بازدید 8119

بهمنی: زنجانی در زمان ما بدهی نداشت

کد خبر: ۳۶۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱ 06 January 2014
رئیس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه بابک زنجانی در زمان ما بدهی نداشت و اصلا نمی دانم او با کجا ارتباط داشت، پیشنهاد کرد که برای تامین مالی مسکن از منابع سایر بانک‌ها به غیر از بانک مسکن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا بابک زنجانی در دوره ریاست شما بر بانک مرکزی پولی به این بانک بابت فروش نفت واریز کرده بود یا خیر؟ گفت: ما هیچ ارتباطی با بابک زنجانی نداشتیم و نمی دانم ارتباط این فرد با کجا بوده است.

رئیس کل سابق بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی نمی تواند دستوری را در مورد پول نفت به وزارت نفت صادر کند. هر کسی خود خوب و بدش را تشخیص می دهد و در مورد مسائل خود تصمیم گیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه در زمان ما بابک زنجانی بدهی نداشت، گفت: در زمانی که نفت تحریم شد، پول نفت از طرق دیگری به حساب‌ها بازگردانده می شد.

بهمنی با تاکید بر اینکه من اصلا به هیچ عنوان وارد این مسئله نشده ام و این موضوع ارتباطی به ما ندارد، تصریح کرد: وزارت نفت پول ناشی از فروش نفت را به حساب خزانه واریز می کرد و اگر چیزی نمی فروخت، بانک مرکزی نمی توانست مدعی باشد.

رئیس کل سابق بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که آیا بانک مسکن ورشکسته است یا خیر؟ گفت: ما حتی یک موسسه مالی و اعتباری را نمی گذاریم ورشکسته شود و بلافاصله از طریق کمک این مسئله را حل می کنیم، این در حالی است که یک بانک دولتی به هیچ وقت نمی تواند ورشکسته شود.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن در مقابل تسهیلات پرداختی وثایق محکمی را دریافت کرده و تنها بانکی است که رقم مطالبات معوقش از تمام بانک‌ها کمتر است، افزود: پشتوانه تسهیلات بانک مسکن اموال غیر منقول است. ممکن است سفته و اسناد تجاری نیز به عنوان وثیقه دریافت کرده باشد اما در مجموع با دریافت وثیقه غیرمنقول تسهیلات می پردازد.

بهمنی ادامه داد: بانک مسکن یک طلب بلندمدت دارد اما اعتقاد ما این است که باید مسکن‌های نیمه تمام به اتمام برسد و بانک‌ها 20 تا 25 درصد منابع خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن بیشتر از منابع خود تسهیلات پرداخت کرده است اما سایر بانک‌ها 20 درصد خود را نیز پر نکرده اند، افزود: پیشنهاد می کنم که در بخش مسکن غیر از بانک مسکن از منابع سایر بانک‌ها استفاده شود تا بازار مسکن رونق بگیرد.

رئیس کل سابق بانک مرکزی افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، قرار بود بانک‌ها در سال اول 25 درصد منابع خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که این رقم بعدا به 20 درصد تقلیل یافت منتهی برخی از بانک ها تنها 7 تا 8 درصد منابع خود را به این بخش اختصاص داده اند بنابراین جای خالی برای اختصاص مبالغ بیشتر را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار