بازدید 55436

رزمنده‌ای که فرماندهان عراقی از او می‌ترسیدند + ویدیو

محسن رضایی با بیان اینکه چند نوع فرمانده وجود دارد، افزود: یک فرمانده از روی درجه و مقام عمل می‌کند و یک ‌فرمانده ‌از طریق پاداش و دستمزد؛ اما در جنگ تحمیلی هیچ یک از این‌ها وجود نداشتند. شهید کاظمی هیچ درجه‌ای نداشت و به هیچ رزمنده‌ای قول پست و پول و درجه هم نمی‌داد. اما چه شد همه رزمندگانی که با او کار می‌کردند، فرمانبردارش بودند. این نوع سوم فرماندهی ‌از طریق نفوذ معنوی بود.
کد خبر: ۳۶۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸ 08 January 2014

هرگز کسي ندانست که احمد به همراه حسين، فاتح اصلي خرمشهر بودبه مناسبت سالگرد پرواز ملکوتی سرداران سپاه اسلام حاج احمد کاظمی، حاج سعید سلیمانی، حاج سعید مهتدی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و جمعی دیگر از فرماندهان سپاه در سانحه هوایی ۱۳۸۴، بر آن شدیم تا صفحه دیگری از دلاوری‌های شهید احمد کاظمی را بر سیاهه دلمان بنگاریم تا شاید مرهمی باشد بر خاطر خسته‌مان و دلیلی شود برای همت‌های بلندمان.

مبارزه علیه رژیم صهیونیستی


احمد در دوم مرداد ۱۳۳۸ در نجف آباد اصفهان متولد شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه شهید محمد منتظری، شهید غلامرضا صالحی و شهید غلامرضا یزدانی در دی ماه سال ۵۸ راهی سوریه شد. او تصمیم داشت همراه با گروه‌های فلسطینی، آموزش‌های چریکی را در کنار سازمان‌های فعال و مبارز فلسطینی فراگیرد و وارد مبارزه علیه رژیم صهیونیستی شود؛ اما حوادث کردستان در حالی او را مجبور به بازگشت به کشور کرد که وی کوله باری از تجربه‌ جنگ‌های چریکی و مبارزه علیه رژیم شاه را با خود داشت. حوادث کردستان او را بیقرار کرده بود. برای همین، بلافاصله جهت یاری رساندن به مردم کردستان و مبارزه علیه ضد انقلاب وارد کردستان شد و در کنار سرلشکر رحیم صفوی، شهید حسین خرازی، شهید همت، متوسلیان و دیگر برادران سپاه، موفق به شکست ضد انقلاب و بازگرداندن امنیت به کردستان گشت.

‌فاتحان اصلی خرمشهر


یک هفته پس از عملیات فتح‌‌المبین، او بدون وقفه و استراحت وارد دارخوین شد و مقدمات عملیات آزادسازی خرمشهر را ـ که بیت‌المقدس نام گرفت ـ فراهم کرد. او یکی از طولانی‌ترین و سخت‌ترین محور‌ها را عهده‌دار شد و چهار روز پس از عملیات فتح‌‌المبین در نیمه‌های شب، در حالی که دشمن در خواب عمیق فرو رفته بود، به آرامی از رودخانه پرخروش کارون گذشت و بانفوذ به عمق بیست کیلومتری خط دشمن، خود را به جاده استراتژیک اهواز‌ ـ خرمشهر رساند. در حالی که هنوز واحدهای دشمن در خطوط اولیه و در نزدیک رودخانه کارون بودند، در کنار جاده جنگ تن به تن رخ داد. فرماندهان دشمن که متحیر از این پیشروی بودند، در حالی که صدام و جوخه‌های اعدام پشت آن‌ها ایستاده بود، بار‌ها به نیروهای احمد حمله کردند اما همه این تلاش‌ها ناکام ماند و او با تثبیت جاده آسفالت، حملات بعدی خود را به ‌خرمشهر آغاز کرد، در حالی که خود و دیگر همرزمانش به شدت زخمی بودند.

 

او در شرایطی بسیار سخت و نابرابر با دشمن با قبول یکی از به یاد ماندنی‌ترین تصمیمات در حالی که همه از آزادی شهر خرمشهر ناامید بودند، استشهادی به همراه شهید خرازی (فرمانده نامدار لشکر ۱۴ امام حسین) به انبوه دشمن در خرمشهر حمله برد و با تدبیر تاکتیکی خود، ‌خرمشهر را با هزاران تن از نیروهای دشمن به محاصره خود در‌آورد و لحظاتی بعد بیش از پانزده هزار ‌از نیروهای دشمن با زیر‌پوش‌های سفید خود را تسلیم او کردند و صدای بانگ الله اکبر در شهر خرمشهر طنین افکن شد. اما هرگز کسی ندانست که احمد به همراه حسین، فاتح اصلی خرمشهر بود و او هیچ گاه حاضر نشد از این حماسه چیزی بگوید.

او از هر عملیات زخمی به یادگار داشت و در ‌هشت سال جنگ واحد خود را از تیپ به لشکر و سپاه ارتقا‌ داده بود و جنگ‌های مهمی همچون رمضان، محرم، والفجر (۱، ۲، ۴، ۸) و تمامی عملیاتی که به نام کربلا نام گرفت (کربلای ۲، ۳، ۴، ۵، ۶) شرکت کرد و در همه این عملیات‌ها، نام احمد، آرام‌بخش جمع فرماندهان و لشکر بود و عدم حضور او به عنوان یک خلأ در صحنه عملیات حس می‌شد.

‌عملیات بدر؛ غم فراق آقا مهدی


او در عملیات خیبر و بدر به همراه رفیق شفیق خود، مهدی باکری، فرمانده قهرمان لشکر ۳۱ عاشورا که به شدت به او عشق می‌ورزید، یکی از متهورانه‌ترین صحنه‌های جنگ را که به فیلم‌های جنگی شباهت داشت، به نمایش گذاشت و در نیمه‌های شب با هلی‌برد به روی جزایر مجنون در عمق هور العظیم ـ که خود و شهید باکری در اولین فرود در آن شرکت داشتند ـ در ‌یک شب دو جزیره بسیار مهم نفتی، یعنی جزیره مجنون شمالی و جنوبی را از تصرف دشمن به درآوردند و از آن گذشتند و در شمال شرق بصره ضربات سنگینی به دشمن وارد کردند.

در همین عملیات، یکی از انگشتان احمد بر اثر ‌برخورد ترکش قطع شد، ولی او با وجود درد شدید جهت جلوگیری از عفونت، محل زخم انگشت را در آب و نمکی که از سنگر عراقی‌ها آورده بودند، می‌گذاشت، ولی حاضر به ترک جبهه نبود. در عملیات بدر که نزدیک همین جنگ بود، او و دوست شهیدش باکری به دشمن تاختند و با عبور از رودخانه خروشان دجله جاده استراتژیک بصره ـ العماره را قطع کردند. اما در این حین، مهدی آهنگ رفتن کرد و با شهادتش احمد را در حسرتی جان‌سوز فرو برد.

حاج احمد، فرمانده همیشه پیروز


هیچ عملیاتی نیست که در ‌جنگ اتفاق افتاده باشد و احمد کاظمی در آن پیروز نباشد و همیشه نقشش را هم به بهترین شکل انجام می‌داد. حتی در عملیات رمضان که عملیات ناموفقی بود، حاج احمد تنها فرمانده‌ای بود که در شرق بصره تا نهرکتیبان جلو رفت و قلب دشمن را شکافت، ولی به علت عدم پیشروی در مناطق دیگر به منطقه قبلی بازگشت.


کمترین تلفات در عملیات‌ جنگ در لشکر ۸ نجف بود. برای تأمین امنیت جانی رزمندگان دغدغه فراوان داشت. بدون تحلیل جزء به جزء اهداف و نتایج عملیات وارد عمل نمی‌شد. بهترین راهکار عملی و تاکتیکی در صحنه رزم را در دشوار‌ترین شرایط طراحی و اجرا می‌کرد.
سردار احمد سوداگر در خاطرات خود در کتاب «جاده‌های سربی» می‌نویسد: کاری که احمد کاظمی در والفجر ۸ کرد، خارج از توان یک انسان معمولی است.

هرگز کسي ندانست که احمد به همراه حسين، فاتح اصلي خرمشهر بود

محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه می‌گوید: ما در حقیقت چهار لشکر داشتیم که این‌ها وقتی هر جا وارد می‌شدند، هیچ خطی در مقابلشان قدرت مقاومت نداشت؛ حاج همت و لشکر ۲۷ محمد رسول اله (ص)، حسین خرازی و لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، مهدی باکری و لشکر ۳۱ عاشورا، احمد کاظمی و لشکر ۸ نجف که در هر کجا وارد می‌شدند، بدون استثنا با موفقیت همراه بود. دو تن از فرماندهان عراقی که اسیر شده بودند، می‌گفتند وقتی نام احمد کاظمی، حسین خرازی و مهدی باکری می‌آمد ما بر انداممان لرزه می‌افتاد و دعا می‌کردیم روبروی این لشکر‌ها نباشیم، چون مطمئن بودیم این‌ها می‌آمدند و می‌زدند و هیچ کس جلودارشان نبود. احمد مرد پر قدرت و با اراده بود، فرد طراحی بود و تاکتیک را خوب می‌فهمید.

‌سر‌لشکر رحیم صفوی نیز می‌گوید: کوه‌های سر به فلک کشیده و پر از برف کردستان و دشت‌های سوزان خوزستان شهید کاظمی را می‌شناسند. در فتح و آزادی بستان محور عملیات بود. در فتح‌‌المبین جبهه رقابیه را ایشان شکافت و بزرگ‌ترین پیروزی را آفرید. در همه عملیات‌ها، ‌‌فرمانده‌ای بود که با نبوغ و خلاقیت دشمن را به زمین می‌کشاند. هیچ جبهه‌ای در ‌هشت سال دفاع مقدس نبود که در مقابل لشکر هشت نجف تاب استقامت بیاورد. یکی از فرماندهان فتح فاو شهید کاظمی بود. نیروهای دشمن در رمضان و در کربلای ۵ دیدند که با ‌آرامش چگونه دروازه شرق بصره را شکافت و آنان را مجبور به صدور قطعنامه ۵۹۸ کرد.

فرمانده سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی از شهید کاظمی این گونه یاد می‌کند: در میان فرماندهان جنگ سه تن بودند که اگر در جلسه‌ای نبودند، حتما در آن نقص بود: حسن باقری، حسین خرازی و احمد کاظمی. اگر همه ما می‌نشستیم در جنگ حرف می‌زدیم، تصمیم گیری می‌کردیم، سکوت هر یک از این سه تن حتما «امکان تصمیم گیری را مشکل می‌کرد. اگر مخالفت می‌کردند با عملیاتی، حتما یک مسأله و دلیل داشت.

سردار مهدی کلیشادی از فرماندهان دوران دفاع مقدس می‌گوید: اگر تا شب پیش از عملیات خودش مطمئن نمی‌شد که این معبری که برای عملیات باید از آن بگذرند، پاک شده است یا نه‌، کاری نمی‌‌کرد. به جزئی‌ترین چیز ‌می‌اندیشید. حقوق زیر دست برایش خیلی مهم بود. با کمترین تلفات اهداف را تصرف می‌کرد.

ضمناً به اطلاع عموم می رساند مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید سرلشکر پاسدار احمد کاظمی، فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه و حسان‌القیس از فرماندهان جهادی حزب‌الله لبنان امروز برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشکری و آحاد مردم از ساعت 14:30 در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) واقع در میدان سپاه خیابان پادگان حضرت ولیعصر(عج) برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز سخنران این مراسم خواهد بود.

 

راز فرماندهی «احمد کاظمی‌ها»

رزمنده‌ای که فرماندهان عراقی از او می‌ترسیدند + ویدیو

دکتر محسن رضایی با بیان اینکه چند نوع فرمانده وجود دارد، افزود: یک فرمانده از روی درجه و مقام عمل می‌کند و یک ‌فرمانده ‌از طریق پاداش و دستمزد؛ اما در جنگ تحمیلی هیچ یک از این‌ها وجود نداشتند. شهید کاظمی هیچ درجه‌ای نداشت و به هیچ رزمنده‌ای قول پست و پول و درجه هم نمی‌داد. اما چه شد همه رزمندگانی که با او کار می‌کردند، فرمانبردارش بودند. این نوع سوم فرماندهی ‌از طریق نفوذ معنوی بود که شهید کاظمی از این شیوه استفاده می‌کرد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: خود این فرماندهان اگر در جنگ همراه سایرین نبودند، عقب‌تر از آن‌ها نیز نبودند و دیگر آنکه این فرماندهان دلسوزی بسیاری برای بچه‌های مردم داشتند و این انس با یکدیگر قیامت می‌کرد. مسأله سوم فرمان‌پذیری رزمنده‌ها این بود که فرمانده‌ها تا موضوعات و نقشه‌ها را پخته نمی‌کردند، وارد عملیات نمی‌شدند و رزمنده‌ها متوجه می‌شدند، ‌روی هر عملیاتی فکر شده و این موضوع اعتماد می‌آورد.

محسن رضایی اضافه کرد: عامل چهارم در فرمان‌پذیری رزمنده‌ها، سبک مدیریت تعاملی بود، به گونه‌ای که فرماندهان هم مطلب یاد می‌دادند و هم از سایرین می‌آموختند و اگر در جنگ مشورت و یادگیری نبود، امکان نداشت به این شیوه مدیریت شود. همان جوانان ۲۰ تا ۲۴ ساله، به ژنرال‌های استراتژیست جنگ تبدیل ‌و موفق شدند، یک شبه ره صد ساله را طی کنند؛ بنابراین، سؤال این است آیا این جوانان باز هم پدید می‌آیند؟

سرلشکر محسن رضایی با طرح اینکه چرا ما نباید از تجارب‌‌ همان زمان استفاده کنیم، تأکید کرد: در دفاع مقدس فضای عمومی سیاسی و اجتماعی کشور هم تغییر کرد، به گونه‌ای که حتی مخالفین دفاع هم خجالت می‌کشیدند که مخالفت آشکار ‌بکنند. همین آقایان نهضت آزادی در دوران جنگ خجالت می‌کشیدند حرف بزنند، زیرا هم کارآمدی و هم معنویت را در صحنه نبرد می‌دیدند. حال چرا نباید این موارد ‌دوباره ‌شکل بگیرد.

تعداد بازدید : 2054
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱۲
روحش شاد کاش هم برای ما دعایی نماید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
تا وقتي بين ما بودند چه كسي در مورد اونا اطلاع رساني ميكرد.كجايند مردان بي ادعا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
این سرداران سپاه و فرماندگان نیروی هوایی ارتش هر دو دقیقا با هواپیمای فوکر و در یک زمان شهید شده اند و هر دو گروه قطار قطار و در کنار هم در بهشت زهرا دفن شده اند!!!

حالا چرا بین این دو گروه فاصله تاریخ شهادت انداخته شده است!!!!
روی سنگ قبرهایشان که تاریخشان یکی است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
حسین خرازی ها و احمد کاظمی ها چقدر الان جایتان خالی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
به فیلمها و تصاویر چهره بسیجیان در جنگ ۸ ساله که نگاه میکنیم

نجابت و مظلومیت و حیاء و فرو تنی ، تواضع و

مهربانی را در چهره و نگاه بسیجیان را بخوبی میبینم

که متاسفانه سالهاست دیگر آن زیبایی ها را در نگاه و

چهره افراد جدید را شخصا ندیده و نمی بینم
اول ممنونم از تابناک.من سرباز این بزرگوار بودم سال 75 خاطرا زیادی از این خدا رحمت کرده دارم.سرزده میومد پادگان ببینه چه خبره.یه روز امد و همه رو خواست تو میدون جمع شن بعضی از درجه دارها حوصله وتوان دویدن تو میدون رو نداشتند آخه باید بدو رو میومدن تو میدون.خلاصه اونا آروم آروم اومن.سردار اونا رو خواست و گفت چرا بو دو رو نیومدین تو میدون و باید تنبیه شین.از ساعت 8 صبح تا 10 این درجه دارها رو تو میدون جلوی تمام رسمیها و سربازها میدووند تو میدون.اقتداری که این شهید تو نظام داشت بی نظیر بود .یادش گرامی
روحش شاد
خدا رحمتشون کنه
روحتان شاد قهرمانان ملي
روحش شاد
یادش گرامی و راهش پر رهرو - انشاالله
خدایا به حق پاکی شهید کاظمی و امثال این گونه مردان بزرگ ما را آنی و کمتر از آنی به خودمون وا مگذار
..ایکاش اینها نمیرفتند...کاش خداوند وجود اینها را برایمان زیادی نمیدید و برایمان نگه میداشت...یادشان همیشه در دلهایمان هست.این بزروگار فرمانده من بود....دیگر اینچنین انسانهایی خلق نمیشوند...خداوند خانواده شان را سلامت بدارد انشالله..
ما هم شنیدیم که ایشون فرمانده ی بی نظیری بوده و شکست نخورده تا حالا.
روحش شاد و یادش گرامی
لطفا ماراهم شفاعت کنید.ما شرمنده شمائیم که هیچ کاری بعد از شما نکردیم
سلام من عاشق شهيد كاظمي هستم مخصوصا خنده هاي قشنگش. هميشه گلستان شهداي اصفهان واسه دعاكميل به عشق شهيد كاظمي مي رفتم.
روحش شاد
او نیز به خیل عظیم تاریخ سازان و دلاورمردان ایران پیوست چه لذتی بالاتر از انکه ملت ایران در تاریخ شان به چنین مردانی افتخار کنند
روحش شادوراهش پر از رهروهماننداوانشاآالله
روحش شاد اینها افتخاراین کشورهستند
اونها جایگاه خودشونو در بهشت گرفتند و جه به حق هم گرفتند .
شهدایی چون کاظمی و باقری و همت و مهتدی و..... تکرار نشدنی هستند.
انشالله شفاعت کننده ی ما باشند.
روحش شاد.
تابناک اینکه سرداران بزرگ جنگ رو معرفی میکنی خیلی خوبه ولی ای کاش از زحمات بی دریغ ارتشیان غیور هم می نوشتی و از امرای ارتش هم که در جنگ زحمت کشیدند یاد بشه
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
درخواست شما کاملا بجاست اما من شاهدم که تابناک از فرماندهان وامرای محترم ارتش نیز مانند سرلشکر بابایی و ستاری نیز یاد کرده است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
همه باعث افتخار ایرانند و به احترامشان تمام قد می ایستیم
واقعا فرمانده بی ادعا که بعد از جنگ نیز همانگونه رفتارکرد خداوند متعال رحمت کنه این
فرمانده بزرگ را
آدم بايد خيلي بزرگ باشد تا در مورد انسانهاي بزرگ صحبت كندتاريخ شايد ديگر چنين افرادي خودخواه را هرگز بخود نبيند.
گفتم خودخواه دليل ومدرك دارم افرادي مثل باكري احمد كاظمي خرازي تهراني وخيلي هاي ديگر خود خواه بودند
چرا كه آنها خيلي چيزها را براي خودشان مي خواستند نه براي ديگران بعنوان مثال :زندگي در شرايط سخت ،مديريت با حداقل امكانات وبدون حقوق،
وبدون درخواست وام هاي گذاي،آنهم در منطقه اي كه لحظ لحظ حضور در آن مساوي بود با قيمت از دست دادن جان خويش .هر جا كه بوي شهادت مي آمد حضرات اول خودشان حضور داشتن تا ديگران ودر نهايت با پارتي بازي رفتن پيش خدا اين همه مدرك كافي نيست؟
برعكس مديران امروزي بانيت خالص كار مي كنند واصلاً خودخواه نيستن! مثلاً وام هاي چند صدميليوني
پاداشهاي آنچناني استفاده از امكانات بيت المال براي رفاه خود وخانواده اش
...
بهتر نیست داستان دلاورمردانی چون شهید باکری ،شهید همت ،شهید احمد کاظمی و غیره ......... ،در کتابهای درسی فرزندان ایران زمین گنجانده شود تا فرزندان ما درس ایثار و شهادت را یاد بگیرند . و برای آیندگان ایرانی الگو باشند .

ما دلاورانی در جنگ داشته ایم که حتی نامی از آنها برده نشده است .
جان دادن رزمنده 15 ساله ایرانی را در شب عملیات ندیده اید و ناله و جان دادن های مجروحین عملیات که با دعا و یا حسین گویان تا دم صبح به خاموشی کشیده شدند را ندیده اید و یا مجروحینی که پای پیاده 12 کیلومتر را پیموده تا به خط مقدم ایرانیها برسند .
اینها دلیرانی بودن که هیچ جا از آنها نامی برده نمی شود .
بسیجی و جانباز هشت سال دفاع مقدس .
جذبه ای که امثال احمد کاظمی ها و باکری ها و همت ها در چهره شان دارند بخاطر صداقت و پاکی درونشان است. اینان همیشه سردارانند و در قلب ملتند.
نجف آبادي ها كلا كارشون درست بوده و هست.
روحش شاد راهش پر رهرو انشااله خداوند با حضرت سید الشهداء محشور ش کند و ما را هم عاقبت بخیر بگرداند.
ایران یکی از قهرمان پرورترین کشورهای دنیاست که گل سر سبد این قهرمانان رزمندگان و فرماندهان 8سال دفاع مقدس بودند که با جان فشانی خود اقتدار و امنیت کشورمان را به بالاترین وجه تضمین نمودند .
روحشان شاد و یادشان پر رهرو باد
روحش شاد یادش گرامی یک فاتحه برای تمام شهیدان اسلام
سلام من هم عاشق شهيد كاظمي هستم به ویژه خنده ها و نگاه قشنگش.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
درود بر این همه پاکی و صداقت بی ادعا درود بر شهیدان اسلام و ایران که همه ما مدیون انها هستیم
برید تمام جنگ های دنیا را مطالعه کنید به خدا قسم هیچ جنگی را پیدا نمیکنید که فرمانده در خط اول باشد حتی در نبرد نورماندی(که خیلی روش تبلیغ میکنند)
جنگ ما عاشورایی بود....
سلام من هم عاشق شهيد كاظمي هستم به ویژه خنده ها و نگاه قشنگش.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
درود خدا بر شما
جای شهید احمد کاظمی خالی است روحش شاد
روحش شاد.هر وقت چهره نورانییش را میبینم.ارامش پیدا میکنم و سیر نمیشم از دیدنش.
سلام بر حسین(ع) و سلام بر شهیدان راه حسین (ع)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
جناب منفی با کدام بخش مخالف بودی؟ سلام بر حسین یا بر شهیدان راه حسین؟!
روح تمامي شهيدان اين مردان خدايي وغيرتمندشاد
مسلما مانند شهيد كاظمي كه پس از جنگ فوت نمودند؛ هم اكنون بسياري از اين عزيزان در قيد حياتند. كه بايد در باره انها اطلاع رساني نمود. مگر داستان قهرمان مبارز ويتنام در زمان حيات هوشيمينه عالم گير نشد؟
تو رو خدا ان قدر مرده پرست نباشيم.(البته شهدا هرگز نمر ده اند، بلكه در نزد پروردگارشان روزي مي خورند.)
روحش شاد
روحشون شاد.لطفا شهدا راانحصاری نکنید.همه عزیزان ما بودند..که ما را در سوک خودنشاندن.همه ایرانیان رزمنده ووفاداربه ارزش دفاعی بودند.یادتان نرودکه دلاور مردان بسیاری در ارتش جمهوری اسلامی بودند وهستند.که دریغ میکنیم ازبردن نامشان.افسوس.....وصدافسوس
روحش شاد و یادش گرامیباد - فرمانده ای متواضع و بینظیری بود هر چه از خوبیهای این سردار شهید بگوییم کم گفته ایم واقعا" تک بود
واقعا براي شناخت سرداران بزرگ و والامقامي كه بدون اينكه هيچ گونه تاكتيك كلاسيك جنگي را خوانده باشند با تاكتيكي ترين ارتش منطقه جنگيدندو به آنها جنگ مردانه را ياد دادند نه با نامردي شيميايي وبمب باران و.... جنگ را ببرند راستي تابناك ازت متشكرم كه تنها سايت سياسي هستي كه مرتب از اين عزيزان ياد ميكني ونمي گذاري از ياد بروند
اید همه شهداء دفاع از این کیان باستانی گرامی وعزیز است وخواهد ماند، اما خواهشا" برای بالا بردن مقام آنها از افتخارات دیگران خرج نکنید. درخصوص فتح خرمشهر و طراحی عملیات موفق بازپسگیری خونین شهر، نقش عمده به عهده چه کسی بود؟
روحش شاد و يادش گرامي
خوش بحالش كه رفت نديد همكارانش در مجلس و استانداريها و ساير پستهاي مملكت چطوري دنيا طلبي مي كنند
به امريكابگوئيد ماميليونهاحاج احمد كاظمي درايران داريم وازمردن نميترسيم مردن راكوچ به جاي بهتر ميدانيم
خدا رحمتشون كنه
خدا بیامورزدش، به امید دیدار مجدد تو دلاور
خوشابحالشان که پروازملکوتی کردندواین روزگاران راندیدند
کجایید ای شهیدان خدایی
حیف حاج احمد که شهید شدن وجود نازنینش واسع مملکتمون خوب بود.خدا روحشونو شاد کنه به حق اقام امام حسین
احمد کاظمی بین خود وبیت المال دیواری کشیده بود که تاآخرین روز مسئولیت اوخراب نشد وشهادت پاداش این جدایی بود.همنشینی بااو آرامش خاصی داشت انگار که درساحل دریا نشسته ای وصدای امواج رامیشنوی .
بنام خدا
حاج احمد در تمام دورها تاهنگام شهادت مخصوصآ در نیروی هوایی سپاه فرماندهی شجاع هوشمند بادرایت و متفکر بود که توانست توان دفایی موشکی ج ا. ا. را در مقابل تهدیدات دشمنان خارجی بویژه امریکا و اسرائیل در حد علی افزایش دهد روحش شاد
زمانی که حاج احمد کاظمی فرمانده نیروی هوایی سپاه بود من سرباز بودم اونجا از نزدیک ایشان رادیده بودم بسیار انسان متواضع و خدایی بودن .من راننده خلبان ایشان سردار الهامی نژاد بودم ایشان هم بسیار بسیار مهربان نصبت به سربازانشان و مرد خدایی بودن .یادشان گرامی باد.صلوات بر روح پاکشان
درود بر روان پاک تمامی شهدا وسرداران شهید اصفهان(خرازی،کاظمی،همت،ردانی پور...)
سلام ودرود خدا بر حاج احمد وهمت وباکری ورضوی وهمه شهدا انها باتوجه به وعده خداوند عمل کردند وهمیشه نزداو روزی میخورند وماکه مانده ایم یادمان نرود اگر نبود ند رزمندگان بی ادعاالان شاید وطنی نبود تاما باشیم و.....برسیم بداد جانبازان ورزمندگان که همیشه صلح نیست طوری عمل نکنیم که در اینده بنویسند عده ای برای دفاع از وطن ومملکتشان رفتند جنگ وبعد مدتی کسی سراغشان نگرفت بعضی محتاج نان شب بودندتاچه رسد به دوا درمان خلاصه مردم اینده به فرزندانشان بگویندبرو از مملکتت دفاع کن نه اینکه بگویند به گواه تاریخ قبلا جوانانی بودند که بی هیچ ادعا رفتند جنگ وبعد که برگشتند کسی محلشان نگزاشت وهم اینکه پستها تقسیم شد جای برای انها وجودنداشت
روحش شاد
روحش شاد
لطفاً برای اواخر اسفند که سالروز شهادت آقا مهدی باکری اقدام مشابه یادتون نره.
یادشان گرامی و راهشان پررهروباد
روحش شاد من سرباز ایشان بودم درلشکر هشت نجف درسال 1370 واقعا فرد شجاعی بود
روحش شاد ويادش گرامي
خوبان رفتند.
قربون همشون
روحشان شاد
من به فدای باطن آسمانیت برادر شهیدم
روح پر فتوح این رزمنده و رزمنده های دیگه مانند حاج ناصر حسین مردی شاد باشه
شهیدان زنده اند الله اکبر خدایا به ما توفیق ادامه راه شهدا را عطا فرما تا در قیامت شرمنده انها نباشیم .
روحش شاد و يادش گرامي ؛ اين سردار بزرگ ايران اسلامي به حاج مهدي باكري و همه همرزمانش ملحق شد ؛ اميدوارم ما شرمنده شهداي عزيزمان نشويم
سلام
نجف اباد اصفهان از این سربازان ولایتی زیاد داره ولی افسوس که
درود خداوند بر این فرمانده شجاع،روحش شاد من خاطرات فراوان از این شهید دارم یادش بخیر ،دلتنگ
روحش شاد ويادش گرامي هر وقت نام سردار بزرگ اين آب خاك سردار كاظمي به گوش وچشمم ميرسد ومي خورد ناخود آگاه بدنم ميلرزد و اشك در چشمانم جاري ميشود احمدجان شهادتت مبارك
روح تمام شهیدان به خصوص شهید کاظمی شاد. ای کاش زنده میماندن تا کشورمان با وجودشان بیمه میشد
براي شادي روح اين شهيد بزرگوار وهمرزمان شجاعش صلوات
خدا رحمتشان كند مردان آهنين وغيور ايران اسلامي با وجود چنين مردان در كشور عزيزمان هرگز دشمن نمي تواند به ما آسيب برساند . ما هم بايد راه آنها را ادامه بدهيم . از وطن مان دفاع كنيم وبه دشمنان اسلام بفهمانيم كه هيچ وقت نمي تواند جلوي پيشرفت ايران را بگيرند.
روح ایشان شاد و یادش گرامی باد - مردم نجف آباد - شهر علم و ایثار - داری تاریخ محلی خاص خود جدا از اصفهان هستند, سرزمینی حاصل خیز و استراتژیک از زمان های دور در مرکز استان اصفهان
روحش شاد باد
هوالشهید! عکس شهدارومی بینیم،عکس شهداعمل میکنیم
با سلام
یاد شهدای ارتش نیز بخیر. ایکاش یادی از عزیزان ارتش نیز میشد.
روح تما می شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس شاد و یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد .
روحش شاد و یادش گرامی
روحش شاد
تابناک این را برا تو مینویسم ببین نوع انتخاب تیتری که کردی بازدید از این خبر را برد بالا در حالی که خبر ها مربوط به دفاع مقدس بالا 10000 نمیرفت....
تا وقتی که زنده اند که کسی از اونا یادشون نمیاد ولی وقتی از بینمون میرن همه میفهمن که چه گوهری از دست رفت.
سردار قالیباف هم یکی از همون مردان بی ادعاست
بعضی ها هستند اما انگار هیچ وقت نیستند.
بعضی ها نیستند اما همیشه هستند و نام و یادشون جوری با تک تک سلولهای جسم و روحت عجین شدن انگار اونا هستند و ما نیستیم. خدایا تورا قسم به هستی جاودانه شهدای گرانقدر به ماهم نصیبی از وجود پر برکت این عزیزان ارزانی دار.
نه به قدر لیاقتمون بلکه به قدر بزرگی خودت و بزرگواری آنان.(آمین یا رب العالمین)
خدایا به اشتیاق قلب شهدا و به اضطراب قلب ما عاقبت ما را ختم به شهادت کن
سلام و درئود بر شهیدان بی ادعا. سلام بر رهروان راه سرور و سالار شهیدان و امام شهداو سلام بر حاج احمد حاج حسین و دیگر شهیدان عزیز لشگر 14 امام حسین (ع)
شهدا امام زادگان عشقند بر ارواح طیبه امام وشهدای هشت سال دفاع مقدس صلوات . شهدا چشمه فروزان حقیقت
پاکی اند
سلام ودرود خدا بر هم شهدا
خصوصا شهید ان کاظمی وباکری خرازی وهمت و....
روح تمام شهدای دفاع مقدس شاد ولی ای کاش ازاقهرما نا ن ارتش هم یاد شود درتیپپ 55 هوابرد دلاوری که جانبازشذه است به اندازه یک لشکر زرهی تانک ازدشمن منهدم کرده است که دردنیا یگانه است
اقا اگر ما بخواهیم فیلم به این قشنگی رو دانلود کنیم چه کنیم
خدایا! ما را شرمسار شهیدان نگردان
سلام
میگم این بزرگا که رفتن و ما را تنها گذاشتن..
چه خوبه تا اونجا که میتونیم پامون را جای پای این بزرگا بذاریم..
مهدیا آمدنت دیر شده/ به خدا عاشق تو پیر شده
تعنه از بس که شنیدیم مردیم/ به خدا آمدنت دیر شده..
یا حق
عالی بود
قدر یادگارهای باقیمانده از جنگ تحمیلی را بدانیم کاظمی و امثال آنها ناشناس بودند و پس از شهادت معرفی شدند کاش برای بقیه چنین نباشد. در حیاتشان به مردم معرفی شوند
خداوند روحش را شاد و از سربازان امام زمان قرار دهد انشاالله......
خدا رحمت کنه این مرد بزرگ رو که حتی در لحظات آخر زندگی یاد امام حسین (ع) از زبانش نیفتاد
"روحی فداک"
روحش شاد ویادش گرامی هر وقت شهامت ودلاوری های این بزرگوار رو میشنوم به ایران عزیزم افتخار میکنم آمریکا واسرائیل امثال حاج احمد رو دیدن که جرات حمله به ایران رو ندارن خوشا به سعادتش
ايران و ايراني مديون از خودگذشتگي اين عزيزان هستند. روحشان قرين رحمت خاص خداوند باشد.
فرزندان ایران زمین همرزمان رستم اند بی باک وشجاع واجازه خودنمایی به اعراب ندادند ... روحش شاد
روحت شاد مرد . . مرد بزرگ . . قهرمان . . ابر مرد . .
روحش شاد یادش گرامی
سلام بر فرمانده دوست داشتنی کس که در منطقه وخطهای مقدم اولین واخرین بود ترس را نمیشناخت رفیق نیرویش بود روحش شاد ونامش جاودانه
روحش شاد. در اینهمه سال حتی یک نفر هم نشد در مورد او حرف منفی یا مشکوک بگوید.
صلوات ورحمت لایزال الهی نثار روح پاک و بی ریای مجاهدان مخلص خدا شهیدان گمنام زمانه و شاهدان روز محشر
من وقایع جنگ و روند عملیات ها را خواندم گردان و لشکر شهید کاظمی تغییر دهنده اوضاع بود
قابل توجه آقا و خانم های سلبریتی البته خودتان را با این قهرمانان مقایسه نکنید. ولی خوب است کمی در مورد این قرمانان ملی مطالعه و فکر کنید
من توی بیشتر عملیاتها بودم اقای شیرازی میگفت عراقی ها کاملا تو را میشناسند و اگر بگیرنت پوستت را می کنن؟یک منطقه بزرک بنام من بود و همه افراد من و ان منطقه را می شناختن،بگذریم که چه کردم انجا ولی افسوس که زمانی موج انفجار راکت هواپیما عراقی مرا گرفت و هر دوی پایم از زانو چرخید به پشت،ان را بچه ها دوباره تا گرم بود چرخاندن سر جایش و با باند بستم چون مدت طولانی به مرخصی نیامده بودم گفتن برو درمان و مرخصی هم استفاده کن و چون من برگه معرفی داشتم منو مجروع جنگی حساب نکردند جون ان زمان کل لشگرها به هم ریخته بود و فقط یک دکتر انجا بود توی چادر که به من معرفی نامه داد و هرگز او را ندیدم و بعدا هم رفتم بگیرم گفتن هیچ مدرکی اینجا نیست و همه جلو جا مانده؟ بعد افسوس خوردم از کاری که کردم حق مرا ندادند؟ و تا حالا هر وقت راه میرم پاهایم درد می گیرد حالا که دیگر پیر شدم ولی حیف جوانانی که ان موقع جانشان را از دست دادن حیف...؟
ای کاش در جبهه اقتصادی نیز انسانهایی اینگونه دانا و توانا می داشتیم
عکس مقابل کالک ؛ شب دوم دیماه 1365 در گمرگ خرمشهر و در حضور گردان غواصان حضرت رسوال قزوین در توجیه عملیات کربلا 4 است.
ایکاش‌ نام فرماندهان‌ شهید‌ ارتشی‌ را هم بیارید‌ و از انها‌ تقدیر‌ بشه‌ چرا که افسران‌ ارتش‌ ایران واقعا‌ دلاورمردانه‌ از مرزها دفاع کردند‌ مخص‌ سرداران‌ نخبه‌ ای مثل‌ شهید‌ تیمسار‌ نیاکی‌ ..... خلبانان‌ دلاور‌ی‌ که از آسمان کشور پاسداری کردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل