بازدید 2977

اجرای فاز دوم هدفمندی هنوز قطعی نیست

کد خبر: ۳۶۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲ 06 January 2014
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، گفت: الحاقیه هدفمندی در بودجه ۹۳ ظرف ۲ هفته آینده به مجلس می‌رود.

محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که عصر دیروز در جلسه‌ کمیسیون تلفیق دولت از ارائه لایحه هدفمندی یارانه‌ها منصرف شده و قرار است به صورت یک تبصره آن را در لایحه اعمال کند، اظهار داشت: ایده‌آل دولت این است که اجرای هدفمندی یارانه‌ها به صورت یک لایحه جامع تقدیم مجلس شود، اما چون نمایندگان مجلس اصرار دارند، این بحث در لایحه بودجه 93 به صورت یک تبصره پیشنهاد شود، تلاش می‌کنیم هدفمندی را در قالب یک تبصره در خلال رسیدگی کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه به صورت یک الحاق پیشنهاد دهیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که این تبصره شامل چه موضوعاتی می‌شود و چه زمانی به مجلس ارائه خواهد شد، تصریح کرد: قطعا تلاش می‌کنیم در این تبصره مباحث به صورت مجمل و احتمالا فقط رقم اجرای هدفمندی یارانه‌ها ذکر شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه رقمی برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است، یادآور شد: هنوز رقم آن در تبصره پیشنهادی به لایحه بودجه نهایی نشده است.

معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که چه زمانی این الحاقیه به مجلس خواهد رفت، گفت: اگر بشود ظرف دو سه هفته آینده به مجلس ارائه خواهد شد و امید داریم که زودتر از این تهیه شود.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در این تبصره الحاقی در بودجه پیش‌بینی خواهد شد و وضعیت حذف دهک‌ها و قیمت حامل‌های انرژی چگونه خواهد بود، تصریح کرد: به محض اینکه این مباحث قطعی شود، جمع‌بندی آن را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که لایحه جامع هدفمندی برای اجرای فاز دوم پا برجا خواهد بود یا خیر، اظهار داشت: اگر تبصره ظرفیت داشته باشد که بتواند زمینه اجرای مرحله دوم را نیز فراهم کند، شاید دیگر نیازی به لایحه نباشد.

وی در خصوص نظر دولت مبنی بر اینکه آیا فاز دوم در بودجه پیش‌بینی می‌شود یا خیر، عنوان کرد: در جمع‌بندی و توافقی که پایان هفته با برخی نمایندگان خواهیم داشت، می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی به دولت کمک کند.

* هنوز برای عیدی آخر سال کارمندان تصمیم گیری نشده است

نوبخت در خصوص زمان واریز عیدی کارمندان دولت گفت: هنوز در این راستا جمع‌بندی نشده و نیاز به طرح موضوع در هیئت وزیران است تا پس از آن تصمیم‌گیری شود.

* اعتبار سبد کالایی بهمن و اسفند تخصیص یافته است

سخنگوی دولت در مورد تخصیص اعتبار سبد کالایی بهمن و اسفند نیز، تصریح کرد: اعتبار این موضوع دیده شده و تخصیص نیز یافته است و کارهای مربوط به آن در حال انجام است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر