بازدید 15628

ماجرای ارسال 5 نامه بوش به آیت‌الله سیستانی

کد خبر: ۳۶۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹ 17 December 2013
نماینده آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی در ایران گفت: بوش در زمان ریاست جمهوری 5 بار به حضرت آیت‌الله سیستانی نامه نوشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید جواد شهرستانی عصر امروز در دیدار فرمانده ناجا اظهار کرد: در دورانی فقط در چند نقطه از جهان حکومت شیعی شکل گرفته بود ولی امروز در ایران اسلامی حکومت شیعی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ایران فقیه حاکم نبود ولی شاهان مشروعیتشان را از علما می‌گرفتند بیان کرد: امروز شاهد هستیم که در لبنان و عراق شیعیان وضعیت بهتری پیدا کرده و در افغانستان شیعیان در سطح عالی مشغول فعالیت هستند و همه این شرایط نشان از قدرت گرفتن شیعیان در دوران کنونی است.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه بوش در زمان ریاست جمهوری پنج بار برای آیت الله سیستانی نامه نوشت افزود: وی در نامه سوم خود به یکی از مسئولان عراقی گفته بود که مگر در قرآن شما نیامده است که به دیگران پاسخ دهید و این نکته‌ای بود که مشاورینش به او گفته بودند.

وی با اشاره به اینکه در نخستین دوره انتخابات عراق آیت الله سیستانی همه را به نامزد شدن در انتخابات فراخواندند افزود: در دوره دوم ایشان گفتند روحانیتی که نماینده من هستند نامزد نشوند چرا که در دوره اول که قانون گذاری مطرح بود حضور ضرورت داشت ولی در دوره نظارت باید کسانی باشند که در داخل دولت نبوده و بتوانند بر کار نمایندگان نظارت کنند.

شهرستانی با اشاره به اینکه هماهنگی بسیار خوبی بین مراجع شیعه وجود دارد تاکید کرد: در کشور عراق مشکل از سوی خارجیان عرب بوده که از کشورهای اطراف تغذیه شده و به نظر من این کشورها از آمریکا خطرناک‌تر هستند چرا که افراد انتحاری از سوی ایشان تربیت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که برای عملیات‌های انتحاری تربیت می‌شوند شستشوی مغزی داده شده‌اند یادآور شد: برخی از این افراد وقتی که دستگیر می‌شوند بسیار ناراحت هستند چرا که معتقد بودند اگر می‌توانستند عملیات انتحاری انجام دهند هنگام ظهر ناهار را در محضر پیامبر اسلام خواهند بود.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه در گذشته مسئله شیعه و سنی در عراق وجود نداشت و قبایل بزرگ شیعه و سنی ارتباطات خوبی داشتند افزود: وهابی‌ها شرایط را تغییر داده و موجب شدند که مسئله شیعه و سنی مطرح شود.

وی با اشاره به تعبیر آیت الله سیستانی در خصوص اهل سنت اضافه کرد:‌ ایشان می‌فرمایند به اهل تسنن برادران ما بلکه بگویید «انفسنا» یعنی خود ما.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل