولی بقیه شهدا دانشمندان هسته بودند
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
واضحه عزیز جان
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
چی واضحه؟ خوب بگو تا بدونیم
روحانی دمت گرم با انتخاب چنین نیروه هایی کل کابینه بخصوص دکتر ظریف و دکتر عراقچی
با تشكر از شما براي قرار دادن صفحه اول روزنامه هاي روز .
متاسفانه از زمانی که سیاست همه چیز ماشد دین وایمان وشهید وشهادت و....سیاسی شد و این فرقها از اینجاست خداوند همه شهیدان را در جوار رحمت خود بپذیرد وروح همگی آنها شاد باد.
علیمحمدی، شهریاری،رضائی نژادو....
من المونین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه.....
در مورد کاهش تحریم ها یک مثل هست که می گوید بشنو ولی باور.....
همه شهدا برای ما عزیز هستند و بخصوص شهدای هسته ای جایگاهی بسیار بالا دارند و البته مسلما برخی تلاش بیشتری کرده اند و خوبست (در صورتی که مشکل امنیتی نداشته باشد) کارهای آنان برای مردم توضیح داده شود.
بادرود بر مسئولان پایتخت نشین خواهشا بفکر جنوبی ها هم باشید هنوز روستایی در دشتستان بنام گناوکان است لوله کشی آب ندارند بودجه برسانید سپاس
حالا تحریم ها کاهش پیدا کنه چی گیر ما میاد؟جنس ها ارزون میشه؟ خودرو چی؟ وقتی هیچی ارزون نمیشه وهر کدوم هزار تا دلیل الکی میارن که جنسا رو ارزون نکنن به ما چه
دایی و رویانیان هر وقت ببرند داوری خوب و عالی است هر وقت باخت باشد تحمل ندارند
دیگه تبعیض بین شهدا نوبره به خدا
روحش شاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها