بازدید 32422
خوانده می‌شوید:

آیا ثروت و حساب بانکی افراد بخشی از حریم خصوصی آنهاست؟

موضوعاتی مانند خوشه‌بندی برای اجرای هدفمندی و پس از آن شناسایی دهک‌ها برای تغییر در روند اجرای این قانون، گرفتن مالیات و یا مبارزه با پولشویی در سال‌های اخیر، این پرسش را پیش آورده ‌که آیا دولت باید از درآمد و دارایی مردم آگاهی داشته باشد یا خیر. عده‌ای این اطلاعات را حریم خصوصی افراد می‌دانند. آیا شما با این عقیده موافقید؟ این گزارش با دیدگاه‌های شما تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸ 06 January 2014
در سال‌های اخیر، هر تصمیم اقتصادی یا اجتماعی دولت‌ها در ایران که در آن لازم بوده ‌‌مبنایی برای تفاوت گذاشتن بین گروه‌های هدف آن ‌باشد، به این پرسش رسیده‌ که چگونه دستگاه‌های اجرایی، باید از میزان دارایی‌ یا درآمد گروه‌های هدف آگاه شوند.

تجربه دولت احمدی‌نژاد برای اجرای خوشه‌بندی به توفیق نرسید. دولت‌ها هر چه تلاش کردند نتوانستند راهی برای مبارزه با فرار مالیاتی بخش‌هایی از اقتصاد کشور پیدا کرده و آن را اجرایی کنند.

به تازگی نیز دولت روحانی برای تغییر در روند اجرای قانون هدفمندی و حذف احتمالی برخی دهک‌ها با همین مانع برخورد کرد. رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از راه‌های حذف برخی دهک‌ها از دریافت یارانه نقدی، اطلاع از حساب‌های مالی آن‌هاست، در این مورد گفت: اما این کار اعتماد مردم را از سیستم بانکی می‌گیرد.

احمدی مقدم، رئیس پلیس کشور نظر متفاوتی دارد. وی در این باره گفته است: تعجب می‌کنم دولت می‌گوید اطلاعات بانکی افراد حریم خصوصی است. اگر این گونه باشد، داشتن اطلاعات هم به درد ما نمی‌خورد. این سامانه‌ها باید شفافیت اقتصادی ایجاد کنند تا ما بتوانیم با بررسی کارکرد‌ها، مفسدان اقتصادی را شناسایی کنیم. شما در این باره چه نظری دارید؟

* آیا اطلاعات بانکی، ثروت و درآمد افراد حریم خصوصی آنهاست؟

* چه راه‌های جایگزینی برای شفافیت اقتصادی و مبارزه با فساد اقتصادی پیشنهاد می‌کنید؟

مقررات شبیه قانون «از کجا آورده‌ای» تنها برای بخشی کوچکی از مقامات اجرایی می‌شود و تسری آن به افراد بیشتر با موانع قانونی روبه‌روست. به نظر شما چنین قانونی در مورد چه کسانی اجرا شود، بهتر است؟


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۹۲
اگر از راه درست و حلال باشه جز حریم خصوصی باید باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
افرادی که ریگی به کفش دارند از افشای اسرار مربوط به ثروت خود برای دولت بیم دارند. در پیشرفته ترین کشورها اگر بدانند بزرگترین ثروتمندشان یا مشهورترین هنرمندشان هم فرار مالیاتی دارد بدونه برو و برگرد بازداشتش میکنند و جریمه های سنگین و حتی زندان برایشان در نظر میگیرند ولی چون متاسفانه در ایران خیلیها از راه نادرست و دزدی و اختلاس به ثروت رسیده اند برای همین نگران افشا شدن ثروتشان برای کسر مالیات هستند.
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
حتما خود طرف هم تشخیص می ده که مالش از راه حلال بدست آمده یا نه! بابا بی خیال! ولی مطمئن باشید چاقو دسته اش رو نمیبره. این مسئله به بهانه های مختلف مثل عدم املان دسترسی به اطلاعات مردم بدلیل عدم تجمیع اطلاعات توسط بانک مرکزی در دولت های قبل و حریم خصوصی در دولت فعلی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. در صورت انجام هم فقط شامل کارمند جماعت خواهد شد تا با درآوردن صدای این افراد و ناراضی تراشی صوری، قشر مفت خور دلال و رانت خوار و ... بتواند همچنان به چاپیدن و ... مردم ادامه دهد. این مسئولین محترم که ماشاالله همه تحصیلکرده شیطان های بزرگ و کوچک هستند و از وضعیت حسابرسی کشورهای دیگر به حساب های مردم خودشان باخبرند.
مجتبی اصفهانیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
اگر حاکمیت خروج ثروت و سرمایه نقدی از کشور را کنترل کند بقیه آن طوری نیست. هر کاری بکنند و از هر طریقی پول بسازند، جای دوری نمی رود؛ پول داخل کشور می ماند و در نهایت همه مردم از آن بهره مند خواهند شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
من همین الان اعلام می کنم حساب من تا کنون بیش از 5 میلیون به خودش ندیده خوب من ترسی ندارم چون مالیات و غیره سر وقت می دهم حالا اونی باید بترسه که فلان قدر پول داره همش هم ناله می کنه و یارانه هم می گیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
خیر حریم خصوصی نیست و اکثریت مردمم توقع ندارن باشه ولی چون برای دولت صرف نداره میگه خصوصیه چون با این کا فقط کارمندها و بازنشسته ها میشن قشر محروم!! و بقیه مردم ( بیکارها ؛کشاورزان ؛ کارگران فصلی...) میشن جز اغنیا!!!پس اگه بزنه کوچه علی چپ به صرفه تره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
گفتی اگه.
در هر صورت باید نظارت باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
آیا آقازاده ها و دولتمردان نیز در این سیستم قرارداده میشوند و یا با تبصره ای آنها را معاف از بررسی اعلام می کنند
این جور مسائل با بررسی تطبیقی نظام های مالیاتی کشورهای پیشرفته ای مثل انگلیس، فرانسه و امریکا قابل حل است. در نظام مالیاتی انگلیس، سازمان مالیاتی اطلاعات اقتصادی تمام افراد جامعه را دارد و بر اساس ثروت مالیات می ستاند به نظرم عدالت مالیاتی در آنجا بهتر اجرا می شود
پاسخ ها
میترا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
اونا با کسی شوخی ندارند. حتی با مشهورترین افرادشون. حتما خبر دارید که ژرار دوپاردیو بازیگر مشهور فرانسوی برای فرار از مالیات به روسیه پناهنده شد، لیونل مسی هم که الان مشغول پرونده فرار از مالیات پدرشه
هرگز اینطور نیست همه جای دنیا شریان اصلی پول دست دولت چرا که هر کس باید مالیات خودش رو بده فقط اینجاست که کارمندها بیشتر از طلا فروشها مالیات میدن
قبل از جواب دادن به این سوال باید توجه داشت که قوانین ما مخصوصا در بخش پول شویی نقص دارند. اگر آنها اصلاح شدند واقعا هم نیازی به این تفتیشهای سطح پایین نخواهیم داشت.
صرف نظر از این مباحث و علیرغم تایید برخی مراجع محترم مبنی بر مجاز بودن قطع یارانه افراد پر درآمد (در صورت نیاز)، به اعتقاد من ثروت ملی متعلق به همه ملت است و کسی مجاز نیست بدون اجازه نسبت به قطع یارانه اقدام کند.
این کار یعنی جبران تبعات ضعف مدیریت از ساده ترین راه یعنی حق مردم...
براي مبارزه با فساد فقط حساب مقامات و اقازاده ها و صاحب منصبان دولتي را كنترل كنيد بقيه مردم حسابشان پاك است
پاسخ ها
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
احتمالا حساب شما هم مشکل داره!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
گل گفتی مثال بلبل گفتی !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
دیگه نشدا!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
بازاری ها و واردکنندگان و بانکی ها و بیمه ها و 300 پزشک میلیاردر و قضات و وکلا و ..... هم کنترل بشوند خوب است ، چون تعدادی افراد بدون اینکه حتی نامشان جایی ثبت شده باشد به اسم کارمندان خود کار میکنند و همه چیز به اسم دیگران است و به قولی پولشویی میکنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
براي جلوگيري از فساد، پولشويي و به منظور ايجاد شفافيت مالي در همه دنيا حساب بانكي افراد تحت كنترل است و اگر كسي با آن مخالف است به بهانه هايي از جمله حريم خصوصي، به دنبال پنهان كردن موارد احتمالي تخلفات و فرار مالياتي است.
ما موافق كنترل و شفافيت بدون تبعيض براي همه و اخذ ماليات بر اساس مجموع درآمد اشخاص براي برقراري عدالت هستيم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
ناشناس جون! بقیه مردم (البته نه همشون) دستشون به جایی بند نیست والّا شناگرای خوبین!!!!
به عقیده منهم دولت نباید به حساب بانکی افراد دست درازی کند ولی میباید که امکان رسیدگی به وضع اقتصادی افراد بلحاظ قانونی و ساختار اقتصادی و دارائی جامعه وجود داشته باشد. این کار هم کی ممکن خواهد شد؟ زمانی که توسط یک سیستم مالیاتی اصولی خرج و در آمد افراد مشخص شده و وضع اقتصادی هر فردی هم در آخر سال در جامعه مشخص گردد. این مساوی خواهد بود با این که تمامی خرید و فروشها و معاملات میباد که با وجود یک سیستم فاکتوری (از مغازه های عادی گرفته تا شرکتها و افراد کارمند و کارگر) دقیق تحت کنترل قرار گیرد. به این ترتیب در سیستم مالیاتی کشور هم وضع هر فردی مشخص شده و عدالت مالیاتی بر قرار خواهد شد. اگر این سیستم وجود داشته باشد, در آنموقع دولت با در نظر گرفتن وضع در آمد افراد و تعداد افراد تحت تکفل هر فردی خواهد توانست که سیاست اقتصادی جامعه را سازماندهی کند!
نبود یک سیستم مالیاتی اصولی مبتنی بر در آمدهای درست تک تک افراد جامعه, سبب خواهد شد که دولت هم در بعضی موارد نتواند عدالت نسبی را برقرار سازد و یا با یک ملاغه آش برای همه به اندازه مساوی پخش کند, خواه آن فرد گرسنه باشد یا نه؛ و یا اینکه با بستن مالیاتهای سنگین بر مردم, پوست بعضی ها را هم کنده و زمینه رشوه خواری و فساد اداری را برای کارمندان مالیاتی خود مهیا نماید!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
دلبندم بدون کنترل حساب بانکی امکان کنترل درآمد افراد وجود نداره چون الان تز شما داره انجام میشه
اگر به انگیزه های سیاسی نباشه اتفاقا خوبه.
به نظر من به عنوان یک کارمند اصلا این گونه نیست .
این حرف از آن حرفهایی هست که فقط ظاهرش قشنگ است و در باطن فقط به نفع ثروتمندان است.
برای کارمندی مثل من که تا ریال آخر حقوقم را در احتساب مالیات و بیمه در نظر می گیرند در حسابهای بانکیم چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد ؛ چون در اول ماه موجودیش به اندازه حقوقم است و به بیستم ماه نرسیده صفر می شود.

ولی برای ثروتمندانی که به انواع و اقسام راهها سعی دارند از پرداخت مالیات و ... فرار کنند چک کردن حسابهای آنها و بستگان درجه اول آنها یکی از راههای مناسب برای ردگیری مالیاتی ، استحقاق دریافت یارانه و بسیاری موارد دیگر می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
36 سال است كه به بهانه هاي واهي مانع از اجرايي شدن اخذ ماليات از فعاليتهاي زير زميني، افرادي خاص و شبه دولتي ها شده اند.
تبعيض در تضاد كامل با حقوق شهروندي و شرع است.
نهادهای نظارتی و قضایی باید بتوانند به اطلاعات حساب افراد دسترسی پیدا کنند، چون داشتن اطلاعات درست لازمه عمل درست هست. ولی این اطلاعات باید محرمانه بوده و جایی افشا نشود.
از طرف دیگر این دسترسی باید خیلی محدود باشد و عموم مردم از این قضیه احساس امنیت و آرامش کنند.
انسان ها در جریان متمدن شدن با چشم پوشی از بخشی از آزادی و حاکمیت خود به نفع دولت ها ، اقدام به ایجاد حکومت کرده اند. بنا بر این به موجب اصول اولیه دموکراسی ، دولت ها حق دارند از بخشی از زندگی خصوصی افراد با خبر باشند. از طرفی به موجب اصل لاضرر ، آزادی هر فرد تا آنجاست که با آزادی دیگران تزاحم نداشته باشد. فلذا دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی برخی افراد و اجرای بهتر برنامه های اقتصادی که منجر به ایجاد رفاه و آزادی بیشتر برای همه می شود، حق دارد از میزان ثروت افراد آگاهی داشته باشد.
به نظر حقیر این با بسیاری از اصول حقوقی دیگر از جمله قاعده فایده جمعی سازگارتر است.
به هيچ وجه حريم خصوصي نيست.
بايد دولت به اين اطلاعات دسترسي داشته باشد تا بتواند جلوي فساد را بگيرد
ثروت و حساب بانکی افراد را نه می‌توان آن طور که درون خانه یک فرد حرم خصوصی محسوب می‌شود، حریم خصوصی دانست و نه می‌توان همچون یک خیابان حریم عمومی.
در این مورد نیاز به یک رویکرد میانه هست و اون رویکرد می‌تونه این باشه که دولت به عنوان امین مردم از ریز و درشت اطلاعات مالی افراد باخبر باشه اما از طرفی هم طوری نشه که این اطلاعات در دسترس همگان قرار بگیره. شفافیت مالی افراد در قبال دولت باید به طور کامل وجود داشته باشه تا بشه از طریق نظارت دولت هم از اعمال مجرمانه نظیر پولشویی و فرار از مالیات جلوگیری کرد و هم در مورد تصمیم‌گیری‌های کلان اجتماعی مثل همین یارانه‌ها از این اطلاعات بهره برد.
شما نگاه کنید که همین الان چقدر از همین بازیکنای فوتبال که قراردادهای میلیاردی دارن با ثبت قرارداد با مبلغ ناچیز از مالیات فرار می‌کنن در حالی که تو کشوری مثل آمریکا کسی نمیتونه از نظر مالیاتی تکون بخوره چون دولت از جیک و پیک مردم تو این زمنیه خبر داره.
اگه به حساب افراد کار داشته باشند کهملت همه پول هاشونو از تو بانک ها خارج میکنند ! اون موقع کی میخواد جلوی تورم رو بگیره ؟؟؟


برای یه هدف مندی یارانه ها میخواید دلار رو بکنید 8000 تومن ؟؟
میخوای ابروشو درست کنی ! لا اقل کورش نکن !
پاسخ ها
رسول
| United States |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
پول هاشونو خارج کنند کجا ببرند تو گاو صندوق قایم کنند اونهایی که حسابهای میلیاردی دارند چه کار کنند
. پول چندانی از بانکها خارج نمیشه
کریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
از تو بانک در میارن میبرن کجا؟ تو بالشت میذارن؟ اگه میخوان با پول کاری انجام بدن باید بذارن توی بانک دیگه عزیز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
اره برادر دلار وسکه میکنن
سلام یارانه بخشی از بیتالمال است که اخلاقا و شرعا باید به نیازمنش برسد
کسی که حسابش پاک باشه واسش فرقی نمیکنه که دولت میدونه چه قدر پول داره یا نه! چون حتی به موقع مالیاتشو هم پرداخت میکنه. پس بهانه هم نمیگیره که وای! به حریم خصوصیم تجاوز شد.
اگر رابطه متقابلی بین مردم و دولت باشد خود بخود همه چیز زنجیر وار درست خواهد شد . مثلا در مورد همین مالییات اگر مالیت دهنده بداند پولی را که برای مالیات می پردازد.اثرش در جامعه ببیند بیشتر رضایت دارد تا مالیات پرداخت کند.
حریم خصوصی نیست اما محرمانه هست. یعنی دولت حق دارد حساب افراد را برای بررسی فرار مالیاتی و ... کنترل و چک کند اما باید سیستمی ایجاد کند که این اطلاعات در اختیار هیچ نهاد یا فرد غیر مجازی قرار نگیرد.
تجربه نشان داده است ما معمولا در اخذ تجربه از غرب معایبش را می گیریم و مزایایش را ضایع می کنیم. والا همه کشورهای غربی به دقت حسابهای افراد را چک می کننند اما این اطلاعات را در اختیار نهادها و افراد غیر مجاز قرار نمی دهند. خلاصه انکه شفافیت اطلاعاتی همراه با اعتماد و امنیت ارزش دارد ولا غیر.
نمي شه كه فقط در اينجور مواقع بخواهيم مثل اروپايي ها و آمريكايي عمل كنيم و بگيم چون اونها از حساب هاي بانكي مردم خبر دارند پس ما هم بايد مثل اونها باشيم. چطور در مسائل ديگه مثل اونها نبايد باشيم؟ و مثل اونها عمل كردن اشتباهه!!! حريم خصوصي هميشه بايد رعايت بشه.
در تمام کشور های دنیا از بانک ها به عنوان مهمترین عنصر نظارت مالی استفاده می کنند و این به راحتی جلوی خیلی از رشوه ها و فرار های مالیاتی رو میگیره
استادمون می گفت خارج از کشور هتل رفته بودم دو هزار دلار از جیبم بیرون آوردم طرف انگاری که برق گرفته باشه به من نگاه کرد (خیال کرد مثلا تروریست یا خلافکارم که پولم رو توی بانک نمی گذارم)
حالا ما به دلیل حریم خصوصی می آییم جلوی ساده ترین و عاقلانه ترین شیوه نظارت رو می گیریم
چرا این سوال را نپرسیم آیا بانک ها حریم خصوصی یک عده خاص هستند.
چون دولت در قبال آحاد جامعه مسئول هست اطلاع داشتن از ثروت و حساب بانکی افراد نه تنها بی احترامی به حریم خصوصی جامعه محسوب نمی شه بلکه برای حفظ حقوق بقیه افراد جامعه ضروری هست.
افراد در جامعه از راههای قانونی و مجاز بایستی کسب درآمد داشته باشند ، پزشکی گخ ماهیانه چند صد میلیون درآمد داره و مالیات هم نمی ده خودش متجاوز به حریم عمومی جامعه هست احترام حریم خصوصی اینجا اصلا معنا پیدا نمی کنه!
افرادی که با دزدی و کلاه برداری پول بدست میارن باید پاسخگو باشن به جامعه.
اگر آقایون نگران این هستند که اعتماد این دست افراد از بانک ها کم میشه کلاً در جاده خاکی دارن حرکت می کنن
اگر در حساب یک کارمند ..... با حقوق یک و نیم میلیون تومان طی چند ماه 500 میلیون تومان واریز بشه آیا این عادی است؟ من کارمند ....... میشناسم روزی 4 ساعت بیشتر در اداره نیست و خدا شاهد است 3 ماشین شخصی داره، یکی از ماشین ها حدود 200 میلیون قیمت داره، تا جایی که اطلاع دارم ارث پدری بهش نرسیده، وظیفه نهاد نظارتی باید باشه که اگر پول قلمبه در حسابی دید که منشاء شفافی نداره رسیدگی کنه و از صاحب حساب بخواد منشاء پول رو مشخص کنه
پاسخ ها
کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
الحسود لا یسود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
پس سارقان بیت المال را آزاد بذارید که عده ای فکر نکنند ما حسودی میکنیم!!! نه برادر این حسودی نیست این واقعیت تلخی در سیستم اداری ماست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
کدوم آدم عاقلی با چنین ادعایی که شما دارید میره بخاطر ماهی یک و نیم کارمند یه اداره بشه. شاید مثلاً آپارتمانشو فروخته میخواد محل زندگیشو عوض کنه. آخه این چه استدلالیه شما دارین؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
اينطوري نمي‌شه قضاوت كرد، الان خيلي از كارمندها شغل دوم دارند و بيزنس مي‌كنند.
کاملا مشخصه که بعضی کسایی که درامدهای نادرست دارند دم از حریم خصوصی میزنند
وگرنه ان را که حساب پاک است نگرانی از دارایی هاش نداره
نکته دوم این اطلاعات موجود هست و دولت قراره اینهارو متمرکز و از اونها استفاده کنه و قرار نیست ونباید این اسرار برای عموم فاش بشه
خلاصه هرجا پنهانکاری باشه فسادم هست
به عنوان حريم خصوصي شناخته مي شود وتنها با حکم قضائي متوان مبلغ را به غير صاحب حساب اعلام نمود.
اگر دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد، منحصر به مردم عادی بدبخت و بیچاره نباشه و سیستم بانکی و اقتصادی سالم باشه و رانت خواری در کار نباشه و اقتصاد انحصاری نباشه و آقازاده ها و گنده ها استثنا نباشن و خلاصه همه این چیزایی که توی مملکت ما فراوونه در کار نباشه، دسترسی به این اطلاعات میتونه مفید باشه.
ولی در حال حاضر نتیجه ای جز فشار و کنترل مضاعف بر مردم و در نتیجه مقاومت مردم نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
این که میگی یه کار نشدنیه!!!
با راه اندازی سیستم کارت هوشمند ملی و یکپارچه سازی تمام اطلاعات مالی و بانکی افراد،دولت به تمام اطلاعات دسترسی پیدا میکنه ولی امیدوارم نظام مالیاتی برای همه به یک شکل عمل کنه نه اینکه باز هم یک عده معاف باشند و تا اونوقت رسانه‌ها کلی از مزایای این طرح برای مردم تعریف کردند و کاری به رضایت من و شما هم ندارن.
به نظر من جهت دریافت یارانه نقدی بایستی آنها که خود را مستحق دریافت یارانه می دانند در سازمانهای خاصی مانند بهزیستی و کمیته امداد ثبت نام نمایند و سازمانهای مربوط پس از تحقیق کامل وتایید آنها در لیست یارانه بگیران قرار گیرند یعنی کسانیکه ثبت نام مینمایند مجوز تحقیق از دارایی های خود را میدهند و در خصوص دریافت مالیات بر اساس اطلاعات حسابهای بانکی تا زمانیکه تورم بیشتر از سود بانکی است و سپرده بانکها مطلوبیت ندارد و سپرده گذاران سرمایه اصلی خود را نیز از دست میدهند اعلام و اقدام چنین مواردی موجب خروج نقدینگی از سیستم بانکی شده وعملا موجب ورشکستگی بانکها و از دست دادن قدرت اعمال سیاستهای دولت در نقدینگی میشود . لذا وصول مالیات بر اساس اطلاعات حساب بانکی زمانی مطلوب است که تورم کنترل و تمام فعالیت ها دارای سود منطقی باشد.
باید توجه داشت مالیات بر درامد یک مطلب هست و مالیات بر دارایی ثابت و متغیر مطلب دیگر
شاید افرادای در یک مقطع درآمد بالایی داشته باشند ولی هیچ دارایی یا سرمایه ثابتی داشته باشند خوب این افراد مثل فوتبالیستها مالیات مشخصی را می پردازند
افراد زیادی هستند که داراییهای زیادی دارند املاک و مستقلات و یا حتی بعضی خانمهها که حتی برخی از آنها چندین کیلو طلا و جواهرذ و غیره دارند ولی هیچ درامد مستمری ندارند
هر یک از این افراد را باید مجزا دید مثلا هر دو گروه ممکن است الان دارند یارانه می گیرند.
در همه جای دنیا افراد درآمد و داراییهایشان کاملا مشخص است و افراد موظف آنها را ثبت کنند والا امنیت آنها به خطر می افتد بطور کلی در جامعه ما هم باید همه داراییها مشخص باشد الان با داشتن کد رهگیری املاک و دارائیها که با کدملی مرتبط هست همه اینها با درصد خطایی مشخص است درآمد افراد هم مشخص می باشد چون شبکه بانکی ایران یکپارچه است و نهادهای نظارتی مثل همه جای دنیا به اطلاعات و جابجایی و نقل و انتقال پول نظارت دارند و اصلا بانکها هر گونه تراکنش مشکوک را باید گزارش نمایند
در حال حاضر هستند بسیار افرادی که با رانت وامهای چند میلیاردی دریافت داشته و هیچکدام از اقساط را بازپرداخت نکرده اند به دلیل اینکه حساب فردی افراد محرمانه تلقی میشود نمیتوان فهمید که آیا این فرد ورشکست شده است یا اینکه در بانکهای دیگر حسابهای میلیاردی دارد. متاسفانه در ایران همه چیز محرمانه تلقی میشود.
salaam mersi
البته اگه از راه حلال کسب شده باشه خصوص است ولی اگر خدایی ناکرده آغشته به حرام باشد تحقیقا قابل پیگیری است و کاملا خصوصی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
التماس دعا حاج آقا!!!
طرح سؤال غلط می باشد و مثل این است که راستگویی را به رأی عموم بگذاریم که آیا راستگویی خوب است یا بد.
ثروت و دارایی اشخاص صد در صد خصوصی است مگر اینکه با تشخیص قانون ممیزی اموال یک شخص ضرورت پیدا کند .
یارانه حق تمامی ایرانی هاست که در خاک ایران زندگی می کنند و نقشی در آبادانی آن دارند و باید تمام ایرانی ها آنرا دریافت نمایند فقیر و غنی. و دولت مکلف است تا از تمام ایرانی هایی که از منابع ایران استفاده کرده و کسب درآمد می نمایند مالیات به میزان سهم تولید ثروت مالیات کسب نماید. حالا فرض بر این می گیریم که یک نفر ثروتمند که با یک تفن میلیونها یا ملیاردها پول جابجا می کند 50 تومان هم نگیرد بکجای اون بر میخورد ولی اگر دولت سهم اورا از یارانه بدهد و مالیات را هم به اندازه سهم مالیاتی دریافت کرده و از روی پول مالیات رایانه را نیز بردارد عدالت اجتماعی رعایت خواهد شد ولا غیر. موفق و پیروز باشید
به نظر من جواب این سئوال هم بلی است و هم خیر چراکه همه ما در این مملکت زندگی میکنیم و خارج از شعار وقتی به یک اداره برای انجام یک کار قانونی مراجعه میکنیم تا پول چای و شیرینی نپردازیم کار قانونی با سرعت معمول خودش انجام نمیشود حالا با این توضیح مختصر اگر عده ای به اطلاعات بانکی و میزان ثروت افراد پی ببرند و در این کارمندان درصد کمی هم اهل همان باج خواهی باشند تصور کنید که چه معزل بزرگی رخ میدهد که همان نظر رییس جمهور میشود عدم اطمینان به شبکه بانکی و درباره جواب سئوال اگر بخواهیم بگوییم خیر در اینصورت باید شفافیت کامل در حسابهای بانکی آحاد ملت از تاجر گرفته تا مداح و روحانی نهادهای دولتی تا شبه دولتی مغازه دار و کارگر و کارمند تا درصورت بروز هرگونه تخلفی (واریز و یا خروج مبالغ هنگفت ) سازمان یا اداره مربوطه که احتمالا سازمان دارایی است یگیری کند
خوب بازهم در عالم واقعیت نگاه کنیم آیا همه جامعه ما امادگی کار اینچنین عظیمی را دارد؟
برای شفافیت اقتصادی بنظرم باید بعنوان تست همین معضل پرداخت یارانه را به اقشار پر درآمد را حل کنیم و ببینیم نتیجه چه میشود و گام به گام بسوی شفافیت کامل حرکت کنیم بعنوان مثال دولت اعلام کند که افراد بالای درآمد مشخصی مثلا 3 میلیون در ماه در یک بازه زمانی 1 یا 2 ماهه موظفند از دریافت یارانه انصراف دهند بعد از پایان مهلت مقرر از افراد ی که یارانه دریافت میکنند بصورت رندوم وضعیت درآمدی و یا مالیاتیشان ویا بانکیشان بررسی شود افراد متخلف با جرایم سنگین نقدی و غیر نقدی مثل بسته شدن حسابهای بانکی و یا جرایم چند ده برابری مبالغ درافتی از یارانه و غیره مجازات شوند
در اینصورت ما یک گام بلند بسمت شفافیت اقتصادی برداشتیم در کشورهای اروپایی همه افراد موظفند میزان درآمد و هزینه خود را در یک ماه مشخص به اداره دارایی اعلام کنند و بنا به نسبت مانده پولشان مالیات بدهند مردم با خیال راحت مالیات میدهند و در قبالش دولت را به راحتی بازخواست میکنند در کشور ما هر چه تخلف کوچکتر باشد مجازاتش بیشتر و هر چه تخلف بزرگتر باشد مجازاتش کمتر است نگاهی به این پرونده های اختلاس های کلان بیاندازیم متوجه این موضوع میشویم
من تعجب میکنم که مقامات چقدر گیج میزنن؟
باباجان بهترین الگوهارو در سطح جهانی داریم. یک عده رو بفرستید این الگوهارو بررسی کنن.......
No : it is not a private issue.
each normal government needs the information for his tax system.
your question is a evidence for a ill economic system in iran.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
what?!
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
شما که ادعای سواد انگلیسیت میشه باید بگی:
an evidence
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
همچنین an ill economic system
ناشناس
| Australia |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
فارسی ای ینگار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
!That's right
اگر شفاف سازی صورت بگیرد ، طبق روال همیشگی مملکتمان اونایی که از نظر اقتصادی سالمترند (مثلا تولید کننده ها وکارمندان) زیر بار مالیات له میشوند چون شفاف هستند و گردانندگان اقتصاد زیر زمینی فقط رشوه بیشتری خواهند پرداخت!
دوستانی که می فرمایید باید حساب آقازاده ها را گشت و از این دست کارها، آیا هیچ فکر کرده اید اینهایی که پول از راه نامشروع در می آورند می توانند پولهایشان را در بانکهایی مثل بانکهای سوییس مخفی کنند؟
سرکار گذاشتید تابناک عزیز؟!
وقتی پول ما در بانک است و ورودی و خروجیش معلوم و اطلاعات املاک ما دست دولت است و .... کجاش خصوصی میشه؟!!
اموال ودارایی افراد حریم خصوصی نمی تواند باشد زیرا طبق قوانین بر هر نوع از این دارایی ها وعواید هر یک حقوقی مترتب است که باید اظهار وشناسایی وادا شود حتی کسی زن هم که می گیرد نمی تواند مشخصات وجگونگی انرا پنها کند همینطور بچه دار که شد نمی تواند انرا مخفی کند چه رسد به اینکه ثروتی که حقوق دیگران هم در ان است به دست بیاوردو اشکار نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
احسنت!
با سلام من کارمند بانک هستم مشتریان دو نوع صورتهای مالی حسابرسی شده دارند یکی را به بانک میدن که سودده است دیگری را به دارایی که زیان ده میباشد .
دیگر در این عصر عوامفریبی کادرستی نیست همه میدون که دولت مردان ما همچون اسلاف خود فقط از ضعفا مالیات میگیرن والا اگر بخوان درست مالیات را بگیرن این همه فقر وفاقه جامعه را فرا نمیگیرد من با درآمدی که حارج از چشم ماموران دارایی باشد را حرام میدانم وما ایرانیها عادت کرده ایم بدون زحمت واز طریق دلالی وواسطه گری پول درآوریم با تشکر از گردانندگان سایت تابناک
حساب مقامات و اقازاده ها و صاحب منصبان دولتي را بررسی کنید قبلی ها بعدی ها ...فک و فامیلاشون ،گربشون و..... بقيه مردم حسابشان پاك است .نگران مردم نباشید و خودتون رو خسته نکنید اه در بساط نیست ...هر ماه کم می اریم ..
به نظر من جزء حریم شخصی نیسا البته این بدان معنی نیست که هر کس بخواهد به حساب دیگران دسترسی داشته باشد فقط نهادهای نظارتی و مالیاتی دسترسی داشته باشند.
سکوت مطلق
آیا صحیح است که بخاطر ضعف ساختاری نظام اداری و نظارتی بار دیگر توپ به زمین ملت انداخته شود و از ملت بدبخت هزینه شود؟
برای نصب یک ارام بند پشت درب حیاطکارگر نصاب 120000تومان دستمزد گرفت برای حدود یک ساعت که مساوی حقوق 4روز یک کارمند است کلا قشر خدماتی دستمز دهایی به اندازه یک کارگر امریکایی میگیرند اما ایشان هیچ لیست وپرونده ای نارند ودر هدفمندی جزو یارانه بگیران هستند ولی یک بازنشسته اگرمبلغی سپرده دربانک داشته باشد جهت کمک بهامرار معاش باید ازیارانه حذف شودمن پیشنهاد میکنم کسبه ها وافراد خدماتی را بهتر کنترل کنند چون با این وضع امکان رسیدن به هدف ممکن نیست ضمنا حساب بانکی افراباید محرمانه باشند مگ افراد خاص که انهم با قوه قضاییه است .
شفاف سازي اقتصادي كار بزرگي است و همت فراواني مي خواهد كه متاسفانه فعلا اجرا شدني نيست و بايد بيخيال ان شد ولي ميشود براي هدفمندي يارانه ها كارهايي انجام داد مثلا قيمت بنزين را واقعي كنند و مقدار معيني سهميه بنزين بعد از كارشناسي به همه مردم بدهند خيليها وسيله نقليه ندارند و خيلي ها چند تا وسيله دارند و از سهميه بندي بهره بيشتري مي برند ولي وقتي سهميه بندي به طور يكسان به همه افراد داده شود و نه به وسيله نقليه افراد همه به طور يكسان بهره مي برند انهايي كه چند تا وسيله نقليه دارند يا به سوخت بيشتري نياز دارند از انهايي كه وسيله ندارند ميخرند و عدالت تا حدود زيادي رعايت مي شود
100% harime khosisi ast
vali gar khalafi anjam beshe dadsetan darkhat kontrol mikone v ghazi hokm mideke hesabha kontrol beshe.
vali agar kasi az dolat darkhaste yarane mikone bayad khodesh azadane ejaze kontrolle hesabhash ra bede, vagar na az yarane khabari nist.
harime khososi faghat ta ghabl az boroze jorm ya darkhast komak!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
با عرض معذرت احتمالا shift,Altکامپیوترت مشکل داره یا مشکل از ویندوز ش بوده یه زمانی لازم بوده ماز این شیوه فینگلیشی استفاده کنند .مردم اینقدر وقت ندارند . جا دارد تابناک یک بار هم به این مو ضوع بپردازد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
رسته الان جای پرداختن به این موضوع نیست ولی به قول ناشناس جا دارد به این موضوع پرداخته شود. چه اصراریه بعضی دارند.
اگر جزو حريم خصوص بود كه هر ساله از سوي بنگاه هاي بين المللي ثروتمند ترين افراد جهان معرفي نميشدن
بابا اين داستانها فقط مال ايرانه اونم واسه اينكه عده اي لو نرن
همين وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
این موارد عمدتاً حاصل محاسبات بنگاه هاست
این موضوع را به این صورت اصلاح فرمایید بجای حساب اشخاص درآمدهای شرکت های دولتی و اشخاص دولتی و وابستگان آنها مشخص شود یک شرکت یا تعاونی زپرتی اطلاعات خود را محرمانه و غیر قابل دسترس برای اعضاء خود میداند درکشورهایی که حساب مردم مشخص است تابلوی بدهی دولت و درآمدهای دولت مشخص است در مملکتی که همه چیز آن منحصر به مرگ گفتن به این وآن است و براساس ابراز احساسات مرگ گفتن ها مناسب تقسیم میشود و هرحرکتی چه مثبت و چه منفی از شرق یا غرب خط گرفته و همه اول متهم به نوکری استکبار جهانی هستند و هزاران قوز بالا قوز دیگر مطرح نمودن اینگونه مسایل خنده دار است در اینجا اول همه متهم هستند مگر خلافش ثابت شود
سلام یکی از بزرگترین و فساد آورترین موضوعات در مملکت ما عدم کنترل حسابهای بانکی و دارائیهای افراد توسط مراجع ذیصلاح است که متاسفانه بدلیل دست داشتن مقامات دولتی و آقا زاده ها در این موضوع همیشه از آن به عنوان ورود به حریم خصوصی افراد تلقی شده است چگونه فردی با استفاده از رانت دولتی ، تسهیلات کلان ، تغییرات نرخ ارز ، واگذاری شرکتها و اموال دولتی میتواند درایران در کوتاهترین زمان ممکن میلیاردر شود سو استفاده بخش خصوصی از کارمندان رشوه گیر بخش دولتی یکی از آن مواردی است که توسط هیچ سازمانی کنترل نمیشود یا اگر کنترل هم میشود بحدی ضعیف بوده و هست که اکثر سازمانهای دولتی در مقابل انجام خدمات تقاضای رشوه دارند و خیلی هم عادی شده درسال 91 با تغییرات زیاد نرخ ارز افرادی یک شبه میلیاردر شدند و هیچ سازمانی کنترل ارزهای دولتی پرداخت شده به بخش خصوصی را انجام نداد چه بسیار کالا هایی که با ارز دولتی وارد شدند وبه چندین برار به قشر ضعیف جامعه فروخته شد و با سودهای کلان در بهترین نقاط تهران اقدام به خرید ملک نمودند و مسکن را نیز تحت تاثیر قرار دادند و زمان پرداخت مالیات هم از سال قبلشان کمتر مالیات دادند
عده ای در این مملکت تا جایی که دلشان خواست تاختند و و قشر ضعیف جامعه را زیر پا له کردند
دوستان پس این موضوع حریم خصوصی افراد نیست حق همه افراد جامعه است و مصداق این مثل قدیمی است آنکه از حساب پاک است از محاسبه چه باک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
تحلیل خوبی بود.
نه که نیست تابناک گرامی
خدا را شکر شما این مسولیت رو دست گرفتید تا همه چیز روشن بشه
در بلژیک هر کسی باید یک شماره حساب داشته باشه و درامدش رو به بانک بگه و اگر پول هایی باد اورده از جایی رسید و مشخص نیست از کجا امده باید بانک بدونه
هر گونه رانت خواری و غیره رو بانک می فهمه و جلوگیری می کنه
ایران هم باید همین بشه
مردم بدونند پول های یکسرس از ادمها از کجا امده
به نظرم عدالت حکم میکنه که بین همه یکسان پرداخت بشه
دراین صورت هیچ نیازی به کار اضافی و تفتیش حساب بانکی نداره
البته مسولان بانکی میبایست برنامه ای اتخاذ نمایند که از پولشویی این عده ی قلیل جلوگیری شود
خیر جزء حریم خصوصی نیست. در کشورهای پیشرفته دنیا که موضوعاتی مثل حریم خصوصی و حقوق بشر نهادینه شده است، دولت به طور کامل از وضعیت دارایی و درآمد شهروندان خود آگاه است. نمونه آن را میتوان در خبرهای روزانه دید که مثلا فلان فوتبالیست در چند سال قبل فرار مالیاتی داشته و حالا به دادگاه کشیده شده است. اگر دولت بیخبر بود و به اطلاعات دسترسی نداشت که می شد مملکت ما. البته این را بگویم که حریم خصوصی در این زمینه در کشور ما یعنی حریم آقازاده نه دیگر اعضای جامعه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
گل گفتی فقط آقازاده ها و رانت خوارها هستند که در این خصوص حریم خصوصی دارند.
آخه مشکل اینجاست که بعضی ها از این مورد هم سوء استفاده میکنند از اموال پاک دزدی می کنند
اين هم يك توطئه ميباشد با اين خبرها فقط قيمت گاو صندوقها بالا ميرود و وقتي مردم احساس خطر كنند پولها از بانكها خارج شده و جهت كم كردن حجم يا طلا ميشود يا دلار و يك مملكت ورشكسته.
بهترین راه حل اینست که دولت اعلام کند کسانی که توانایی مالی دارند از گرفتن یارانه انصراف دهند بعد دولت از حسابهای بانکی کسانی که انصراف نداده اند میتواند وارسی نماید در نتیجه حریم خصوصی افراد صادق حفظ خواهد شد
سلام اینجا ایران است و دین ما اسلام تجسس در اسلام حرام است اگر قراره دراین موارد کشورهای غربی را مثال بزنید آن وقت بقیه چیزها رو هم باید از آنها پیروی کرد؟ با مردم صادق باشید مردم هم با شما صادق خواهند بود خود اظهاری بهترین راه است اگر قوانین اصلاح شوند قطعا فساد کمتری را شاهدیم اگر کسی خلاف کار باشد خوب دیگه پول رابانک نمی زاره و برای پنهان کاری وفساد راههای دیگه ای کشف میکنه.
اگر توزیع ثروت در یک جامعه عادلانه باشد نیازی به این شامورتی بازیها نیست ، جلو رانت ها و ویژه خواری ها گرفته شود در جامعه عدالت برقرار میشه ، اگر دولت امین باشد و زیرساختهای کنترل ثروت موجود باشد (که نیست) دانستن اطلاعات مربوط به ثروت آحاد جامعه نه تنها منافاتی با هیچ قانون و عرفی و قاعده ای ندارد که لازم است اما متاسفانه آنقدر بی اعتمادی در جامعه ایجاد شده که مردم به همه ی طرحها با دیده ی شک و تردید نگاه میکنند و با این طرحها همکاری نمیکنند
پیشنهاد میکنم فرهنگ سازی بشه کم کم به سمت شفاف سازی بریم بعد همه چیز مشخص می شه و نیازی به تجسس نیست متاسفانه در ایران بعضی ها کم بین هستند داشتن حلال اطرافیان که با زحمت شبانه روزی کسب در آمد میکنند را بهش تهمت دزدی میزنن بعضی ها هم خوب با بعضیها در ارتباطند و رانت اطلاعاتی دارند بعضیها هوش اقتصا دی دارند دلارخریدن فروختن زمین خریدن فروختن....پولدار شدن .اما اینکه به حسابها و خونههای مردم ورود کنند حرف امام و انقلاب اسلامی چیز دیگهای میگه.یا من اشتباه متوجه شدم.
دولت جديد تازه داره ميفهمه حل مشکلات به اون سادگى که فکرشو ميکرد و ادعاشو ميکرد و قبلى ها رو محکوم ميکرد نيست.بله راحته بيرون گود بايستى و بگى لنگش کن اما وقتى اومدى تو کار ميفهمى عبور از مشکلات چقدر سخته و دولتهاى قبلى هم واقعا زحمت کشيدن و کارشون جاى تقدير داره نه سبک شمردن و تحقير کردن.
بياييد پولهاي يارانه را كلا حذف كنيد وبجاي ان براي همان مردم كم درامد كار ايجاد كنيد واز دسترنج خودشون به انها حقوق بدهيد اگر ثروتمندي يارانه نگيرد چون در اقتصاد نقش دارد در عوض ان شايد چندين برابر روي توليد ودرامد خود ميكشد واز ان طرف تلافي ميكند بهترين كار حذف يارانه وايجاد اشتغال دبر جامعه است پول يارانه اكثر مردم مستضعف هم بصورت سود اجناس قسطي كه گرفته انددر جيب سرمايه داران ميرود
به نظر من دارائئ هر شخص حق خدایی اونه و کسی نباید براساس اون تصمیم بگیره در تاریخ هم داریم که حضرت علی بین المال رو به مساوت بین مردم تقسیم می کرد . و دسته بندی یا خوشه بندی در کار نبود . بیت المال متعلق به تک تک افراد این جامعه هست و کسی نمی تونه درباره مال کسی حتی به اندازه دانه جویی تصمیم بگیره مگر اینکه خود اون شخص از مال خودش صرف نظر کند .
بله خب! هرچيزي كه به ارباب ثروت و قدرت برگده كاملا خصوصي هست، به شما چه مربوط؟!
بستگی داره برای چه موضوعی حساب افراد بررسی شود مثلا اگه کسی میخواد از یارانه استفاده کند طبعا باید بپذیرد که جهت دادن یارانه به افراد نیاز به بررسی وضعیت مالی افراد است و یکی از راههای درست اطلاع از وضعیت مالی افراد حساب بانکی آنهاست
از اونجاییکه دولت و پشت بندش مردم ما شدن افرادی ضد سرمایه دار من مخالفم. سرمایه دارها در کشورهای مختلف جایگاه بالایی دارن چون اینها هستند که ایجاد اشتغال، رقابت، تولید فناوری، گردش سرمایه و غیره میکنن. منظورم از افراد سرمایه دار کسانیکه با رانت و زد و بند و فساد مالی به پول رسیدند نیستند. منظورم افراد نابغه و یا با پشت کاری هستند که آدمهای موفقی شده اند. همونطور که بیل گیتس رو همه مثال میزنن اما اگه ایشون در ایران بود همه میخواستن که اموالش مصادره بشه چون که بیش از حد اموال داره!
حالا در ایران که همه احساسی میگن باید حسابها شفاف بشه صرفا از روی ناراحتی از وضعیت موجود است. حساب شخصی هرکس حریم خصوصی اوست.
حسابهای شفاف در ایران در حال حاضر کاربردی ندارد چون که درامد شفاف کارمندان به ضررشون شده و اشخاص رانتی و ارگانهای خاص بیشترین فرار مالیاتی رو دارند و این دلیلش اینه که این افراد قدرتمند هستند و قانون در موردشون اجرا نمیشه. حالا اگه حسابها هم شفاف بشه باز هم به ضرر آدمهای مستقل و عادی میشه و باز اون افراد خاص و زد و بند دار هیچ کاری به حسابشان ندارند!
اینجا ایرانه و تمامی قوانین برای ما مردم عادی حتما اجرا میشه اما قوانین برای بقیه شــــــــاید اجرا بشه.
به شدت مخالف شفاف سازی حسابها در این شرایط هستم.
در سال های قبل در حین جمع آوری ماهواره که در کل یک حلب پاره ای بیش نیست ماموران انتظامی با توپ و تانک وقتیکه به در و دیوار و حیاط به پشب بام های مردم هجوم میبردند و محرم و نامحرم را نمیشناختند حالا بیائید تو حریم خصوصی حسابهای بانکی مردم دخول کنید این هم یکنوع مسلمانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
نکنه ریگی تو کفش داری که از حساب و کتاب می تزسی رانت خوار............
قطعا" اگر حسابی پاک باشد از محاسبه اش باکی نیست. مشکل آنست که بعضی از افراد در کشور ما که در رده های بالای مدیریتی و دولتی و .... هستند خودشان مشکل رسیدگی به حساب دارند و دنبال مخفی کاریند بقیه مردم مشکلی ندارند.
حساب های آنهائیکه اختلاس های میلیاردی انجام میدهند کسی توجهی نمیکند دولتمردان فقط در زندگی خصوصی کارمند و کارگر که حقوق ماهیانه یکبار واریز میشود و یکبار هم از حساب برداشت میشود میخواهد دخول کند .
من نمی دانم چرا پلیس اینقدر بر بدست آوردن این اطلاعات اصرار دارند حتی بیشتر از اداره مالیات و دولت !!!!!!!!!!!!!!
بدون شک یکی از بهشتهای پولشوئی در دنیا ایران است.دو گروه هم در ایران با مونیتور شدن حسابهای بانکی خود مخالفند:1-کسانی که با حسابهای بانکی خود پولهای حاصل از معاملات کثیف را گردش داده و پولشوئی می کنند که در بعضی از حوزه های کسب و کار وجود دارند و نیز معامله گران مواد مخدر2-ارتشاء کنندگان و مختلسین که البته اینها بیشتر در صندوقهای مالی و اعتباری سپرده گذاری می کنند.البته از یک نکته هم نباید غافل شد و آن هم این است که سیستم بانکی کشور در همراهی با این دو گروه دلش نمی خواهد که مونیتورینگ حسابها حداقل برای پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی هم اتفاق بیفتد.
نه قصد حمایت از قوانین غربی را دارم و نه به قواعد اسلامی (با تاکید اسلامی) ایرادی میبینم. اما متاسفانه در این مملکت همه چیز ایرانیزه میشود. مثلا بانکها از سیستم الکترونیک برای محاسبه اقساط وام و بهره بانکی استفاده میکنند. فرمولها متفاوت و احتمال اشتباه یا ظلم به مشتریان بسیار است حال اگر به بانک مراجعه کنید و بخواهید روش محاسبه بهره وامتان را توضیح دهند میگویند سیستم است دست ما نیست. یا در ثبت نامهای اینترنتی میگویند اشتباه از سیستم است و کاری از دست ما بر نمیاید!!!
بررسی حساب تک تک افراد ایرادی ندارد. حتی باید املاک و مستغلات نیز حساب شود و مالیات بر املاک خالی اخذ شود. حتی باید برای انتقال اسناد و حسابها به اسم زن و فرزند هم راهی اندیشیده شود. باید از ترددها داخل شهری خودروها عوارض اخذ کرد و آلاینده ها را چندبرابر جریمه کرد. اما یک جای کار ایراد دارد. اولا عدالت رعایت نمیشود و باز حساب کارمندهاست که بررسی میشود و خاوریها و بابک زنجانیها به خوبی از سیستمهای مکانیزه و فوق پیشرفته جان به در میبرند و ثانیا دولت به دنبال پر کردن چاله چوله های خود میافتد. کیست که نداند بیشترین مالیات تحت عناوینی مختلف ارزش افزوده- درآمد- تکلیفی- پیمانکاری و ... همراه با جرائم واهی از تولید کننده اخذ میشود و دلالها به راحتی سیستم!ها را دور میزنند. آنوقت کارمندی که حسابش را با قرض و قوله فعال و پرگردش کرده تا با معدل بانک وام بگیرد باید مالیاتش را هم بدهد. یا کسی که برای سهولت در امور بانکداری اینترنتی وجوه شرکتی را در حساب شخصی اش میچرخاند تامین کننده وجوه میشود یا به جرم پولشویی تحت تغقیب قرار میگیرد. یا حداقل سوء سابقه ای میشود برای ترور شخصیتهای آینده که بخواهد جایی رایی چیزی بیاورد و... اگر پاسخ این است که " باید برای اینها راهی اندیشیده شود" توصیه میکنم اول فکری برای تبعیض مالیاتی بین تولید کننده و دلال بکنید که به قدمت اقتصاد این مرز و بوم است بعد بروید سروقت کنترلها و امنیتی کردن اقتصاد
تمت....
هوطنان عزیز : تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف - مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی.
آن کشورهای پیشرفته که دوستان اشاره دارند ، طبق گفته خود این دوستان ( یشرفته ) هستند. سیستم و روند مشخصی از چند قرن پیش در آنها اعمال شده و دردسرها و مسائل کشور ما را نداشته و ندارند. پول نفت نداشته اند ،قاجاریه نداشته اند ، آقازاده ندارند ، در روند انجام سیستم رفیق بازی و رشوه خواری ندارند ، چون مجازاتها و عواقب تعیین شده است و در بیش از 90 درصد موارد اجرا می شود. فاصله نظم اقتصادی ما با کشورهای بقول دوستان و ، البته واقعآ ، پیشرفته ، چیزی بیش از 100 سال کار صحیح و مستمر است. در کشوری که به بنابر آمار خودش ف کار روزانه هر نفر بیش از 20 دقیقه نیست ، این 100 سال چندبرابر هم می شود! اجرای قانون کشورهای دیگر در ایران ف نیاز به بومی سازی و فراهم نمودن بستر مناسب دارد. این مساله قطع و وصل یارانه هم بیشتر جنبه روانی و پرت کردن حواس مردم دارد. وگرنه بقول دوستانی که اشاره کردند ، بهره مندی از ثروت ملی که بنابر طرح مجلس (هدفمندی یارانه) در زمان دولتهای 9 و 10 اجرائی شد، فقیر و غنی ندارد. همانطور که فقیران ایرانی هستند ، ثروتمندان هم هستند. و به این بهره مندی محقند! دولت یازدهم هم بجای اینکه با داشته ها و توانائی هایش به مقابله و حل مسایل بپردازد ، دائمآ از نداشته های دولتهای قبل گلایه دارد. خوب دولت محترم ، شما که می دانستید و به میدان آمدید( براساس شعارهای انتخاباتی) ، پس شجاع باشید و بگویید نمی توانیم.
مساله دولت بتنهائی نیست ، ویرانه ای که از نظر اقتصادی در طی چند دهه قبل بوجود آمده به زمانی دو برابر جهت تصحیح نیاز دارد ، آنهم بشرط عزم !
مگر اختلاس های زمان دولتهای قبل، تورم های 50 درصدی ، و سایر نابسامانی ها فراموشتان شده؟ یکی از مهمترین دردهای ایرانیان ، فراموشی تاریخی است. پیروز باشید.
شوخی می کنی ها!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
اتفاقا حرف ناجی عین واقعیته جدی میگم .
ببنید در این مملکت انواع رانت ورانت خواری شایع است که افراد خاص صاحب اموال نجومی میشوند هیچ کس هم جواب گو نیست مثلا در چند دهه گذشته سازمانی وجود داشت بنام سازمان صنایع ملی که تشکیل شده بود از صنایع طاغوتیان فراری که مدیریت میکردند ولی به هر دلیلی تصمیم به انحلال آن گرفتند وآن شرکت هارا به ثمن بخص به معمولا افراد خاص فروختند ولی در بسیاری موارد موجودی انبار آن وا گذاری ها بیشتر از قیمت فروش آن ها بود یعنی کل زمین و ماشین آلات مجانی واگذار گردید حالا پس از بیست واندی سال این ثروت حلال را چطور میشود خساب رسی کرد !؟!؟!؟!؟!؟!
سلام من کارمندم واز اول سال تا حالا 40000000ریال مالیات پرداخت کردم (35درصد حقوق)ولی مشتریان بانک از سال گذشته تا حالا سرمایه خود را 3بربر کرده اند ولی یک ریال مالیات نداده اند البته بعضی از انها -مالیات مشاغل هم نسبت به مالیات حقوق بگیران کمتر است ما مالیات 6درصد ارزش افزوده هم باید بدهیم
اگر دولت سياست كنترل پول مردم را در حساب هاي بانكي كنترل كند و از آنها ماليات بگيرد در اين صورت مردم بجاي اينكه پول ريالي خود را در بانك ها ذخيره كنند و يا سرمايه گذاري كنند پولهاي ريالي خود را تبديل به دلار و يورو و پوند و پول هاي با ارزش و معتبر جهاني ميكنند و آنها را در منزل خود در گاو صندوق ذخيره و پس انداز ميكنند با اين كار هم ارزش ريالي آنها با گراني و پائين آمدن ريال اعتبار بيشتري پيدا ميكند و هم دلار و يورو و پوند آنها در گاو صندوق مطمئن تر است و اين مسئله ركود اقتصادي را در جامعه به بار مياورد و تعادل اقتصادي و سرمايه گذاري جهاني در ايران از بين ميرود و ارز هميشه در مقابل ريال ضرر نميكند چنانكه دلار 7 توماني به سه هزار تومان رسيده است و هاگذا
چون قانون گذاران خود حسابهاي وزين و چند ده واحد مسكوني دارند حريم خصوصي را بهانه مي كنند ايكاش صد ميليون در بانگ داشتم سالي 22 ميليون سود مي گرفتتم نه 8/1 ميليون يارانه ........سر كاريم يارانه متاسفانه به محبوبيت و انتخابات گره خورده نه حريم خصوصي ..
حریم خصوصی افراد است .
نکنه این را هم جزء انفال بحساب می اورید
سلام، حريم خصوصي است مگر به حكم قانون، اول قانوني وضع شود كه اجازه بررسي حساب مردم را توسط سازمان يا سازمان هايي كه در قانون مشخص ميشود بدهد و اين قانون با طي مراحل قانوني لازم الاجرا بشود بعد، فعلا قانوني مجوز نداده و نميتوان به حكم مصلحت يا نظر و شيوه دست به اينكار زد، اين استنباط قانوني من است وگرنه خودم يك ريال هم ندارم و همه حسابهايم خالي است! مهم قانون است نه اينكه به نفعم باشه بگم خوبه، به ضررم باشه بگم بده!
مالیات باید قانونی گرفته بشه و ثروت و پول هر کسی هم(مادامی که قانونی باشه) کاملا شخصی است و دولت نباید در ان دخالت کنه و یا کسب اطلاع کنه.

ضعف قانون هم اگر باشه(چه در اخذ مالیات یا درامد) که گناه مردم نیست. این همه نماینده مجلس و دولت می ایند و می روند برای چیست؟ برن قانونشو درست کنن تا کسی از راه غیر قانونی کسب درامد نکنه، از اونطرف هم راه کار برای مردم باز کنند. بنظرم کم یا بیشتر کردن یارانه افراد ظلم به انهاست چه فقیر باشند یا نه.
باید فرصت کافی برای همه ایجاد کرد تا هر کسی درامد متناسب خودش رو داشته باشه. نه اینکه هر کی پول بیشتری داره باید یارانه اش قطع بشه. مگه گناه کرده، اومده کار کرده و زحمت کشیده.
در ضمن مگه چند درصد مردم از راههای غیر قانونی کسب درامد می کنند، فکر نمی کنم پیدا کردن این درصد کم که سرمایه دارهای کلان هستند کار مشکلی برای دولتها یا قضاییه باشه.
این حرفهایی که این اقایون می زنند مطالعه شده نیست و عجولانه است و عدالت اور نیست، نتیجه هم نمی دهد.
مردم به بانکها اعتماد می کنن و سرمایشونو می سپرن دست اونا. بانکها باید امانتدار باشن. در غیر اینصورت مردم سرمایه هاشونو از بانکها خارج می کنن که نتیجش تورم وحشتناک و افزایش نا امنیه.
مدیریت ابهام درطی سنوات گذشته کار راه بنداز بوده است روشنتر بگویم عیسی به دین خود موسی به دین خود.اما حاصل این رفتار عقب ماندگی همه جانبه بود.نمی شود باپدیده هایی نظیر بانکداری شفاف ونوین گزینشی برخورد کرد باید به سمت اتخاذ سیاست هایی حرکت کنیم که از درون ان رانت واختلاس وفامیل بازی... درنیاید.ولی برای دسترسی به این هدف باید قوای سه گانه پاکسازی شوند چون رطب خورده نمیتواندمنع رطب کند
سیستم مالیاتی تکنولوژیست که باید وبایدخریداریش کنیم.واموزش بگیریم.تکنولژی که سالیان درازیست کشورهای غربی ازش استفاده میکنند.وکسی در این سیستم دادوستدش پوشیده نیست وهرگزازمالیات هم نمیتونه فرار کنه.وکشوربه ابادانی میرسه.
من چندخواهـروبرادر دارم, هـمگى كارمند, هـركدام پس اندازى كه متعلق بخودشان است وهـمسرانشان مطلع نيستند داشتند وبمن دادند بانك بگذارم وازسودسپرده ى آن امرارمعاش كنم وكمك خرجمان باشد. ولى اصل پول مال من نيست. پس درواقع متعلق به من نيست.دراين صورت آيا دولت ميتواند درآن سپرده دخالت كند. يعنى صدقه اى است ازطرف اشخاصى به ديگرى . پس دولت اگر قصداينكاررادارد بايد صددرصد نسبت به سپرده گذارشناخت كافى داشته باشد. ياشايد كسى ملكى ياهـرچيز ديگرى فروخته وبانك گذاشته وباسودآن امرارمعاش ميكند ويارانه هـم حتما نيازدارد, . تشخيص هـمه ى افراد ازحساب بانكى ممكن ودرست نيست, مگركسانيكه خيلى سرشناس باشند ومعروف و حلال وحرامشان كاملا معلوم باشد.
. بنظرمن حساب بانكى بى نيازبودن راثابت نميكند. حتى اگر١٠٠ميليون تومن باشد مگرميلياردى باشد
اگردولت به حساب بانكى مردم دخالت كند هـمه پولهـايشان را ازبانك خارج ميكنند
حریم خصوصی دزدها باید تخریب شود.
اگر ثروت و حساب بانکی جریم شخصی نباشه پس حریم شخصی چیه؟ در ضمن یارانه صدقه نیست که به یکی بدهند و به یکی ندهند. یارانه همون پولیه که کشیدند رو قبضهامون رو پول نون و بنزین و هزار چیز دیگه و باید به همه مساویی داده بشه.
کسانیکه ازطریق غیر مجاز ثروت اندوخته اند هزارویک کلک برای مخفی کردنپولشان دارند خدا بگذارد بانکهای خارج را میماند کسانیکه بازدن از کلی سوراخ فیتیله زندگیشان مبلغی برای روز مبادا وآخرین روزهای پیری ذخیره کردهاند که مجبورند دربانک نگهداری کنند.
طبق اصل 22قانون اساسی اموال وحسابهای بانکی اشخاص جزو حریم خصوصی انهاست ودولت بااجازه دادگاه وقانون میتواندبه انها دسترسی داشته باشد.تمام اموال کشورمتعلق به عموم مردم ایران است ودولت نبایدفراموش کند که نماینده مردم است نبایدازبابت دادن مال مردم به خودشان سرانها منت بگذارد .دولت نباید ایران راباسایرکشورها مقایسه کند.دراین صورت بایددرامدمردم سایرکشوراهارانیزدرنظربگیرد.اگرمیتواندازشرکتهای دولتی واقازاده هاورانت خوارها مالیات بگیردواینقدربه مردم ضعیف فشارنیاورد.انصاف نیست.
اقا من 20 میلیون پول سودی گرفتم صدی پنج گذاشتم تو یه بانک خصوصی که بعد از 6 ماه دوبرابرش را وام بگیرم الان دولت بیاد حساب من را چک کنه و ما رو جزو سرمایه دارا حساب کنه و بگه تو حسابت 20 ملیون خوابوندی!!
اگر کسی از راه قانونی و مشروع دارای ثروت شود چرا باید از فاش شدن ثروت خود بترسد
.
البته بعضی ها هم از چشم زخم میترسند که راه حلش یه مشت اسفند
کسانی که ثروتشان مشروع است چه باکی باید داشته باشند البته اگر دولتها بی ضرر باشند باید خبر از ثروت افراد جامعه داشته باشند
نظر سنجي كلان سر كارييه اينقدر خوردن و بردن كه دست هيچكس بهش نميرسه كه بتونه ازش ماليات در بياره اگه حساب كتاب داشت كه اينهمه اختلاص وفساد مالي نبود !!!!!!!!
خیر. تنها راه کنترل اخذ مالیات و جلوگیری از فساد مالی، رانت، کلاه برداری، قاچاق و ....... کنترل حساب بانکی افراد است. در تمام دنیا انجام مشه و جواب داده.
کارمندهایی مانند ما که پولشون کمه و کاری باهاش نمیشه کرد میزارن تو بانک. آدمهای پولدار ملک و طلا و ارز میخرن. با پولشون کار میکنند . اینها کجا بررسی میشه. اینها کمترین مالیات را میدن نه مثل ما که حقوق نگرفته مالیاتش کم میشه
در کشور می بایستی دولت به گردش حسابها کنترل داشته باشد.همچننن برای کنترل مالیاتی دولت می بایستی به جریان پول کنترل داشته باشد.بساط قاچاق و فرار مالیاتی وگرنه برچیده نخواهد شد.برای پردا خت یارانه ها میانگین موجودی 5 سال گذشته ملاک قرار گیرد و یا 2یا 3 سال گذشته
ضمنا قرار نبست دولت موجودی ها را اعلام کندفقط به عنوان اطلاعات اساس پرداخت یارانه استفاده خواهد کرد
اگر خواص باشند و آقا زاده حساب بانکی ایشان حریم خصوصی است و اگر ما باشیم البته شفافیت لازم و قانونی است . چک آنها اگر بی محل باشد بازهم محل دارد و چک ما اگر برگشت جرم است و مستحق عقوبت . خلاصه بسته به اینکه چه کسی باشد حکم فرق می کند .
سلام البته اين مورد ربطي به موضوع نداره ولي ادمي سراغ دارم كه بازنشسته يكي از كارخانه هاست ماهي دو ميليون حقوق ميگيره و توي همون كارخانه مشغول به كاره و دو ميليون حقوق ميشه ماهي چهار ميليون ايا به نظر شما اين عدالته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
بله عدالته
وقتی داره توی سن بالا کار میکنه ، حتما نیاز داره
هر یک ریال درآمد باید منبعش مشخص باشه
ثروت افراد در بین خودشون امری خصوصی و حریم خصوصی حساب می شه . ولی در جایی که قرار هست بیت المال با عدالت تقسیم بشه ، این ثروت باید بره دولت ، روشن و واضح باشه . حریم خصوصی در رابطه با دانسته های دولت در این مورد ، امری اشتباه هست.
نتیجش می شه مثل اقرار نامه مالیاتی شرکت ها که هر کدوم با دروغ ها و رشوه های فراوان، مالیات کمی پرداخت می کنند و خودشون رو ور شکسته اعلام می کنن.
به نظر تنها راه برای رسیدن به عدالت بهتر تو پرداخت ها، این هست که دولت از این مقادیر ، خبر داشته باشه .
من خودم حریم خصوصی نمی دونم چون
قرار نیست که میزان ثروت به اطلاع عموم ملت برسه! قراره فقط به عنوان عدد باشه که میزان مالیات یا پیگیری کثیف بودن اونو بدست بیاد که در این صورت حریم خصوصی نیست مثلا الان شبکه اجتماعی از تمام فعالیت های کاربراش خبر داره ولی اگه فاش نشه هیچ مشکلی پیش نمیاد و نیومده
تازه الان مگه وزارت اطلاعات میزان دقیق فعالیت ها ( چه سیاسی ، اقصادی و اجتماعی و... ) رو زیر نظر نداره! اگه نداره که باید تاسف خورد اگه داره که یعنی این حریم خصوصی خیلی وقته شکسته شده
dar tamame donya kontorole daraii vgod darad baraye pardakhte maliat. magar kale gondeha nakhahand kontorol shavand.
می ترسم با بررسی حسابهای مردم متوجه بشید که خیلیها دارن صورتشونو با سیلی سرخ نگه میدارن. انوقت خدای نکرده وجدان درد می گیرد!
سلام. قدما فرموده اند: آنرا که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است!
با یک نگاه به نظرات بطور واضح، کارمندانی که اوصافشان مشخص است، حساب بانکی را محرمانه نمی دانند ولی بقیه ...
بنظرم بهترین روش، همان خوداظهاری ست. کافیست حدودی تعیین شود، تا هر شخص بنا به میزان عدم شفافیتش، مجبور به پرداخت خسارت باشد!
بازرسی رندم یا اتفاقی هم کافیست!
در اینصورت، تنها عده ی کمی متخلف خواهیم داشت که اتفاقا همه سرمایه دارند و ...
جواب بسیاری از مشکلات ما سالهاست که در کشورهای توسعه یافته حل شده بنظر می رسد و ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم! شاید بدلیل اینکه نظارت درست و اصولی نداریم!
یک سوال، خانه شما حریم خصوصی هست یا خیر؟ اگر در خانه اتان یک کیسه برنج نگه دارید کسی با شما کاری دارد؟ دو کیسه چطور؟ حالا فرض کنید روزی چند کامیون کیسه برنج به خانه همسایه شما می آورند و می برند. آیا به بهانه اینکه خانه حریم خصوصی است نبایستی نظارتی در خصوص خانه شما انجام گیرد؟
دولت باید اول از مالیات هایی که می گیرد خدمات واقعی که باید به مردم بدهد را بدهد و بعد از این طریق به فکر گرفتن مالیات های بیشتر باشد. فکر نمی کنم کسی در حسابش میلیاردها ریال ذخیره کند پس اینها در حساب ها دنبال چه می گردند اگر کسی فساد مالی داشته باشد پول در حسابش نگهداری نمی کند و اجازه نمی دهد گردش حسابش زیاد باشد.
اصلاحریم خصوصی نیست شما اگر در اروپا 10000€ جابجاکنید فورا تمام دستگاها مواظب هستند ببنند چه خبرشده اگر در امریکا ارث بشما رسیده باشه باید معلوم باشه درهیچ حا باین بی حساب کتابی نیست هرکی بیاد هرچی بشه تایک روز گند ملیاردی در بیاد دوسه روز این حرفها مطرح میشه بعد هم فراموش میشه مثل مسعله شهرام حزایری وهزارتا مثل اون در دولت عدالت
اگر ميخواهيد اشخاص دروغگو و دذد و كارنكن در جامعه مشخص بشه درامد تمام افراد جامعه بايد در ديد همه باشد انوقت مفتخورها اكثرا دنبال كار مي روند
اگر دولت با هماهنگی مجلس با تصویب قوانین مناسب از کلیه معاملات درهنگام معامله ، مالیات قانونی از خریدار و فروشنده دریافت نمایند و کار دریافت مالیات را به آخر سال مالی و تشخیص کارشناس دارایی واگذارننمایند، تاحدی می توان مالیات عادلانه را از کلیه مردم مناسب با معاملاتشان دریافت نمایند . البته ناگفته نماند کلیه مغازه ها و بنگاه های اقتصادی باید مجهز به سامانه صدور فاکتور و وصل بودن آن به وزارت دارایی بگونه ای که مبلغ مالیات به صورت آن لین به حساب دولت واریز گردد . البته درمورد معاملات غیر نقدی هم باید راه کار مناسب بررسی و اجرا شود .
درمورد دارایی اشخاص هم بنظر من مراجع تقلید فتوایی صادر نمایند و کلیه افراد را ملزم نمایند که طبق قانون ، دارایی و ثروت خود را به دولت اعلام نمایند و حقوق مالیاتی قانونی دولت باید از ثروت دارایی پرداخت گردد . ودرصورت عدم اعلام یا خلاف وافع اعلام کردن دارایی ، ثروت آنان طیب و طاهر نیست و همانند اموالی که خمس آن پرداخت نشده ،استفاده از این اموال اشکال شرعی دارد . و دولت می تواند با مازاد اموالی که اعلام نشده بر اساس قانون برخورد کند .با این فتواها آقازاده ها هم موظف خواهند شد اموالشان را پاک کنند .
حساب بانکی حریم خصوصی افراد است. اما فعالیت های اقتصادی همه افراد در جامعه باید شناسنامه دار و قابل پایش باشد تا کمیت و کیفیت پول درآوردن مردم مشخص باشد و آن وقت مالیات و سایر وجوه قانونی که به درآمدها تعلق می گیرد با حساب دقیق دریافت شود. چرا که حتی اگر فرض کنیم که حساب های بانکی حریم خصوصی نباشند مردم میتوانند پول دربیاورند اما در حساب های خود نگذارند. خود این شاهدی است که نشان می دهد سرک کشیدن به حساب های شخصی مردم راه اساسی نیست. حتما راه هایی وجود دارد باید از تجارب سایر کشور ها نیز استفاده کرد و فکر نمی کنم زیاد سخت باشه اما مشکل اینجاست که ریل های ثروت و قدرت در جایی تلاقی می کنند.
به نظرم،كنجكاوي دراموال واملاك افراد،ورودبه حريم شخصي و خصوصي افرادنيست.اگرسرمايه داران ريگي به كفش ندارندومطمئن هستندكه درآمدآنان مشروع است چراازاعلام آنهابه رسانه هاوغيره وحشت دارد.به نظرم دركشورما،بايددرآمدودارايي افرادكاملاشفاف باشدتاامكان پولشويي وكسب درآمدنامشروع كم شود.رازداري دردرآمدافرادباعث فساداقتصادي وكلاهبرداري واختلاس وغيره مي شود.
ثروت از هر راهی که بدست آمده باشد وقتی صاحبش آن را به بانک می‌سپارد امانت است اگر مشکل کسب حلال است باید مانع کسب آن شد سرک کشیدن به حساب مردم بانک ها را بی اعتبار می‌کند
بقول معروف چوب رو که برداری گربه دزده حساب کار خودشو میکنه این نق زدن ها و خصوصی دونستن ها هم همین حکایت رو داره! اونها در واقع رانتخواری رو حق خصوصی خودشون می دونند. این مسئله درست مثل پولیس راهنمایی و چراق قرمز و دوربین های سر چهار راه کی مخالفه؟ اونیکه خلاف میکنه
دولت اگه راست میگه موضوع یارانه ها را باید بهانه ای بکنه برای شفاف سازی وجلو گیری از مفاسد اقتصادی نه اینکه واهمه داشته باشه.
در ثانی قرار نیست که این اطلاعات فاش بشه یه سیستم نصب میشه بر اساس شماره ملی همه شماره حساب ها و تراکنشهای فرد رو بهم مرتبط و محاسبه میکنه و بر اساس درخواستهایی که از سیستم میشه اعمال قانون میکنه.
مثلا کسانی که مبلغ ثابت موجودیشون از فلان میلیون تومان بیشتره از لیست یارانه بگیرها حذف کن. ...........
اگر واقعا به دنبال مبارزه با فساد مالی، پول شویی ، رشوه خواری ، اقتصادی پویا و بدون وابستگی فلج کننده به نفت باشیم ، قطعا کنترل حساب ها و میزان درآمد افراد و تنظیم مالیات ها بر این اساس ، الزامی است نه انتخابی ، البته بایستی سیستم های نظارتی ، قضایی و مالیاتی نیز با دقت و وسواس بیشتری نسبت به این موضوع ها عمل کنند و استثنا در کار نباشد ، در غیر اینصورت ، قوانین مرتبط با این موضوع هر چند با دقت و مناسب تنظیم شوند ، اما بد اجرا گردد ! نتیجه عکس خواهد داشت .
بانکها باید در صورت ورود مبلغ مشخصی به حساب بانکی اداره مالیات را باخبر کنند که دولت بتواند منبع ورود مبلغ مزبور را در صورت نیاز پیگیری بکند. در کل همه دنیا این روال وجود دارد که اداره مالیات اختیار دارد که از منابغ مالی مردم باخبر باشد
تا انجا كه من اطلاع در غرب ادم ها با ادرس شناخته مي شوند مثلا وقتي بجايي مراجعه ميكني دولتي يا خوصي فرقي نمي كند بايد ادرس خود را أعلام كني اگر دران ادرس شناخته نشدنى معني ان اين است كه وجود ندار ى واگرشناخته شدى همه اطلا عات مربوط ونا مربوط انسان را دارند مثلا كجا هارفته يامي روى ازكجاها خريد ميكني وچي مي خرى وهيچ چيز كه به تواني أن را به پوشاني وجود ندارد دستكاهاى أمنيتي دقيقتر ان را دراختياردارند درايران دربعضي أدران سيستم به روز نيست مثل سازمان ثبت إسناد ( اطلاعات براساس پلاك نگه دارى مي شود نه افراد)ودر برخي به روز هست لازم نيست كه جمع اورى شوند كه بگوييم حريم خصوصي است همان طور كه دولت پول جمع اورى شده در قالب بودجه توزيع مي كند مي تواند اطلاعات جمع أوري شده بيندستگاه هاى مربوط توزيع كند اطلاعات دولت اموال دولت است نحوه استفاده ازان حق دولت است
از انجایی که صاحب ثروت در ایران در امان نیست چه توسط دولت ویا مردم بنا براین دارایی در ایران جزو حریم خصوصی میباشد
1 ـ كشور ماجمهوري اسلامي ومردم خواهان اجراي احكام وسنت هاي حسنه اسلام براي نيل به بالاترين درجات انساني هستند وطبعا افشاي معايب وتخلفات مردم مغاير رسيدن به اين هدف است .
2 ـ فرمان 8 ماده ئي حضرت امام ره بهترين برنامه وراهنما است . قطعا فقط قوه قضائيه مي تواند در موارد فساد وامنيتي ورود كند وطبق همين فرمان نه دولت ونه هيچ كارمندي حق ورود به اسرار مردم را ندارد .
3 ـ فساد رايج فعلي كشور عمدتا به دليل فاسد بودن قوانين وساختار اداري انحصاري دولت مي باشد وتا اينها طبق احكام اوليه اسلام وراستگو دانستن مردم متحول نشود ، تحولي صورت نخواهد گرفت .
4 ـ 100% ماليات بخش خصوصي با چانه زني تعيين مي شود واين يعني 100% ظلم (بيشتر به دولت ) ويعني 100% فساد . سي وچند سال پس از انقلاب هرچه برنامه ريزان كلان خواستند اصلاح كنند ، نتوانستند حل كنند ، چون بدنه وساختار اداري سازمان مالياتي نمي تواند پذيراي تحول باشد . فساد عيان ايجاد شده از اجراي ماده 219 كه تشخيص وقبول ورد دفاتر واسناد با سند وبي سند را برعهده انحصاري مميز دارائي گذاشته واصلاحات بعدي فقط نام مميز به مامور سازمان مالياتي تغيير كرد وهمينها طبق قرائن وشواهد ، ماليات مؤدي را تعيين مي كنند، كاري كه قضات مجتهد از ورود در صدور حكم طبق قرائن وشواهد احتراز مي كنند شاهد مدعا است . به عوض آنكه بيايند به مردم احترام بگذارند كه مي دانند بيش از 80% مؤديان مي خواهند ماليات عادلانه بپردازند وكسي به آنها نگويد دروغ مي گوئي ( كاري كه امروز طبق قانون فعلي در سازمان مالياتي متداول است ) وطبعا اين تهمت با واكنش مواجه مي شود ، اگر قانون را طبق مفاد نامه 25 نهج البلاغه كه به مامور ماليات دستور داده شده كه مردم را صادق بدان ودر اموالش تجسس نكن ، اجرائي مي كردند ، قطعا ماليات اكثريت جامعه به استثناي اقليتي كه در همه مجامع هستند به حق تعيين وپرداخت مي شدو دولت به حق شرعي وملي خود مي رسيد . واز هزينه هاي اجراي تقليد از اجانب بدون توجه به توانائي مردم ( مانند كم سوادي ، كم در آمدي و...) را افزايش نمي دادند . متاسفانه طبق قانون ، قوه قضائيه حق ورود به اختلاف في مابين مميز سازمان مالياتي ومؤديان را نداردواين يعني مدعي خود قاضي مي باشد! .
5 ـ احكام اسلام براي اداره جامعه هماهنگ مي باشد ونمي توان بخشي را به دليل اينكه مثلا چون دراروپا اجرا نمي شود ، كنار گذاشت و يا تغيير داد. در اسلام نمي توان بدهكاررا زندان انداخت . امروز اين خلاف شرع، قانون مي باشد . دقت در نتايج آن ومفاسد ومشكلات ايجاد شده براي خانواده زندانيان و بي اعتمادي كه در بازار رواج پيدا كرده و...برهمگان روشن است . اگر مردم خود همچنان با توجه به اعتبار افراد چك را مي پذيرفتند و تبعات آن را خود به عهده مي گرفتند ، آيا دولت وقوه قضائيه اين چنين گرفتار اين موضوع مي شد ؟آيا دعواها به شدت كاهش پيدا نمي كرد ؟ .
6 ـ تا بيش از 80% اقتصاد كشور دراختيار دولت آنهم عمدتا از نوع انحصاري اش مي باشد ، افشا كردن حساب هاي بانكي و كارهاي اقتصادي 20% يعني بقيه مردم هيچ تاثيري در افزايش ماليات وجلوگيري از مفاسد را در پي نخواهد داشت .
با دورود سلام به پیامبر همه خوبیها ابوالفاسم محمد مصطفی ( ص ) روزی پیامبراسلام در کوچه با همسر خود صحبت میفرمود . ره گذری از کنار اوعبور میکرد و پیامبر او را صدا زد و فرمود خانمی که با او صحبت میکردم همسرم است . هر کس حق دارد بر اساس توانائیش از راه قانونی هرچه میخواهد داشته باشد . لذا مطلع شدن دیگران از دارائی قانونی او مشگلی ندارد . بلکه باعث فانع شدن اطرافیان و جامعه میشود . ممکن است مواردی باشد که اطلاع عمومی از آن جنبه امنیتی داشته باشد . ولی برای دستگاههای امنیتی و قضائی اطلاع از همه موارد لازم وضروری است .
مشخصه که حریم خصوصی محسوب میشه!
من یه راه حل جالبی دارم ، به جای چک کردن حساب افراد که ضررهای فراوانی دارد و حتی خطر جانی برای افراد ببار میاورد ما باید سعی کنیم افراد محتاج جامعه را شناسایی کنیم ، مثل غربال کردن جامعه وقتی افراد کم درامد از این غربال گذشتند بقیه افراد توانمند خودبخود مشخص میشوند
حریم خصوصی افراد می باشد ، و این خود باعث بی اعتمادی مردم می باشد ، بدونه حکم قضائی نمی توان وارد حریم خصوصی افراد شد ، خواهشامقداری هم به ایات وروایات توجه شود که به اهمیت این موضوع تاکید دارد
حریم خصوصی هست ونباید افشاشود اما قابل رسیدگی ونظارت
لطفا" برای سردرآوردن از حسابهای بی کتاب و کلان فاسدین اقتصادی به بانکهای بین المللی افراد سربزنید نه همه مردم ایران که چندرغاز برای آینده ی خود و فرزندانش پس انداز کرده است. از طرفی اگر حسابهای کلان مفسدین اقتصادی به حسابهای خانوادگی اشان ازجمله عمو و دائی و غیره واریز شده باشد تا از مالیات فرار کنند شما چگونه می خواهید از آن سردربیاورید و کنترل کنید؟
من را نخواندی!
نیست پس میشه بگید باید از کجا دزدها شناسایی بشن
حريم خصوصي است.
ضمن اينكه چون در ايران فساد دولتي بالاست و دولت نيز رقيب بخش خصوصي است، بنابراين خيلي دولتي ها براي منافع شخصي، با دسترسي به اطلاعات اشخاص از آن بهره برداري مي كنن.
ﺑﺎﺑﺎ ﻣﻴﺨﻮاﻥ ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ 15
ﺩﻻﺭ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻫﻤﻪ ﺭا ﮔﺬاﺷﺘﻦ ﺳﺮﻛﺎﺭ
آخرش به این نظر خواهند رسید که بزرگانی مانند سیاستمداران هنرمندان ورزشکاران تاجران و به طور کلی تمام آنهایی که باید حقیقتا مالیات بدهند نمی شود حسابهایشان را بررسی نمود و دلیل آن هم فرار آنها و یا انتقال حسابهایشان به خارج خواهد بود بنابر این آنها استثنا و می مانند کارمندان و کارگران و کسبه جز که باید با شدیدترین مکانیزمها مورد حسابرسی قرار گیرند والسلام
درتمامی کشورهای پیشرفته منابع مالی به صورت نقدی به مردم پرداخت نمیشود بلکه با اجرای برنامه کلان اقتصادی نسبت به تقویت بنیه وساختار اقتصادی در امرتولیدوسطح رفاه وتامین اجتماعی وبالا بردن ارزش پول وسرمایه به تمامی اهدافشان در حوزه اشتغال ورونق اقتصادی میرسند-طرح هدفمندی انهم در یک اقتصاد بیمار همیشه مشکل ساز خواهد بود واین راه حلها دردی دوا نمیکند
تا آنجا که من می دانم عدۀ بسیار زیادی از شهروندان از پرداخت مالیات فرار می کنند. مالیات مستقیم از کارمندان دولت گرفته می شود و اخیرا چندسالی است که مالیات بر ارزش افزوده نیز از مردم گرفته می شود که آن هم باز نهایتاً از اقشار کم درآمد گرفته می شود. تاجران بازار از دادن مالیات به شدت فرار می کنند. حسابداران آن ها در اطراف بازار و در آپارتمان های مسکونی مشغول حسابداری تاجران بازار هستند و دفاتر و سیستم های رایانه ایشان در آن مکان ها می باشد. بایستی مکانیسم و سیستمی طراحی گردد تا همۀ اقشار جامعه مالیات پرداخت نمایند. به این گونه است که شفاف سازی شده و کسی از حسابرسی دارایی هایش وحشت ندارد و آن را جزء حریم خصوصی اش نمی داند.
شفافیت در همه کار و همه جا مانع سوء استفاده و تخلف می شود.

چیزی که در مملکت ما خبری ازش نیست.
اگه حق اون سرمایه داره که یارانه دریافت کنه و مالیات نده و بابت هر ماشینی ماهی 60 لیتر سوخت یارانه ای بگیره پس حق من کارمند با حقوق ماهی 500 تومنه که مالیات از کم بشه و چون ماشینی ندارم هیچ یارانه سوختی بهیم تعلق نگیره
در کشورهای پیشرفته دنیا با فرهنگ سازی به این نتیجه رسیدند که اموال و دارایی مردم ( همه مردم ارباب و رعیت کارمند و کاسب) در کنترل است و نسبت به دارایی ها و یا درآمدها مالیات اخذ می شود ما هم باید بپذیریم که این اطلاعات باید در دسترس سازمان های ممیزی باشد و چنانچه مشاهده شد که ثروت فردی بدون دلایل کاری و غیر ارث افزایش پیدا کرده پاسخگو باشد( ولی حقیقتا کارسختی است و مرد عمل می خواهد و به فرهنگ سازی هم نیاز دارد و از آقای روحانی به عنوان یک فرد با تجربه و دنیا دیده گفتن این جمله بعید بود)
اگر مدیران نظام از بالاترین یا پایینترین و نمایندگان و مراجع هم درآمدهاشون شفاف باشه دیگه این بساط نخواهد بود. اصولا هر چه به هرم قدرت نزدیکتر بشی باید اطلاعات در باره شما شفاف تر باشه تا نتونی خطا کنی.
اصولآ اگر دولت بخواهد با نظاره کردن بر دارائیهای مردم در بانکها ثروت آنها را مشخص کرده و سپس رفتار خود را در مورد رایانه و یا مالیات با هر فردی مشخص کند, با شناختی که از جامعه ایران در دست است, افراد دارائیهای خود را به سایر چیزها تبدیل میکنند تا دولت دسترسی به آنها نداشته باشد. طلا, نقره, ارز خارجیع ملک و ...
این روش روشی منطقی و اصولی و درست در این موارد نیست!
برای هر فردی که به سن قانونی کار رسیده است میباید که برگه مالیاتی صادر شود و مردم بتوانند فقط با در دست داشتن برگه مالیاتی به شغلی استخدام گردند. تمامی روابط اجتماعی اعم از اجاره دادن یک مغازه و یا یک منزل و یا یک دفتر هم میباید که با در نظر گرفتن مناسبات مالیاتی به انجام برسند. فقط از این طریق است که سر سال میتوان حساب نمود که هر فردی چقدر در این کشور درآمد داشته و آیا محتاج کمک است و یا میباید که مالیات بیشتری را به دولت خود بپردازد.
اگه مال مقامات رو هم چک کنن من حرفی ندارم
تمام دارائی مردم باید به طور شفاف در دسترس باشد و البته مادامی که ثبت کشور چه در زمینه اسناد و املاک و غیر آن بر اساس کد ملی تنظیم نشود کشور نظم پیدا نمی کند و حسابهای بانکی هم از همین قاعده تبعیت می کند . همین کشورهای غربی با این قاعده است که دقیقاً وضع اقتصادی ملت خود را درست و دقیق ارزیابی می کنند و برنامه ریزی واقعی می کنند . اگر دارایی شخصی معرفی نشود از احترام قانونی برخوردار نخواهد بود.
قطعا این جزو حریم خصوصی افراد است ،اگر بیت المال از پول نفت داره تقسیم میشه منطقی نیست همه افراد یکسان برخوردار بشن ولی تقسیم عادلانه یارانه نباید دلیلی بر ورود به حریم خصوصی افراد بشه
برای حکومت این حقه که بدونه که کی چه میزان ثروت داره تا بتونه برنامه های اقتصادی رو هدفمند انجام بده و مالیات هر کسی متناصب با ثروتش باشه
هر قانونی باشه برای همه یکسان اجرا بشه مردم هیچ مشکلی ندارند چه حریم خصوصی باشه چه نباشه
تا دولت بخواد حساب مردم برسی کنه مردم پولاشونو از تو حساب برمیدارن
همین الانم دولت دسترسی کامل داره به حسابها فقط افراد عادی نمی تون از این اسرار با خبر باشن به نظرم قدرت مالی هر شخص در این دوره از زمان قدرت او محسوب می شه بنابراین هر چقدر سرمایه بیشتری داشته باشی قدرتمند تری
سلام. دستهایی در کار است تا فرار مالیتتی شرکتها و اشخاص ادامه یابد وگرنه میتئان با یک لینک ساده از فرار مالیاتی به خصوص شرکتها بزرگ ÷رده برداشت: شرکتها دو تا دفتر حساب دارن یکی برای اداره مالیات که انها را کم سود نشون بده و دوم برای بانک ها که انها را پر سود نشون بده که بتونن بیشتر تسهیلات بگیرن. حالا این دو تا را به هم لینک بدن : مساله حل است. جرا این همه شرکت های حسابداری یا در واقع حسابسازی پر درآمدند؟
یه روش نسبت مفید و ساده تر هم به نظر من میرسه. عددی مثل یک میلیارد رو در نظر بگیرید و هر حسابی بالاتر از این عدد بود مورد بررسی قرار بگیره. (درسته که راه دررو باز هم هست اما) فکر کنم خیلی کمک کنه. بدیهی هست که حسابهای زیر این مبلغ احتمال اختلاسشون کمه.
بله . کنکاش در زندگی مردم به هر دلیل و به هر شیوه ای باشد صحیح نیست . درآمد و حساب شخصی افراد که زندگی شخصی دارند و دسترسی به بیت المال ندارند و با کارکرد شخصی اقدام به کسب درآمد میکنند نباید تحت نظر باشد . بلکه این کار باید برای اشخاصی صورت بگیرد که با پول و مال مردم و بیت المال سروکار دارند .
اقایان اول به فکر افرادی باشند که خیلی علنی در حال استفاده از امتیازات و وام بانکها هستند و اطلاعاتشون اصلا حریم خصوصی هم نیست، بعد بیاند حسابهای خالی ما رو بررسی کنند.
چه حریم خصوصی باشد چه نباشد اینجا چیزی گیرشون نمیاد.
معلومه که حریم خصوصی نیست، اگر شخص پولش مشکلی نداره و مالیات واقعی درآمدش رو داده نباید از بررسی بترسه. اما حرف اینه که مردم باید حساب و کتابشون معلوم باشه تا امثال خاوری با پولشون فرار کنن بعد هیچی به هیچی؟
مسیر حرکت پول باید از ابتدا معلوم باشد. از کجا آمده و چگونه مصرف شده...
بله حریم خصوصیه سرکشی کنید تو حساب های مردم که برن کشورهای دیگه بذارن تو بانک
حساب های مسئولین ومدیران (فرماندارونماینده و استاندار) حریم خصوصی نیست نه ما بدبختها
انجا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است پس بهتر است همه حسابها ی اشخاص تحت نظر باشد چون بهترین راه مبارزه با فساد اقتصادی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل