بازدید 20646

استمداد محتشمي از رهبر انقلاب براي لغو نظارت استصوابي

او با بيان اين‌که ميزان رأي مردم است، نه راي شوراي نگهبان، گفت: براي نجات کشور، انقلاب و نظام از رهبر انقلاب مي‌خواهم اين قانون (نظارت استصوابي) را که در گذشته با فشار تصويب شده است، کان لم يکن کنند، چرا که در اوضاع کنوني يک دست توانا مثل مقام معظم رهبري مي‌تواند اين موضوع را حل کند.
کد خبر: ۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۸ 22 December 2007

روز پنجشنبه در همايش ائتلاف مردمي اصلاحات، علي اکبر محتشمي پور با بيان اظهاراتي عليه نظارت استصوابي، از رهبر انقلاب خواست شخصا در اين زمينه مداخله و نظارت استصوابي را لغو کنند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، وي پس از آن‌که اوضاع کشور را سخت خواند، گفت: در آستانه عيد قربان هستيم و آنان‌كه دستي در قدرت دارند، بايد بدانند اگر مي‌خواهند ملت را راضي كنند، نخست بايد خود و منيتي را كه در وجودشان هست، به مسلخ ببرند و در برابر خدا، هواهاي نفساني‌شان را ذبح كنند. خدا و مردم از هم جدا نيستند، همان‌گونه كه اسلاميت و جمهوريت از هم جدا نيست. كساني كه گمان مي‌كنند حضرت امام(ره) بنا بر ضرورت زماني، بحث جمهوريت را مطرح كرد، به امام (ره) تهمت و اهانت روا مي‌دارند. امام(ره) با هيچ كس رودربايستي نداشت و واقعيت را در هر شرايطي بيان مي‌كرد. از اين رو، بنا بر نظر امام(ره) جمهوريت و اسلاميت هويت واحده‌اي را تشكيل داده‌اند.

عضو مجمع روحانيون مبارز در بخشي از سخنانش که در خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها منعکس نشد، به شوراي نگهبان و نظارت استصوابي تاخت و با اعلام اين‌که نظارت استصوابي، مغاير روح قانون اساسي و رأي مردم است، از رهبر انقلاب خواست در اين زمينه مداخله و نظارت استصوابي را لغو کنند.

او با بيان اين‌که ميزان رأي مردم است، نه راي شوراي نگهبان، گفت: براي نجات کشور، انقلاب و نظام از رهبر انقلاب مي‌خواهم اين قانون (نظارت استصوابي) را که در گذشته با فشار تصويب شده است، کان لم يکن کنند؛ چرا که در اوضاع کنوني يک دست توانا مثل مقام معظم رهبري مي‌تواند اين موضوع را حل کند.

وي تأکيد کرد: کساني که قدرت را به دست مي‌گيرد، نبايد به محض اين‌که در اريکه قدرت مي‌نشينند، خواسته‌هاي مردم را فراموش کرده و برنامه‌ها و شعارهاي خود را از ياد ببرند، اما متأسفانه، برخي افراد به دليل اين‌که به خود اعتماد ندارند با به دست گرفتن مسئوليت‌ها وعده‌ها را فراموش مي‌کنند.

عضو شوراي مرکزي مجمع روحانيون مبارز با بيان اين‌که بايد مسير تصميم‌گيري درست به وسيله حاکمان در دست مردم قرار بگيرد افزود: شوراي نگهبان بايد بداند که قدرت تصميم‌گيري كنوني آنها قدرتي است که مردم به اين نهاد داده‌اند. براي همين، انتخاب بايد بر پايه نظر مردم صورت بگيرد نه شوراي نگهبان.

اين فعال سياسي، ورود نمايندگان فرمايشي به مجلس شوراي اسلامي را به ضرر حاکميت و دولت دانست و خاطرنشان کرد: قانون نظارت استصوابي در انتخابات مجلس هشتم، بايد کان لم يکن تلقي شود، چرا که با نظر مردم و قانون اساسي مغايرت دارد.

گفتني است، در نشست روز پنجشنبه ائتلاف مردمي اصلاحات (با محوريت فاطمه کروبي)، محتشمي تنها عضو شاخص مجمع روحانيون مبارز بود که در آن حضور يافت؛ مجمع روحانيون مبارز عضو ائتلاف اصلاح‌طلبان است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
عزیزم هنوز انتخابات نشده شعارها را شروع کردین ببین اگر امام گفت میزان رای ملت است بهتر است بقیه اش را هم بگویی امام گفت ملت اینهاست که شما می بینید در کوچه و بازار و اینهایی که در جنگ هستند و اونهایی که هر روز می ایند و می گند مامی خواهیم بریم جنگ ملت من و تو نیستیم ملت اوناند میزان اونهاهستند.هه ننشینید بگید مردم چه شدند مردم دیگه مایوس شدند مردم چنان شدند نخیر این مردم از اسلام مایوس نمی شند کارهای ما هم هر کدام فاسد است میگند کا تو فاسد است ما جمهوری اسلامی میخوایم یک قدری قلم هارا کنترل کنید یک قدری حفظ کنید خودتون را اینقدر تبعیت از هوای نفس نکنید اینقدر تبعیت از شیطان نکنید مسائل را یک مسائل صحیح طرح کنید مسائل فاسد طرح نکنید ...البته یک مملکتی که 2500 سال رو به تباهی کشوندنش میخواهید فردا صبح همه مردم صحیح بشن همه ارگانها ارگانهای صحیح اسلامی بشد اگر شما هابزارید اگر اینها که دنبال مفسده جویی هستند مهلت بدند میشد شما هم که نگذارید میشد منتا یکم دیرتر میشد شماها که مسلمان هستید اعتقاد به اسلام دارید شماها یقدری مهلت بدید به این مملکت که دارد از هر طرف بش حمله میشد شماها دیگه حمله نکنید ما میخواهیم همیشه مسائل با ارامش حل بشد.
يكي نيست به اين آقا و همه آقايون بگه كه مرحوم امام خميني رحمه الله عليه فرمود جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم نه يك كلمه زياد ...
احسنت ........ به خدا سالها آرزو داشتم حرفهاي امام همانطور كه بي غل و غش عنوان ميكردن رو توي مطبوعات بخوانم . آفرين به اين كاربر محترم كه بسيار زيبا و ظريف با كلام دلنشين امام متن رو نوشتند.... مرحبا...مويد باشيد
اولاً امام به عنوان يك مرجع عاليقدر مي دانستند كه كلمه ملت يعني همه مردم. مسلمان و اهل كتاب، چپ و راست، فاسد و صالح و همه و همه .
ثانياً اگر به فطرت پاك انسانها اعتقاد داشته باشيم هيچگاه به خود اجازه نميدهيد افراد تحت لواي حكومت فاسد را گمراه بدانيد. اگر حكومتي فاسد بود دليل نميشود اين فساد در فطرت انسانهاي آن جامعه رسوخ پيدا كرده و به مرور زمان نسل اندر نسل انسانهاي گمراهي شوند.
ثالثاً خواهشمندم به حرمت تمدن درخشان ايران باستان و ايران پس از اسلام و به حرمت فاخر ترين زبان دنياي اسلام در انشاي كلمات و جملات خود شكل و آئين نگارش فارسي را رعايت فرمائيد .
عزیز جان! الحق مع العلی و علی مع الحق
علی جدا کننده حق از باطل است. خوب توجه بفرمایید که بحث حق و حق-حاکمیت دو بحث جداست. حاکمیت برای کسی است که ملت آن را بخواهند "نمونه هم علی (ع) است تا آنگاه که مردم خلفا را خواستند امام سکوت کرد و هنگاهی که مردم از او خواستند گفت اگر نبود حضور حاضران و عهدی که خداوند از آگاه ان گرفته... نم پذیرفتم- این دو شرط دو شرط لازم است و هر دو باید تحقق پیدا کند - نمونه امام حسن است که آنگاه که مردم خواستند بیعت کرد نهمونه امام حسین است که آنگاه مردم خواستند قیام کرد و آنگاه که دید مردم نخواستند قصد بازگست کرد اما آن ملعون ها اجازه ندادن ... نمونه امام سجاد است که هنگاهی که دید مردم نمی خواهند حتی با یزید بیعت کرد -اطلاعات بیشتر کتب تاریخ از جمله کتب تاریخی آقای سید جعفر شهیدی-" اما حق نه با اکثریت است و نه با اقلیت، حق با حق است و ملاک آن نه اکثریت است و نه اقلیت. اما باز تکرار می کنم حاکمیت بحثی جداست.
سلام - اولا اگر انتخابات شروع نشده پس تغییرات پیاپی و هماهنگ کردن هرچه بیشتر مدیران اجرائی با خط خاص برای چیست؟
ثانیا امام بزرگوار در گذشته و مقام معظم رهبری در حال حاضر بسیاری فرمایشات دارند که برخی فقط می شنوند و ظاهرا سینه چاک می کنند ولی متاسفانه عمل نمی کنند و اولین آن وحدت است که در مقابل دشمنان نداریم و همه گروههای سیاسی هم کم و بیش مقصرند ...
تابناکي‌هاي عزيز سلام و خسته نباشي. راستش حقير به عنوان يک همکار که البته در سرويس سياسي کار نمي‌کنم مي‌خواستم بابت نشر اين خبر که نياز به تيزبيني و جامعه شناسي قوي دارد از شما تشکر کرده باشم. / خداوکيلي در حوزه سياسي سايت خبري تحليلي شما داراي استانداردهاي حرفه‌اي است و اميدوارم چنين روش و منشي را هرچه پرصلابت‌تر ادامه دهيد ولي در رابطه با تحليل‌هاي فرهنگي - هنري شما (بخصوص هنري) کمي انتقاد و در واقع بحث دارم. / پيروز باشيد /
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل