بازدید 78021

وقتی ۷۱ درصد مردم ماهواره نگاه می‌کنند، چه می‌توان کرد؟!

بیشتر نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ ‌در قیاس با رسانه ملی، کارنامه درخشانی ندارند و نمی‌توانند، مدعی باشند حرکت اساسی ‌در تغییر وضعیت فرهنگ کشورمان انجام داده‌اند. فضای رسانه‌ای و تولید برنامه نیز باید به مراتب باز‌تر از اوضاع کنونی باشد، وگرنه ‌محصولات تولید داخل کشور، توان مقابله با معادل‌های خارجی را نخواهند داشت.
کد خبر: ۳۶۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸ 18 December 2013
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز پژوهش سخنانی مهم درباره توقف‌ناپذیری تکثر و توسعه تکنولوژی‌های ارتباطی بیان کرد که با منطق همخوانی دارد؛ اما در مقابل آنچه جنتی مطرح نمود، چه می‌توان اندیشید تا در آینده نزدیک که دیگر روش‌های کنونی مقابله با امواج ماهواره و اینترنت، کارکردش را از دست می‌دهد و کار از دست ناظران خارج می‌شود، بتوان همچنان شاهد بازگشت عموم مردم به منابع داخلی بود؟

به گزارش «تابناک»، بحث بر سر نوع و میزان دسترسی آزاد به نسل‌های تازه رسانه‌ای با روی کار آمدن دولت یازدهم و در راستای شعارهایی که توسط این دولت در دوران انتخابات ریاست جمهوری سر داده شده بود، وارد فضای متفاوتی شد. رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم، به طور خاص در این زمینه نقش پررنگی داشته‌اند و اظهارنظر‌هایشان، زمینه را فراهم ساخته تا در این باره مباحثی ‌از زوایای گوناگون از همه سطوح و طبقات مطرح شود.

همین امر باعث شده تا امکان شناخت فضای بسیار گسترده رسانه‌های نو و میزان قدرت عمل کشورمان ـ چه در سطح حاکمیتی و چه در سطح مردمی ـ بیش از گذشته فراهم باشد و تنها یک نگاه قالب به صورت پی‌درپی تنها از دریچه تهدید به رسانه‌های نوظهور ننگرد؛ نگاهی که پیش از این درباره رادیو و در دهه‌های بعدی پیرامون ویدئو نیز بود و مرور زمان نشان داد این عرصه‌ها می‌تواند فرصت برابر بهره‌برداری برای کشورمان را نیز به فراهم آورد.

در همین رابطه علی جنتی سه شنبه در مراسم روز پژوهش که در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: «جامعه ما به تدریج دچار سقوط اخلاقی می‌شود و بسیاری از ارزش‌های مهم جامعه اسلامی به سوی کمرنگ شدن می‌رود. در گذشته برخی اقدامات در کشور انجام می‌شد که امروز خنده‌دار به نظر می‌رسد. کاری نکنیم که پنج سال دیگر به کارهای خود بخندیم... ضریب استفاده از ماهواره ۷۱درصد مردم تهران را شامل می‌شود. رسیدگی به این موضوع ضرورت عرصه علم و فناوری روز است که باید ببینیم با آسیب‌های این شبکه‌ها چگونه مقابله کنیم‌».

وی تأکید کرد: «در آینده نزدیک، دو هزار شبکه ماهواره‌ای روی تلفن‌های همراه به آسانی توسط قابل دریافت خواهد بود... آیا برای مقابله با این پیشرفت‌ها هم از پارازیت استفاده خواهیم کرد یا راهکاری‌های دیگری داریم؟ برای مقابله با این آسیب‌ها، نیاز به روش‌های عملی و درستی است که پژوهشگران باید این روش‌ها را در قالبی که هم برای مردم و هم برای دولتپذیرفته باشد، تدوین کنند. در گذشته اقداماتی مانند ممنوعیت استفاده از ویدئو در کشور انجام می‌شد که امروز به نظر کارهای خنده‌دار به حساب می‌آید و شاید پنج سال دیگر هم با بررسی اقدامات امروز خود همین احساس را داشته و به آن بخندیم....»

وقتی 71 درصد مردم ماهواره نگاه می کنند، چه می‌توان کرد؟!

آنچه مسلم است، این که گفته‌های وزیر فرهنگ و ارشاد درباره شتاب و ابعاد توسعه رسانه‌های تصویری ـ که ممیزی آن‌ها در اختیار کشورمان نیست و امکان محدودسازی آن نیز با ابزارهای کنونی وجود ندارد ـ با واقعیت‌های دنیای فناوری تطابق دارد و چه بسا در سال‌های آتی، اساساً اینترنت ابزاری باشد که هر شخص ‌‌مستقل امکان دسترسی به آن را داشته باشد و عملاً فیلتر بازدهی‌اش به صفر برسد. با این اوصاف، منطق ایجاب می‌کند، در این زمینه، راهکاری اصلی و نه‌ جانبی مورد توجه قرار گیرد.

در همین راستا چنین گمان می‌رود که راهکارهای عملی برای حفظ مخاطب پیرامون رسانه‌های داخلی، تمرکز می‌یابد و مهم‌ترین رسانه ‌در این زمینه، صداوسیماست؛ رسانه‌ای که نه تنها هنوز نتوانسته از خطوط قرمز خود بکاهد، بلکه بر شمار آن‌ها نیز سال به سال افزوده شده و لیست آنهایی که مقابل دوربین رسانه ملی قرار نمی‌گیرند، سال به سال رو به فزونی است و متأسفانه بسیاری از این چهره‌ها مخاطبان وسیعی دارند که مجموع این‌ها منجر به ریزش مخاطب می‌شوند.

هنوز ساز به تلویزیون نیامده و حتی موسیقی سنتی جایگاه مشخصی در تلویزیون ندارد و این مجموعه یکی از معدود مجموعه شبکه‌های جهان است که شبکه‌ای تصویری حول محور موسیقی ندارد؛ امری که در «رادیو آوا» و «رادیو پیام» در حال وقوع است و اتفاقاً حجم انبوهی از مخاطبان را به خود جلب کرده و متأسفانه به دلیل ممنوعیت بدون منطق نمایش سازهای مختلف در تلویزیون، این امر تصویری تحقق نیافته است! اتفاقاً یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت رسانه‌های رقیب همین موسیقی است.

دوبله و پخش سریال‌های روز جهان ولو آنکه آمریکایی باشند نیز امری است که در تلویزیون رخ نمی‌دهد و یا بسیار نادر است، حال آنکه فیلم‌های هالیوودی به وفور نشان داده می‌شود و ‌ ‌این پرسش را پیش می‌آورد که چه تفاوتی میان فیلم و سریال آمریکایی است که یکی ممنوع و دیگری مجاز است؟!

از این رفتارهای سلیقه‌ای می‌توان صد‌ها مورد برشمرد که اگر مرتفع شود، میلیون‌ها مخاطب ایرانی، شبکه‌های داخلی را به شبکه‌های ماهواره‌ای ترجیح خواهند داد، ولی به رغم این حضور پررنگ شبکه‌های ماهواره‌ای و دسترسی آسان از طریق اینترنت به آخرین فیلم‌ها و سریال‌ها، هنوز تغییر مشی رخ نداده است.

همین امر در ‌دیگر حیطه‌های فرهنگی نیز وجود دارد و بیشتر نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ نیز در قیاس با رسانه ملی کارنامه درخشانی ندارند و نمی‌توانند مدعی باشند حرکت اساسی را در تغییر وضعیت فرهنگ کشورمان به ثمر رسانه‌اند. فضای رسانه‌ای و تولید برنامه نیز باید به مراتب باز‌تر از شرایط کنونی باشد، والا اساساً محصولات تولید داخل کشور، توان مقابله با معادل‌های خارجی را نخواهند داشت. اگر نیاز به بازنگری در حوزه فرهنگ باشد، وقت چندانی ‌نمانده و چه بسا چند سال بعد، هر کس تلفن همراهی داشت، به اینترنت بدون فیلتر و صد‌ها شبکه ماهواره‌ای دسترسی داشته باشد؛ بنابراین باید امروز دست به کار شد که آن زمان دیگر کار جدی نمی‌توان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱۲۴
انتشار یافته: ۲۵۶
صدا و سيمايي كه با بودجه بيت المال ميچرخه مقصر هست يا نه؟ خداييش كم كاري نكرده و نميكنه؟! هميشه منعكس كننده مشكلات مردم بوده؟ اين همه كانال ولي به ندرت برنامه اي مناسب و مفيد پيدا ميشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
حزب توده هم همیشه حقایق رو فاش میکرد و کم کم انحراف عقیده رو آروم آروم جا مینداخت ...
راست میگفت اما جوون ما بی نماز و بی دین میشد !!!!
جبهه ی باطل هیچوقت 100% دروغگو و باطل نیست ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
برنامه مفید که چه عرض کنم!!! برنامه و سریال جدید هم پیدا نمیشه.سریال های چند بار پخش شده .من نمیدونم واقعا آقایون از ما چه تصوری دارن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
از مثبت منفیها همین نظرات میشه فهمید چه خبره
محمد
| Kazakhstan |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
تو همه کشورها تلویزیونشون به حمایت از همون دولت و به سلیقه از همون افکار برنامه پخش میکنه و هیچ کدومشون حقیقت محض رو نشون نمیدن حتی ایران که از همه بدتر
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
راسته
یه دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
چیزی که واقعاً عجیب و غریبه اینه که

مردم چقدر وقت های اضافی دارند که تشنه ی برنامه های تلویزیونی شده اند ؛ چه ایرانی چه ماهواره ای ... ؛ حاضرند هر هزینه ای رو بپردازند ؛ به انتقاد گرفته بشن ؛ همسران و فرزندانشون عادت به تلویزیون کنند و آسیب هایی بهشون برسه ؛ و ... و بشینن ساعتها بحث کنن که چرا نباید ماهواره داشته باشن
من واقعا نمی فهمم مردم دنبال چی هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
در این که صدا و سیمای ایران کذاب است که شکی نیست
ولی گاهی از شبکه های ماهواره مثل فارسی 1 قصدش فقط ضربه زدن به بنیاد خانواده ست
محتوای داستان اکثر سریال های این شبکه روابط نامشروع هست
ناشناس
| India |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اگر بودجه و خلاقیت صدا و سیما صدبرابر هم بشه بازم تاثیر چندانی نداره چون سیستم رسانه ما معیوب و غیر کارشناختی هست. سینمای ایران هم که مدتهاست دو قطبی شده!!!!!!!!!، عموما یا فیلمهای ارزشی خاص و یا فیلمهای رمز آلود عقده گشایانه (وغیر همسو با فرهنگ بومی) از اون خارج میشه.
این در حالیه که اگر رسانه، سینما و هنر درست بهره برداری بشه میتونه بزرگترین پشتوانه قدرت یک کشور باشه.
باید مسئولین فرهنگ و رسانه و سینماگران مطرح ایران فیس و افاده و ادعاها رو کنار بذارن و با هم به تور مطالعاتی یک ساله برن و بستر، عملکرد ّو خروجی رسانه ها و سینماهای موفق دنیا رو با دقت بررسی کنن و بعد مدلی ایرانی رو طراحی کنن.
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
بتازگی امریکا ماهواره ای رو برای مناطق امریکا فضا فرستاد که بدون گیرنده های ماهواره ای براحتی از تلویزیون میتونن برنامه دریافت کنند مطمئن باشید هدف بعدیش خاور میانه وایران هست بعد ا چکار میشه کرد
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
صداوسیمایی که کیلومترها با مردم و نظرات و مشکلاتش فاصله دارد چگونه می تواند در بین مردمش جا داشته باشد.
گاهی در برنامه هایشان چنان یکطرفه و آنهم با غل و غش در یک خیابان یطرفه می تازد و به شعور و فهم مردم توهین می کند که نگو و نپرس ؟/!!!!!!!!!!!!!!
خدا راشاهد میگیرم که بدلیل عمق توهین و وسعت به شعورم بارها بارها تلویزیون را خاموش کرده ام !!!!!!!!!!!!!...
خدایا ما را یک لحظه نیز به خود وا مگذار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اين چي ميگه تابناك!؟
ما كه دقيقا آمار محلمون برعكس اين آمارهو
احتمالا آقاي وزير از همسايه هاي خودشون تو شمال شهر آمار گرفته!
در فعالیت های رسانه ای صداقت یکی از موارد مهم در ارتباط بر قرار کردن با مخاطب است وقتی این صداقت وجود نداشته باشد مخاطب به تدریج اعتماد خود به آن رسانه از دست خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ما به اندازه کافی به رسانه های خودمان اعتماد داریم.بنابر این برداشت شخصی را به کل مردم تعمیم ندهید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ناشناس 00:09
از مثبت هایی که گرفته متوجه شدی که اشتباه می کنی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
شماهم که باز می گی ما پس شما هم این برداشت رو به همه انتقال نده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ما؟از کی تا حالا 30 درصد شده کل مردم؟در ضمن از جانب من صحبت نکن.
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اقای ناشناس 00:09
تعداد مثبت و منفی ها همه چیز رو در مورد گفته ات نشون میده
پس لجبازی رو بزار کنار و اشتباهتو بپذیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
به نظرم الان تابناک یکی از رسانه هایی است که تقریبا میشه گفت صداقت داره و خوب مخاطب جذب کرده
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
سلام ، باعرض پوزش از همه شما ، بنظرم همه میتوانند نظر بدهند حال این نظر چه بد باشد و چه خوب ، مشکل اینجاست که یک عده میخواهند که یک جمعیتی دقیقا مثل اونا فکر بکنند ومثل اونا حرف بزنند ومثل اونا اعتقاد داشته باشند ، من میگم مثلا درخصوص ماهواره ، اقا شما اگه دوست نداری وفکرمیکنی برای خانوادات ضرر داره نگاه نکن من همچنین اعتقادی ندارم چون خیلی برنامه ها خیلی مفید هم هستند و سرگرم کننده ، با تشکر
پدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
حتی اگر به رسانه خودمون اعتماد داشته باشیم باز دلیل نمی شه که نخواهیم به رسانه های دیگر هم دسترسی داشته باشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ناشناس 00:09 شما ازجانب همون سی درصد صحبت کنید لطفا نه ازجانب جامعه
k
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
من 12 ساله نگاه نمیکنم...چون بی محتواست..سریال های تکراری و جهت دار! همه فیلم ها همایون اسم ادم بده و...اسم ادم خوبه....سریال های چند بار پخش و مهم تر از همه حقایق رو نمی گن...چه اعتمادی مونده اخه.وقعیت اینه که 30 % مردم ماهواره میبینن..
+-
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
مثبت و منفی نشون میده مخاطبان تابناک بیشترشون تفکر خاصی دارن تعمیم به کل مردم نیست
وقتی میزنی تلویزیون ایران داره اخبار 20:30 پخش میکنه از ما انتظار دارین که ماهواره نگاه نکنیم؟ میدونم پخش نمیکنین فقط گفتم که خودتون بدونین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
چه ربطی داشت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
جالبه همین 20:30 برای کوبیدن شبکه ماهواره ای رقیب صدا و سیما ( بدون تعارف همون من و تو) یه مسئاله ناموسی رو مطرح کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ها ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
20:30 اصلاراست نمیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
فیلتر باید رو مغز باشه نه رو سایت و امواج ...
چون یه عده و مخصوصا بچه ها نمیفهمند چاره ای جز فیلتر نیست ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
به نظرم باید رسانه هر دوطرفو گوش کرد و حرفای افراطیشونو حذف کرد تا به حقیقت نزدیک بشیم
امیرحسین
| Spain |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
صدا و سیما برنامه های مخاطب گریز را باید حذف کنه. نمونه اش همین 20:30 است که حتی حقایق را هم با لحن بد می گوید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ناشناس 00:49 فیلتر کردن زمانی خوبه که فقط برای فساد اخلاقی باشه نه این که یک سایت علمی و فرهنگی بیاد یک مطلب بزار چون فلان کس توش نطر داده فیلتر کنن و بترسن منافعشون به خطر بیفته
م-ص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اخبار 20:30 با لحن زننده مجريان جز توهين چيزي براي مخاطب نداره .
وقتی تولیدات رسانه ملی اینجوری باشه چه می توان کرد ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
انتظار داری بیاد روابط جنسی محرم و نامحرم رو پخش کنه ؟ میدونی تهیه برنامه درست و حسابی و بدرد بخور برای ایران چقدر سخته ؟
ناشناس
| United States |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اونقدر سخته که نمیتونه درست کنه!
کامیار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اقای ناشناس مگه کانالهای خارجی روابط جنسی "محرم و نامحرم" پخش می کنن؟ واقعا تصور شما از این کانالها انگار مثل کانالهای پورنوگرافیه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ناشناس 00:44 همچین میگی که یعنی همه شبکه های دنیا دارن فیلم پ... پخش میکنن و فقط صدا و سیما سالم مونده. یکم عمیق باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
آقاي ناشناس اول صدا وسيما چطور مي تونه اين همه فيلمهاي دزدي وغير اخلاقي بسازه نمي تونه اخلاق درست رو آموزش بده يادت مي آد آخرين فيلم شاد خانوادگي كي پخش شد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ناشناس 00:44 !! اگه با آقایون سیما آشنا هستی بهشون بگو یه سری افراد نابغه و مستعد مثل مهران مدیری و برادارن قاسم خانی و ... را به امپراطوری شون راه بدن تا :
اولا " بتونن با برنامه های سازنده شون توجه مردم رو برای لحظاتی از ماهواره دور کنند
ثانیا این پارازیتهای لعنتی و سرطان زا رو از شر مردم خلاص کنند
ثالثا شبکه های ماهواره ای رو ترغیب کنه تا برنامه های جذاب تر ( نسبت به الان ) تهیه کنند و همین موضوع دوباره باعث رشد برنامه های داخلی بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ناشناس 00:44 من نمیدونم این چه ذهنیت و فکری که امثال شماها دارید تا اسم ماهواره میاد میرین شمت روابط جنسیو اینجور مسائل؟؟؟پس باید مغزتون فیلتر بشه
محمدمهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
به آقای ناشناس اولی باید بگم برو فیلم کنستانتین ساخت سال 2006 رو ببین.
هیچ رابطه جنسی رو پخش نمیکنه ولی تاثیری که روی عقیده بیننده داره خیلی بدتر از نشون دادن رابطه ی جنسیه
بابا جان از ماست که بر ماست!! مهران مدیری رو میذارید کنار، رضا عطاران تو خط تهران پاریس کار میکنه!!! خوب چی انتظار دارید؟ به خدا به خدا سالهای قبل ماهواره بود و داشتیم اما شبهای برره رو باید باید باید !میدیدم. صدا وسیما حتی وقتی با کسی هم مصاحبه میکنه مردمی رو که در حال عبور هستن رو هم سانسور میکنه چه انتظار داریم اونوقت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
دمت گرم ...
خودمونم که تو جامعه هستیم رو هم داره سانسور می کنه ... ( البته نه موقع انتخابات)
همچنین میگن 17 میلیون ایرانی در فیس بوک فعالند . خب عزیزمن ، جلوی تکنولوژی را نمی توان با زور ( تانک و فیلتر ) گرفت .
یک همت عالی بنیادی فرهنگی میخواد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
کی گفته 17 ملیون ایرانی تو فیسبوکن؟؟؟من که فکذ نمیکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
2 میلیون یوزر - چند میلیون اکانت
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
انگار دوستان آمار گیرن!!!
زکیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
بابا یه چیزی گفتی که ادم خندش میگیره
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
وقتی با سرور کشور دیگه ای وصل میشیم نمیشه آمار گرفت ، ولی زیاده
با قاشق و چنگال نمیشه در مقابل توپ و تانک ایستاد.
وقتی صدا سیما اینطور اخبار میگه مردم مجبور میشن ماهواره ببینن:
"اوباما: هدف من باز کردن تمام پیچ و مهره برنامه هسته ای ایران است"
اصل خبر:"برنامه هسته ای ایران به نقطه ای رسیده است که فناوری هسته دست پیدا کردند و در این زمینه میلیاردها دلار هزینه کرده اند و نمیتوان انتظار داشت که اون رو از بین ببریم والا اگه میشد تمام پیچ و مهره های برنامه هسته ای ایران رو باز میکردم"
پاسخ ها
ashk
| United States |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
کاملا درسته من هم اصل خبر و خوندم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اونوری ها هم زیاد از این کارها میکنند!
جوهر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
افرین چقدر زیبا گفتی چرا عین سخن طرف را پخش نمی کنند برای رسیدن به حقیقت کنجکاوی انسان تحریک میشود و وقتی دروغ برملا شد اعتماد به رسانه از دست میرود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
درود برتو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
دقیقاً، آفرین
تولیدات رسانه ملی ناخواسته مردم را به اون سمت میکشونه .تا حالا تو مصاحبه با مردم در تلویزیون انتقاد پخش شده ؟؟
مردم دنبال حقیقت هستند و البته ماهواره همش حقیقت نیست اما بهتر از صدا سیما کار کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
یکم نسبت به صدا وسیمای ایران انصاف داشته باش اون دنیا باید جواب پس بدی ها!
20 شبکه داریم با برنامه های تکراری و قدیمی !!!
حتی کودکان هم دوست ندارند کارتون تکراری ببینند . وای به حال بزرگترها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
من كه اگه جومونگ و مختار رو چند سال ديگه تكرارش رو نشون بدن بازم ميبينم
از نظر ... باید همشون رو محاکمه کرد.71 درصد رو میگم
پاسخ ها
شایسته
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
امره دیگه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
نظر شما جای تاسف داره
ناشناس
| United Kingdom |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
زندان نمی خوایم. جدیدا پابند الکترونیکی آمده. به پای هرکس یکی می بندیم
بی آشیانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
دوس داری یارانه اونا رو هم بدیم بهت خیالت راحت شه؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ولی از نظر من شما باید به روانکاو مراجعه کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
یعنی واقعا نمیفهمین تیکه انداخته؟!
ولی من جزء اون 29 درصد هستم. خوش به حالمکه اصلا به تلویزیون علاقه ای ندارم.
معلومه همش بخاطره برنامه های کذایی بی صدا سیماست . ضرغامی هر چی عشقش میکشه پخش میکنه .
برادر من کی گفته مردم نباید ماهواره ببینند هیچ دولت ...ی نمیتونه به مردم اجبار کنه چی ببینند یا نبینند مردم خودشون حق انتخاب دارند جز بدیهی ترین حقوق انسان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
موافقم
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
منم موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
خوب اگه موافقي مثبت بده.لزومي نداره تايپ كني آي كيو!
خب اگه این آمار واقعیت داره باید تو قانون ممنوعیت ماهواره تجدید نظر کنند. غیر قانونی اعلام کردن ماهواره در شرایط الان کشور شبیه این میمونه که دروغ گفتن... رو مجلس قانون بذاره و جرم اعلام کنه؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ا ش ک ا ن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
سیدجان . مطلبو نگرفتی ها !
اشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
آخرش رو نفهميدم چي گفتي
دوران ضرغامی بدترین دوران صدا وسیما بوده دلمون برا همون 2 کانال 20 سال پیش تنگ شده
من ساکن منطقه ای هستم که مردمش به زبان محلی و هزاران ساله خود سخن می گویند ... منطقه من هنرمندان زیادی دارد و کارهای زیادی را نیز انجام داده اند در زمینه موسیقی محلی ..... شبکه استانی منطقه ما نواهای مادری ما را پخش نمی کند ، و یا خیلی خیلی کم ... ولی شبکه های مختلف ماهواره هر نوع موسیقی دارند.. از جمله موسیقی های محلی سرتاسر ایران .....
پس من ماهواره می بینم ... چون نواهای مادری - محلی - ما را پخش می کند .... !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
عزیزم برنامه هفت ترانه شبکه شما را می بینی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
هفت ترانه یه برنامه ی فوق العاده سطح پایینه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
ناشناس ۱۶:۱۸ واقعا راست گفتي اينو.
هفت ترانه تمام موسيقي ها محلي كل ايران رو پخش ميكنه.
پس بهونه الكي نيار.
هرچند شبكه هاي استاني بايد به تمام آداب و رسوم مردم مناطق مختلف استانشون احترام بذارن
رسانه ملی من،سایتهای دانلود فیلم امریکایی هست.چون فیلمهای امریکایی واقعا جذاب و هیجان آوره.و از همه مهمتر سر دیدن فیلم خوابم نمیبره
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
فیلم های آمریکایی با شگردهاشون اونقدر شما رو در سطح پایین انسانی میارن که خودتون هم نمی فهمین...
شاید رسانه ملی گاهی حقیقت رو طور دیگه ای وانمود کنه که ما بفهمیم اما اونا طوریبه خوردتون میدن که خودتون هم نمی فهمین...
نطریه قورباغه آرام پز می دونین چیه؟
اینقدر آروم همه ارزش های شما رو میگیرن که خودتون هم تعجب می کنین...
حالا نگاه کنین!:)
شبکه من و تو با 160متر و 40 نفر پرسنل تمام بیننده های صداسیما را برده/ صداوسیما با ده هزار نیرو و هکتار هکتار زمین و بودجه فرامیلیاردی حریف نمیشه.
مدیریت ضعیف/عدم شفافیت/عدم واقع گرایی/استفاده از نیروهای سفارشی و خاص/ نبود متخصص و برنامه ساز حرفه ای و هزاران عیب دیگر...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
askan عزیز . متر مربع .
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ناشناس عزیز ashkan
نه askan
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
بابا جان به جای ایراد تایپی گرفتن ببینید طرف چه نکته ای رو داره بر ملا میکنه
با سلام
اول اینکه تیتر شما مشکل دارد.
مگر سایت شما کار کشوری نمی کند و مگر منظور شما از مردم ، تنها مردم تهران اسیت و شامل بقیه ایران نمی شود.
نکته دیگر اینکه ما باید علاوه بر آینده پژوهی در رسانه در مقابل توسعه تکنولوژی مواظبت نماییم.
پاسخ ها
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
احسان جان .
تحقیق در تهران بوده است .آمار سایر کشور با تهران متفاوت است .مثلا" شهرهای مرزی آردبیل و آذربایجانشرقی از این آمار هم بالاتره .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
عزیز من تیتر از قسمتی از صحبتهای وزیر ارشاد انتخاب شده, خواهشآ به این دید نگاه نکن که رسانه داره فقط مردم یه منطقه رو میبینه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اتفاقا من 3 سال شهرستان بودم تنها خونه ای که دیش نداشت خونه ما بود
کامیار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
آقای عزیز، من بنا به رشته ام (معماری) و به خاطر دو درس روستای 1 و روستای 2 به چهار روستای اطراف شهر کرمانشاه (سمنگان علیا، سمنگان سفلی، چمبتان، پالنگان، قمشه ی سید قاسم) سر زدم. توی هر چهار روستا بیش از 90 درصد ساکنین ماهواره داشتن و این میزان حتی از میزان ماهواره دارهای توی کرمانشاه هم بیشتر بود! این دیدگاه ها رو باید کنار بذاریم که روستاییها آدم فضایی ان و همه چیزشون فرق داره با ما یا شهر های کوچیک با تهران آدماش خیلی متفاوت فکر می کنن و ... مهم ترین نمونه ش هم نتیجه ی انتخابات!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
آقا احسان!‌ اين آمار 71 درصد يا اشتباه است يا مردم تهران خيلي به كانالهاي كشور توجه دارند! در اينجا ( خوزستان ) اگر بگويم همه مردم ماهواره دارند شايد دروغ نباشد. ( شايد نيم درصدي نداشته باشند )
مثلا همسايه روبرويي ما يك ... ولي ماهواره دارد و آنهم 2 تا ديش گذاشته يكي به سمت هاتبرد و ديگري به سمت عرب ست.
پس باز اوضاع هنوز در تهران اميدوار كننده است. خود من تنها پخش مستقيم فوتبال و واليبال و همچنين برنامه 90 را از طريق تلويزيون ايران ( البته آنهم از طريق پخش ماهواره اي اش ) نگاه مي كنم.
مینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ما که اصلیتن اهل ارومیه( رضاییه) هستیم از 20سال پی ش مردم ما کارگری میکنه ظرف اما ماهواره ترک به راهه...اینه داداش.اونجا 99 % مردم ماهواره دارن .
دروغ گفتن آن هم چشم تو چشم مردم نتیجش همین میشه. اینها همه خبرها را با دیدگاه جناحی خودشان انتخاب و پخش میکنند. چون مذاکرات از نظر اینها خوب نبود، هجمه سنگین را گذاشتن برای شکست آن. هرچی خیر در این مورده عوض میکنند یا انتخاب پخش میکنند. آقا زمان این روش سپری شد رفت. پخش نمیکنید ولی من انجام وظیفه کردم و گفتم
عدم صداقت + قضاوتهای یکسویه + تبلیغات به نفع یک جناح خاص به نحو مشمئز کننده = از دست دادن شدید مخاطب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
مشمئز کننده خوب اومدی
یه زمانی مثلث شیشه ای هایی پخش می شد که همه هنرمندا و سیاست مدارای معروف رو می اورد تلویزیون الان سالهاست که این جور برنامه ها نداریم اگرم باشه فقط برای سال تحویل .
وقتی تحلیل گرای سیاسی 90درصدشون از یک جناح باشند چه انتظاری دارید تحلیل ها جناحی نباشه
از تلویزیون ایران انتظاری بیش از این نداشته باشید. لابد به صلاح نیست که برخی حقایق رو منعکس کند!!!!!
اگر دردم یکی بودی چه بودی...!!! اگر غم اندکی بودی چه بودی...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ای ول
ما یه اشنایی داشتیم که از خیلی وقت پیش ماهواره داشت پدرم اتباطمون برا همین مسله قطع کرد باهشون

وقتی پدرم که برادر بزرگشون بود از اثرات منفی ماهواره برا خودش و بچه ها میگفت با حالت تمسخر اونو رد میکرد حرف از دیایی جدید می زد

الان بعد از گذشت تقریبا 11 سال 3تا از بچه های بخاطر همنی فیلماه برنامه ها مخصوصا 2 دخترش به .....افتادن

حالا بعد از این مدت فهمیده چی امده سرش

زندگی یش از هم پاشید به طور فجیه


اینم بگم من با یکی از دخترهای دانشجو چند سال پیش بقول معروف دوست شدیدم
بعد از گذشت مدت کوتاهی اون دختر یه حرفایی میزذ که من پسر شرمم میشه جلو کسی بزنم بقران جدی میگم

متاسفانه حیا و عفت دیگه از بین رفته و همین زمینه خیلی از بدبختیهای درو زمانه ماست

از جمله رسانه داخلی و فیلم های که تو سینمای داخل اکران میشن مضمون اکثرشون شده مسله جنسی بصورت غیر مستقیم

یعنی یه جورایی مغر و فکر ببندیه سوق میده سمت مسایل جنسی و این موضوع که در ماهوارها بطور عمقیق و جدیدی تری دیده میشه
ما ایرانی های مثه ادمهای عصر حجر چون با یه تکنولژِی اشنا میشم نه ظریف و نه تربیت استفاده ازش رو ندارم

مثلا همین اینترت سالهای اولیه که تو ایران مد شده بود اکثر میرفتن فقط واسه چت از این کارای الکی

ارتباط جمعی خوب ولی درست استفاده کردن مهمه

مورگانتا یکی از نظریه پردازان معروف معاصر جهان میگه:

ما میتوانیم بدون استفاده از سلاح و هزینه بالای لشکری کشی و خون ریزی با کمترین هزینه انسانها و فرهنگ و عقاید و دینشون ازشون بدزیدیم

و این از طریق گسترش رسانه ای که طبق نظر ماتعریف میشه اماکن پذیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
آقا درست میگی ... هر چیزی فرهنگ استفاده کردنش رو باید داشت ...
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
جناب ناشناس ،شما که ماهواره نداشتی و سالم بودی چرا رفتی با یه دختر دوست شدی که زندگی تو هم مثل اون آشناهات دچار فجیه بشه؟!
ناشناس
| Spain |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
داداش ما هم یه اشنایی داشتیم ماهواره نداشت بدتر از این براش اتفاق افتاد....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
حالا تو با ادب ، تو كه پدرت حواسش به مضرات ماهواره بوده چرا رفتي با دختري دوست شدي مگر خودت ناموس نداري ! راستي تو دوست شدن با دخترها را از كجا ياد گرفتي. ما با اين همه ماهواره نگاه كردن نتوانسته ايم با كسي دوست بشيم
ابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
بینواااااااااااااااااااا
دلم واست سوخت و واسه اون دوس دخترت
سیگارم هم مضره
تریاک هم مضره
اینترنت هم اگه آدمایی مثل تو ازش استفاده کنن مضره
اینهمه مضرات
حتما یه چیزایی از ماهواره نگاه کردی که مضراتشو فهمیدی...
مطمئنی پدرت فکر میکنه تو سالمی...
ناشناس
| Australia |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
شما کلاس چندمی عمو جان؟ خدا حفظت کنه!
سعید -ساری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
دکترجان شما که گفتی فامیاتون بچه هاش با دیدن ماهواره منحرف شدند ورفتند دنبال کار...!!! ببخشید شما که باباتون نذاشت ماهواره ببینی هم که رفتی با یه دختر دوست شدیو.... ای شیطون بلا .پس نتیجه ممکنه ماهواره هم تاثیر داشته باشه ولی همه اش ماهواره نیست .فامیلتون رفت ماهواره دید وشد اون وشما هم که ماهواره ندیدی کار بدی انجام دادی لطفا مثال چاقو رو یک بار مطالعه کنید چون یه ابزاری است که استفاده کننده از آن باید عاقل و...باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
شما که خودت روشن فکری و سرت میشه برادر میدونی که به ماهواره ربطی نداره فیلتر درست باید در ذهن باشه همانطور که حجاب اصلی پشت پلک چشم است. موید باشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
دوست شدم بخاطر اینکه منم هوای نفس دارم تازه

مشکل دختره بود

اگه اهل.........نبود حتما پیشش میموندم تا اخر عمر

حیف که ادم نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
دوست عزیز شما برو کره شمالی هم امن تره هم فساد نیست هم همه چی تعطیله مثل عصر حجر خیلی خوبه برای شما!
سلام
من كه ٨ سالي ميشه كلا رسانه ملي را به كناري گذاشته ام ، اتفاقاً علاوه بر روحيه سالم تر ، مذهبي تر هم شده ام!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
باید آب بشن برن تو زمین اگر نطرتو بخونن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
چون از دروغ ریا فریب حقه بازی دور شدی مومن واقعی شدی
برنامه های قویتری بسازند .
بعضی از این قوانین دست و پاگیر ارشادی رو بردارند که نه باعث ارشاد میشه نه چیز دیگر .
در زمینه کودک و نوجوان رسانه ی ملی می تواند مانور زیادی دهد اما همانجا هم درگیر قوانین دست و پاگیر هست .
تمام شبکه ها رو روی ماهواره بفرستند تا کسانی که ماهواره دارند بتوانند نگاه کنند .
بازیگران و کارگردانانی که ماشاالله کم هم نیستند
برای سریال های جذاب استخدام بکنند .
برنامه های زنده ی هر چه بیشتری پخش بکنند .
شبکه ای برای موسیقی سنتی بزنند با اجرای زنده .
پخش اینترنتی برنامه های تلویزیون یا تلویزیون ip که
هر کسی کامپیوتر در خانه داشت بتواند به تلویزیون ایران با سرعت بالا دسترسی داشته باشد .
تمام این ها بدون هزینه نیست جنگ هم هزینه بر است .
انصافا صدا و سیما به شعور مخاطبان توهین میکنه
بهترین سریال های ایرانی در برابر معمولی ترین سریال های آمریکایی کم می آورد؛ من خودم عاشق سریال های آمریکایی و تیپ ساختنشون هستم و از ماه رمضان دیگه سریال ایرانی ندیده ام (ماهواره نداریم و سریال های آمریکایی رو از اینترنت دانلود می کنیم)
راستی پخش مستقیم قرعه کشی جام جهانی رو یادتون میاد؟ واقعا مردان جامعه رو چی فرض کردند که اون مجری خانم رو از صحنه حذف می کردند؟ من که خودم خانم هستم، فرداش در اینترنت دنبال عکس اون مجری بودم که ببینم چه لباسی پوشیده بود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
احسنت لپ کلام را در جمله آخر گفتی:
هر وقت محدودیت زیاد میشه آدما به این صرافت میوفتن که ازش سر در بیارن
تا وقتی صدا و سیمای ملی، صدا و سیمای میلی است همین وضعیت ادامه خواهد داشت.
با قانون ممنوعیت ماهواره
ف مردم ایران مجرمترین مردم جهانند
واقعا فاجعه است
البته آمار رو درست تر بگین اپمنظورشون 70 درصد خانواده ها بوده نه 70 درصد جمعیت !!
پاسخ ها
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
کیانوش جان ،
چندان فرق نمی کنه . تعداد همون میشه .
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
71!
خیلی مقاله خوبی بود امیدوارم تاثیر گذار باشه
شبکه های ماهواره ای عمدتا از روشهای و علمی جذب مخاطب استفاده میکنند .
پخش ویدیو کلیپهای هنرمندان داخل و خارج کشور در شبکه های ماهواره ای یکی از علتهای اصلی گرایش مردم به سمت ماهواره است .در حالی که ما در شبکه های داخلی خودمون حتی مجاز نیستیم تصویر یک کمانچه یا دوتار اصیل ایرانی را نشان بدهیم .

همچنین یکی دیگر از عمده دلایل گرایش مردم به ماهواره شبکه های خبری خارج از کشور میباشد که متاسفانه بیش از رسانه های داخلی مورد استقبال قرار گرفته . دلیل آن هم سانسورهای خبری - گزینش سلیقه ای اخبار و عدم پوشش کامل رسانه های داخلی میباشد .
امیدوارم که به جای اینکه ماهواره را از مردم بگیرند کاری کنند که در فضای رقابتی کاملا سالم خود مردم دوباره صدا و سیما را گزینش کنند .
امیدوارم نظرمو فیلتر نکنی تابناک
خوب اخه چند تا برنامه درست وحسابی برای مردم پخش نمی کنند اگه صداسیما کاری نکنه هر چند هم نمیتونه کاری بکنه. 71درصد افزایش می یابدبه 90درصد. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
هادی جان الان هم همان 90% درصده!! بعضی از ماها تو نظر سنجی ها حقیقت را نمیگیم
فعلا که این واقعت نشون میده از وقتی ماهواره امده از هم پاشیدگی خانواده ها به خاطر میابل فرهنگب و اجتماعبب و ترویج بی حیایی بیشتر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
صدا و سیما جلوی بی حیایی رو گرفته؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
مهم ترين علت ازهم پاشيدگي خونواده به خاطر مسائل اقتصاديه برادر من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
این چه قیاسیه !
از وقتی... از هم پاشیدگی خانواده ها بیشتر شده !
از وقتی شبکه 3 اضافه شده از هم پاشیدگی خانواده ها بیشتر شده !
از وقتی موبایل اومده از هم پاشیدگی خانواده ها بیشتر شده !
از وقتی پراید ساخته شده امار نشون میده از هم پاشیدگی خانواده ها بیشتر شده !

همه جمله های من درست بود ! ولی میشه نتیجه گرفت که پراید عاملی برای از هم پاشیدگی خانواده هاست ؟
ق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
یک دلیل از هم پاشیدگی خانواده ها اختلاف طبقاتی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
به نظرم مهمترین عامل از هم پاشیدگی خانواده پراید است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
من خواهرم طلاق گرفته وقتی داماد ماهی 1میلیون تومن کار کنه و 300 رو بده اجاره و روزی 50 تومن خرج خونه و مخارج دیگه میانگین میبینه اینده نداره و نمیتونه پس انداز کنه چه امیدی داره
البته 2 تا خواهر و یک برادر دیگم هم در شرف طلاق هستن ماهواره هم نداریم منم که باید خودم رو عقیم کنم
تابی جون ایول داره . ساعت نزدیک 1 بامداد شما فرت فرت نظرهارو منشر میگنی
کسانی که بدون در نظر گرفتن آثار ماهواره اقدام به ورود آن کردند و کسانی که خود شیفته ماهواره هستند از ماهواره دفاع می کنند ماهواره و فیس بوک و امثالهم که آقای جنتی از آن دفاع میکنه ابزار نرم برای تخریب فرهنگ و روح جوانان ایران اسلامی است و متاسفانه بخاطر بی توجهی مسئولان امروز خانواده ای ما در حال از هم پاشیدن هستند باید کاری کرد.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
بابا جون دنیا عوض شده . آخه تو و امثال تو واسه عدم تخریب به قول شما فرهنگ و روح جوانان ایران چی کار کردید که انقدر سنگشو به سینه میزنی / چرا اینقدر سعی می کنیم بجای همه تصمیم بگیریم؟ خوب شما روحت نازکه نگاه نکن! بابا بخدا هرکس خودش تعیین می کنه کدوم شبکه رو ببینه قرار نیست چون شما ماهواره داری همش مزخرف ببینی که! ما آدمیم بهتره یاد بگیریم صلاح کار خویش خسروان دانند نه اینکه من صلاح همرو می دونم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
شما برو کره شمالی
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
مگه نمیگی دارن فرهنگ رو تخریب میکنن، خب اینا ی چیزی بسازند که از تخریب فرهنگ ممانعت بشه
به نظر من تا وقتی بجای فرهنگ سازی میخوان با فیلتر و سانسور صورت مسئله رو پاک کنن، نباید انتظار بهتر شدن اوضاع فرهنگ رو داشت ...
این 30 درصد هم امسال مادر و پدر من هستن که تعصب دارن من خودم خیلی دوست دارم برم سر خونه زندگی خودم مهواره رو نصب کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
چه باحال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
امثال دلبندم
صدا و سيما با برنامه هاي ..... به زور و كتك مردمو ميفرسته سمت ماهواره
واقعا گل گقتی تابناک مخصوصا اون قسمت که چه فرقی بین فیلم و سریال های امریکایی هست.
مثلا سریال فرار از زندان تا جایی که من یادمه هیچ موردی نداشت و بسیار پرطرفدار بود.
نظر بعضی دوستانو که میخونم تعجب میکنم چرا به نظرتون هر کی ماهواره داره خانوادش مشکل داره ....ما خیلی وقته که داریم ولی واقعا فیلمهاش عبرت اموزه اخر یه رابطه ای رو نشون میده که جون ما چیزی ازش نمیدونه ...به تعداد میبتلایان به ایدز نگاه کنید چند درصد اینها به خاطر اطلاعات کم بدبخت شدن و نقش رسانه به اصطلاح ملی ما چی بوده توش؟؟؟؟؟ولی تو شبکه های ماهواره ای توضیحات کاملی راجب به اینها داده میشه ...هر چند من خودم بعضی فیلمها و کانالهاشو نمیبینم چون فکر میکنم هیچ پیام درستی نداره ولی این یعنی به شعور مردم توهین نککنید خودشون میتونند فرق خوب بدو تشخیص بدن البته با یکمم بقلش اموزش .ووو تمام هیچ راه اجباری به نتیجه درست ختم نمیشه
اگر مخترع ماهواره را همون اول کار کشته بودند کار به این جا ها نمی کشید . وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
در اين صورت بايد مخترع تلفن ، موبايل، تلويزيون ،اينترنت، و.....يكي يكي كشته و مي رفتند جهنم
من چند ساله اروپا زندگی میکنم اینجا هیچ سانسوری نیست ولی به مراتب از هموطنان مسلمان ما سالم تر هستند اگه زن و بچه ات ساعت 12 شب هم تنها برن بیرون هیچ کس چپ نگاشون نمیکنه. ... خودتون مقایسه کنید با ایران عزیز و مردمی که با این همه محدودیت پرورش دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ناشناس سخن از زبان ما میگویی
12 شب برو 10 دقیه فقط برای آرامش اعصاب تو پارک بشین ببین چه خبره ...آخرین پارک رفتنت میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
محدودیت در هر ضمینه ای تاثیر عکس داره اینو هر روانشناسی میدونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
احسنت
20:30زمان احمدی نژاد تا7سال کروکور بودولی زمان خاتمی وروحانی زبان گویا وچشم بیدارمردم شده
پاسخ ها
علی بجنوردی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
زدی تو خال
از نظر شما باید بیشتر فشار آورد و قوانین مسخره اجرا کرد و اذیت و آزار کرد و صورت مسئله را پاک کرد تا موقعی که دیگه زودپز تحمل فشار نداشته باشه!!!
این چند سال اخیر هم مثل چند بعدی خاهد بود.............


مطمئن باشید...


آخه دایی دومی من از داییی بزرگترم پرسید این 15 سال اخیر عمرت رو که اینجوری گذروندی بقیه شو میخوای چه جوری بگذرونی ؟...

گفت :
همینجوری که گذروندم....!!



واقعا روز قیامت نزد خدا چه پاسخی دارند ؟!...............
دنیای دیجیتال در اینده ای نزدیک تمام دیوار هارا میشکند وهیچ مانعی جلو دار ان نخواهد بود فقط تمایل شخصی در گزینش ان موثر می باشد این انوار دیجیتالی انقدر قوی وتوانمند هستند که بشر گوشه ای از این نور را در اختیار گرفته است واین علمی است که خداوند به بشر عطا میکند تا بر روی زمین عدالت برقرار شود و بندگان او همدیگر را بشناسند وبه راه راست هدایت شوند
انسان امروزي به دنبال كالاي خوب است.اگر توليد كننده اي نتواند كالاي خوب توليد كند،تقصير خريدار نيست.حجم مطالب و كيفيت محتوا در زمينه هاي مختلف و براي سليقه هاي مختلف كه در حال حاضر توسط شبكه هاي ماهواره اي بدون توهين به شعور مخاطب ارايه ميشود،آيا در صدا و سيما مشاهده مي شود.براستي اگر كسي اصلا برنامه هاي صدا و سيما را نبيند چقدر در زندگي دچار مشكل مي شود؟رسانه به اصطلاح ملي ما چقدر دغدغه ملي و ايراني دارد كه توقع دارد مردم ايران برنامه هاي تهي از محتواي آن را نگاه كنند.رسانه ملي با تمام حمايت ها و بودجه هاي بي حد و حصر در تمام اين سال ها نتوانسته خودش را به عنوان يك نياز به مردم معرفي نمايد.سياست خبرسازي در دنياي امروزي جواب نميدهد حال مي خواهد خبر ساز بي بي سي باشد صداي آمريكا باشد يا رسانه ملي!!!!!
آقا جان هر کجای دنیا وقتی یک چیز رو ممنوع میکنن ملت میرن ببینن که چیه که ممنوع شده!! ویدیو ممنوع بود ! باشگاه بیلیارد ممنوع بود ! تخته نرد ممنوع بود! الان خودشون هم میخندن به این کاراشون! وقتی گزارشگر میره تو خیابون مصاحبه کنه دخترها و پسرها رو سانسور میکنه و از زاویه ای میگیره که اونا رد نشن! انگار مردم تو خیابون نمیرن و پوشش رو نمیبینن! خیلی مسخرس! گیتار نشون دادن حرامه !! مثل همون حرامهایی چند ساله پیش که الان همشون حلال شده!... مستند میزاره قدیمی! برنامه ی علمی میزاره ماله 10 ساله پیش!! اصلا" الان رد شده ... بعد میگن مردم ماهواره نبینید میرید جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
گل گفتی...حرف حق جواب نداره
71 درصد؟!!!!!
اینها آمار ژورنالی و بی ارزش است. اگر ملاک مشاهده صرف هم باشد اینقدر نیست و اگر میزان تاثیر گذاری است که آن هم جای تحقیق دارد و باز ابنگونه نیست.
فضای کشور فعلا در دست رسانه های داخلی است. راست و چپ و ...
و کاری به خوب یا بد بدونش ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
آره؛ تو که راست میگی.
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
کاش اینطور بود اما متاسفانه وضعیت اینطوری که میگید نیست ، حتما یک سری به پشتبام منزلتون بزنید و بقیه بام ها رو ببینید .
ناشناس
| Spain |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
قشری نگری بزرگترین مشکل جامعه ماست. مثلا من خانواده مذهبی دارم و در خانواده ما (عمو، عمه، خاله و دایی و خواهر و برادر و....) هیچکس ماهواره نداره انوقت وقتی آمار 71% رو می بینم مثل این دوست ناشناس میگم "71 درصد؟!!!!!"
متاسفانه مسئولین ما همینجوری اند. در خود صدا و سیما به نظر سنجی های انجام شده در کشورهای توسعه یافته اشاره میشه (یعنی نتایج رسما اعلام میشه و سانسور نمیشه) در حالی که در کشور ما نظر سنجی انجام نمیشه و اگر هم انجام بشه و نتایجش مورد رضایت نباشه کلا نظر سنجی و نظر سنجی کننده هوا میشه!!!
وقتش رسیده با کمک اهل فن و اساتید این مشکلات بررسی بشه نه توسط دوستانی مثل این ناشناس.
نجفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
فکر کنم بعد از یه 20 سالی تازه از خواب پا شدید
ايثارگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
نه پس 99درصد؟!!؟
بابا مردم ما بیشترین سرانه مصرف شکر و نوشابه و نمک رو دارن .....
کی تو تلوزیون یک انتقادی یه فرهنگ سازی ای در این مورد شد ؟؟؟
من واقعیتش تلویزیون ایران رو نمیتونم نگاه کنم چون صادقانه میگم اعصابشو ندارم! مخصوصا برنامه های خبری و الالخصوص 20:30 یعنی وقتی چند دقیقه نگاه میکنم میخوام بزنم تلویزیون رو نابود کنم!
برای اینکه تلویزیون ملی خیلی خشکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
براي اينكه تر بشه بندازش تو آب برنامه هاي صدا و سيما جاش تو آبه
خدا وکیلی همه متراژ عرصه و اعیانی شبکه های ماهواره ای خارجی را که جمع کنی 1به 100 سازمان عریض و طویل صدا وسیما نمیشود.بودجه و پرسنل آنها هم نسبت به صدا وسیما قابل قیاس نیست. اما فرق سیاست ما با آنها اینه که سیمای ما را کسانی اداره میکنند که خودشان هم رغبتی به تماشای آن ندارند.صد در صد برنامه های ما شده برنامه های گزینشی.... خب مردم هم میرن کانال هایی را می بینند که حرف دلشان را می زنند. حالا ممکنه 30% هم ناراضی باشند بهتره که 80% ناراضی باشند!!
اخه به برنامه های صدا وسیما نمیشه گفت برنامه همش حرف زدن وبرنامه تکراری و....مردم هر چیزی که دوست دارند میتونند تو ماهواره ببینند.کل صدا وسیما باید متحول بشه.
با سلام. قطعا این 71% اشتباه نمی کنند. قطعا در ماهواره چیزی است در صدا و سیمای نیست.
بیاییم نظر سنجی کنیم چرا سمت و سوی ماهواره میرویم.
سرک کشیدن به خانه های مردم جهت جمع آوری ماهواره ها جواب نداده است فقط صرف هزینه های مجدد برای خانوارها...
وقتی یه شبکه موسیقی نداریم با این همه خواننده مجاز...
رسانه باید خبری باشد و واقعییت را مطرح کند -رسانه باید سرگرمی باشد و برنانه های جذاب و با سلیقه همه ی گرو های سنی ارائه کند - رسانه بای سیاسی باشد و تخلیل های گونا گون و گاه متضاد را ارائه دهد-رسانه باید اقتصادی باشد و روشهای تجارت و کار و کسب را ارائه دهد . از شما تابناکی ها می پرسم : آیا رسانه های ایران حتی یک درصد از یکی از این خصوصیات را هم دارند ؟...
صدا و سیمای ما مثل خانه ارواح میمونه. صدا و سیما باید یادش باشه که دست بالای دست بسیار است. وقتی برنامه خوب پخش نشه اینقدر شبکه فارسی زبان هست که باعث نشاط این مردم بشه. اینها هنوز با نشون دادن ساز مشکل دارن.چقدر میزگرد چقدر مصاحبه های بیخود. همیشه هم طوری نشون میدن که همه چی آرومه و مردم چقدر خوشحالن!!!!!!!!!!!!
در قرون وسطي هم با علم مبارزه ميكردند
من زمانيكه ماهواره نداشتم يكبار زدم تلويزيون را تركوندم واسه اينكه دوباره به خودم خسارت نزنم مجبورم ماهواره تماشا كنم
صدا و سیما بد اما خداییش یه سری از این برنامه های ماهواره انسان رو از درون نابود میکنه @
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
نگاه نکن داغون نشی!
اقای ضرغامی.اقای دارابی .این قصه غم انگیز در مدت مسولیت شما اتفاق افتاده است... ... مردم از شما انتظار بیشتری داشتند....
برنامه هاتونو درست کنید تا رقابت ایجاد کنی
پاسخ به ناشناس 00:09
جناب مردم!
نظر آقا یا خانم نیک اندیش (کامنت 23:27) کاملا درست و صحیح است و نظر اکثریت مردم ایران است.
میگی نه؟ پس به مثبت و منفی هایش نگاه کن(تاکنون 162 مثبت و 4 منفی).
حال دیدی که مردم مورد نظر تو 4 نفر و مردم مورد نظر کامنت گذار محترم (نیک اندیش )162 نفر می باشد.
خوب حالا کاهت را قاضی کن و خود قضاوت کن!
با توجه به اینکه مشت نمونه خروار است و میتوان همین نظر و آرای داده شده به آن را به یک جامعه تعمیم داد؛
آیا به نظر تو از یک مجموعه 166 نفری(162+4) اکثریت و یا به قول شما "کل مردم" کدام است؟؟؟
آیا 162 است که جناب نیک اندیش را تایید کرده اند یا یا اون 4 تای شما؟؟؟؟
لابد در منطق شما 4 "کل و عموم" است و 162 "جزء" است !!!
بارک الله به این منطق!!!!
تصور غلطی بین مردم جا انداختن که مردم فکر میکنن ماهواره یک سی دی مستهجن هستش.وقتی موتور میخری میتونی مثل انسان ازش استفاده کنی یا مثل بعضی ها برای تفریح.ماهواره هم اگر آدم بدونه چطور ازش استفاده کنه از صدا وسیما هم برنامه هاش بهتره.من خودم دیش دارم هم کانالهای داخلی رو میبینم هم کانالهای فارسی زبان دیگه که سرگرم کننده و آموزشی باشند.بازم بحث فرهنگ پیش میاد که ما تو ایران هر وسیله ای رو با بی فرهنگی استفاده میکنیم.
تابناک عزیز چرار70 در صد بلکه 98درصد
شبكه هاي ايران يك سريال تلويزيوني هفته به هفته پخش مي كنند اينهم 40 دقيقه پخش 30 دقيقه پيامهاي بازرگاني آدم را بيشتر عصباني مي كنند تا اينكه جذب فيلم كنند و سرانجام فيلم هم معلوم نمي شه كه به كجا ختم مي شه
پاسخ ها
امیرحسین
| Spain |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
نامی راست میگه. ذائقه و حافظه مردم مثل قبل نیست که مطالب یک سریال را تا هفته بعد در ذهنشان بسپارند
اقاي صداسيما را مجبور كنند 24 ساعت تلوزيون تماشا كنه ااگر بعذش ماهواره نخريد هرچه دلت خواست بگو
راه حل ایجاد شبکه های خصوصی داخلی
است مثل افغانستان
- شفاف بودن قوانین تولید
- انتخاب جوانان باعرضه و علاقمند برای کار در رسانه نه فقط الکی خوش و پررو و حراف
....
....
البته من یکی باز هم ماهواره نگاه می کنم چون یه نمایش موزیکال اپرای فرانسوی یا سریال آمریکایی و انگلیسی به همه تولیدات یحتمل این سازمان می ارزه.
بی خود گفته 70 درصد شایدکمتراز 10 درصد مردم که اکثرشون ناآگاه هستند و تعدادی اندک هم بی دین ، ماهواره نگاه کنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
کی می خواهی توهین نکردن رو یاد بگیری آقای محترم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
خودتو بخواب زدی داداش
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
به جلیلی رای دادی کلک؟ بابا یه کم چشماتونو باز کنید ببینید تو جامعه چی میگذره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
سرتو کردی زیر برفا جز خودت هیچکسیو نمیبینی . انسان مومن و با خدا .خیلی برای من جالبه خیلی راحت مومنینی مثل شما دیگران را به بی دینی محکوم می کنند و حکم میدهند این در حالی است که دین ما همه رو از چنین برداشت هایی بر حذر داشته البته دین شما رو نمی دونم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
داداش مصدق رفته ها . . .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ممنون از نظرت. الان فهمیدم کار فرهنگی ما دست آدمایی مثل تو هستش.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
بله انشاءالله دروغ است!
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
چرا حرف بیهوده میگین دوست عزیز
ماهواره شبکه ای مثل نشنال جئوگرافی داره با اون همه بار علمی زیاد
....
اگه اشتباه نکنم سعدی بود با باباش بیدار میشه برای نماز صبح و میبینه بقیه خوابن
به باباش میگه ببین مثل مرده ها خوابیدن و انگار نه انگار
باباش گفت ای کاش توهم خواب بودی تا این حرفو بزنی

این مثال مصادق امثال شماهاست

میشه بگین تصور شما از دین چی هست؟
حاضرم باهاوت در هر زمینه ای بحث کنم تا ببینین که چقدر اشتباه فکر میکنین
حدود دوماه پیش ساعت 8:45 کانال سه پژمان پخش میکرد بعدش میزدیم شبکه آی فیلم سریال ساخت ایران میدیدم دوشنبه که بعد از اینا نود میدیدم در این مواقع نادر دیگه ماهواره کیلویی چنده!!
متاسفانه این مواقع در صدا و سیمای ما گاه گاهی بیشتر پیش نمیاد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
پس شما هنوز نمی دانید که ماهواره فقط برای فیلم دیدن نیست. البته امثال شما بهتر است که ماهواره نبینند. همین آی فیلم را ببینید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
البته این نظر شماست. از نظر من کلا صداوسیما کیلویی چند هست. چه پژمان و چه ساخت ایران و چه نود
کانال های داخلی را به زور میبینم گرچه خودم با ماهواره مخالفم. اما زجر میکشم از تلویزیون افتضاح کشورمون....
مرگ بر سه مفسدین کارتر و سادات و بگین !!!!
بهترین برنامه یا بهتره بگم بهترین طنزی که از صدا و سیما در سالهای اخیر پخش شد به نظر من شبهای برره بود که اکثر مردم تماشا میکردند. ولی حیف یه مهران مدیری هم که بود ممنوع التصویرش کردن تو صدا و سیما
واقعا مردمو سرگرم میکرد
بابا آقایون همین چند ماه پیش ضریب رو 30 درصد اعلان کرده بودن که با افتخار از کاهش اون هم افاضاتی داشتن.
ماهواره جای صدا وسیماروگرفته حالا مسئولین این اداره نمیخان قبول کنن کافیه برن پشت بوم خونشون و دیش های همسایه هاشونو بشمارن ضربدر افراد اون خانواده بکنن
داستان صدا و سیمای ما قصه تاسف آوریه مدتیه که بلطف پارازیت قسمت شده تلویزیون وطنی میبینم:
- برنامه کودک شده سراسر تبلیغات شرکت های مختلف.
- شبکه 3 گاهی نیم ساعت تبلیغات فلان کفش و بهمان وسیله ورزشی رو یه ریز پخش میکنه.
- اخیرا تلویزیون شده پر از تبلیغات قرعه کشی شرکتها برا فروش بیشتر جنساشون
یعنی این بی احترامی به مخاطب نیست که مدام دارن تو رسانه ای که داره از بیت المال بودجه میگیره اینجور تبلیغات پخش می کنن.
- از اخبار هم که دوستان قبل من کامنت کافی گذاشتن.
- اخه چقدر باید مخاطب حوصله داشته باشه و بشینه چرندیات دو تا مجری که از اول تا اخر برنامه فقط دارن بهم تیکه میندازن یا با پشت دوربین صحبت میکنن رو ببینه؟
- وضعیت سریالا هم که مشخصه فقط ساخت سریال مهمه و اصلا کیفیت برا پخش مهم نیست.
تنها راه جذب مخاطب حذف همه سانسورهای بی معنی هستش که اعتماد من و شمارو از این رسانه برداشته.
حيف وقت با ارزشتون كه براي صدا و سيما به هدر داديد
به نظر من بهترین راه برای مقابله با ماهواره،ساخت فیلم های کم نظیره که مردم رو وادار به تماشای اون کنه
در ضمن این فیلم ها اگه ساخته بشن باید تو همه ی شبکه های ملی پخش بشن
درحال حاظر فیلم های خوبی که ساخته میشه،یا تو شبکه 1پخش میشه ،یا2 یا3
اگه فیلمی مثل پژمان برای اولین بار تو شبکه نمایش یا تماشا پخش بشه مردم مجبور میشن که ماهواره رو کنار بذارن و به سراغ دیجیتال برن.
تو همین قضیه "قرعه کشی جام جهانی" چقدر رو اعصاب جوانان راه رفتید؟
تلویزیون باید بتواند با مردم ارتباط بگیره تا .. مهران مدیری کلید کاره ....
خوب سهامی عام بشود.
اتفاقا بنده با بودن ماهواره ترجيح ميدم منبع اصلي شبكه ام صدا و سيما باشد نه ماهواره خدا را شكر ميكنم كه كه خدا يك شناختي بهم داده كه بد را از بدتر تشخيص بدم حالا اگر همه مردم ايران بخوان منبع اصلي رسانه اشون ماهواره باشد نه صدا و سيما اين دليل نميشه كه من به پيرو از ديگران اين كار را بكنم
از این آمارتکان دهنده تر مصرف سیگار و الکل در جوانانه
فقط مشکل تنگ نظری هست و با نشاندادن کنسرت موسیقی سنتی با ساز خیلی جذب میشن دیگه اینه که فرهنگ بسیار غنی ایرانی رو که همه دنیا بهش رشک میبرن منحصر به یک نوع دید کردیم و اجازه نمیدیم هنرمندان واقعی و بسیار مورد قبول مردم و دنیا در تلویزیون بیان بهر حال با اینهمه محدودیت اصلا نباید انتظار داشته باشیم مردم ماهواره نگاه نکنن که هر نوع هنر و نظری رو میتونن ببینن
من و خیلی ها مثل من اصلا صدا و سیما رو رسانه ملی نمیدونیم . به نظر من صدا و سیما رسانه عده خاصی و همه اینو میدونن . فقط کافی به مثبت و منفی های بالا نگاه کنید . خودتون متوجه میشید . اصلا کار سختی نیست . یعنی خودشون اینو نمیدونن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نتیجه بی احترامی به شعور مخاطب و زیرپا گذاشتن جانب انصاف و بی طرفی!
من که گاهی به پشت بام می رم همه همسایه ها پشت بام شان چندتا بشقاب ماهواره می بینم ، بام خالی در منطقه ما وجود ندارد بس 99 درصد ماهواره دارند
ایجاد شبکه های خصوصی در داخل کشور و تحت نظارت ، همانند رو زنامه ها ومجلات که با انواع و اقسام سلیقه ها چاپ می شوند تنها راه چاره می باشد .
برای شبکه های داخلی:
ما در بخشی از جنوب کشور : شبکه یکمون صدا نداره. شبکه دو اصلا وجود خارجی نداره. فقط 3 درسته. دیجیتال هم یک روز درسته یک ماه قطعه به دلایل نامعلوم و باد.
حالا اگه دیش نباشه چیکار کنیم!!!!!!!؟
من دیش گردون دارم ولی کلا 50 تا کانال نگا میکنم .ایران هم نیگا نمیکنم.
دوستان يه كم واقع بين باشيم ! چند درصد مردم از برنامه هاي علمي ماهواره و يا جهت تقويت زبان هاي خارجي استفاده مي كنند ؟؟؟ اكثرا سريالهاي ماهواره را دنبال مي كنند كه در ان خيانت ، روابط ازاد زن و مرد متاهل و .... ترويج ميشه و قبح خيلي چيزها از بين رفته .
بنظرم اصلا چرا بحث کنیم می دانیم که برنامه های صدا و سیما حاصل تفکر یک جناح است و با این رویه معلوم نیست چه روزگاری بر سر نسل بعدی می آید.
آقا مگه بدون ماهواره هم ميشه زندگي كرد من دو روز ماهواره ام از تنظيم خارج شد دچار افسردگي شدم هم ماهواره نگاه مي كنم هم صدا و سيما منتهي نسبتشان 90 به 10 است تازه صدا و سيما را هم از ماهواره نگاه مي كنم نماز هم مي خونم روزه هم ميگيرم زن و بچه ام راهم دوست دارم و زندگيم رو وقف اونا كردم منحرف هم نشدم سيگار هم نمي كشم الكل هم نمي خورم پسر 13 ساله ام هم ماهواره نگاه مي كنه هم نماز اول وقتش ترك نميشه و خيلي هم برنامه هاي علمي و ورزشي را دوست داره تازه معلوماتش هم خيلي زيا د شده يكي دوتا كانال رو كه مناسب نبود از اول حذف كردم از ليست ولي بقيه مشكلي ندارند به نظر من بعضي از اين سريال هاي صدا و سيما نحوه رفتار و زندگي بازيگران وناز و عشوه هايشان خيلي بدتر مستهجن تر و مخرب تر از ماهواره است
مگه تو این مملکت سرگرمیه دیگه ای هم داریم؟
اوضاع خیلی افتضاحتره..............
چندسال دیگه بهتر معلوم میشه
من بنوعی با تلویزیون همکاری می کنیم باید تابناک مثل همیشه که به برخی کارها گیر سه پیچ میدهد وسیریش میشه تو این قضیه که صداو سیما کلاً نگاهش به همه مقولات انتفاعی شده وتلاش می کند غیر از اخبار از همه برنامه ها پول دربیاورد ورود کنه با تهیه کنندگان برنامه های زنده وغیره از پنگول وفتیله و.. مصاحبه بگیرد بهرحال هم وظیفه ذاتی رسانه هاست هم اینکه تابناک استعداد درخشانی درردیابی این گونه موارد دارد ربطی به فضول بودنتون هم نداره اصلاً بخودتان نگیرید که پکر می شم
من یه پسر دارم 2/5 ساله هست. یعنی از موقعی که شبکه هد هد فارسی را دیده دیگه ول کن این شبکه نیست...صبح تا شب فقط همین کانال را میبینه.مادرش میگه بعضی روزها میشه یه برنامه را من مجبورم 4-5 بار تو روز ببینم چون تکرار هر برنامه بصورت مرتب پخش میشه.جالبه با اینکه شبکه های کارتونی دیگه مثل پرشین تون هم تو ماهواره هست ولی پسر من فقط این شبکه را میبینه.من از این بابت خیلی خیلی خوشحالم چون قسمت اعظم برنامه های این شبکه که مخصوص کودکان هست مذهبی و آموزنده هست. محض اطلاع این شبکه زیر نظر آیت الله سیستانی و با همت شیعیان عراق اداره میشه و هم فارسی داره و هم عربی. اینها را گفتم که صداو سیما با اون بودجه های نجومی بفهمه چند مرده حلاجه!
اولین کاری که می شه کرد بودجه نفت بیت المال را به آقای ضرغامی ندهید تا این همه کانال بی خاصیت داشته باشد. که حتی نتواند با یک کانال ماهواره رقابت کند.
تا زمانی که اعتماد مردم به صدا و سیما باز نگردد رقم 77 درصد به 99 درصد تبدیل می شود
تازه اگه ماهواره آزاد باشه این 71 درصد مبشه بالای 90 درصد....
آهای آقای صدا و سیما، باد شما را به خود برده و خواهد برد
سیاستهای کنونی صدا و سیما که از قدیم هم بوده، دقیقا" خواسته یا ناخواسته در راستای موفقیت تهاجم فرهنگی جوامع غربی عمل می کند.
از شبکه های صدا و سیما فقط 90 را می بینم بقیه شبکه ها بدون نشاط.بدون سرگرمی و ملیونها بار بدون ...........بدون......
انتظار ندارین که مثل زمان ناصرالدین شاه زندگی کنیم؟ تکنولوژی در حال پیشرفت هست و این گرفت و گیرها ...ترین کاریه که نسلهای بعدی کلی بهش خواهند خندید...
لطفا اونها که ماهواره دارند نظر بدند :هیچ شبکه ماهواره ای هست که به جوونهای ما رعایت اخلاق ، پیشرفت تحصیلی ،پابند بودن به خانواده و... را تاکید کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
بله.
ارادمتند شما
ماهواره مگه چی داره که کسی که نگاش کنه بی دینه ؟؟؟!!! متاسفم ازماست که برماست . هنوز تو عصر حجر موندن و زیستن کاری بس مسخره است
صداوسيما بااينكه شبكه هاي زيادي راايجاد كرده كه جاي تشكرداردولي دركارهاي خود تنوعي ايجادنكرده است اينترنت بازاست عكس وفيلم راميتوان ردوبدل كردولي تلفن رايتل راممنوع التصويرميكنندمانبايدبه تكنولوژي اينگونه نگرشهاراداشته باشيم اگر يادتان باشد اول ويدئودر ايران ممنوع بودوبعد آزادشد آنقدرتنوع تكنولوژي درجامعه وجود دارد كه نميتوان جلوي حركت تصاويرمزاحم راگرفت اگرميخواهيم جامعه به برنامه هاي ماهواره روي نياورند بايدروي سيماكار كارشناسي بكنيدتامردم فرهنگ ايراني و اسلامي خودرادرقالب فيلمها وبرنامه هاي سيمامشاهده كنند
وقتی برای اولین بار زیارت خانه خدا نصیبم شد اولین چیزی که درشهر مدینه در همان ابتدا جلب توجهم شد دیش های ماهواره بود .ماهواره فقط خاص ایران نیست بلکه در اکثر کشورها کاربرد دارد.
متاسفانه ،هیچ رقابتی تو ایران وجود نداره
میگم عمو ضرغام امسال مگه سال آخرش نیست؟
مطمئنا بهتر است قانون ممنوعیت ماهواره لغو شود زیرا وقتی استفاده از ماهواره فراگیر شده است این قانون 71% مردم کشور را مجرم نشان میدهد!
در عوض ایران هم مثل کشورهایی مثل چین کانالهای مجاز دنیا را از گیرنده دیجیتال پخش کنه. گیرنده های دیجیتال قابلیت دریافت هزار کانال را دارند اما در ایران فقط 20 کانال پحش میشه
همه کانالهای ماهواره ای بد نیستند دولت میتونه مانند اینترنت بعضی کانالها را ممنوع کنه و بقیه کانالها از طریق فرستنده های دیجیتال داخل پخش بشه
يكي از مولفه هاي جوامع پيشرفته ، انطباق و انعطاف سريع با دست آوردهاي علمي و روز جهان بنفع جامعه خود است ، اصلأ كاشفان پديده هاي علمي جهان ، سالها فكر ، هزينه و مشكلات را بر خود هموار مي كنند تا ازين ابزارهاي ساخته دست خودشان براي اعمال سياستها و استفاده اقتصادي بهره برداري كنند، ليكن ما بطور فزاينده ايي اين فرصتهاي بوجود آمده را كه معمولأ براحتي و بدون هزينه خاصي نصيبمان مشود را مي سوزانيم . بايد بدانيم در يك ديالوگ ، روابط اجتماعي ادامه دار خواهد بود و در يك منولوگ طرف مقابل، ناچار به ادامه دار بودن آن رابطه حتي بر حسب ظاهر هم نيست . اين موضوع اصلأ مطلب پيچيده ايي در علم ارتباطات نيست كه خيلي ها به آن توجه ندارند. اميدواريم مسولين محترم بنا بر اظهارات جناب آقاي جنتي خيلي زود تغييرات مناسبي را اعمال نمايند .
نیازی به ممنوعیت ماهواره نیست
1 شبکه خصوصی راه بندازید
2 کانالهای متنوع دنیا را هم که مورد اخلاقی یا سیاسی ندارند از طریق گیبرنده های دیجیتال پخش کنید.
مصرف ماهواره خود بخود پایین میاد
واقعیت. 3مرحله را پشت سر گذاشته، اول مورد تمسخر قرار گرفته. دوم با ان مخالفت شده وسوم بعنوان یک چیز بدیهی پذیرفته شده است .
مسلما برنامه هاي تلوزيونهاي ماؤه اره اي بهتر از صدا وسيما است
میتوان ماهواره ها را جمع آوری کرد و دوباره به همان 71 درصد فروخت. بیزینس مدلی که تو کشور ما تو بسیاری از صنایع بسیار شایعه!
اگه عاقل باشیم نه زیاد به برنامه های تلویزیون نگاه میکنیم نه به ماهواره چرا باید عمرمون رو تو این کار های بی فایده صرف کنیم برا زتدگی برنامه داشته باشیم تا از عمرمون استفاده کنیم
من موندم که توی مملکت ما چطور اخه امار میگیرند.71درصد چرا مثلاً نمیگین 81 درصد .
شبکه الجزیره یک هزارم صدا وسیما پرسنل نداره ولی هزار بربر بیننده داره میدونید مشکل کجاست؟؟؟
با نظر آرش موافقم
اقا ما تو خانوادمون همه ماهواره داریم اکثرا هم چادری مادم و خاله هام همه معلم
همه هم حج رفته
ولی داریم
خودم که شخصا بیشتر کانال کی بی اس و اریرنگ و برا تقویت زبان کره ای و کانالای خارجی برای انگلیسی استفاده میکنم
کانالای مورد دارم حذفه
خعلی راحت و شیک
آقا من یه چیزی بگم؟بوخودافیلترکردن هیچ فایده ای نداره والان همه بافیلترشکنهای فراوانی که هست به راحتی وصل به اینترنت میشن...
یه چیز ساده مثل قرعه کشی جام جهانی رو نمیشه ببینیم ، المپیک رو هم که 95% صحنه آهسته می دیدیم، یه زن رو توی تماشاگرا نشون نمیدین، هیچ ایرانی بدون حجاب هم که نداریم(توی بازی های ایران که ایرانی های بدون حجاب رو سانسور می کنین) و خیلی چیزای دیگه مثل اخبار و برنامه های سرگرم کننده
تمام برنامه های علمیتون هم که دزدیه یا فیلم رو اینقد زوم می کنین تا آرم شبکه دیده نشه و ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار