بازدید 61249

آغاز صدور گواهينامه رانندگی ب2

وي در ادامه گفت: کساني که گواهينامه ب1 جديد الصدور يا ب1 موقت دارند مجاز نيستند که با اين نوع گواهينامه‌‏ها رانندگي خودروهاي عمومي را بر عهده داشته باشند.
کد خبر: ۳۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۲ 16 February 2009
رييس مرکز صدور گواهينامه راهنمايي و رانندگي از آغاز صدور گواهينامه ب2 براي رانندگان خبر داد و اعلام کرد: رانندگي با گواهينامه ب 1 براي رانندگان وسائط نقليه 9 تا 15 نفر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار"ايلنا" حسن رضايي‌‏مجد با اعلام اين خبر گفت: از ابتداي آذر ماه سال جاري ثبت‌‏نام متقاضيان شروع شده است.
رييس صدور گواهينامه ناجا تصريح کرد: گواهينامه ب2 اغلب متعلق به خودروهاي 9 تا 15 نفره است که شامل خودروهاي ون، آمبولانس و خدمات عمومي مي‌‏شودو کساني که قصد رانندگي با اين نوع وسيله نقليه را دارند بايد گواهينامه ب 2 را دريافت کنند.
وي در ادامه گفت: کساني که گواهينامه ب1 جديد الصدور يا ب1 موقت دارند مجاز نيستند که با اين نوع گواهينامه‌‏ها رانندگي خودروهاي عمومي را بر عهده داشته باشند.
رضايي‌‏مجد ضمن اشاره به تعداد آموزشگاه‌‏هاي رانندگي ب‌‏2 در سطح کشور، گفت:‌ در تهران 12 آموزشگاه در مرحله اول و در هر استان و کلان شهرها حداقل دو آموزشگاه و حداکثر چهار آموزشگاه رانندگي راه‌‏اندازي شد و کساني که قصد دريافت گواهينامه ب‌‏2 را دارند مي‌‏توانند با حضور در واحدهاي صدور گواهينامه و مراکز استان‌‏ها آدرس محل تشکيل کلاس‌‏ها را دريافت و در اين کلاس‌‏ها شرکت کنند.
وي با اشاره به شهريه‌‏هايي که براي شرکت‌‏کنندگان کلاس‌‏هاي گواهينامه ب‌‏2 صادر شده است، گفت: شهرهاي تهران،‌ اردبيل، اصفهان، کرج، آذربايجان‌‏غربي (اروميه) و استان مازندران (ساري) موفق به دريافت گواهينامه ب‌‏2 شده‌‏اند.
وي در مورد افرادي که مجاز به دريافت گواهينامه ب‌‏2 نيستند، گفت: افرادي که مجاز به دريافت گواهينامه ب‌‏2 نيستند شامل اتباع بيگانه و افرادي که نقص عضو موثر دارند، گواهينامه ‌‏ب‌‏1 يا گواهينامه پايه‌‏2 آنها مشروط است و افرادي که گواهينامه مشروط دارند تحت هيچ شرايطي به آنها گواهينامه ب‌‏2 به جهت خدمات عمومي و امنيت مسافران داده نمي‌‏شود.
رضايي‌‏مجد در مورد نحوه دريافت گواهينامه ب 2 براي اتباع بيگانه،گفت: اتباع کشور بيگانه در صورت لزوم جهت دريافت گواهينامه
ب‌‏2 مي‌‏توانند پس از کسب اجازه از پليس اتباع خارجه و داشتن معرفي‌‏نامه از اداره اتباع بيگانه و پس از بررسي در مهندسي ترافيک بررسي بشود و اگر عاري از اشکال بود مي‌‏توانند براي دريافت گواهينامه ب‌‏2 اقدام کنند.
رييس پليس صدور گواهينامه خاطر نشان کرد: به کساني که هنوز با گواهينامه ب‌‏1 موقت و گواهينامه ب‌‏1 جديدالصدور در حال رانندگي با خودروهاي تاکسي يا خدمات عمومي هستند تذکر داده مي‌‏شود، براي دريافت گواهينامه‌‏هاي ب‌‏2 اقدام کنند. بعد از سپري شدن دو سال از گواهينامه ب‌‏1، به آموزشگاه‌‏هاي ب‌‏2 مراجعه کنند و گواهينامه ب‌‏2 را دريافت کنند.
وي تاکيد کرد: پس از دو سال گواهينامه ب 1 فاقد اعتبار است و در صورت بروز تصادف، شرکت بيمه به اين افراد خدمات‌‏رساني نخواهد کرد.
رييس مرکز صدور گواهينامه راهنمايي و رانندگي در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، در خصوص ابطال گواهينامه افرادي که تصادفات پرخطر را شامل شده‌‏اند، گفت: افرادي که گواهينامه پايه دوم قديمي دارند نيازي به دريافت گواهينامه ب‌‏2 ندارند و مشکلي براي رانندگي دارندگان اين گواهينامه براي خودروهاي عمومي از جمله تاکسي، ون و آمبولانس نيست.
رضايي مجد افزود: اگر گواهينامه پايه دوم قديمي به هر علتي باطل شود محروميت شش ماهه رانندگي براي آنها در نظر گرفته شده است و پس از سپري شدن اين محروميت مجدداً‌‏ گواهينامه‌‏ به آنها تحويل داده مي‌‏شود.
وي تصريح کرد: البته پس از سه بار سوراخ يا منگنه شدن، گواهينامه از گردونه رانندگي خارج مي‌‏شود.
مرکز صدور گواهينامه پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در ده ماهه گذشته دو ميليون و 400 فقره انواع گواهينامه را صادر کرده است که از اين دو ميليون و 400، يک ميليون و 300 نفر افرادي هستند که گواهينامه جديد دريافت کرده‌‏اند.

وي افزود: اين گواهينامه‌‏ها با علامت "4+1" يا تمبر سبز رنگ مشخص مي‌‏شود و بقيه متعلق به گواهينامه‌‏هاي موتورسيکلت،‌ پايه يک و تعويض و المثني است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار