بازدید 28435

هنوز فرصت حمله به ایران وجود دارد!

ایالات متحده باید بین دو گزینه انتخاب کند، یا ایران را بمباران کند یا اجازه دهد ایران بمب بسازد. بمباران محدود تأسیسات هسته‌ای ایران، قطعا بهتر از هر گونه تلاش برای مهار یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای است. فضای جدید‌‌ تنش‌زدایی بین دولت‌های ایران و آمریکا، راه‌اندازی یک عملیات نظامی علیه ایران را از لحاظ سیاسی غیر عملی می‌کند. در واقع، تعدادی از حالات می‌تواند یک حمله را آغاز کند.
کد خبر: ۳۷۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰ 09 January 2014
هنوز فرصت حمله به ایران وجود دارد!در حالی که مذاکرات هسته‌ای پس از ده سال‌ در ژنو، سرانجام منجر به طرح اقدام مشترک شد،‌ همچنان برخی از تندروهای غربی درصدد ایجاد شوک و انتشار گزارش‌هایی هستند‌ که فضای توافق و حل و فصل مسالمت‌آمیز پرونده هسته‌ای ایران را برهم بزنند.

به گزارش «تابناک»، در جدید‌ترین تحلیل، «متیو کرونیگ» در «فارین افرز»، مطلبی را منتشر کرده است، با این مضمون که هنوز فرصت برای حمله به ایران وجود دارد!

وی می‌نویسد، خیلی چیز‌ها نسبت به دو سال پیش که من نوشتم، «الان موقع حمله به ایران است» تغییر کرده، ولی به هر حال بعید است دیپلماسی به خنثی کردن تهدید برنامه هسته‌ای ایران بینجامد. حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران، هنوز هم بهترین گزینه است؛ اما دلیل کمی وجود دارد که به این باور کمک کند.

‌این بدان معناست که ایالات متحده بین دو گزینه باید انتخاب کند؛ یا ایران را بمباران کند یا اجازه دهد ایران بمب بسازد. این موضوع به یک معمای بزرگ برای امریکا تبدیل شده است.

نویسنده ادامه می‌دهد: ‌بمباران محدود تأسیسات هسته‌ای ایران، قطعا بهتر از هر گونه تلاش برای مهار یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای است. در واقع مذاکرات موفق ایران و ‌۵+۱‌ نیز شانس قابل توجهی برای حل و فصل این موضوع به وجود نیاورده است.

‌موضوع مهم اینجاست که ایران در مذاکرات خواهان حق «غنی‌سازی اورانیوم» است، حال آنکه در قطعنامه‌های سازمان ملل به صراحت آمده ‌که ایران باید غنی‌سازی خود را تعلیق کند؛ بنابراین، هر معامله‌ای که به ایران اجازه ادامه غنی‌سازی اورانیوم را بدهد، نمی‌تواند توافق جامعی در نظر گرفته شود.

در ادامه این فرد مدعی شده ‌که هم‌اکنون این گونه برآورد می‌شود که ایران‌ بین دو یا سه ماه دیگر به بمب هسته‌ای دست یابد؛ معامله‌ای که غنی‌سازی ایران را محدود کند، شاید این زمان را به شش ماه افزایش دهد. این موضوعات نشان می‌دهد که بهترین حالت، همان حرفی بود که من دو سال پیش مبتنی بر اینکه الان زمان حمله به ایران است، را تأیید می‌کند.

وی می‌‌افزاید: فضای جدید‌ تنش‌زدایی بین دولت‌های ایران و آمریکا، راه‌اندازی یک عملیات نظامی علیه ایران را از لحاظ سیاسی غیر‌عملی می‌کند. در واقع، برخی از این حالات می‌تواند یک حمله را آغاز کند:

۱ ـ‌
شکست خوردن مذاکرات دیپلماتیک: مثلا در صورتی که کنگره امریکا علیه ایران تحریم‌های جدید تصویب کند.
۲ ـ در صورتی که دیپلمات‌ها نتوانند به یک توافق جامع پس از این توافق‌نامه موقت دست یابند.
۳ ـ ‌اگر تهران به توافقی که اجازه غنی‌سازی به ایران ندهد موافقت نکند، در این صورت ایران این معامله را برای دستیابی به بمب هسته‌ای نقض خواهد کرد.
۴ ـ حتی اگر ایران ‌کاملا متوقف شود، تنها برای مدت زمان محدود خواهد بود، به گونه‌ای که در توافق‌نامه ژنو نیز به صراحت آمده و حتی توافق نامه جامع نیز برای مدت معینی خواهد بود.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که ایرانی‌ها بیشترین زمان برای ‌این دوران را سه تا پنج سال می‌دانند؛ البته برخی از کار‌شناسان غربی، طول این دوران را بین ده تا بیست سال می‌دانند. به هر حال ایران پس از این دوران می‌تواند به فعالیت‌های خود بدون نقض قوانین بپردازد.

همچنین «متیو کرونیگ» می‌نویسد، فعلا هر گونه بحث‌ از حمله آمریکا به ایران، برای جلب مخالفان در ایالات متحده است؛ اما کاخ سفید اشتباه می‌کند اگر به استدلال و اعتراض اخلاقی طرفداران حمله به ایران توجه نکند!

هم‌اکنون زمان حمله به ایران برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. پرسش سیاستمداران این است که آیا استفاده از نیروی نظامی برای موفقیت، یک فرصت و بر‌ترین گزینه در دسترس نیست؟ حمله ایالات متحده، در زمان راه‌اندازی، می‌تواند امکانات کلیدی هسته‌ای ایران را از بین ببرد.

وی در پایان می‌نویسد: اکنون باید همه ‌امیدوار باشد که روند دیپلماتیک به راه حل رضایت بخش برسد؛ اما اگر تلاش‌ها به بن‌بست رسید، هیچ کس نباید خود را درباره اتفاقات آینده‌‌ فریب دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۵
انتشار یافته: ۷۰
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ ها
علی اران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
خب حمله کن اگه راست می گی بزدل! ماهم داریم براتون!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
چرا .اتفاقا بخواد ميتونه يك غلطهايي كنه.فعلا به صلاحش نيس كه غلطهايي كنه.وگرنه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
هی امریکایی ،شک نکن امریکا اگر توانشو داشت تا حالا حمله کرده بود و اگر حمله نکرده می دونه این جنگ براش سرافکندی و آبرو ریزی چیز دیگری ندارد .آشغالای همجنس باز هیچ غلطی نمی توانند بکنند و این سرزمین همیشه جاویدان ایران است که تا همیشه بر تارک جهان خواهد درخشید .
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
ناشناس بزدل
معلومه افرادی مثل تو که به آمریا پناه بردن و برای سیر نگه داشتن شکم خود فروشی هم میکنن باید بیاد از این مطلبها بزاره
اینو بدون نه آمریکا و نه تو هی غلطی نمیتوانید بکنید
گم نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
یارو سایتش ((فارین افرز)) هیچ بازدید کننده ای نداشته خواسته جو کاذب بده مردم برن تو سایتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
جدی نگیرید ؟
تازه آمدیم مشکل را با دست حل کنیم نه با دندان
محمد از بلفاست
| Ireland |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
ناشناس دوم: این "آشغالهای همجنس باز" را واقعا خوب اومدی.... واقعا میشه دید که یه عده همجنس بازی که تعادل روانی ندارند در تلاشند که به مراکز تصمیم سازی نفوذ کنند و هر چی دق دلی از مومنین دنیا دارن را سر ایران خالی کنند....
به آدم برمیخوره
هیچکس برای ما نمیتونه تعیین تکلیف کنه
ما میمیریم ذلت نمیپذیریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
مثال شما مثال شخصي هست كه داشت ميرف جنگ همش داد ميزد ما مرد جنگيم .تا يك بمب بغلش منفجرشد بلند داد زد مابرميگرديم.شما هم جنگ بشه عمرا كه بري جبهه و ميري تو دهاتها قايم ميشي
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
آقازاده ها آره .ما ميميريم و ذلت نميپذيريم.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
اتفاقا خیلی‌ غلطها میتونه بکنه، اما خودشم سالم از این معرکه بیرون نمیره، خودم ۸تا عملیات بودم، از ۱۶ سالگی تا ۲۱ سالگی و معنی‌ جنگ را به‌خوبی میفهمم، کاری که مسئولین مملکت داران انجام میدن بهترین راهه، یادمان باشد جنگ آخرین گزینه هستش، یه نگاه اطرافمان بیندازیم میبینیم کفتارها همه منتظرند پس باید با فکر جلو رفت
آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند

اين جمله رو اگر تو سياست خارجيشون جا بندازن مشكلشون با ما حل ميشه.
نهايتش مجبور ميشيم جمله ي بعدي رو بهشون بفهمونيم

ما آمريكا را زير پا مي گذاريم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
سالاري آقا مجتبي.....
خواب دیدید عافیت باشه .مرگ برهمه اینها مخصوصا وهابیت عربستان که خیلی پستند .
این رفیق داره خواب میبینه اونسری هم حزیون میگفت فکر میکنه ایران کیسه سیب زمینی پیازه که حمله کنه نه بابا ما شربت شهادتمون تموم شده و خیلی تشنه ایم اگه جرات داری بی جلو
اتفاقا منم دوسال پیش گفتم تشریف بیار ایران تا ازتون پذیرایی مفصلی به عمل بیاد اما افسوس که به حرفم گوش ندادی
سگی که پارس می کنه، نمی گیره
فکر کنم چیزی زده
يارو عقلش تعطيله!!!
به نظر من اين يك غلو سياسي مي‌باشد اين گونه مقالات بيشتر تهديد غير مستقيم براي اخذ امتياز بيشتر از ايران است تا يك واقعيت.
تاریخ مصرف این افراطی گریها چه از جانب تندروهای امریکا وچه ایران گذشته است
افکار عمومی جهان اکنون به صلح می اندیشد
وجنگ طلبان خود را بی اعتبار میسازند
یکی این بابا رو از برق بکشه. دکمه اتوماتش خرابش شده یکسره داره وراجی میکنه. خیال کرده ایران هم افغانستان و عراقه. از نسل کوروشیم...
برو کشک تو بساب.
همچنان که فضای امید حاکم در قبل از مذاکرات تا نیمه رنگ باخته است ، عملکرد دولتهای غربی تا رنگ باخت نیم دیگر تلاش دارد .

ما باید حق غنی سازی را خودمان به رسمیت بشناسیم ، دیگر امیدی به غرب نیست .
این فرد سال گذشته در شبکه خارجی به مصاحبه گر ایرانی گفت مقالات را به سفارش روزنامه ها و شبکه های خبری(اسراییلی) می نویسد.
یکی نیست به این تحلیلگر احمق بفهماند که پاکستان و هند سلاح هسته ای دارند و کره شمالی هم همینطور و در چند ماه آینده آزمایش هسته ای دیگری انجام می دهد .
اگر آمریکا قدرت داشت کره شمالی را مهار می کرد در صورتی که ژاپن و کره جنوبی همپیمانان آمریکا در همسایگی کره شمالی هستند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند .
آنوقت کشور ایران که در نقطه حساس تبادلات نفتی و گازی جهان قرار دارد آیا آمریکا جرأت حمله به ایران را پیدا می کند ؟
در صورت حمله آمریکا به ایران شما تحلیگر احمق اولین نفری خواهی بود که مخالفت خواهی کرد چون سرما اروپا و آمریکا را از پا در خواهد آورد .
فکر کردی ایران کشور 35 سال گذشته است ؟ و قادر به دفاع از خود نیست ؟
شروع جنگ با شما و انتهای جنگ با ماست ،در آن صورت می توانی قضاوت کنی .
صدام ملعون هم می خواست یک هفته ای ایران را تصرف کند با اینکه نه ارتش داشتیم نه مستشار نظامی و دوره انقلاب اسلامی بود و ارتش ایران از هم پاشیده بود و تجهیزات جنگی ایران از آمریکا تأمین می شد و دیدید که جنگ هشت سال طول کشید و ایران دست خالی با 27 کشور می جنگید ،از جمله آمریکا و شوروی سابق ،دو ابرقدرت شرق و غرب و بقیه کشورها بمانند که با دلار و سرباز و سلاح شیمیائی به صدام ملعون کمک می کردند و در آخر ما که دست خالی بودیم پیروز میدان شدیم آنهم به لطف خدا و از جان گذشتگی دلاوران ایرانی .
آقای تحلیلگر ،حالا هم دیر نشده شما هم برو به کنگره آمریکا و پافشاری کن تا جنگ آغاز گردد و بعد از هشت سال نتیجه مطلوب بدستت خواهد آمد البته اگر زنده بمانی و از سرما یخ نزنی ؟
بسیجی و جانباز هشت سال دفاع مقدس .
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
این که مطلب اون تحلیلگر چقدر بی مایه است به کنار ولی این حرفها هم جواب احساساتی است و بدون پایه .. ما فلان و بهمان هستیم و کنار بگذاریم .. الان غربی ها فشار نرم می آورند و ما رو لای نمد گذاشتند ، خاورمیانه به فرض بیشترین حجم نفت دنیا را بدهد .. اول اینکه ما که نمیتوانیم همه صادرات نفت منطقه رو دچار اخلال کنیم ، مورد دیگه اینکه آمریکا و بخصوص کانادا سرشار از منابع نفتی هستند ، کمی قیمت نفت بالاتر بره آنها میزان استخراج خودشون رو افزایش میدهند نگران سرما خوردن آنها نباشید ، نکته دیگه ایران 30 سال پیش مجهز به تقریبا آخرین سلاح های روز بود و مجهز به خالص ترین نیروهای مردمی با این وجود از پس عراق بر نیومدیم اون هم از پس ما بر نیومد ، دنیا مدیریت کرد که این دو کشور تو سر همدیگه بزنند ، صدمه ببینند بعد بگه بسته و بس بشه .. غربی ها به ما حمله نمیکنند چون از اقدام تلافی جویانه ما در جنگها و درگیریهای غیر کلاسیک نگران هستند وگرنه وقتی حمله کنند ابتدا حمله هوایی میکنند ، نقاط حساس تامیین آب و انرژِی رو هدف قرار میدهند ، برق شهرها و بخصوص آب شرب که قطع شد اقدامات بعدی ... ، این سناریو چیزی است که نظامیان ما هم میدانند و البته قرار به حمله آنها نیست ، درگیری از این نوع هزینه زیاد برای طرفین دارد
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
داداش نمیخوام 8 سال جنگ رو بی ارزش کنم برای میهن جنگیدین دمتون گرم ولی اینو بدون اگه آمریکا و روسیه واقعا قصد گرفتن ایران رو داشتن کار رو 1 شبه تموم مکردن اونا مارو سرگرم کرده بودن و سلاح میفروختن و هر دو کشور رو ده ها سال به عقب برگردوندن.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
ناشناس :
نمی دانم چقدر از جنگ اطلاع داری ؟ یا اینکه در جنگ بوده ای یا نه ؟
کشور عراق در زمان صدام قدرتمند ترین کشورهای عربی بود در آن زمان 16 لشگر زرهی و 8 لشگر پیاده نظام داشت و 34 ساعت تمام می توانست آتش تهیه بریزد یعنی برابری با قدرت شوروی سابق و ارتش ایران از سرهنگ به بالا بعد از انقلاب از ایران فرار کردند اگر تجهیزات نظامی هم داشتیم در یکی دوسال بعد از جنگ بیشتر بخاطر نداشتن لوازم یدکی و یا در صحنه نبرد از بین رفتند .حتی غربیها به ایران سیم خاردار هم نمی فروختند و ایران از طریق واسطه ها به اندک مهماتی می رسید و ما بیشتر سلاح و مهمات را از دشمن می گرفتیم کجای کاری ؟
در جزیره مجنون 15 قبضه خمپاره انداز داشتم که 9 تای آن 81 میلیمتری بود و سهمیه گلوله نداشتیم که شلیک کنیم و 6 تای دیگر ،قبضه 120 میلیمتری بود که روزی 7 گلوله سهمیه داشتیم و با آن هم آموزش می دادیم و هم برای انهدام اهداف دشمن شلیک می کردیم برادر من ما اینطور جنگیدیم ،با دست خالی .
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
جنگ خوب نیست و کسی هم اون را نمی خواد . اما دفاع با جنگ فرق داره این تحلیلی که شما آقا یا خانم ناشناس در جواب بسیجی و جانیاز عزیز ما نوشتی تا حدی درست هست اما ایران هم بعد از 30 سال تغیراتی تو سلاح های خود داده که بتونه جلوی این حمله هوائی رو بگیره و مطمئن باش انها راحت نمی تونند بیاند و تاسیسات حیاتی ما ها رو بمباران کنند و برند. در مورد جنگ تحمیلی هم اهداف صدام چی بود و چی شد و اهداف ایران چی بود.هر آدم منصفی فهمید که برنده چنگ، ایران بود . باز هم می گم ما دنبال جنگ نیستیم اما در مورد دفاع دیگه کسی به فکر هزینه کم و زیاد اون نیست و مطمئن باش کسی که دفاع می کنه به خصوص ملت ایران که امتحانش رو پس داده پیروز خواهد بود
شما ها آدم هایی نیستید که اگه بتونید کاری رو انجام بدید اونو انجام ندید! پس اگه می تونستید حمله کنید حمله می کردید !
از وزیر محترم دفاع میخواهیم تا این حرافها را بر سر جای خود بنشانند. مگر ایران که با خون هزاران شهید بخون خفته در اوج غرور و افتخار است، این رجزخوانی ها را برمیتابد.
اما کاخ سفید اشتباه می کند اگر به استدلال و اعتراض اخلاقی طرفداران حمله به ایران توجه نکند.!


مردک خونخوار پلید کدام اعتراض اخلاقی ؟!
امان از اين تند روهاي داخلي وخارجي
ببین کارمون به کجا رسیده که هر نویسنده دون پایه ای هم ، زمان حمله تعیین می کنه..بابا به چه زبونی بگیم که ما سرمون درد می کنه واسه همون گزینه روی میز شما..
اقا اینها ذاتا دوست دارند واسه خودشون دشمن بسازند . به هرحال این غربی ها قابل اعتماد نیستند .
یانکی فکر حمله به ایران هم شلوار تو خیس میکنه پس بهتره زر نزنی.ملت ایران بیدی نیست که از این بادها بلرزه.جانم فدای سید علی
ببینید این حمله می کنم حمله می کنم های امریکا 80% فقط استفاده داخلی و بین المللی داره برای نشون دادن قدرت به نورچه هاشون اونها ملت ایران را بهتر از مسولین ایران می شناسند و از قدرت مردم با خبر هستند اگر دوستان قوه ها به جای اینکه میتینگ سیاسی بیان این کار را به رهبری واگذار کنند و بشینن مشکل مردم را حل کنند و بعضی ها هم به جای میتینگ برن مرشکلات دادگاه های خودشون را حل کنند .من فکر می کنم ایران بهترین جای دنیا برای زندگی میشه متاسفانه فقر در ایران حاکم نه عدالت . صدقه دادن راه درستی برای ایجاد عدالت نیست
مثی که این نویسنده از جنگ های قبلی امریکا درس نگرفته ولی نمیدونه بزرگتر از این حرفاس
در قطعنامه های سازمان ملل به صراحت آمده است که ایران باید غنی سازی خود را تعلیق نماید.

تکلیف کاملا" مشخص شده است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
قطعنامه سازمان ملل وحی منزل نیست و اگر مخالف منافع ملی باشد اصلا نباید به آن پایبند باشیم. دهها قطعنامه بر علیه اسرائیل صادر شده که هیچکدام را نپذیرفته است.
از ترفندهای بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران تا یک ثانیه مانده به امضآ توافق نهایی هسته ای نباید غافل ماند.
اصلا ارزش خوندن نداشت!
شتر در خواب بیند پنبه دانه.......
توی آمریکا هر آدم نا آگاه و مغرضی داره از این مطالب مینویسه؛ اینها فقط دنبال جلب حمایت یهودی ها و البته شاید سعودی ها از فعالیتهای اقتصادی خودشون و شرکاشون هستند. همین آدمها بودند که موجبات جنگهای آمریکا در افغانستان و عراق را با اطلاعات واهی فراهم کردند و بیش از 4000 کشته آمریکایی و میلیاردها دلار هزینه آنهم فقط در عراق روی دست مردم آمریکا گذاشتند. به نظر من ملت آمریکا نباید به این افراد اجاز سوء استفاده و نگارش اینگونه مطالب را بدهند
ادم احمق و تندرو همه جای دنیا پیدا میشه .
تابی جون این چیزا رو منتشر نکن هول ورشون میداره که خیلی مهمن . مهمتر از همه اراده سیاسی ایران عزیزمون در رفع موانع ارتباطی با دنیای بیرونه . آفرین به غیرت ایرانی و ایرانی دوست .
برای من صرف خوده برنامه هسته ای زیاد مهم نیست و معتقدم هزینه هایی که ما برای این برنامه از جیب دادیم اگه رو کشاورزی سرمایه گذاری کرده بودیم خیلی بهتر بود ، اما عزت و اقتدار کشورم خیلی برام مهمه و حتی اگه لازم باشه در راه ایران از جانم هم میگذرم . آمریکا و غربیها هم باید بدونن که این قلدر بازیهاشون رو ببرن جایی پیاده کنن که طالب داشته باشه. نه کشوری مثل ایران .
واکنش لری :گی زیادی نهور.(یعنی گه زیادی نخور)
درست باشد يا غلط عقل حكم مي كند كه ما ايرانيان بايد هميشه آماده باشيم ودرصورت چنين اتفاق جواب دندانشكن بديم چون نبايد ازدشمن غافل شد .ما مي بريم به شرط اينكه در كنار هم باشيم ومتحد باشيم دشمن هم نمي تواند غلطي بكند .ما مردان آهنيني داريم از هيچ چيز نمي ترسند دهان دشمنان اسلام را به خاك مي مالند به ياد داشته باشيم هشت سال دنيا با ايران جنگ كردند ونتوانستند كاري بكنند اين بار هم نمي توانند به اميد پيروزي ايران عزيز در در جهان زنده باد مردان غيور ايران اسلامي عزيز
حالا تندروهاي آمريكا پاپيچ مي شن به كنار متاسفانه بعضي از خودي ها هم درست در جهت منافع تندروهاي آمريكا ولابي صهيونيستي والبته عربستان حركت مي كنند وهنوز نه به داره ونه به باره مذاكرات را متهم مي كنند .راستي دنبال كدام منافع مي گردند ؟منافع مردم !!!يا منافع خودشان ؟
این آقا زیاد .... خورده توهم زده است
برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای چرا زمان حمله به تاسیسات و ذخایر هسته ای رژیم صهیونیستی را مشخص نمیکنید؟!! رفتار عوامل صهیونیستها یک یام و دو هواست . اینجا بیشه شیران است روبهان را راهی نیست.
در اینده نزدیک نگرانی امریکا نابود کردن القاعده و پدر خوانده اش(ال سعود)میشه.حالا به هر دلیلی که بخواد این کار رو انجام بده(دلایل مادی یا...)فکر میکنم همین الان هم دیر شده
ما هم باید مثل کشورهای دیگه حق غنی سازی داشته باشیم.اگه غنی سازی بده پس چرا امریکا واسراییل دارن.ما باید هرچه سریع تر به بمب هسته ایی هم دست پیدا کنیم. واسه اینده لازم میشه.هرچه ما یک قدم عقب تر بیایم امریکایی ها یک قدم جلوتر میان.مرگ بر امریکااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
من موافق هستم یا این یرادر امریکایی
فاصله حرف تا انجام کار بسیار است
این می تواند مصداق خوبی برای تند روان هر دو طرف باشد
نه آمریکا و متحدانش توان ریسک به این بزرگی و تبعات بسیار خطرناک ترش
را می پذیرند
و نه ما باید به این شعار و جمله دلخوش باشیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند دلخوش باشیم
البته که ما باجان و مال مان از وطن و آرمانها و خاکمان دفاع خواهیم کرد
اما بی تاوان نبوده 30 سال تحریم برای ما معادل هزاران شهید 8سال جنگ فرسایشی و کند شدن رشد اقتصادی و تکنولوژی و تلف شدن میلیونها دلار سرمایه این کشور و.... شده است
پس بهترین راه راه میانه و صلح است و قطعا راه آسانی نخواهد بود
چه ایران نباشدتن من مباد.فکرنکن باکسانی روبه رو هستیدکه حرفشون باعملشون تضادداره.ماادامه دهنده راه انهایی هستیم که دراتاق ژنرال در برابررب یکتابه نمازایستادوازهیچ چیزنهراسید.ماکسانی هستیم که به غرب فهماندیم حقوق بشرچیست توجهان سوم هرکس طرف غرب گرفت روشن فکر،بشردوست اماهرکس بهاشون همراهی نکردتروریست وضدبشراست مگه جامعه جهانی که امریکایهامی گویندایران به ان بپیونددچه جامعه ای هست،جامعه جهانی که شماساختین حالت یک دندان پروتزشده هست که درون ان خراب اماظاهری زیبادارد،پس کار ازریشه خراب است یه توصیه به مردان هستی ایران مردمردونه ازحقوق ملت دفاع کنیدبه غرب وامریکابفهمانندایران کشورعراق وافغانستان نیست.
این موارد تماما بازی سیاسی برای بالا و ثابت نگهداشتن قیمت نفت و هیچوقت حمله ای صورت نمیگیره.
تمام این مذاکرات فقط برای به دام انداختن ایرانه که در آخر بتونن با جلب افکار عمومی دنیا به ایران حمله کنن. و مطمئن باشید که آخرهم این کارو میکنن. از نظر تسلیحاتی و تکنولوژیک هم خیلی از ما جلوتر هستند و تمام این مسئل که ما ایمان و غیرت داریم و قبول دارم ولی همه چیز فقط اینا نیست ما از نظر اقتصادی اینقدر ضعیفیم که پشتوانه جنگیدن به معنای واقعی رو نداریم و تمام هدف اون ها از تحریم اقتصادی و این مذاکرات اخیر فقط جمع کردن تیکه های این پازل برای آماده شدن برای حمله به ایران هست و این مسائل رو مقامات دولتی و لشکری ما به خوبی میدونن ولی به طبع نمیتونن بگن. قدرت موشکی ماهم الان به اندازه دوران جنگ سرد بین امریکا و شوروی هم نیست به صورت مقطعی و کوتاه مدت میتونیم حملاتی رو به منافع امریکا در منطقه انجام بدیم ولی امریکا توانایی ضربه به نقاط حساس وکلیدی و استراتژیک مارو کاملاً داره ولی واقعیت اینه که ما این قدرت و نداریم و نمیتونیم نقاط کلیدی امریکا رو هدف قرار بدیم و امریکا رو مجبور به عقب نشینی کنیم و اینکه ناو های امریکا رو با قیق تندرو غرق میکنیم هم خیالی بیش نیست و واقعیت نداره تمام توان نظامی ما برای هدف قراردادن تجهیزات و منافع امریکا محدوده و اینکه اونا تا به حال به ما حمله نکردن بخاطر قدرت نظامیه ما نیست خیلی مسائل دیگه هست که در نظر گرفته هم از طرف اونا و هم ازطرف مقامات ما که این حمله انجام نشه به گفته خود آقای محسن رضایی تویه برنامه تلوزیونی که گفت سال 85 اونا کاملا‍ً آماده حمله به ما بودن و هواپیماهاشون اماده رو باند بود و با رایزنی و مسائله پشته پرده قضیه رو حل کردن همه اینا نشون میده اونا ترسی از حمله به ما ندارن و مسائله دیگه ای رو براورد میکنن
این که مطلب اون تحلیلگر چقدر بی مایه است به کنار ولی این حرفها هم جواب احساساتی است و بدون پایه .. ما فلان و بهمان هستیم و کنار بگذاریم .. الان غربی ها فشار نرم می آورند و ما رو لای نمد گذاشتند ، خاورمیانه به فرض بیشترین حجم نفت دنیا را بدهد .. اول اینکه ما که نمیتوانیم همه صادرات نفت منطقه رو دچار اخلال کنیم ، مورد دیگه اینکه آمریکا و بخصوص کانادا سرشار از منابع نفتی هستند ، کمی قیمت نفت بالاتر بره آنها میزان استخراج خودشون رو افزایش میدهند نگران سرما خوردن آنها نباشید ، نکته دیگه ایران 30 سال پیش مجهز به تقریبا آخرین سلاح های روز بود و مجهز به خالص ترین نیروهای مردمی با این وجود از پس عراق بر نیومدیم اون هم از پس ما بر نیومد ، دنیا مدیریت کرد که این دو کشور تو سر همدیگه بزنند ، صدمه ببینند بعد بگه بسته و بس بشه .. غربی ها به ما حمله نمیکنند چون از اقدام تلافی جویانه ما در جنگها و درگیریهای غیر کلاسیک نگران هستند وگرنه وقتی حمله کنند ابتدا حمله هوایی میکنند ، نقاط حساس تامیین آب و انرژِی رو هدف قرار میدهند ، برق شهرها و بخصوص آب شرب که قطع شد اقدامات بعدی ... ، این سناریو چیزی است که نظامیان ما هم میدانند و البته قرار به حمله آنها نیست ، درگیری از این نوع هزینه زیاد برای طرفین دارد
نميدونم چي باعث شده اينقدر دنيا رو ما زوم كنه.وانقدر بترسه كه ما سلاح هسته اي بسازيم.اينهمه كشور تو دنيا نيروگاههاي هسته اي دارن.مگه اشكال كار ما كجاست كه دوست ندارن ما هسته اي داشته باشيم.بالاخره يه چيزي هست ديگه.حالا آمريكا بده .فرانسه بده انگليس بده چرا بقيه كشورهاي دنيا دوست ندارن ايران هسته اي داشته باشه و ميترسن.
بچه بودم بابام هميشه ميگفت قمه رو يك موقع دست يك استاد دانشگاه بدي يك موقع دست يك خلافكار...!
حالا اگه مردن جلو تروریستهای عربستان را بگیرن .
هم برجهای دوقلوی آمریکا رو زدن هم شهر ولگوگراد روسیه را به خاک و خون کشیدن الان هم دارن منطقه رو به آتش میکشن هیچکس هم نگاه سایه شون نمیکنه
در ضمن از طریق پاکستان دنبال بمب هسته ای هم هستن.
فردا که گیرشون اومد اونوقته که امریکا و همه کشورهای دیگه تحویل میگیرن
از خدا می خواهیم که فقط یه ذره از اون غلط هایی که بسرش میزنه انجام بده . بعد ببینه اسرائیل از رو زمین محو میشه یانه .
آمريكا با چه زبوني به بعضي از ايراني ها داخل كشورمون بفهمونه كه قابل اعتماد نيست؟؟؟؟؟
باسلام
آمریکا ونوکران عربش مخصوصا پادشاه پلید ووهابی عربستان هیچ غلطی نمی توانند بکنند آمریکا ونوکرانش بدانند هرایرانی یک بمب هستی است
خود تحلیل گران غربی می دونن که ایران ازلحاظ بافت اجتماعی با کشور های افغانستان و عراق فرق میکند لذا پای دفاع از وطن به وسط بیاد مسئله مشخص می شه البته کشورهای غربی بیشتر نگران امنیت اسراییل هستن بخاطرهمین هیچ وفت ایران با دیگر کشورها مقایسه نمی کنند چون بعد حمله اولیه به ایران دیگر اسراییلی وجود نخواهد داشت
سلام به همه ایرانیان شریف.
سالهای طولانیه ک این آمریکا میگه حمله میکنیم.
اما در واقع بعد از شکست خوردن تو جنگ تحمیلی بر علیه ما ایرانیان از همونجا حساب کار دستش اومد.
اگه میتونست خیلی فرصت حمله داشت مثلا تو دی 88 تو اون هم همه میتونست حمله کنه اما وقتی پیشرفت های همه جانبه ایرانیان مخصوصا تو مسایل نظامی و جنگی و مخصوصا هسته ای رو دید دیگه کم کم داره منزوی میشه.
خلاصه تا ما ایرانیان نسل اریای هستیم هیچ کشوری توان مقابله با مارو نداره.
پس زنده باد ایران و ایرانی.
ذت زیاد.
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. امام خمینی(ره)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار