بازدید 12050

آمریکا پادشاه اردن را تهدید به برکناری کرد

کد خبر: ۳۶۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹ 18 December 2013
آمریکا پادشاه اردن را تهدید کرده، در صورتی‌ که در برابر اوامر و خواسته‌هایش درباره بحران سوریه سر فرود نیاورد، او را از قدرت برکنار خواهد کرد.

به گزارش فارس، یک منبع آگاه در اردن از حوادث جاری در پشت پرده دیوان سلطنتی این کشور می‌گوید که آمریکا در ژوئیه گذشته «عبدالله دوم»، پادشاه اردن را به صورت غیرمستقیم تهدید کرده و گفته است که بقایش در قدرت مرهون اجرای اوامر آمریکا درباره پرونده سوریه است.

این منبع در ادامه افزود: «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی آمریکا «امیر حمزه بن الحسین» را اواخر ژوئیه گذشته برای دیدار به کاخ سفید دعوت و به وی ابلاغ کرد، در صورتی که اردن در اجرای دستورات مربوط به سوریه تعلل کند، به معنای پایان حکومت عبدالله دوم خواهد بود.

رایس به امیر حمزه در یک کلمه گفته بود که در صورت طفره رفتن عبد الله دوم از اجرای خواسته‌های آمریکا یکی را فورا از خانواده پادشاهی جایگزین وی خواهد کرد.

به گفته این منبع، اعتقاد رایج در دیوان پادشاهی اردن این است که خشم آمریکا ناشی از خشم شاهزاده بندر بن سلطان، رئیس سرویس اطلاعات عربستان سعودی است که پرونده سوریه را در منطقه با هماهنگی با آمریکا پیش می‌برد.

این منبع همچنین می‌گوید که سرویس‌های اطلاعاتی اردن با اقدامات شاهزاده بندر بن سلطان در اردن مخالف است و فقط یک طرف سیاسی در اردن وجود دارد که با طرح‌های شاهزاده بندر موافق است و آن «ناصر جوده وزیر خارجه» اردن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان