بازدید 5913

اجرای توافق ارزی ژنو دو هفته دیگر کلید می‌خورد

کد خبر: ۳۶۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷ 06 January 2014
رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اجرایی شدن توافقات ارزی ژنو از ۲۰ ژانویه، گفت: بعد از این تاریخ شاهد گشایش‌های قابل توجه و ثبات در بازار ارز کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ولی‌الله سیف در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در خصوص تأثیر مذاکرات ژنو بر مبادلات خارجی ایران اظهار داشت: از 20 ژانویه به بعد این توافق عملیاتی می‌شود بنابراین گشایش‌های بعد از این زمان خواهد بود.

وی در خصوص نوسان نرخ ارز و اقدامات بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی گفت: مهمترین مؤلفه برای بانک مرکزی ثبات اقتصادی است بنابراین باید از بروز شوک‌ها که تخریب‌کننده است جلوگیری کنیم.

رئیس بانک مرکزی تأکید کرد: با کاهش منطقی نرخ ارز موافقیم و امیدواریم در آینده با مشاهده علایم رشد اقتصادی بتوانیم تقویت پول ملی و افزایش قدرت خرید ریال را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بازار ارز در روزهای آینده از ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود به طوری که حتی می‌توان انتظار کاهش نرخ ارز را داشت.

وی در خصوص زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری در اقتصاد گفت: بازار سرمایه جهت خوبی پیدا کرده و می‌توان از آن برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد؛ توصیه می‌کنیم از فعالیت‌هایی که برای اقتصاد مضر است استفاده نکنند تا حباب در بازار ایجاد نشود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری رشد نقدینگی در سال جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم رشد حجم نقدینگی در سال جاری به 23 درصد برسد و هم اکنون حجم کل نقدینگی 530 هزار میلیارد تومان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان