بازدید 215049
برای نخستین بار در «هفت» پخش شد؛

تصاویر تلخ از لحظات پس از انفجار در «معراجی‌‎ها» + ویدئو

آنچه شاید برنامه شب گذشته را تکان‌دهنده ساخت، پخش تصاویر تکان‌دهنده از لحظات پس از انفجار در پشت صحنه «معراجی‌ها» و همچنین پخش مراسم تشییع جنازه بود که ‌به درخواست بینندگان، یک بار دیگر در طول برنامه، لحظات پس از وقوع این حادثه پخش شد که خودروی در حال سوختن و جسدهای پرتاب شده به این سو و آن سو، بهت‌آور بود.
کد خبر: ۳۷۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲ 11 January 2014
شب گذشته برنامه سینمایی هفت به طور ویژه بر ‌پرتلفات‌ترین حادثه تاریخ سینمای ایران متمرکز شد و بخش بسیاری این برنامه به بررسی ابعاد این اتفاق تکان‌دهنده پرداخت و سینماگران به نقد آنچه رخ داده و علل و عواملش پرداختند اما آنچه بیشتر برای مخاطبان محل توجه بود، تصاویر کوتاهی از صحنه حادثه پس از وقوع انفجار بود.

به گزارش «تابناک»، صبح هجدهم دی ماه و در حین آماده‌سازی گروه جلوه‌های ویژه برای ضبط یکی از سکانس‌های پایانی فیلم و سریال «معراجی‌ها»، شهرک سینمایی دفاع مقدس شهرک سینمایی واقع در کیلومتر ۳۵ بزرگراه تهران ـ قم با انفجاری بزرگ روبه‌رو شد که پیش از وقوع برنامه رخ داده بود و البته از شدتی بیش از انتظار برخوردار بود تا دیگر عوامل فیلم که قرار بود اندکی بعد به لوکیشن فیلمبرداری بیایند، پایشان را روی پدال گاز بفشارند و به نقطه‌ای برسند که با دودی سیاه در آسمان نشانه‌گذاری شده بود.

صندوق عقب خودروی سمند جواد شریفی‌راد، مدیر جلوه‌های ویژه فیلم معراجی‌ها که حامل نوع ضعیف شده‌ای از ماده منفجره TNT بود، به دلایلی که هنوز مشخص نشده، منفجر شد و علاوه بر شریفی‌راد، علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس که برای سرکشی آمده بوده، رضا فرجی جانشین تولید معراجی‌ها، مهدی مرادی دستیار جلوه‌های ویژه فیلم و یکی از نیروهای تدارکات فیلم کشته شدند. تصاویر محدودی از لحظات پس از وقوع این حادثه در دسترس است و علت این مسأله نیز علاوه بر نظامی بودن منطقه و ‌راه ندادن دوربین‌های بسیاری از خبرگزاری‌ها، فاصله طولانی محل واقعه با پایتخت بود.

تصاویر تکان دهنده از لحظات پس از انفجار در «معراجی‌‎ها» + ویدئو

حمید شهیری، طراح صحنه و لباس معراجی‌ها، یکی از مصدومان حادثه بوده که به دلیل چند جراحت عمیق و ترکش‌های وارده تحت عمل جراحی قرار گرفت و عمل جراحی مرتضی مولایی، یکی دیگر از عوامل فنی معراجی‌ها نیز با موفقیت انجام شد تا این حادثه قربانیان بیشتری نداشته باشد و تلفات پنج نفری این حادثه بر خلاف شایعات روز وقوع حادثه، به شش نفر افزایش نیابد.

با برگزاری مراسم تشییع پیکر قربانیان این حادثه دردناک، نقد‌ها درباره علت وقوع این حادثه آغاز شد؛ نقدهایی که بخش‌هایی از آن متوجه برخی قربانیان نیز بود و بحث عدم رعایت مکفی ایمنی نیز مطرح شد که البته در این باره در برنامه هفت شب گذشته که پیرامون همین واقعه بود و دیگر مباحث سینمایی کاملاً در حاشیه قرار گرفت، پاسخ‌هایی مطرح شد. یکی از این پاسخ‌ها به عنوان سند رعایت مسائل ایمنی، عدم انفجار کپسول گاز CNG خودروی سمند را به علت خالی کردن گاز این کپسول در راستای رعایت ایمنی خواندند و خودروی نیسان را نیز خودروی ایمنی حمل مواد منفجره ذکر کردند و البته کشمکش‌ها در ‌‌نهایت نتیجه خاصی در پی نداشت.

اما آنچه شاید برنامه شب گذشته را تکان دهنده ساخت، پخش تصاویر تکان دهنده از لحظات پس از انفجار در پشت صحنه «معراجی‌ها» و همچنین پخش مراسم تشییع جنازه بود که پس از پخش این تصاویر‌ به درخواست بینندگان، یک بار دیگر در طول برنامه، لحظات پس از وقوع این حادثه پخش شد که خودروی در حال سوختن و جسدهای پرتاب شده به این سو و آن سو، بهت آور بود. «تابناک» با ابراز امیدواری برای اینکه استانداردسازی جلوه‌های ویژه با صرف هزینه در راستای آموزش‌‌های روزآمد و ورود تجهیزات مدرن جلوه‌های ویژه، این تصاویر را بازنشر می‌کند.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴۷
انتشار یافته: ۲۸
سرمایه های ایران اینطوری از دست میروند .
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
یک روز نوشتید که بر اثر پرتاب نارنجک بوده و یک بار نوشتید که بر اثر عمل نکردن چاشنی ها بوده الان یه چیز دیگه میگید!...بالاخره نفهمیدیم که علت اصلی حادثه چی بوده؟!
عدم توجه به ایمنی در همه جای ایران مشهوده خودروی حمل مواد منفجره باید ویژه باشه با ماشین سواری که مواد منفجره جابجا نمی کنن
ببین تصاویر چه هینتی زده که لود نمیشه !
وقتی با وانت و کامیون آدم جابجا می شه چرا با سواری بمب حمل و نقل نشه!!!!!!!
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
شما سوار شدن آدم به وانت رو با حمل مواد منفجره با سواری یک جور خطا میدونی؟!!! اگر اینطوری بود حمل مواد منفجره با سواری قابل چشم پشی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
باید مقصر مجوز دهنده حمل بمب با خودرو مشخص بشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
مجیدجان منظورش اینه که جای همه چی با هم عوض شده.قصدش مقایسه نبود
پیمان ابدی که سالها در آلمان و فیلم و سریالهای سنگین کار کرده بود با حضور در ایران و چند ماهه تبدیل شد به مرحوم پیمان ابدی و دیگران مانند خانم خیراندیش،مرحوم علی حامدی، خانم آهنگرانی و... که یا در هنگام کار هنری فوت و یا آسیبهای شدیدی دیدند ظاهرا امنیت و جان انسانها خریداری نداره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
پیمان ابدی که سالها در آلمان و فیلم و سریالهای سنگین کار کرده بود!!!
متاسفانه همه چیزهامون به هم میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
اتفاقا بر عکس، خیلی چیزهامون به خیلی چیزهامون نمیاد.
مثلا خیلی از رفتارهامون به حرف ها و شعارهامون نمیاد
تابناک بلد نیست حجم فایلارو کم کنه. آخه صد مگابایت دانلود کنیم لامصب؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
نیازی به دانلود نیست. همین جا play کنین. چند ثانیه اول برای تاسف خوردن کافیه !
خداوند رحمتشان کند شاید علت انفجار این باشد که یک پوند تی ان تی با 1.5 ولت جریان الکتریسته از طریق چاشنی قابل انفجار است و ممکن است قبلا یکی از این تی ان تی ها جایی بکار رفته ولی منهدم نشده باشد و پس از جمع آوری چاشنی از آن خارج نشده باشد و سر سیم چاشنی با بدنه خودرو در صندوق عقب که معمولا تمامی خودروهای داخلی دارای اتصال بدنه میباشد با بدنه خودرو برخورد و منجر به انفجار شده باشد. به هر حال ای ضایعه دردناک رو به خانواده محترم عزیزان که در راه ترویج فرهنگ و شهادت و با هنرهای خود نمایی از فضای جبهه و جنگ را خلق مینمودند تسلیت گفته و علو درجات را از ایزد منان خواستارم.
خوب دیگه
فیلم داشتن فیلم مستند میساختن
روحشون شاد، یادشون گرامی...
سلام روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد. کاش نه تلویزیون و نه تابناک ونه .. تصاویر دلخراش اموات را نشان ندهند چون بی احترامی به اموات است.برای همین است که اسلام دستور به تسریع در تدفین اموات داده است.جنازه مسلمان هم احترام دارد.
خدابیامرزه
قسمت تکان دهنده اش کجاش بود،؟ همش که مصاحبه بود!!!!!!!!
ضمن درخواست طلب آمرزش برای این افراد لطفا واژه های ارزشی نظیر شهید و شهادت را به جا و به موقع و منطبق بر تعریف آن به کار بگیرید.
سلام
با سیمکارته ایرانسل چه جوری دانلود کنیم برادر یا خواهر؟؟؟ حجمشو یه کم بیار پایین اینجا ایرانه ها
با وجود اين همه نرم افزار چه نيازي به خطر انداختن جان انسانها مي باشد
تابناک وقتی فیلم اپ میکنی با ی فرمتی بذار که همه بتونن دنلود کنن..فیلم گذاشتی113مگ..چه خبره//چ جوری اخه دان کنیم با این سرعت
در دنیا دوساعت فیلم را بصورت مجازی می سازند حتی با واقعی هم تفاوت ندارد ان وقت ما هنوز در عهد عتیق فیلم میسازیم و چند نفر را می کشیم هم خانواده های ان هارا بیچاره میکنیم و خودشانرا محروم از زندگی ---خدا رحمتشان کند و پوز هم میدهیم که دارای علم هستیم
با سلام تسلیت به خانواده این بزرگواران و طلب آمرزش برای ایشان
شريفي راد واقعا يك انسان شجاع بود كه در دوران جنگ موشك عمل نكرده را خنثي سازي نمود
روحشان شاد و يادشان گرامي
آقاي نويسنده محترم خبر حقش بود از اون آقايي كه به اسم نفر تداركات ياد كردين نيز نامي برده ميشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل