بازدید 11002

اقدامات "جاسوس اقتصادی انگلیس" در کرمان

کد خبر: ۳۶۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹ 14 December 2013
جدیدترین جزئیات از اقدامات جاسوس اقتصادی انگلیس که به تازگی بازداشت شده است، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دادخدا سالاری رئیس دادگاه انقلاب کرمان امروز از دستگیری یک جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلیس MI 6 در این استان خبر داده و گفته بود که وی با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و پس از 10 ماه کار اطلاعاتی و مراقبتی این جاسوس در کرمان دستگیر شده است.

آنطور که رئیس دادگاه انقلاب کرمان به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفته بود: این جاسوس MI6 پس از تعطیل شدن سفارت انگلیس در ایران به طرق دیگر اقدام به ارائه اطلاعات می‎کرده است.

در همین باره، علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت و عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دستگیری جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلیس اظهار داشت: این جاسوسان انگلیس با تلاش اداره کل اطلاعات استان کرمان دستگیر شده است.

وی ادامه داد: این جاسوس انگلیس با بررسی شرایط اقتصادی کشور، حتی پیشنهاداتی در مورد وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به سرویس اطلاعات خارجی انگلیس داده بود که از آن جمله پیشنهاد لغو بیمه کشتی‌های نفتکش ایرانی بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس با اشاره به ارتباط این جاسوس انگلیس با یکی از نهادهای اقتصادی استان متبوعش گفت: این جاسوس انگلیسی از کسانی بوده که با یکی از نهادهای اقتصادی استان کرمان ارتباط داشته و با استفاده از اطلاعاتی که از این نهاد کسب می‌کرد، راجع به تحریم‌ها به دشمن اطلاعات داده است.

وی می‌گوید: این جاسوس اطاعات اقتصادی کشور را به انگلیس منتقل کرده و حتی بر مبنای پیشنهادات او، بیمه کشتی‌های نفتکش ایران نیز تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

منظری توکلی تأکید کرد: طبق اطلاعاتی که این جاسوس به انگلیس منتقل کرده بود، به افسران اطلاعاتی انگلیسی گفته بود که ایران از پرچم کشورهای دیگر برای انتقال مواد نفتی خود استفاده می‌کند. این جاسوس MI6 این اطلاعات را در اختیار دشمنان نظام اسلامی قرار داده و دشمن نیز از اطلاعات این جاسوس در تعیین و تصویب تحریم‌ها استفاده کرده است.

نماینده مردم بافت در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: اتهامات وارده به این جاسوس انگلیسی دقیق بوده و متهم نیز به انجام جاسوسی و اتهامات وارده، اعتراف کرده است. حتی این جاسوس در حالی دستگیر شده که حامل اطلاعات دیگری برای انتقال به سرویس اطلاعات خارجی انگلیس بوده است.

به گفته منظری توکلی، جاسوس دستگیر شده، یک یا دو بار نیز به انگلستان سفر کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر