بازدید 19189
حاشیه‌نگاری بر ماجرای تغییر نام خلیج فارس در سایت بایرن

تلاش‌ برای تحریف نام «خلیج فارس» و خواب همیشگی مسئولان

اتفاق مثل همیشه تکراری بود و شاید همین تکراری بودنش هم باشد که مسئولان فوتبال ما را بر آن داشته تا دست روی دست بگذارند و کاری نکنند. بار دیگر ماجرای فشار عرب‌ها بر تغییر نام خلیج فارس در سایت بایرن، این تلنگر را به ما زد که تا چه حد برای پاسداشت نمادهای هویتی خود تلاش کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۷۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴ 12 January 2014
تلاش‌های عربی برای تحریف نام خلیج فارس و خواب همیشگی مسئولانتحریف و دسیسه چینی دولت‌های عربی علیه هویت تاریخی خلیج فارس، هر روز ابعاد تازه تری به خود می‌گیرد. این در حالی است که نهاد‌های مسئول دیپلماتیک و فرهنگی کشورمان با بی‌خیالی نابخشودنی، دست روی دست گذاشته‌اند و چونان ناظری بی‌طرف، تاراج تاریخ و هویت ملی ایرانیان را به نظاره نشسته‌اند. 

به گزارش «تابناک»، تجربه نشان داده که کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس در راستای اهداف ضد تاریخی برای تغییر هویت خلیج فارس، بسیار موفق‌تر از مسئولان ایرانی رفتار کرده‌اند. آن‌ها در راستای تحریف نام خلیج فارس و فشار آوردن به کشورهای غربی همواره با هماهنگی کامل، هر زمان که نام راستین خلیج فارس  بر تارنمایی پدیدار شده، بی‌درنگ آن را با فشار و مدیریت و برنامه ریزی تحریف کرده‌اند. نمونه آخر آن، واکنش‌های همه جانبه‌شان به استفاده سایت باشگاه بایرن مونیخ از عبارت خلیج فارس بود که با فشار‌ها و هجمه‌هاشان مسئولان بایرن را به واکنش واداشتند. 

واکنش همزمان چند سایت عربی را به استفاده سایت بایرن از عبارت «خلیج فارس» 


اینچنین بود که در راستای حذف گام به گام نام خلیج فارس و هویت تاریخی آن در عرصه‌های گوناگون جهانی، تارنمای رسمی تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان نیز پس از واکنش‌های دولت‌ها و رسانه‌های عربی با چرخش ناگهانی، نام جعلی را برای خلیج فارس در بخش عربی این سایت قرار داده و در بخش انگلیسی هم نام خلیج فارس را حذف کرده است. 

تغییر نام خلیج فارس در سایت بایرن مونیخ


اکنون پرسش این است که چرا در میان مسئولان و رسانه‌های ایران، هویت ملی ایرانی، از جمله تمامیت ارضی ایران در خلیج فارس در اولویت نیست؟ چرا در میان دستگاه‌های ورزشی، فرهنگی، دیپلماتیک و رسانه‌های همگانی ایران هیچ هماهنگی در زمینه مسائل ملی و هویتی وجود ندارد و کار شایسته و درخوری برای حفاظت از نام خلیج فارس یعنی هویت تاریخی فرهنگی و ملی ایرانیان نمی شود؟ چرا در ایران، مسئولان و رسانه‌های ایرانی بی‌خیال تاریخ و هویت به تاراج رفته ایرانی، جز نظاره گری ساکت بیش نبوده‌اند و در دفاع از میراث معنوی و هویت تاریخی خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر تمامیت ارضی ایران، بد‌ترین رفتار را داشته‌اند؟ گویی مصالح و منافع ایران و ایرانی برای ما  کمترین ارزشی  ندارد! 

چرا کاربرد درست نام خلیج فارس توسط تیم بایرن باید مسئولان و رسانه‌های ایرانی را آنچنان به وجد آورد که آن را «اقدامی جالب» و نه وظیفه‌ای اخلاقی، تاریخی، علمی و فرهنگی بخوانند؟!

ماجرای عملکرد ضعیف علی کفاشیان در این زمینه و سفر بلا‌تر را دیگر همه می‌دانید و پرداختن به آن تکرار مکررات است؛ اما نگاهی به عملکرد مسئولان فوتبالی ما نشان می‌دهد که هیچ کار چشمگیری در این زمینه تا کنون انجام نشده و اگر هم شده، انفعالی بوده نه از سر تدبیر مسئولان فدراسیون فوتبال ما! نمونه‌اش همین ثبت نام جعلی لیگ امارات در سایت فدراسیون جهانی فوتبال فیفا بود که مسئولان فوتبال ایران را بر آن داشت تا سرانجام نام لیگ ایران را در وب‌سایت این باشگاه به خلیج فارس تغییر دهند؛ اما در اینجا هم باز اگر  صفحه ایران ببینید، می‌بینید که در زیر لوگوی لیگ ایران، نشانی از عبارت خلیج فارس نیست. حتی در معرفی نام ایران از عبارت Iran Persian Gulf League بهره برده‌اند تا با استفاده از پیشوندIRAN برای PERSIAN GULF LEAGUE و با سوءاستفاده از دستور زبان انگلیسی، چنین وانمود کنند که نام خلیج فارس تنها در ایران کاربرد دارد. 

این در حالی است که امارات لیگ خود را با عبارت A…GULF LEAGUE و بدون ذکر UAE یعنی نام امارات به نمایش گذاشته‌ است، تا چنین وانمود کند که این نام تحریف شده در برابر نامی که فقط در ایران استفاده می‌شود، عمومیت دارد. البته شاید این مطلب موجب شود تا مسئولان دوباره به این فکر بیفتند که این اشتباه را تصحیح کنند. به هر حال تا بوده مسئولان فوتبال ایران منفعل بوده‌اند و هیچ‌گاه در هویت بخشی به مسائل اینچنین پیش‌قدم نبوده‌اند. 



بنابراین، زیبنده نیست که مسئولان و رسانه‌های همگانی که نام زیبا و پرصلابت ایران را به همراه دارند، در برابر دشمنان تاریخی ایران اینچنین ساکت و انفعالی، تنها نظاره گر هجمه همه جانبه به هویت ملی نیاکانمان باشند و هویت ایرانی را خوار و ذلیل کنند. در حالی که پیشینه حاکمیت ملی و هژمونی تاریخی ایران بر هر دو کرانه شمالی و جنوبی خلیج تا ابد فارس قابل تردید نیست، چه کسی جز فرزند همین آب و خاک ـ که دل در گرو میهن دارد ـ باید از ایران در برابر دشمنان این آب و خاک دفاع کند؟ 

بی‌ گمان عملکرد مسئولان دیپلماتیک، فرهنگی، ورزشی و رسانه‌های ایرانی مورد نقد نسل‌های آینده فرزندان این آب و خاک قرار خواهد گرفت؛ این نکته گریز ناپذیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳۶
افسوس............
پاسخ ها
پسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
افسوس که نشد حرف بعد از توافقات هسته ای یه گوشمالی حساب این عربای بزدل میخوان.مردم از دولت تدبیر و امید انتظار دارن چون موضوع حیثیت ملی خدشه دار میشه.
arash
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
زنده باد حماس و حزب ...ا و اخوان
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
این کشور های همسایه شمالی و جنوبی توی این چند سال از این فشاری که قدرت های جهان دارند به ایران میارن سو استفاده میکنند و همینجور مثل گوشت قربونی یک تیکه میکنند از تاریخ و هویت ایران اسلامی با تمدن و با هویت عزیزمان را اگه جلوشونو نگیریم چند وقت بعد میگند اصلان توی تاریخ کشوری به نام ایران وجود خارجی نداره!!!
انتظار پاسخی قاطع از دستگاه دیپلماسی خصوصارئیس جمهور دیپلمات و وزیر خارجمون داریم
پاسخ ها
استاد دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
تنها راه، اشغال و برگرداندن بحرین، امارات و قطر به ایران است. در شروع ادعای مالکیت سرزمین های جنوب خلیج فارس و مجاور دریای مازندران را باید بطور رسمی در سازمان ملل مطرح نماییم.
تابناک ولش کن خودمون میدونیم اسم اتوبان قم خلیج فارسه کافیه.
اعصابم خورده. در خبر قبلی هم توی ویکی پدیا اسم جزیره آریایی رو یک چیز دیگه نشان میده. من به نوبه خودم هم برای گوکل و هم در گزینه Edit pageبرایشون نوشتم واعتراض کردم. مرجع معتبر میخواهند. خواهش میکنم اگر تابناک یا هموطنان عزیز مرجع معتبر سراغ دارند به ویکی پدیا و گوگل میل بزنند و ضمن اعتراض این مرجع را به آنها معرفی کنند. ضمنا مثل همیشه تا میتوانید نام عزیز خلیج فارس را ممتد در گوگل جستجو نمایید. از هموطنان در اروپا هم خواهشمندم اگر میتوانند با باشگاه فوتبال تماس بگیرند و به آنها توضیح بدهند. موفق باشید به امید پیروزی بر جاعلین و بدخواهان وطنمان.
دو تا از بازیکنان ما یعنی آقایان دایی و کریمی قبلا عضو این باشگاه بوده اند شاید دخالت این دو ادر این مورد خاص اثر گذار باشد یعنی با دیپلماسی ورزشی این گستاخی را خنثی کنیم.
آلماني ها كه مي گفتين آريايي هستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
ولی آلمانی ها اعتقاد ندارند که ما آریائی هستیم
مسولان عزیز به گوش باشید که دشمن به کوش است
لا لایی لالایی بخواب مسئول لالایی
بخواب که خواب خوش است
لالایی لالایی
حکام خودکامه و وابسته کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس دشمنان ملت خودوایران زمین می باشند.
اگه جوونای ایرانی غیرت داشته باشن ، به جای مسی باید این ها رو مورد هجمه ی فیسبوکی قرار بدن. اینجا به نظرم حمله کردن کاملا مجازه تا دیگه از این غلطا نکنن.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
احسان جان حیف که بیشتر از یکی مثبت نمیتونم بزنم مگر هزار تا +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++....
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
جواد جون مخلص شرفتم عزیز دل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
+++++++++++++++++
تازه توی سایت شالکه هم نوشاته که اردوشون در کناره های خلیج عربی برگزار شده
هر دم از این باغ بری میرسد...
پاسخ ها
آريا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
تو توي زندگيت همين يه جمله رو بلدي بگي؟ كمي خلاقيت بد نيستا...
یک روز صدام گفت:اگه یک هواپیمای ایرانی از مرز عراق رد شود جایزه دارد,عقاب های ایران ناوگان هوایی عراق را با خاک یکسان کردند.و امروز کار شیخ های حاشیه خلیج فارس روزی باعث بر باد رفتن دودمانشان میشود.
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
به امید اون روز
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
رگ غرور ملی ام زد بالا
قربون نظرت
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
با تقدیر از زحمات خلبانان ایرانی باید اذعان کرد که پدافند عراق بسیار قوی بود آنها به راحتی آب خوردن شهرهای ما را بمباران میکردند اما خلبانان ما برای رسیدن به شهرهای عراق باید از جان میگذشتند حرف را منطقی بیان کنید نه احساسی
بایرن مونیخ کیلو چنده
مردم ایران میتونن برن به صفحه مسی و گزارشگر برزیلی و هرچی بد و بیراه هست بگن و نام ایران و تخریب کنن اما اگه تاریخ ایران رو عوض کنن ساکت میشینن منظورم فوش و دشنام دادن به این باشگاه نیست ولی میتونن اعتراض خودشون رو نشون بدن.
ظاهرا حفظ میز از اهم واجبات است و به هرقیمتی ولو به قربانی کردن هویت ملی و منافع ملی باید حفظ شود
خیلج فارس همیشه اسمش همینه فارس
پاسخ ها
سالار بویراحمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
با سلام به تمام مسولین.
از مسولین کشوری خواسته جواب کوبنده ای در حد موشک به این اماراتی ها بدهند$ اگه امروز چیزی نگن مطمئنا فردا و پس فردا بندرات جنوبمرا تصاحب میشن & ما فرزندان انقلاب همیشه آماده جنگ هستیم- فقط دولت هر چه زودتر...........
پول میخواد که نمیتونیم با چندتا کشور پولدار عربی اون پائین رقابت کنیم. مزیت رقابتی ما جمعیت زیادمون در شبکه های اجتماعی هستش که بجای هم افزایی و نشانه رفتن این موارد؛ همچنان تمرکز کامل بر نقد دولت سابق!! و نمادهای ارزشی و دینی مون کرده اند و تا سکولاریسم کامل به قول خودشون ب....!! و طبیعتا در این بین دفاع از کوروش!!!! وقتی برای دفاع از خلیج فارس نگذاشته است.
کدام مسئول و کدام عرق ملی الان در این بلبشو بازار وقت زراندوزی است نه سر عرق ملی تابناک عزیز هنوز از غافله عقبی
پیشنهاد میشود بجای {خلیج فارس}ازعبارت خلیج پارس استفاده شود
اسم خلیج فارس موقعی معنی داشت که رضا شاه از روی نادانی اسم کشورمان را از Persia به Iran تغییر نداده بود. الآن دیگر Persia یی نیست که Persian gulf هم معنی دهد.
ما باید مانند مصریها اسم بین المللی کشورمان را نگهداری میکردیم تا اسم هایی که منصوب به این اسم هستند(مانند خلیج فارس) ماندگار میشدند.
جهت اطلاع....تو سایت انگلیسیشون کلمه ی بزرگ خلیج پارس رو پاک کردن ولی توی متن یک بار از این کلمه استفاده شده
مسئولان همیشه خواب
ربطی هم به این دولت و آن دولت ندارد در این زمینه مسولان مربوط همیشه منزوی و ساکت بده اند.
متأسفانه فکر نامگذاری لیگ به نام خلیج فارس یک اقدام عجولانه بود که واکنش امارات رو برای نامگذاری لیگ کشورش به اسم (نام مجعول) را در پی داشت، به اینصورت لیگ این کشور که از 4 شبکه بین المللی مدام در حال پخش هست 24 ساعته، این نام رو القاء میکنه در حالی که لیگ ایران که حتی نام خلیج فارس رو نمایش نمیده، فقط از شبکه 3 و ورزش پخش میشه که بیننده داخلی هم به زور اونو میبینه
کاش بجای تعصب فکر داشتیم
پاسخ ها
آريا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
ليگ خودمونه . خليج هم مال خودمونه اسمشو هرچي دلمون بخواد ميگذاريم. الان هم حال ميكنيم اسمش خليج فارس باشه . احتمالا تو مزدور عربها هستي .
خليج فارس
خلیج فارس همیشه خلیج فارس میمونه.
خوب که چی؟ ما میگیم فارس آنها میگن عرب هرکسی راه خود میرود
خلایق هر چه لایق .
تقصیر خودمان است .
مسوولان ما فقط نگران پست و مقام خود ومنافع خودشون هستند که نکند در جابجایی قدرت کلاهشان پس معرکه بیافتد ۰ رقابتی که بین آنها در حفظ و کسب پست و مقام هست اگر ذره ای در مصاف بیگانگان وجود داشت تا به حال ایران به جایگاه حقیقی خودش در دنیا دست یافته بود
من این خلیج را فارس میدانم ، و بقیه دنیا هم به من ربطی ندارد چه می نامند. تابناک شما هم دنبال تحریک نباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
هزاران-----------------------------------------------------------------....حقته
محمد
| Netherlands |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
شما احتمال زياد جزو آدمهاي اين خاك نيستي و ريشه ات ايراني نيست .وگرنه ايران بايد در جهان مطرح باشد نه در خودش
خداوند لعنت ورسوا کند هرشخصی را که به نوع درحق اسلام ، نظام ،مردم ایران ، کوتاهی وسهل انگاری می کند
این مورد هم نمونه ای از تهاجم فرهنگیه ... نمایندگان مجلس که عشق کارت زرد دادن هستن پس الان کجان؟
آقای کفاشیان کجاست؟
آقای کفاشیان لطفا استعفا بدید و الا تاریخ از شما با نامی که نباید یاد خواهد کرد.
اينم مثل چوگان (چوب + گان)
كه مسئولين رفتن و تو همون جلسه به تماميت ارضي ايران اهانت شد و آب هم از آب تكون نخورد و چوگان به نام بيگانگان زده شد.
مسئولين بي كفايت
سلام
الحمدلله مسئولین ما فعلا مشغول ریاست هستند و وقت برای دفاع از هویت و منافع کشور رو ندارند چرا راحتشون نمیگذارید
الان که دارایی ایران در بانکهای خارجی(پولهای بلوکه شده)سر به میلیاردها میزنه خب یک مقداری شو خرج خلیج پارس کنند.دست ما که به اون پول نمیرسه.در ضمن تابناک عزیز تو به من کارگر زیر خط فقر بگو برای این دزدی کثیف کشورهای حوزه خلیج فارس چیکار کنم؟
به نظر من باید برای حفاظت از نام های جغرافیایی و میراث فرهنگی ستاد ویژه ای در سازمان میراث فرهنگی تشکیل شود و با جلب حمایت یونسکو و با استناد به اسناد رسمی سازمان ملل و اسناد تاریخی موجود علیه هرگونه دست اندازی به میرات معنوی ملت ایران در دادگاه بین المللی اقامه دعوی کرد.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
کاملا موافقم ؛ مسولان تورو خدا اقدام کنید
شاید اگر همینطوری پیش بره تهران رو هم بنام بزنند. مسئولین جدی بگیرند !
آخه چه نظری بدیم به کی بگیم.................................................
دل می سوزه برای خلیج فارس که به اسم ماهاست مثلا
خلیج فارس
خلیج فارس
خلیج فارس
خلیج فارس
خلیج فارس
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
ببین چند تا منفی گرفتی...همین ها خلیج فارس را به همشهریانشان فروخته اند
سلام تابی جون هشت سال خواب یا 5 ماه کدوما ؟ ضمنا این نافی سکوت بعضی بابت عملکرد دولت قبل نمیباشد اول رسیدگی به 750 میلیارد دلار حیف ومیل بیت المال بعد ایراد از دولت فعلی گرفتن که ما حمایت میکنیم .
فکر میکنم ما نباید انتظاری از مسئولینی که درک درستی از مسائل هویتی و ملی ندارند داشته باشیم... اینا فقط به فکر حفظ پست و مقام خودشونن و مسائل ملی را اگر در جهت منافع شخصیشون باشه علم میکنند در غیر اینصورت کلا ...........!
از اون مسئولا بخاری بلند نمیشه...

به نظرم اگه بچه های تابناک بیان و یه petition اینترنتی علیه باشگاه بایرن راه بندازن، با توجه به حجم بالای چند صد هزار نفری شایدم میلیونی در روز که از سایت تابناک بازدید میکنند، کافیه که همه زیرش را لایک کنند و مثل بمب گوگلی بزنن توی سایت بایرن، اونا حساب کار دستشون میاد.... تابناک شما همه چیز دارید از برنامه نویس حرفه ای گرفته تا خبرنگار خوب... لطفا از امکاناتتون استفاده کنید و مطمئن باشید میلیونها جوون پشت سر شما حمایتتون میکنن....
مسئولان باید با پیگیری از سازمان های بین المللی از به کار گیری این نام جعلی جلو گیری کنند وگرنه همون اتفاقی که برای ورزش چوگان افتاد امروز برای خلیج فارس می افته فردا هم برای اهواز و خوزستان
متاسفانه مدت های مدید است که در ایران حاشیه و اصل جاشون عوض شده...
تا کی ما بگیم خلیج فارس و عرب ها آن را عربی بنامند. پیشنهاد می شود بک اسم فارسی و برازنده برای بخشی از امارات و یا خود امارات پیدا کنیم و در عمل ما هم مقابله به مثل کنیم. مثلا بجای عنوان نا مأنوس و گنگ امارات متحده عربی ،بگوییم سرزمین ....
ثمره کسی که خوابش سنگین باشه همینه . دزد میاد راحت خونتو میزنه . مثل خواب سنگین مسئولان برای چوگان و خواب سنگین تر برای ساز اصیل ایرانی و حالا هم خلیج فارس . جالبه واقعا چطور جلوی 6 قدرت جهانی می ایستیم و میگیم ما از حق هسته ای نمیگذریم اما واسه نام کشورمون نام خاکمون حتی یک کلمه به زبون نمیاریم . یا مسئولان چیزی در چنته ندارن یا اینکه از عربستان میترسن یه کشور میکروسکوپی . یا اینکه واقعا خوابن . یه ذره از جراتتون رو بزارید واسه خلیج فارس یه ذره چشم غره برید واسه این عربا . فقط بلدیم بگیم مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل . والا مرگ بر عربستان والا به قران مرگ بر دشمنان حاشیه خلیج فارس
Persian Gulf
از ماست که بر ماست--------متاسفم
با سلام
سایت عزیز تابناک
هنوز یادمون نرفته که سر عدم حمایت تیم ب در برابر باشگاه ها چقدر به فدراسیون و علیه دوستان مطلب نوشتید و گفتید باید از ابن تیم حمایت کرد و با تب وتاب دادن به قضایای کیش نشان دادید چقدر به تیم ب اهمیت میدهید
پس چرا بازی تیم ب را حتی در خبرهای حاشیه سایت نیاورده اید حال آنکه بازی تیم های باشگاهی را تیتر اصلی کرده اید واقعا متاسفم
اگه انتقادپذیرید لطفا بچاپیتی
بهتر انرژی مونو برای ساختن ایرانی مقتدر و بزرگ بزاریم . اگه قوی باشیم حرفهای 4تا کشورعرب جاهل تاثیری روی ما نداره
وای بر ما........ خواب تا کی؟
نمی دونم باید چی کار کرد، فقط دارم اتیش میگیرم...
اگه همه دنیا رو اب ببره مسئولان ما رو خواب میبره!!!!!!!!!!!!!!
يه روزى توى كوچه ما ايرانيها هم عروسى ميشه
وقتی کوروش را قبول ندارند خلیج فارس جای خود دارد
ایرانیان عزیز در سراسر جهان
بایرن بایکوت
نهضت ایتنرنتی در فیس بوک و توئیتر بر علیه بایرخ کلید خورد تا دیگه واسه اینها خوش رقصی نکنند .. بدبخت های پولکی
هرگه تاریخ قاجاریه را می خوانم دلم به شدت درد میگیره که چگونه کشورمان را تکه تکه کردند تو را بخدا شما دیگه نمک به زخم نپاشید تا کی باید شاهد باشیم که هر گرگ بیابانگردی از را برسد و تکه ای از کشور عزیزمان را بدهن بگیرد .به هوش باشد که آیندگان شما را محاکمه خواهند کد.
دوستان حمله فیس بوکی به بایرن مونیخ.
تاسف تاسف تاسف و هزارتاسف..
مرحبا
یادتون هست آقای تابناک عزیز وقتی که بار اول با خوشحالی خبر استفاده ی آلمانها رو از نام خلیج فارس منتشر کردی گفتم زیاد ذوق زده نشید چرا که بزودی وادارشون میکنن اصلاح کنن.حالا باورت شد؟
اگر دولت مردان ويا ثروتمندان وسرمايه گذاران در اين سه جزيره سرمايه گذاري كرده بودند بجاي جزيره كيش يا قشم الان اين شكم گنده ادعاي مالكيت اين جزاير را نداشتند وخدا را شاهد ميگيرم اگر روزي بنا به مسايل سياسي وديپلماسي دولت از مالكيت اين جزاير بگذره . من وباقي ماندهاي خليج فارس را به اتش ميكشيم /افتاد/
بنده يه پيشنهاد جدي دارم، ما اين همه هكر داريم و اين همه بيكار كه زحمت ميكشن ميرن به صفحات فيس بوك اين و اون حمله ميكنند. بياييد از اين به بعد همه اين دوستان يه كار مفيد انجام بدن و بجاي اين كاراي بيهوده، به سايت هاي عربي كه از اسم جعلي استفاده مي كنند حمله كنند.
متاسفانه اين اعراب دارن تاريخ و جعل ميكنند، من يه دوست عماني دارم كه مرتب از لغت جعلي استفاده ميكرد، وقتي براش توضيح دادم اصلا باورش نميشد اصل قضيه رو، فكر ميكرد اين اسم جعلي اسم واقعيه و اسم واقعيش اسم جعلي!
اولا نگئ مسئول !!!! چون که مسئول کسی هست که مسئولیت قبول کنه !!! تا زمانی که این مسِئولین هستند و به فکر جیبشون اون هم از راه حرام و جیب مردم هست همینه
کارمون به کجا رسیده این کشور های بی ریشه و بی هویت همسایه هامون از شمال گرفته تا جنوب همینطور دارند مثل گوشت قربونی یک تیکه از این تاریخ سرزمین کهنمون رو میدزدند حالا اگه جلوشونو نگیریم چند وقت دیگه میگند اصلان کشوری به نام ایرن در تاریخ وجود نداشته!!!!!!!!!!!!
نه خلیج فارس نه خلیج عربی، خلیج ایران
مهم نیست. یارانه ها رو کی میدن؟
رسانه های ما فقط دنبال این هستند که کدام بازیکنان ما قلیان می کشند. رسانه های ما همیشه دنبال حاشیه هستند و بس.
مسئولین مملکت ما که ماشالله همیشه خوابن.......تا الان هم اگر کشوری به اسم جمهوری اسلامی ایران داریم به لطف خدا و امام عصر بوده....
کو گوش شنوا..
ای بابا،دنیاراآب ببره مسؤلین ماراخواب می بره.مولاناراترکیه گرفت،ابن سینارااعراب ازآن خودکردند،چوگان راآذربایجان گرفت،کشتی چوخه راترکمنستان مال خودکرد.بازی زو مال هندشد وخیلی چیزهای دیگر.حالارسیده به نام خلیج تا ابدفارس.جالبه اعراب دراین زمینه برسایت بایرن فشارهای زیادی واردمی کنندتاتحریف صورت بگیردولی مسؤلین ما سرشان را زیربرف کرده اندوبی خیال شده اند.آقایان این اهمال کاری شماخشم مردم را نسبت به شماافزون خواهدکرد.عالی جنابان غیرت وتعصب وعرق ملی وایرانی تان کجاست؟حالاکه قدرت دست تان است ازنام عزیزترازجان ایران ومردم غیورش دفاع کنید.چی از عرب هاکم دارید.کمی عرضه وجربزه ازخود نشان دهیدلطفا.آقای کفاشیان که برایش این چیزهااهمیت ندارد.ایشان فقط بلده بالبخندهای استهزاآمیزش حرص همه را درآوردتاروزگار خودش بگذردچندروزبیشترروی صندلی بنشیند.پس آقایان مسؤل تاکار ازکار نگذشته است آستین همت وغیرت رابالابزنید ودرس خوبی به اعراب حاشیه جنوبی خلیج همیشگی فـــــــارس بدهید.یاعلی مدد
این باور کردنی نیست که مسئولین در این مورد دچار غفلت شده باشند این بخواب زدن است آقایان ، بیدار باشید عزت و هویت ما را به سخره گرفته اند ما فرزندان آرش کمانگیریم ،ما پیروان مکتب هیهات منا الذله هستیم ،
عجب خلیج فارس هم همیشه مال ماست
وقتی با امکاناتی که درست کردند در کشورشون و تیم ها را برای تعطیلات و برپایی اردو دعوت می کنند. چه توقعی دارید که اونوقت تیم بایرن مونیخ حرفشون و قبول نکنه؟؟
باسلام پیشنهاد میگردد در نهاد ریاست جمهوری ستادی زیر نظر جناب اقای رییس جمهور با تمام امکانات لازم جهت سیانت از نام خلیج فارس و مقابله با اقدامات کشورهای عربی تاسیس گردد .
وقتی با امکاناتی که درست کردند در کشورشون و تیم ها را برای تعطیلات و برپایی اردو دعوت می کنند. چه توقعی دارید که اونوقت تیم بایرن مونیخ حرفشون و قبول نکنه؟؟
امیدوارم بازیکنان لیگ برتری ما هم از خواب بیدار بشند و بخاطر نام خلیج فارس هم که شده سطح لیگ رو بالا بیارند
وقتی مسولای مملکت فقط به فکر خودشون و خانوادشون هستن فقط به فکر بهترین ها برای خودشون هستن چیزی به اسم مملکت براشون معنی نداره چون تمام تفریحاتشون رو دارن همون جایی میرن که این بلاها رو سر ما میارن
مگه این موضوع مهمه ؟؟ وقتی برای مسولان ما اصلا تفاوتی نمی کند ما باید چی کار کنیم ؟ تا کی و چقدر کمپین و امضاء جمع کنیم ؟ آقا اصلا بذارن خلیج عربی .... الان کدوم کشورها دارن بیشتر سواحل این خلیج رو زیبا می سازن ما یا عربها...؟؟؟.... تابناک رگ غیرتم هر روز واسه هر چی داره باد می کنه ... همین روزا می ترکه و بی غیرت می شم .
با یه اسم هویت یک ملت عوض نمی شود. این قدر سرمایه های یک ملت را هزینه این تغییرات نکنید. ما که اسم خلیج فارس را بکار می بریم حالا اونا هر اسمی خواستند استفاده کنند. هویت به انسانیت و فرهنگ است نه به اسم.
پاسخ ها
محمد
| Netherlands |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
آقاي محترم وقتي آلمان عوض كرده يعني بقيه هم عوض مي كنند يعني كسي قبول نداره يعني ما در جهان همچون افغانستانيم بفهم
چرا افراد نالایق را در پست هائی می گماریم که لیاقت ندارند. برای استفاده صحیح خلیج فارس نیاز به دیپلماسی قوی و تبلیغ داریم .
خودتو خسته نکن تابناک کسی که خوابه رو می تونی بیدار کنی اما کسی که خودشو به خواب زده نه!!!
خليج فارس ايران همواره خليج فارس است چون يك تاريخ چند هزارساله پشتشه
کوروش پاشو ببین خلیج تو خلیج عرب نامیدن
واقعا ادم دلش میسوزه ،این همه شهید دادیم واسه خاکمون بعد این عربها همه جا خلیج فارسو به اسم خودشون میزنن
با توجه به غیبت عرب ها در جام جهانی ما باید از ظرفیت جام جهامی استفاده کنیم مثلا شعار ایران این باشد دلاوران خلیج فارس .
به نظر من بجای برنامه شعار حمایت از یوزپلنگ ایرانی خیلی قضییه سطحی است باید ایننتام را در جام حهانی جهانی تر کنیم
باقی با مسئولان
پاسخ ها
خلیج فارس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
ایده بسیار خوبیه شعار ایران در جام جهانی دلاوران خلیج فارس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
اصلا هم لازم نیست این همه تعصب نشون بدید
حالا وقت آن است که ما از لاک دفاعی خود بیرون بیاییم ، دیپلماسی قوی و اقتدار چاره کار است.
ایا فریاد رسی هست؟
هیهات من الذله را اینجا باید سر داد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
آقایان ایرانی به داد دریاچه ارومیه برسید اگر میتوانید
خواهشمندم از درج واژه جعلی خلیج ع . ر. ب.ی خوددار یکنید . با این کار خودتان آب به آسیاب دشمن اماراتی می ریزید
بنویسید خلیج جعلی یا بصورت منقطع بنویسید
پس اقاي رسايي كجاست ؟
خواب تا كي تو رو خدا بيدار شين آقايون مسئول ........
آقا این خلیج فقط مال ما نیست اونا هم با ما شریک هستند و مجازنند هر اسمی برای اون انتخاب کنند ما خلیج فارس می نامیم و آنها خلیج عربی حالا آنها با دنیا بیشتر ارتباط دارند و با بکار بردن این نام بیشتر ان را جهانی می کنند مال توانمندی آنهاست و ضعف ماست چرا به همسایه های عزیز مون بد و بیراه می گید در ضمن تابناک اینقد روی احساسات ملی و وطن پرستی بی خود و بی جهت کار نکن میتونی به شیوه های دیگه جذب مخاطب کنی
جناب تابناک ! فکر نمیکنی بعضی وقتها شورش رو در میاری ! هر کس تو این دنیا یه غلطی کرد که دولت نباس بپره و جوابش رو بده! این چه سیستمی باید باشه که همش داره جواب رسانه ها رو میده.
ضمنا با جواب دادن مسئله ای حل میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
من فکر نکنم که حنابعالی حتی سواد خواند و نوشتن فارسی را بطور کامل بدانی...
چند ساله که از لبنان وارد ایران شدی؟؟؟؟
چه تعصب بیجایی دارن این ملت ما! یه سری به کشور های عربی حاشیه خلیج فارس بزنین ببینین چطور از این خلیج دارن استفاده می کنن، دست آخر هم یه سفر برین ساحل بوشهر یا بندر عباس، در نهایت انتخاب نام خلیج فارس یا عرب با خودتون.....
میتوانیم ما هم بجای واژه ((عربی)) ، درست آن یعنی تازی و به جای نام تازی شیخ نشینهای جنوب ایران اسامی پارسی آنها و برای دریای جنوب شرقی ایران را نیز نام دریای سیستان را بکار ببریم .
درضمن باید بجای واژه خلیج فارس هم که واژه ای تازیست ، از دریای پارس استفاده کنیم .
واژه خلیج که عربی است فارس هم که ظاهرا عربی است بهتراست بگوییم "شاخابه پارس"
اي كاش سفارتخانه يكي از كشور هاي عربي در زنجان بود............
فقط باید از کفاشیان به خاطر بی کفایتی با لنگه کفش از خجالتش در بیایید.
يعني عربها نميدونن دارن با دم شير بازي ميكنن؟
کشور های خلیج انرژی هسته ای ندارند اما پول نفت دارند. با آن همه کار می کنند.
حداقل به آلمانیها بگید شما هم از نسل آریایی هتید نه از نژاد عرب شاید غیرت اونه به جوش بیاد ؟
هبتر است واژه persian gulf را در گوگل سرچ کنید تا بفهمید چه اتفاقی دارد می افتد
به کوری چشم همه تنگ نظرها:
The persian gulf always
من یک دفعه هم اینجا گفتم و لی چاپ نشد.
من یه دوست چینی دارم که 30 سالشه، وقتی درباره نام خلیج فارس از او پرسیدم، گفت که در مدارسشون هیچ نام خلیج فارس نبوده بلکه همیشه در کتابهاشون خلیج عربی رو دیده. این یعنی 30 ساله دولت محترم چین داره برای 1.400.000.000 نفر از مردم دنیا خلیج عربی رو مرسوم میکنه، ببینید این عربها از کی شروع کردند.
یکی از کارهایی که ما می تونیم انجام بدیم اینه که استان فارس (پارس قدیم ) رو به خلیج فارس وصل کنیم همچنان که قبلا بوده .و این خود دلیلی بر پارس بودن این خلیج خواهد بود چرا نمایندگان مردم فکری نمی کنند
میشه مسابقات چهار جانبه ای با شرکت تیم های تراز اول دنیا و یا نام تورنمنت خلیج فارس تشکیل داد و از این طریق نام واقعی این خلیج رو به دنیا فهموند.قطعا هزینه اش هم هر چقدر بالا باشه ارزششو داره.
این کشورهای حوزه خلیح همیشه فارس نبودند که اولین بار این نام محعول رابزبان اورد این حمله علط ازدهان بزرگترهای غرب یعنی حمال عبدالناصر که حداونداز گناهاتش نگذرد بزبان اورد وگفت شام دراسراییل وشام در تهرا ن که ارزوهای خو درا بگور برد
مطمئن شدم که سیاستگذاران تابناک به فرمایش مقام معظم رهبری جاهلانه یا عامدانه آب به آسیاب دشمن می ریزند چرا که فقط کامنتهای نژاد پرستانه را منتشر می کنند. خداوند شمارا هدایت فرماید.
لطفا خلیج فارس را بدهید به عربها شاید اونها بتوانند بهتر بسازند و مردمشان استفاده و لذت ببرند. مردم ما که نه پول دارند بروند دریا و خلیج و نه شنا کنند. چه فرقی میکنه خلیج فارس یا خلیج عربی. مردم که تا حالا نتوانستند آن را حتی ببینند. چه اهمیتی داره؟ چرا حرص میخورید که مسئولان خوابند؟ خلیج را بدهند به کسانی که بیدارند. ما که بلد نیستیم از این نعمت استفاده ببریم و ملت از دیدن آن محروم و ناتوان است‏ این نعمت از کف میرود. بهمین راحتی... کفر نعمت از کفت بیرون کند. این خواست خداست!!! شاید...
وقتی احمدی نژاد به عنوان مهمان زیر تابلویی نشست که نوشته بود شورای حکام عربی خلیج ، واز این اقدامش دفاع کرد ، دیگه چه توقعی دارید
بزارید دلشون خوش شه اینا هوس چوب کردن
به نظر من یه هفته ما اسمشو بزاریم خلیج فارس یه هفته اونها بزارن خلیج عربی
این جوری دعوا هم نمیشه
تعامل با دنيا و پول حرف اول رو ميزنه ... وقتي اينارو نداريم حرص هم نخوريم چون كاري ازمون برنمياد ... به جاي اين كارا و فحش دادن به اين و اون با دنيا خوب بشيم و خودمونو قوي كنيم تا نذاريم هر كاري كه ميخوان باهامون بكنن
چوبیشه تهی گشت از نره شیر شغالان در آیند به بیش چو شیر ....از ماست که بر ماست!!؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها