بازدید 15732

چرا سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی از ایران فراری هستند؟

سرمایه‌گذاران می‌گویند: «جایی که امنیت باشد، وطن من همانجاست». وقتی ما می‌گوییم امنیت سرمایه‌گذار تأمین شود، یکی از نخستین مباحث است، منظور امنیت روانی سرمایه‌گذاری است؛ یعنی به سرمایه‌دار و تولیدکننده به چشم زالو و یک فرد استثمارگر نگاه نشود. در ایران اگر کسی بخواهد اشتغال ایجاد کند، این تفکر هست که این سرمایه‌گذار زالو صفت است و از مال مردم به اینجا رسیده است.
کد خبر: ۳۶۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵ 22 December 2013
باید دو مسأله در رأس برنامه‎های اقتصادی دولت ‌قرار بگیرد؛ نخست خروج از اقتصاد و سپردن فضای کسب و کار به مردم و دیگری، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به ایران.

بهمن اخوان در گفت‌و‌گو با ‌تابناک، با ذکر این مسأله اظهار داشت: هر جا که دولت خواسته‌ همه کاره باشد و هم نظارت کند و هم اجرا، ناموفق بوده است. در سیستم‌های دولتی هزینه‌ها بالا‌ و درآمد‌ها پایین است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بیشتر هزینه‌های دولت از محل مالیات‌های دریافتی تأمین می‌شود، گفت: باید مردم حاصل پرداخت مالیات را ببینند. در تمام کشورهایی که بیشتر درآمد دولت از محل مالیات به دست می‌آید، به هنگام افتتاح پروژه‌‌، مردم را دعوت می‌کنند نه مسئولین را. با این کار اعلام می‌کنند که پروژه‌ها با پولی ساخته می‌شود که مردم از طریق مالیات داده‌اند. از سوی دیگر، فرهنگ مالیاتی هنوز در کشور ما جا نیفتاده است. بیشترین مالیات را در کشور ما کارمندان دولت می‌دهند.

عضو سابق کمیسیون‌های صنایع و اصل نود، در ادامه به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران اشاره ‌و خاطر‌نشان کرد: مشکل امروز سرمایه‌گذاری در ایران، کمبود امنیت است. امنیت برای سرمایه آنقدر مهم است که در اصطلاحات حرفه‌ای بسیاری از ثرتمندان و سرمایه‌گذاران هویت و شناسنامه خود را امنیت تعریف می‌کنند و می‌گویند: «جایی که امنیت باشد، وطن من همانجاست». ما باید امنیت را برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم کنیم. تنگ نظری و دیدگاه امنیتی و پلیسی را باید کنار بگذاریم. چرا ترکیه و مالزی در جذب سرمایه‌گذار خارجی موفق هستند؟ چین کمونیستی چگونه توانسته ‌در این زمینه تا این حد موفق باشد؟ امنیت را برای سرمایه‌گذاری تأمین کرده‌اند و تنگ نظری را از بین برده است.

بهمن اخوان با اشاره به رشد حداکثری چین در جذب سرمایه‌های خارجی، گفت: سیستم چین کمونیستی است، ولی خود را به گونه‌ای نشان داده که پس از امریکا بیشترین سرمایه‌گذاری را جذب کرده است. روسیه هم به این سمت در حال حرکت است. چین در سال ۲۰۱۲ توانست با ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی خالص، بیش از ۲۲ درصد از حجم سرمایه‌گذاری خارجی را از آن خود کند. اگر به آمار منتشره از سوی بانک جهانی دقت کنیم، می‌بینیم در همین زمان روسیه نیز با ‌۵۱.‌‌۵ میلیارد دلار، سهم مناسبی ‌حدود ۶ درصد را از آن خود کند.

وی در ادامه قوانین دست و پاگیر، فساد اداری و نگاه‌های سختیگرانه را عوامل اصلی فرار سرمایه‌گذار خارجی بیان کرد و افزود: بحث ما امنیت فکری است، نه امنیت نظامی. قوانین ما دست و پا گیر و برخورد‌ها خشک و ‌انعطاف‌ناپذیر است. از سوی دیگر، فساد اقتصادی و عدم شفافیت اقتصاد از دیگر موارد نا‌امنی سرمایه‌داران در ایران است.

این کار‌شناس اقتصادی در پاسخ به اینکه چین و روسیه کمونیستی چگونه توانستند در را ‌روی سرمایه‌گذاران خارجی باز کنند، گفت: در روسیه و چین، هرچند همچنان فضای کمونیستی در حوزه سیاست و فرهنگ حاکم است، ‌این تفکرات در حوزه اقتصاد بسیار کمرنگ شده ‌و به سمت سیستم اقتصاد آزاد حرکت کرده‌اند. تسهیل روند سرمایه‌گذاری، تأمین امنیت سرمایه و همچنین تلاش برای آماده سازی زیرساخت‌ها از جمله مهم‌ترین کارهایی است که دولت‌های بلوک شرق همچون چین و روسیه که زمانی سردمدار مبارزه با اقتصاد غیردولتی و سرمایه‌داری بودند، در دستور کار قرار دادند.

اخوان با بیان اینکه یکی از نخستین مباحث، ‌امنیت روانی سرمایه‌گذاری است، گفت: در کشورهای توسعه یافته، طبقه کارگر و کارمند، می‌توانند‌ به مانند ثروتمندان بهترین لباس را بپوشند و بهترین ماشین را سوار شوند. مردم را بلند‌نظر بار آورده‌اند، نه تنگ‌نظر. وقتی ما می‌گوییم امنیت سرمایه‌گذار تأمین شود، یکی از اولین مباحث، ‌امنیت روانی سرمایه‌گذاری است؛ یعنی به سرمایه‌دار و تولیدکننده به چشم زالو و یک فرد استثمارگر نگاه نشود. در ایران اگر کسی بخواهد اشتغال ایجاد کند، این تفکر هست که این سرمایه‌گذار زالو صفت است و از مال مردم به اینجا رسیده است. این فرهنگ باید در کشور جمع شود. این شاید جزو‌ یکی از مهم‌ترین مقوله‌های بازگشت سرمایه‌های ایرانی به داخل است.

وی در ادامه افزود: ما سیستم سرمایه‌گذاری ‌می‌خواهیم که در آن اشتغال ایجاد شود و سرمایه‌گذار حق بیمه و مالیات بدهد. سیستمی که در آن سرمایه‌گذار به کارگر رسیدگی کند و خودش نیز سود ببرد و سطح زندگی مردم را بالا برد‌، مردم احساس می‌کنند کسی حق آن‌ها را نخورده و هر کس به اندازه توان و تلاشش سود می‌برد.

بهمن اخوان در ادامه با بیان اینکه متأسفانه پس از انقلاب، فرهنگ تنگ‌نظری و دید بد داشتن نسبت به سرمایه‌گذاری در کشور رایج شده است، گفت: اگر کسی خوب لباس پوشید و از راه درست سرمایه به دست آورد، نباید با دید منفی به آن نگاه کرد. متأسفانه در رژیم گذشته نیز افراد خاصی سوء‌استفاده‌هایی کردند. بزرگان و مدیران کشور و به ویژه علما و مراجع باید تلاش کنند تا فرهنگ احترام به کارآفرین و تولیدکننده را رواج دهند. باید به مردم این فرهنگ را بدهیم که هم کار خوب است، هم کارگر محترم و هم کارآفرین مورد تقدیر.

وی با اشاره به لزوم‌ تأمین امنیت روانی سرمایه‌گذار خارجی‌ گفت: با وجود حساسیت خاص چینی‌ها به مسائل استراتژیک و امنیتی که هنوز هم ادامه دارد و به ‌رغم اینکه در حوزه فرهنگ، ارتباطات و سیاست هنوز پیرو سیستم کمونیستی هستند، ‌در اقتصاد راه دیگری را ‌پیش گرفتند. اکنون در چین خارجی بودن جرم نیست و با توریست‌ها و سرمایه‌گذار‌ها تا وقتی جرمی رخ نداده باشد، برخوردی بسیار محترمانه دارند. متأسفانه باید این را بپذیریم که هنوز در کشور ما ‌به شهروند بسیاری از کشورهای ثروتمند و صاحب سرمایه به چشم مجرم نگاه می‌شود و سرمایه‌گذار خارجی، متوجه این نگاه‌ها می‌شود.

اخوان با اشاره به رقبای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اقتصاد ایران، گفت: برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه درصدد تشویق سرمایه‌گذاران آمریکایی و اروپایی برای رفتن به آفریقا هستند، اما صاحبان سرمایه در این مناطق، با توجه به موقعیت خاص ایران و منطقه خاورمیانه، بیشتر متقاضی این هستند که تجربه موفق دوران گذشته خود در ایران را تکرار کنند و از همین روی، شاهد این تأثیر‌گذاری بر معادلات سیاسی هم هستیم و اکنون بهترین زمان است تا دستگاه دیپلماسی اقتصادی و سیاسی ما سرمایه‎های خارجی را به سمت ایران سوق دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۵۰
دیدگاه دولت هم همین است
کسی که با دلالی پول به دست می آورد و 1 ریال هم مالیات نمیدهد، دولت با وضع قوانینی (سهوا یا عمدا) به او کمک هم میکند اما کسی که اشتغال ایجاد میکند اولین ارگان، تامین اجتماعی است که که خرخره او را میگیرد و به جای کمک کردن آنقدر زیر پای آن را خالی می کنند تا آخر سر جمع کند و برود.
فهم دولت و عملکرد دولت و همچنین قوانین همواره بر این بوده که دلالی کن ولی تولید نکن. اگر کسی هم این حکم نانوشته را نفهمید وقتی با واردات ناگهانی به خاک سیاه که نشست شاید بفهمد که این مملکت مملکت دلالی است و نه تولید.
کدوم حوزه درایران امنیتی نیست؟
عاقبت اقتصاد امنیتی همینه !
بزرگترین مشکل نبود ثبات در تصمیمات کلان هست ......
امروز ورود یک کالایی ممنوع میشه ..فرداش آزاد میشه .......یا برعکس

امروز دولت حمایت میکنه ..فردا نمیکنه

وقتی دولتها عوض میشوند یا مدیران تغییر میکنن انگار همچی باید از صفر شروع بشه ..
جانا سخن از زبان ما می‏گویی!
مشکل این جاست که مزخرفات کمونیستی به نام اسلام جا افتاده است.
حرف دل سرمایه گذار را گفتید عزیز
ممنونم از شما
صدا وسیمای زرقامی بیشترین نقش را در ناامن کردن محیط و فضای اقتصادی و سرمایه گذاری دارد چراکه هر فیلم یا سریالی با سناریو ثروتمندان ساخته میشود اکثر این آدمهای پولدار را کرواتی , ظالم و ستمگر با خانوادههای از هم پاشیده و عمده این افراد را در کنار کار اقتصادی به کار قاچاق کالا و غیره به تصویر میکشند و در پایان فیلم هم آقایان پلیس خوب این افراد را دستگیر میکنند و عاقبت بدی را برای این افراد به تصویر میکشند حالا شما قضاوت کنید چطور این صدا و سیما افکار عمومی را نسبت به سرمایه داران کاملا بدبین میکند بطوریکه فردا صبح که یک سرمایه دار برای پیگیری مسائل اداری خود به یک اداره مراجعه میکند کارمندان آن وزارتخانه با چه دیدی به این افراد نگاه میکنند و شروع میکنند به کارشکنی کردن بر علیه این افراد و مشکل این ادمها یا خیلی دیر حل میشود آنهم پس از پیگیریهای خیلی زیاد و یا کلا کار این ادم سرمایه گذار را خراب میکنند بطوریکه به بن بست کامل برسند بالاخره صدا و سیما اثر فرهنگی خودش را روی افکار عمومی با موفقیت نسبت به موضوع سرمایه گذار و سرمایه دار به انجام رسانیده است و قسط علی هذا...........
چند روز پيش اربيل عراق بودم و ميديدم چطور كشورهاي خارجي دارن تو اقليم كردستان سرمايه گذاري ميكنن و ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم
عاشقتم تابناک. لطفا همین مقاله رو مبنا قرار بدین برای اصلاح قانون کار که کارفرما رو در حد نرون و فراعنه مصر باستان موجودات خونخوار نشان داده.
چون سرمایه دار ایرانی مالیات نمی دهد یا کم میدهد و سرمایه اش در خدمت دلالی است و قوت و غدای مردم را حتی در زمان جنگ احتکار کرد و گرانفروشی کرد و خلاصه حق و حقوق کارگران را به بهانه های گوناگون پایمال کرد و تابع قانون کار نیست و به هر حال سرمایه گذار تبدیل به یک غول بی شاخ و دم شده که دولت هم حریفش نیست و جان ومال وناموس مردم دست اینهاست چگونه باید مردم به چنین سرمایه گذارانی که اختیار بانکها را دارند و وام بانکها متعلق به آنهاست و با رشوه وامهای کلان اخذ میکند احترام گذاشت.؟!!!!!!!!!!!
امامان ما جزو ثروت مندان جامعه بودند
در روایت هست یک نفر به حضرت علی چون پشمینه می پوشید گفت علی مردی درویش هست ایشان با پا به کونی زدند که پر از سکه طلا بود و فرمدند علی فقیر نیست بلکه تقوی دارد
همچنین در روایت هست که مسلمان قوی و ثروت مند چه از لحاظ مادی و چه علمی و معنوی بهتر از مسلمان ضعیف و فقیر هست اما این حجتیه ملعون کشور ما را به این روز انداخته
بله همینطور است که استاد فرمودند. همه اعم از سرمایه دار خرد وکلان سرمایه گذاری در شرایط امن همراه با احترام و با دغدغه حداقل حتی با سود کمتر را ترجیح میدهد به اینکه هر روز و هر هفته با سازمانهای دولتی مشغول چانه زنی و کاغذبازی و منت کشی و ریش سفیدبازی و...باشد.(دلم پره. کمی دلم خنک شد)
مطالب درستی است ولی تا کی و در چند سمینار و ....باید راجع به این موضوع صحبت کرد و بالاخره کی باید به فهم و عمل رسید. تا کی باید گفت که حکومتی های ما از این ابزار برای زدن هم استفاده میکنند غافل از اینکه مثل سایر موارد دودش به چشم مردم میرود. راستی چرا ما قدرت نداریم مسئله ای به این سادگی را درک و عمل کنیم... یک بار برای همیشه تو را خدا به فکر 8 میلیون آدم بیکار باشید و اگر این بازیها برای شما تفریح سیاسی است بدونید که برای یک مشت آدم فلک زده غم و قصه و خجالت زندگی و مرگ ناشی از فقر است. نکنید. یک نفر مثل مرد پیدا بشه و جلوی این خسارت را بگیره و تابوی این سرمایه داری را بشکنه و دائم جایزه و کاپ بدین و قوانین را هم سفت و محکم کنید که کسی دزدی نکند.قضاوت جامعه این است
امنيت اقتصادی ابتدا امنيت سياسی می خواهد. در کشوری که معلوم نيست مدير امروز فردا چه سرتوشتی دارد چگونه انتطار امنين سرمايه گذار داريد.
بادرودبه تابناک وجناب اخوان بسیاربجا فرمودن امیدواریم مسوولین به فکرسرمایه گذاران باشند...
باز هم مشکلات فرهنگی. همه چیز از ضعف فرهنگی ماست.
اقای اخوان
بیشترین مالیات را کارمندان بخت برگشته بخش خصوصی می دهند نه دولتی ها که نرخ مالیاتیشون مقطوع 10 درصد هستش
وبعد این دولتی ها دم از عدالت می زنن
لطفا آدرس اشتباه به مردم ندهید امنیت سرمایه گذاری یعنی اینکه اطلاعات بطور مساوی و همزمان به سرمایه گذاران برسد از رانت اطلاعاتی و رانت استفاده از وجوه نفتی خبری نباشد تبانی های پشت پرده وواگذاری های خارج از ضابطه نباشد و ....آنوقت ببینید چه بهشتی برای سرمایه گذاران وکار آفرینان وچه جهنمی برای سوءاستفاده کنندگان خواهد بود
به نام خدا نظرات وافكار شما كاملا درست است .وفقط بايد فرهنگ سازي شود ودولت هم بايد زير ساخت ها رو اماده كند.وقوانين مرتبط روپيگيري كندمثلا براي عام شرح داده شود كه اصولا يه سرمايه گذار غربي ياغيره ...ممكنه با سياست دولت مردان كشورش موافق نباشه.
متاسفانه با سیاستهایی که اعمال میشه ایران کشوری شده که حداکثر و در بهترین حالت 8 سال ثبات داره و با تغییر مدیریت کشور میتونه از بشه مثل دوران 8 ساله گذشته
در حالیکه ساخت یه کارخانه و هر سرمایه گذاری بزرگ حداقل 5-8 سال طول میکشه که شروع به کار کنه و موقع بهره برداری می افته به دوران 100% متضاد
واقعا چرا در هیچ کشوری اینطوری نیست ؟!
حتی ترکیه که احزابش ضد دین و اسلامگرا هستند که 100% مخالف هم هستند اینطور نیست
... در کشورهای توسعه یافته، طبقه کارگر و کارمند به مانند ثروتمندان می‌توانند بهترین لباس را بپوشند و بهترین ماشین را سوار شوند. مردم را بلند‌نظر بار آورده‌اند، نه تنگ‌نظر. ...

بله این گفته ها قشنگ است اما تا وقتی که سیستم فعلی اصلاح نشود غیرقابل اصلاح است.
وقتی بی کیفیترین ماشین را به این مردم می اندازند باید هم شاهد این نوع تفکرات تنگ نظرانه در مردم بود ...
از قدیم گفتن که " هر که بامش بیش ؛ برفش بیشتر " !!! این یعنی هر کسی کارشو گسترش بده مصیبتش هم به تبع بیشتره ...

الآنم کسی که بیاد سالم و قانونی بخواد کار اقتصادی بکنه مصائب دولتی و حکومتی این اجازه رو بهش نمیده ؛ شما کارگاه رو راه ننداخته و تولید نکرده و نفروخته و پول نگرفته باید دارایی و تامین اجتماعی و سابر هزینه های ثابت دولت رو بدی !!!

یه نظر به اوضاع امروز شهرک های صنعتی بندازید ؛ قانون شعاع 120 کیلومتری از حاشیه شهری برای ایجاد صنایع چه معنی داری ؟
وسط کویر لوت که نمیشه تولید کرد ؛ چجوری باید اونجا نیروی کار آورد ؟ نیرویی که روزی 240 کیلومتر تو راه باشه اصلا می تونه کار بکنه ؟
در مملکتی که آقای احمد نژاد و تیم اقتصادی او ارزش ریال را تا 300 درصد ظرف یکسال پایین می آورنند چه کسی حاضر به سرمای گذاری می شود؟؟؟؟
فاتحه اقتصاد آن مملکت خوانده شده
متاسفانه آنقدر دزدی های مختلفی در کشور ما صورت گرفته که مردم تمام سرمایه دارها رو با یه چوب میزنن

علت اصلی اینجور نگاهها وجود افرادیست که با زد و بند برای خودشون مال ومنالی رقم زدن و مردم این رو خوب میبینن
اما باید همین مردم قبول کنن که هر دزدی پولدار نیست و هر پولداری هم دزد نیست
((چرا سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی از ایران فراری هستند؟ )) براي اينكه در ايران هيچ قانوني وجود ندارد. جز قانون پ پ پ ! اداعا ميكنيم كه كشور قانونمند وعدالت محور ي هستيم ولي خدايي تنها چيزي كه ملت را عذاب ميدهد نا عدالتي مسئولين و عدم توجه به قانون آن هم باز از سوي مسئولين هست. فقط فقرا قانون را اجرا ميكنند چون اگر از سوي فقرا قانون اجرا نشود بايد منتظر عوقب سختي باشند هيچ گذشتي هم در اين خصوص اعمال نخواهد شد. در مخلص كلام قانون را مسئولين برل روي فقرا اجرا ميكنند مثل اين است كه در آمريكا عوارض شيميايي را بر روي ملت ازمايش ميكنند.
این گفتگو ها همش تکرار میشه اما نتایجی متاسفانه نداره.همش رسمایه از کشور خارج میشه.پول هایی که میتواند نقش بسزایی در تحرک اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری داشته باشه به راحتی از کشور خارج میشه
اشتباه میکنند و مشکل خودشان است .
ما به آنها نیازی نداریم.
بابک زنجانی را خدا به ما داد .معلوم نبود اگر چنین نمیشد چه میشد !
آفرین خیلی خوب بود. تک تک مباحثی که مطرح کرد عالی بود.
احسنت به تو استاد قهرمان
راه حل واقعی بدهید چقدر حرف میشنویم من هم بلدم
اینکه سرمایه احتیاج به امنیت دارد تا سرمایه گذاری کند ویا سرمایه وطن ندارد درست است ولی اینها همه حقیقت نیست! در کنار اینها میزان سوددهی اهمیت زیادی دارد. اگر نوکیا آلمان را ترک و به رومانی و از آنجا به "شرقتر" می رود نه بخاطر امن نبودن آلمان برای سرمایه است بلکه سوددهی در رومانی بیشتر است.
فکر نمیکنم کسی مخالف سرمایه گذار با وجدان و با انصاف و خدا ترس باشد سرمایه گذاری یک کار خدا پسندانه است که برای احتیاجات مردم بوجود میاورند و عده ای را مشغول میکنند و باعث سرو سامان دادن بزندگی خیلیها میشوند انجائی زالو صفتی است که باید سود حقیقی و بدون ظلم بدیگران بگیرند سودهای زیادی را در یافت میکنند به قوطی های کنسرو ربع گوچه پنیر و سایر اقلام را نگاه کنید نه تنها قیمتش را افزوده اند از وزنش هم کاسته تند این حرام است و زالو صفتی احتکار کردن و منتظر گران شدن خون مرد مکیدن است این جایزه ها از کجا میاید اگر از پول مفت و خون مردم نیست اگر انصاف باشد باندازه همانها از قیمتش کسر کنند هم خریدار بیشتر میشود هم خدا راضی است و هم مردم خدمت عبادت است نه مال اندوزی انهم با کمال بی انصافی هم گران فروشی میکنند هم کم فروشی این زالو صفتی است
با سلام استاد عزيز واقعا درست كفتيدز
1 در دستكاه دولت متاسفانه عده اي هستند كه كارشون فقط كار شكني وخوردن اموال بيت المال استز
نظام مالياتي ما شفاف نيست 50% به دولت ميرسد و 50% در جيب مدرا و كارمندان همون ادارات است
3 اول دولت تنك نظر و بعد هم مردم
سرمايه كذاري در مايه يشيماني است
جانا سخن از دل ما میگویی.....
ای آقا : بعضی که شغل ایجاد نمی کنند که هیچ بلکه فقط با رانت خواری به هزاران میلیارد پول ذسیده اند .
یه شغل به من هم بدهید ماهی 50000 هزار تومن یا 100000 هزار تومن هم مالیات از من بگیری.
دلایلش انقدر نیاز به توضیح ندارد. خیلی ساده در چند جمله:
1- دولت تا می بیند سرمایه گذاری موفق بوده است می آید و سرمایه گذار را نقره داغ می کند.
2- حکومت سرمایه گذاران را خودی و غیر خودی می کند و برای خودی ها رانت های قابل ملاحظه ای در نظر می گیرد، کاستی های خودی ها را نادیده می گیرد و در نتیجه رقابت را سخت می کند.
3- تعدد مجوزها، مجوزهای موازی و در نتیجه بوروکراسی عریض و طویل.
تا قوانين ، به خصوص اقتصادي واجتماعي ، ونظام اداري كشور كه در دوران طاغوت براساس دروغگوبودن مردم ولزوم تحقير ايشان شكل گرفته ، پابرجا است هيچ اميدي به تحول در اقتصاد كشور نيست . شما حتي يك قانون نمي توانيد ارائه دهيد كه اظهار مردم قابل رد شدن نباشد مگر باسند ومدرك . در اين فضا كه هرچه مامور دولت مي گويد درست است و مردم قاعدتا دروغگو ، چرا توقع داريد امنيت شغلي ايجاد شود ؟
علت رانميدانيد؟كه ميدانيد.بايدعوامل مربوط به اين كارراعوض كنيدوروي اين امرمهم مستمرا نظارت داشته باشيد
يادمان رفته در اسلام مالکيت محترم است در تفکر جامعه مالک يعني زالو واي بحال ما درچنين تفکري دنبال سرمايه گذار هستيد؟
همانطور که هر بنگاه اقتصادی بیلانی دارد شما هم به بیلان سی و چند ساله نظر بیاندازید که در این مدت چند تاجر/سرمایه گذار/کارآفرین و تولیدکننده موفق عاقبت به خیر داشتید مگر کل
دوران شاه چند سال بود ما از آن عبور کردیم پس باید کارنامه ای ارائه دهیم چند موفق غیر دولتی و غیر وابسته عاقبت به خیر و محترم داریم چرا فکر میکنیم تا وقتی ما نتوانیم سرمایه گذار ایرانی را نگهداریم ما میتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم حرف او این خواهد بود آنکه آنجاست همزبان است همدرد است و هموطن است سرمایه اش را در میبرد پس من چگونه میتوانم اعتماد کنم و راست میگوید حرف این کارشناس را جدی بگیریم.
اما خودمونیم خیلی از سرمایه داران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب با پول مردم و فساد سیاسی و اداری به ثروت رسیدند. یک نگاه به اخبار روزنامه ها و سایت ها بندازید متوجه می شید .
بنده یه مغازه دارم که سرقفلی و سه دانگ مالکیت آن به بنده تعلق دارد و آنرا اجاره دادم . اداره دارایی هم مالیات کسب از مستاجر من گرفت و هم مالیات اجاره از بنده. من هم در مغازه ام را بستم و دو خانوار بیکار به کشور اضافه.
بقول معروف تا نباشد چیزکی مرد نگویند چیزها
یعنی اگه نگاه مردم به یه سرمایه دار اینه که " این سرمایه‌گذار زالو صفت است و از مال مردم به اینجا رسیده است." همچین هم بی خود وناروا نیست ببینید چقدر سرمایه داران یک شبه پیدا میشه تو این مملکت. این اختلاسها و وامهای معوقه چند صد میلیاردی مربوط به بقال سر کوچه نیست خیلیها از همین راه سرمایه دار شده اند قانون هم چشمهاشو روی هم گذاشته سره از ناسره مشخص نیشت . وقتی سکه قلب تو بازار فراون بشه سکه واقعی هم بی ارزش میشه
جای انست که خون موج زند در دل لعل زین تغابن که خزف می شکند بازارش!
باتشکراز تابناک،عزیزان تادر کشور ما بجای قانون وقانونمندی،تملق چاپلوسی پارتی بازی ،سفارش،دروغ ،تنگنظری حسادت،بخیلی و...... حاکم است داستان همین است،باتکان دادن خود وکاروتلاش، تنبلی وبیحالی وسستی رو کنار بگذاریم مطمعن باشید کشور ما به اوج کمال وپیشرفت خواهد رسید،همراه بااجرای قانون بدون هیچ گونه تبعیض، به امید آن روزان شاا...
چرا مردم خودمان فراری هستن!
بانک ها با ربای زیادی که میگیرند با جمع آوری نقدینگی از جامعه و سود سرشار عامل اصلی فساد در حوزه صنعت و کشاورزی و عامل ترویج وجوه ربوی هستند.
وقتی ربا رایج گشت در کنار ربا برای وصول سودهای کلان ربوی و مطالبات بحق و یا بناحق تخلفات دیگر رایج میشوند.
این تخلفات تیشه به ریشه جامعه میزنند و نه فقط صنعت.
لذا فرار مغزها و تهی شدن توان مدیریتی کشور و در نتیجه سرنگونی حکومت را نتیجه میدهد.
آنچنان که گفته شده است در روایات معصومین که حکومت ممکن است که با کفر باقی بماند لک با ظلم باقی نخواهد ماند.
لذا مسئولان عالی کشور یقینا توجه به مبارزه با این ریشه های ربوی داشته و دارند و در این مسیر یقینا بایستی از مردم کمک بگیرند

بنظر میرسد که بانک ها بایستی به عملیات بانکی بجز وام ها بپردازند و سیستم سرمایه گذاری و وام بایستی انحصارا در اختیار بورس قرار داده شود.

بعبارتی مردم بصورت مستقیم به مردم وام دهند و بیمه ها ضامن عودت سهام نقد که همان قرض الحسنه و مشارکت مدنی واقعی هستند بشوند.
سپردن فضای کسب و کار به مردم، کدام مردم؟ 1%
با احترام باید به فکر چگونه فراری ندادن سرمایه و کارافرین های داخلی باشیم.برای جذب سرمایه گذار خارجی این نهضت می باید از داخل اغاز شود. در مرحله بعد همین کار افرین داخلی عامل جذب سرمایه های خارجی می گردد.(تجربه چین)
احسنت به جناب اخوان و تابناک .
ده سال پیش در بورس سرمایه گذاری کردم در زمان جناب احمدی نژاد همون اندک سرمایه ام از بین رفت . چند وقتی است بورس خوب شده بود ولی چندی پیش با ایجاد موج منفی بورسی ها را روانی کردند . یکی به داد بازار سرمایه برسه
سرمایه گذار در ایران مرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل