بازدید 47960

شیوع بیماری خطرناک‌تر از ایدز در ایران

کد خبر: ۳۶۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰ 19 December 2013
رئیس انجمن مددکاری از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی خبر داد. به گفته وی؛ تاکنون حدود ۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

"مصطفی اقلیما"، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی، در پاسخ به سوال ایلنا؛ در مورد این مسئله که چه بیماری‌های مقاربتی به جز ایدز اکنون در بین مردم رواج دارد؛ گفت: بیماری‌های عفونی وجود دارند اما قابل درمان هستند و بیماری‌هایی مانند سفلیس هم که دیگر تقریبا ریشه کن شده‌اند. بیماری که امروز بسیار رواج پیدا کرده است و از ایدز هم خطرناک‌تر است بیماری زگیل تناسلی است.

وی ادامه داد: در این بیماری زگیل‌هایی روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود و در حین مقاربت جنسی به سرعت منتقل می‌شود. این زگیل‌ها سبب عفونت و سرطان می‌شود و افراد مبتلا همچنین نمی‌توانند دیگر بچه‌دار شوند.

اقلیما افزود: این بیماری درمان سختی دارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و آن هم فقط توسط واکسن انجام می‌شود. البته حتی یک عدد هم از این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.

این مددکار اجتماعی گفت: بعضی آقایان برای درمان این بیماری لیزر درمانی می‌کنند اما فایده‌ای ندارد و پس از ۱۰ روز تا یک ماه دوباره باز می‌گردد. بعضی از متخصصین طب سنتی هم می‌گویند که شاید سه بار استفاده از داروی نظافت باعث درمان آن شود که این امر از لحاظ علمی ثابت نشده است.

اقلیما ادامه داد: ظرف یک سال گذشته این بیماری به شدت شیوع یافته است و چون از راه مقاربت انتقال پیدا می‌کند سرعت شیوع آن بسیار زیاد است. سال گذشته روزانه ۱ تا ۲ نفر مبتلا به من مراجعه می‌کردند در حالی که امسال روزی ۱۰ الی ۱۵ آقا که به این بیماری مبتلا هستند به من مراجعه می‌کنند. تاکنون شاید حداقل یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده باشند. این بیماری در آستانه اپیدمی شدن است.

وی افزود: باید سریعا از خارج واکسن تهیه شود و مثل فلج اطفال به همه زده شود زیرا همه در معرض خطر هستند، همچنین تاکنون در این باره اطلاع رسانی نشده است و باید هرچه زود‌تر آموزش و اطلاع رسانی شروع شود. رئیس انجمن علمی مددکاران در آخر گفت: من از وزیر بهداشت استمداد طلب می‌کنم و هشدار می‌دهم که برای این مسئله کاری انجام دهد زیرا در آینده خیلی دیر خواهد شد و دیگر هیچ کاری نمی‌توان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۵
انتشار یافته: ۳۰
سریعا باید اطلاع رسانی شود.
نمیشه گفت خطرناک تر از ایدز، اما سرعت شیوع بیشتر از ایدزه و بعضی از انواعش احتمال سرطان رو بالا می بره
تابی جون اینجور که شما تیتر زدی، هر کی داره که سکته میزنه!
امیدوارم سریعتر اقدامی بکنند. اما چرا باید همچین بیماری خطرناکی یک میلیون نفر را آلوده کند و بعد اطلاع رسانی شود من تا حالا یک کلمه هم در این مورد نشنیده بودم! با این حجم آلودگی و غیر قابل درمان بودن بیماری واقعا نمیشه گفت کار از کار گذشته؟
چرا سريعا اطلاع رساني عمومي نميشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
اولا این بیماری زیگیل نیست و تبخال جنسی (تبخال تناسلی) یا همون genital herpes هست. دوما درمان داره ولی سخته مثل تبخال معمولی که درمانش سخته . سوما عدم باروری موقعی به وجود میاد که بیماری خیلی خیلی پیشرفت کنه که معمولادر افراد دارای سیستم ایمنی مشکل دار و ضعیف به وجود میاد. اما همونطور که نوشته شده به راحتی و به سرعت قابل انتقاله.
موفق باشید
من در حدود یک سال و نیم پیش به این بیماری دچار شدم.و با مراجعه به بیمارستان رازی تهران تحت درمان قرار گرفتم و با کرایو نمودن در حدود 5 جلسه به کل ریشه کن شد و خوشبختانه تا کنون مشکلی برایم پیش نیامده.
زگیل تناسلی، یک بیماری ویروسی منتقله از طریق جنسی است که هر دو جنس را مبتلا می کند. این بیماری ضایعات پوستی به شکل برامدگیهای تو پر و کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد می کند که فاقد درد یا خارش می باشند. زگیلها می توانند از چند هفته تا چند ماه بعد از تماس با فرد آلوده ایجاد شوند. عامل ایجاد کننده ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی است که به نظر می رسد در ایجاد برخی بدخیمی ها نیز نقش دارد.این ویروس مشابه با ویروس ایجاد کننده ی زگیل معمولی است ولی در مقایسه با آن از قدرت انتقال بیشتری برخورداراست. ضایعات بیشتر در نواحی مرطوب ایجاد می شوند.

انتقال:

از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی صورت می گیرد که حاوی ویروس است و می تواند از طریق ارتباط جنسی، تماس با ترشحات تناسلی و لباس آلوده و همچنین از طریق مادر به نوزاد در هنگام تولد منتقل شود.



علايم زگیل تناسلی:

1- برآمدگی های پوستی‌ توپری‌ به ابعاد حدود ٢ تا چند میلیمترهستند كه‌ ممکن است به صورت متعدد وحتی خوشه‌ای باشند.

2- فاقد درد، سوزش و خارش بوده ومسری تر از زگیل معمولی سایر نواحی بدن هستند.



اگرچه زگیلهای کوچک بدون درمان نیز پس از مدتی خود به خود از بین خواهند رفت اما از آنجا که این بیماری می تواند زمینه ساز بدخیمی باشد باید در پی درمان و پیگیری بود. احتمال عود بیماری نیززیاد است. زگیل تناسلی ممکن است درمردان منجر به انسداد ادراری ویا در زنان موجب ایجاد سرطان گردن رحم گردد.

پیشگیری:

1- تا زمان بهبودی کامل ضایعات باید ازارتباط جنسی خودداری شود زیرا احتمال انتقال زیاد است.

2- استفاده از کاندوم در سایرمواقع احتمال ابتلا را کاهش می دهد.

3- همچنین از خراشیدن و دستکاری ضایعات باید پرهیز نمود چرا که موجب انتقال آلودگی شده ویا ممکن است عفونت ثانویه باکتریایی روی دهد.

4- رعایت بهداشت و تمیز وخشک نگه داشتن محل ضایعات به بهبودی کمک می کند.

5- همچون سایر بیماریهای جنسی بهترین راه پشگیری، ارتباط جنسی معقول ومطمئن است.

6- واکسن جدیدی را که (FDA)سازمان تائید غذا و داروی آمریکا در سال 2006 برای پیشگیری از چهار گونه از ویروسهای زگیل به نام گارداسیلGardasilساخته شد، مورد تائید قرار داد که می توان آنرادر سه نوبت به فاصله 6 ماه جهت پیشگیری تزریق نمود.

5- ( دیده شدن بیماری در كودكان‌ می تواند مطرح کننده ی احتمال سوءاستفاده‌ جنسی از کودکان باشد، اگرچه احتمال انتقال از مادر در هنگام تولد نیز وجود دارد.)



درمان:

روش درمان توسط پزشک و با توجه به محل درگیری و اندازه ضایعات تعیین می شود.بسته به نظر پزشک درمان استفاده از داروهای موضعی مثل پودوفیلین، استفاده از کرایوتراپی ونیتروژن مایع، تا استفاده از لیزر یا جراحی متفاوت است.
پیگیری توسط آزمون پاپ اسمیدر خانمها باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد. ممکن است در این زمینه حتی به بررسیهای بیشترمانند نمونه گیری از بافت نیز نیاز باشد.درمان کامل ضایعات توصیه می شو
من تا به حال هیچی در این مورد نشنیده بودم.
با سلام اینجانب در پاییز 90 و در یک سخنرانی در کرمان در حضور مسولین وزارت بهداشت و جمعی از پزشکان کرمان عرض کردم که بیماری زگیل دستگاه تناسلی در ایران زیاد می شود و علت آنرا Abuse از سگ وگربه می دانم نمی دانم چرا اطلاع رسانی نشد . بنده دکتر دامزشک و کارشناس بیماری ها مشترک هستم در سازمان دامپزشکی کشور
متاسفانه ایشان اطلاعات دقیقی نداده اند، این بیماری یک بیماری رایج است که دنیا وجود دارد، شاید در خارج از ایران از هر 3 نفر 1 نفر به آن آلوده است، این بیماری انواع دارد و اینچنین نیست که درمان نشود درمان قطعی داری، یکی از راه های آن فریز کردن و یا استفاده از نوعی اسید پزشکی برای از بین بردن آن است، خانم ها باید بسیار نسبت به آن حساس باشند و آزمایش های بالینی بدهند، آقایان هم باید آزمایش بدهند، زگیل آلت تناسلی خیلی سخت از بین می رود اما درمان قطعی دارد، همچنین یک دارو ساخت انگلستان است که برای جلوگیری از آن باید استفاده شود، واکسن آن نیز در ایران وجود دارد، تمامی کسانی که به این بیماری دچار می شوند می توانند بچه دار شوند
کیه که اهمیت بده، مردم اینقدر گرفتارند که به فکر 10 دقیقه نیستند
عامل این بیماری ویروس HPV هست که 50-60 نوع مختلف داره و فقط 4 نوع از اون میتونه خطرناک باشه،این بیماری بیشتر در زنان خطرناکه و می تونه باعث سرطان دهانه رحم بشه،در آمریکا همه دختر های بالای 15 سال واکسینه میشن و همین باعث میشه مردها هم مبتلا نشن اما تو ایران کسی اصلا نمی دونه چی هست
من که مجردم و خیالم راحته.
اونایی که شلوغ کاری میکنن باید بترسن.
ماشا الله تعهد و عفت همه به باد رفته. اگر هر کس با همسر خودش می ماند آیا این بیماری به این سرعت منتشر می شد؟
یعنی یک هفتادم ملت ایران مبتلا شدن ولی هیچ جا اطلاع رسانی نشده ؟ یعنی الان یک میلیون زوج تو ایران نمی تونن دیگه بچه دار بشن ؟ اعداد به نظر اغراق شد میرسه لطفا تایید کنین که آمار درسته یا نه ؟
شما که درد را گفتی راههای پیشگیری و درمانش را هم بگو
اپیدمی یعنی چی؟
هییییییییییی وای من
هیس! هیچی نگین زشته! فوقش همه میگیرن!
آیا خانمها هم یه این بیماری دچار می شوند
دوستان اين بيماري سالهاي سال است که وجود داشته و در ايران طي چند سال اخير به نظر مي رسد افزايش شيوع داشته و يکي از دلايل انتقال بيشتر انجام اپيلاسيونهاي دستگاه تناسلي در آرايشگاهها مي باشد . من بر اساس شرح حالهاي بيماران به اين نتيجه رسيدم هرچند که انتقال جنسي هم کم نمي باشد. واکسن آن به نام گارداسيل بوده و بالغ بر يک ميليون تومان است که طي سه نوبت زده شده و صد در صد ايمني نميدهد نهايتا تا سن 28 سالگي ايمني زايي دارد. بهترين اقدام پيگيري مي باشد که با عدم انجام اپيلاسيون تناسلي در آرايشگاهها و خودداري تماس جنسي قبل از ازدواج مي توان به حداقل شيوع دست يافت. درست همان اقداماتي که در کشورهاي ديگر انجام شده است.
یعنی از هر هفتاد نفر یه نفر مبتلا است خیلی عجیبه اگر اینجوریه زودتر باید دست به کار شد آیا ممکنه روابط سالم هم این مشکل را بوجود بیاورند؟
آخه هر نوعی هم که نیست یکی از دوستان من داشت رفت لیزر کرد کلا خوب شد و الان یک ساله که برنگشته. احتمالا این از انواع خاصش هست
با سلام .بسیاری از مطالب نوشته شده غلط و غیر مستند است .زگیل تناسلی اکثرا با مراجعه به متخصص پوست و با انجام کرایوتراپی ( فریز) قابل درمان است .
متاسفانه این بیماری غیر از راه مقاربت، از طریق حوله مشترک، حضور در استخر های عمومی و توالت های آلوده هم امکان انتقال دارد و این می تواند عواقب اجتماعی داشته باشد. تصور کنید زنی به دلیل آلوده شدن در استخر دچار این مشکل شود اما بعد نگاه و برداشت برداشت همسرش و ... ؟؟؟؟!!!
لطفا بیشتر اطلاع رسانی نمائید و آنرا جزء در صفحه اصلی اخبار قرار دهید.
این مرض هم یکی‌ دیگه از امراض مقاربتی نا مشروعه، پس بهتره بعضی‌ها مواظب باشند
تابي جون جدي جديه يا سر كاريه!!!بابا موضوع به اين مهمي رو اين قد ساده ميكن !!!!!
با واکسن تقوا خودتون رو از همه ی بیماریها بیمه کنید...
منفی زنها بیان...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل