بازدید 115788
پاسخ به ابهامی که ذهن کنکوری‌ها را درگیر کرده؛

معدل روی نتیجه کنکور اثر خواهد گذاشت یا خیر؟

فارغ از این ابهام که آیا تغییری در کنکور سال بعد پدید آمده یا خیر، پرداخته نشدن به جزئیات تأثیر‌گذاری معدل در پذیرش دانشگاه، ابهامات دیگری را سبب ساز شده است؛ از جمله اینکه معدل کدام مقطع تحصیلی ملاک عمل قرار گرفته و یا کلی‌تر؛ چه معدلی خوب محسوب شده و چه معدلی بد طبقه‌بندی می‌شود؟
کد خبر: ۳۶۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳ 15 December 2013
در شرایطی که زمان زیادی تا کنکور سراسری سال ۹۳ ‌مانده، ‌اجرای یک گام دیگر از طرح حذف کنکور و تشریح ماجرا از زبان مسئولان، ‌موجبات سردرگمی برخی داوطلبان را فراهم آورده است.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه در روزهای گذشته، رئیس سازمان در گفت‌وگو با یک خبرگزاری از تأثیر منفی معدل در نتایج کنکور سال آینده سخن گفت، بازتاب سخنان وی به گونه‌ای بود که موجی از نگرانی به همراه داشت تا جایی که برخی کاربران، تغییر ناگهانی در شرایط کنکور را دستمایه گلایه دانسته و خواستار پیگیری ماجرا از سوی «تابناک» شدند.

پس از آنکه دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش در گفت‌و‌گو با ایرنا در تشریح روند آزمون سراسری سال آتی، به مصوبه مجلس اشاره کرد که تأثیر مثبت سوابق تحصیلی ـ که پیشتر در کنکور ۹۲ اعمال شده بود ـ را به تأثیری مطلق، فارغ از مثبت یا منفی بودن آن در کنکور سال ۹۳ تبدیل خواهد کرد، این سخنان فنی و مبتنی بر قانون به گونه‌ای بازتاب یافت که گویی سازمان سنجش خواب جدیدی برای داوطلبان دیده است؛ حال آنکه این گونه نیست.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، آنچه سوءتفاهات را پدیدار ساخته، قانون حذف تدریجی کنکور است که هرچند با دیرکرد فراوان در حال پیگیری است، ‌گام نخست آن در کنکور امسال به اجرا در‌آمده و گام دوم آنکه از قضا جدی‌تر و کارآمدتر است، قرار است در سال آتی برداشته شود و البته این مهم پیشتر به تأیید مجلس رسیده و چند ماه پیش اعلام شده ‌و این گونه نبوده که ناگهان اعلام شده و دست داوطلبان حضور در دانشگاه‌ها را در پوست گردو گذاشته باشد.

معدل روی نتیجه کنکور اثر خواهد گذاشت یا خیر؟

برای درک ماجرا بد نیست ‌نقبی به گذشته بزنیم؛ اردیبهشت ماه سال جاری بود که رئیس کمیته آموزش عالی مجلس از نهایی شدن تأثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۳ خبر داد و درباره آخرین تصمیمات شورای سنجش و پذیرش دانشجو گفت: پس از بررسی بخش دیگری از لایحه سنجش و پذیرش دانشجو، یکی از ضوابطی که تعیین شد، تأثیر ۲۵ درصدی سابقه تحصیلی در کنکور سال ۹۳ بود که این میزان تأثیر مستقیم در پذیرش خواهد داشت؛ سوابق تحصیلی در سال‌های گذشته، تنها تأثیر مثبت داشت اما به دنبال اعمال تأثیر مستقیم سوابق تحصیلی هستیم که تفاوت اساسی با تأثیر مثبت در قبولی متقاضیان ۹۳ دارد.

اکنون اگر بدانیم ‌در کنکور اخیر، ترتیبی داده شده بود که معدل تنها قدرت افزاینده در رتبه کسب شده توسط داوطلبان را داشته باشد، درک تأثیر منفی این معدل در کنکورهای بعد قابل درک‌تر خواهد بود؛ یعنی فاصله اندکی تصویب این طرح تا زمان برگزاری کنکور ۹۲ موجب شد تا قانون گذار از تأثیرگذاری کاهنده معدل در نتیجه آزمون، موقتا صرف‌نظر ‌و در ادامه از سال‌های بعد این روند تغییر کرده و به مرور تأثیر معدل بر نتیجه افزایش یافته و طی پنج سال کنکور حذف شده و گزینش دانشجو صرفا بر مبنای معدل باشد.

بدین ترتیب قرار است در سال بعد، تأثیر معدل بر نتیجه داوطلبان ۲۵ درصد بوده و ۷۵ درصد مابقی به رتبه آزمون سراسری برگردد و این روند با افزایش سهم معدل و کاهش سهم کنکور در سالهای بعد پیگیری شده و در این خلال دیگر مشکلات هم مرتفع شود تا نهایتا پس از پنج سال، نسخه کنکور ورود به دانشگاه برای همیشه پیچیده شود.

تا اینجای کار آشکار می‌شود که سخنان اخیر رئیس سازمان سنجش نکته جدیدی نداشته و تنها بازخوانی قانون مصوب شده در اردیبهشت ماه گذشته، یعنی پیش از برگزاری کنکور تیرماه بوده و بس.

معدل کدام مقطع تحصیلی ملاک عمل است و چه معدلی خوب است؟


از این بعد ماجرا که بگذریم، پرداخته نشدن (شاید هم پرداخته شده باشد اما کافی و شفاف نبوده است) به جزئیات تأثیر‌گذاری معدل در پذیرش دانشگاه، ابهامات دیگری را سبب ساز شده است؛ از جمله اینکه معدل کدام مقطع تحصیلی قرار است ملاک عمل قرار گرفته و یا کلی‌تر؛ چه معدلی خوب محسوب شده و می‌توان توقع داشت تأثیر مثبتی بر نتیجه نهایی بگذارد و چه معدلی بد طبقه بندی شده و باید انتظار داشت که تأثیر منفی ‌داشته باشد؟

معدل روی نتیجه کنکور اثر خواهد گذاشت یا خیر؟بهترین پاسخ به این پرسش‌ها را می‌توان در نظریات دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش یافت. وی در گفت‌وگو با یک روزنامه، منظور از سوابق تحصیلی را نمره آزمون نهایی کلاس سوم دبیرستان دانست و گفت: فقط نمره آزمون نهایی کلاس سوم دبیرستان که به صورت سراسری برگزار می‌شود، در نتیجه کنکور موثر خواهد بود و سابقه تحصیلی پیش دانشگاهی و سال اول و دوم دبیرستان لحاظ نمی‌شود.

وی در پاسخ به این ابهام که تکلیف آن دسته از داوطلبان که فارغ التحصیل نظام آموزشی قدیم ـ که مقطع دبیرستان در آن چهار سال بود ـ بودند و قصد شرکت در آزمون دارند، چه می‌شود‌، گفت: معدل آزمون نهایی سال سوم دبیرستان فقط برای داوطلبانی اعمال می‌شود که از سال 84 تا 92 در آزمون نهایی سال سوم رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی شرکت کرده‌اند و اگر داوطلبی به هر دلیلی در این بازه زمانی امتحان نداده است، سوابق تحصیلی او در نتیجه کنکور 93 تأثیری نخواهد داشت.

سخنگوی سازمان سنجش در پاسخ به این ‌که معدل خوب، چه معدلی است‌؟، گفت: نمی‌توان گفت که مثلا معدل ۱۳ بد است و در نتیجه کنکور تأثیر منفی می‌گذارد، ولی مثلا معدل ۱۸ خوب است و به قبول شدن داوطلب کمک می‌کند، بلکه تأثیر این معدل به نمره کل داوطلب در کنکور ۹۳ ارتباط دارد و نمی‌توان عددی را به عنوان معدل خوب یا بد اعلام کرد. هر داوطلب کنکور با توجه به نتیجه آزمون، یک رتبه و یک نمره کل کسب خواهد کرد که این نمره کل که به آن تراز هم می‌گویند، با توجه به شرایط علمی دیگر داوطلبان، به دست می‌آید. در واقع، این نمره کل از ترکیب نمره خام داوطلب و مقایسه آن با نمرات دیگر داوطلبان حاصل می‌شود.

معدل روی نتیجه کنکور اثر خواهد گذاشت یا خیر؟

توکلی در تشریح سخنانش، مثال زد و گفت: فرض کنید یک داوطلب کنکور، نمره کلی بالا‌تر از متوسط نمره کل دیگر داوطلبان به دست بیاورد، ولی معدل دیپلمش از میانگین معدل دیپلم دیگر داوطلبان کمتر باشد؛ در این شرایط، معدل برای این داوطلب به شکل تأثیر منفی عمل می‌کند، زیرا با وجود آنکه این داوطلب در کنکور نتیجه خوبی گرفته، معدلش از میانگین دیگر داوطلبان پایین‌تر است. عکس این ماجرا نیز صادق است. اگر داوطلبی، نمره کلی پایین‌تر از میانگین تراز داوطلبان داشته باشد، ولی معدلش بالا‌تر از میانگین دیگر داوطلبان باشد، در این صورت معدل به شکل مثبت عمل می‌کند و در این شرایط به کمک داوطلب می‌آید.

بدین ترتیب، قابل حدس است که اگر در کنکوری میانگین معدل داوطلبان ۱۸ باشد، در این صورت داشتن معدل ۱۷ به عنوان معدل خوب به شمار نیامده و داوطلب نباید انتظار داشته باشد که این معدل خوب در نتیجه کنکور به کمکش بیاید و از سوی دیگر اگر میانگین معدل داوطلبان ۱۵ باشد، آن زمان معدل ۱۶ معدلی خواهد بود که اثرات مثبتی در نتیجه نهایی داوطلب خواهد داشت.

با این تفاسیر، درخواهیم یافت که سخنان رئیس سازمان سنجش مبنی بر اینکه «کنکور سراسری سال ۹۳ بدون تغییر در ضوابط و محتوا همانند کنکور سال ۹۲ برگزار خواهد شد و تأثیر سوابق تحصیلی در قبولی داوطلبان ۲۵ درصد خواهد بود‌»، چیزی فرا‌تر از قانون نبوده و نیست؛ پس بهتر است داوطلبان همه تمرکز خود را بر آزمون سراسری گذاشته و فارغ از حدس و گمان‌هایی که می‌شود درباره معدل خوب یا بد زد، تلاش کنند، در بخشی که ‌‌مانده قدرتمندانه ظاهر شوند، نه اینکه فکر خود را معطوف میزان اثرگذاری معدلی کنند که معلوم نیست میانگین آن در کنکور سال ۹۳ چه عددی خواهد بود.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناکرا از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰۶
انتشار یافته: ۱۹۶
هیچکی به اندازه ماهایی که دهه 70 کنکور دادیم اذیت نشدیم، پیک جمعیت اول انقلاب بود که دهه 70 به کنکور رسید و رقابت سخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
من دهه 60 هستم و سال 82 فکر میکنم تعداد یک میلیون و چهارصد هزار نفر داوطلب کنکور بودند و ظرفیتها هم خیلی کمتر از الان بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
برو بابا ما دهه 60 ایی ها بچه چنگ شدیم دیگه
انفجار جمعیت واس دهه 60 ای هاس دیگه
شما کلاسای غیر انتفاعی 45 نفره رو یادتون میاد؟؟ اصلا داشتین
کلاس بچه های بدبخت دولتی و نمونه دولتی رو که بی خیال شیم
شما کنکوری رو یادتون میاد که به ازای هر 4 نفر یه نفر قبولی(با دانشگاه آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی هاااا)
بی خیال بابا!!! خیلی سختی کشیه اید شماهااا به مولا :))))
فارغ التحصیل 78 هستم به دلایل شخصی سال آخر دبیرستان معدلم شد 12/5 ولی در کنکور موفق عمل کردم، به نظرم صحیح نیست که معدل رو خیلی اثر بدیم.
پاسخ ها
نا امیدم کردید مسئولان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
خوش بحال شما..
دلیل شخصی!!!
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
عاشق شدی؟؟؟
دروغه داشتیم معدل کتبی نهایی20ولی هیچ تاثیر ندادند.
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
منم از این خیلی میترسم!!
خب کسی که نمیبینه! میبینه؟ میتونن راحت اگه بخوان تاثیر بدن بخوانم میتونن تاثیر ندن! کی به کیه آخه!
ایا میانگین معدل مربوط به مناطق است یا میانگین معدل در کل کشور ؟می شود میانگین ها را در رشته های مختلف اعلام کنید ؟لطفا جواب بدید
ايشالله امشب كه ميخواد بخوابه يكم فكر ميكنه نظرش عوض ميشه تا صب ٠ نكنه يادتون رفته اينجا ايرانه ؟؟!! اصلا شايد حال كرد كنكور ٩٣ برگذار نشه .
چرا کسی حرف ما رو متوجه نمیشه!!!
ما میخوایم تاثیر برای کنکور 93 مثبت شه
سوابق تحصیلی از هیچ نظر استاندارد نیست(حوزه،تصحیح و...)مخصوصا برای مایی که 4 سال پیش نهاییا رو دادیم اون موقع به ما گفتن تاثیری در کنکور ندارد
آیا واقعا این ظلم و بی عدالتی نیست حق امتحان دوباره و جبران نمرات نهایی از ما سلب شده نمراتی که آیندمونو رقم میزنه خدا رو خوش میاد !!؟؟ نمراتی که 4-5 سال پیش از ما گرفتن !!!؟؟در حالی که کنکور هر سال برگزار میشه
95% داوطلبان مخالف تاثیر مستقیم و قطعیه سوابق تحصیلی بدون اینکه شرایطش مهیا بشه، هستند
تنها معدلی که خوبه بیسته بقیه میشن بد و بدتر هر 0.5 نمره 0.25 می تونه رتبه ها رو جابجا کنه
منی که با درصدای امسال تو کنکور می تونستم پزشکی بیارم با نهاییای 14 نمیتونم
کلا باید بی خیال رشته های تاپ بشم جایی که یک رتبه دو رتبه کلا سرنوشتو تغییر میده
دیگه قضیه از این واضح تر نمیشه که
مامصرانه خواهان تاثیر مثبت هستیم با آیندمون بازی نکنین تلاش ما رو بی ثمر نزارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
اعتراض به تاثیر مستقیم
مشاور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
با سلام
من به طور كامل با اين طرح مخالف هستم
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
آقا جون برو همه جارو با دقت بخون!
نوشته برا اونایی که این شرایطو ینی شرایط شمارو دارن نحوه ی محاسبه رتبه کنکور فرق میکنه!
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
ناراحت نباش بابا ایرانه اینجا حتما قبول میشی
بسيار ايده بدي هست
بنده خودم با معدل 11:47 دو رشته در دانشگاه آزاد و يك رشته در دانشگاه پيام نور قبول شدم
چرا؟
براي اينكه خوب خوندم و تلاش كردم
حالا اگر معدل ان زمان شرط بود بنده دانشگاه ناكجاآباد هم قبول نميشدم
پس خيلي خوب ميشد بجاي اينكه شرط معدل بزارن تعداد دانشگاه هاي دولتي رو بيشتر ميكردن و در عين حال به فكري به حال بعد از دانشگاه دانشجويان كنن و ايجاد شغل و درامد
كه همه اينها با برنامه ريزي درست امكان پذيره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
جناب خاک چنان صحبت می فرمایید انگار 2 رشته در دانشگاه شریف قبول شدی!!!دانشگاه آزاد و پیام نور که انقدر ذوق کردن نداره برادر خاک..
انگار واسه ما سال آخریا بد شد
از یه طرف فشردگی امتحانات خرداد پارسال
از طرفی تاثیر منفی معدل
خدا عاقبتمونو بخیر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
باهات موافقم
خدا عاقبتمونو بخیر کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
الان تو اینجا چکار میکنی برو درست رو بخون سال آخری....
مونس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
عاقبتش از همین الان معلومه...
:)
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
بچه ها امتحان نهایی که خیلی اسون بود خدایی...کنکوره نا عادلانه تره به خدا...اتوبوس اتوبوس از منطقه3 میان شهرای بزرگ با معلمای ما در سمیخونن سهمیه هم دارن....کار هر شب من که گریس دارم دیوونه میشم...یعنی باید اینقد بد شانس باشیم تو یکی از 5 کشوری که تو کل دنیا کنکور داره به دنیا بیایم؟
آقا تورو خدا این تاثیر مستقیم رو بردارید از روی معدل
ما پارسال فکر می کردیم مستقیم هست
تورو خدا به فکر آینده ما باشید تاثیر مستقیم معدل یعنی خیلی ها از رقابت کنکور حذف میشن
پاسخ ها
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اصلاح می کنم :
ما پارسال فکر می کردیم مثبت هست
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
تابناک تورو خدا منتشر کن
اصلاح می کنم :
ما پارسال فکر می کردیم **مثبت** هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ببخشید ینی 80 نفر دانش اموز و 20 تا معلم هیچ کدومشون به شما نگفنه بودن؟
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
آقای ناشناس 12:48

سازمان سنجش بعد از امتحانات نهایی پارسال به طور رسمی اعلام کرد تاثیر مستقیم هست.
هنگام برگزاری امتحانات نهایی میگفتن مثبت هست.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ناشناس 12:48

نفس شما از جای گرم در میاد...!

هنگام برگزاری امتحانات پارسال آموزش پرورش گفت تاثیر مثبت هست
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
نخیر 4 سال پیش مسئولین گفتن تاثیر نداره چه برسه به معلمو دانش آموزان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
خواهش میکنم صدای ما رو به مسئولین انتقال بدین .. این خیلی ناعادلانست
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
نا شناس 12:48

پارسال موقع برگزاری امتحانات و دادن برنامه امتحانات آموزش پرورش گفت تاثیر مثبت داره نه مستقیم
فاطیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
نه خیر اقای امیر حسین نگفته بودن...
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
واقعا که ما هیچی نمیگیم سازمان سنجش هم شورش را در اورده بی عدالتی تمام جامعه را فرا گرفته
لیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
دقیقا موافقم من تاحالامعدلم عالی بوده حالانارواست ک ب خاطراین ترو کلی از کنکورعقب بیفتم
به هیچ عنوان حق ندارند قانون را عطف به ما سبق کنند.متاسفانه این کار در کشور دارد به یک رویه تبدیل می شود.این کار سازمان غیر قانونی است.زمانی هم که بنده کنکور دادم(سال 86) بعد از امتحانات نهایی سال سوم اعلام کردند که معدل این امتحان در کنکور تاثیر داده می شود.
پاسخ ها
حرف حق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
مشکل اصلی به نظرم من استاندارد نبودن امحتانات نهایی است . این امتحانات هم از نظر تصحیح اوراق و هم از نظر امنیت حوزه ها اصلا استاندارد نیست و حالا که قرار شد تاثیر مستقیم هم بگذاره یقینا شاریطش بدتر هم خواهد شد چرا که همیشه عده ی با پول خود خواهان خرید سوالات کنکور بودند حالا راحت تر می توانند مراقبان آزمون یا مسئولین حوزه امتحانی را بخرند. (البته منظورم همه ی مسئولین نیست ولی بالاخره افرادی هستند که به این کارها تن می دهند .) به نظرم فعلا با زیرساخت های فعلی این عمل یک جور بی انصافی است . خصوصا عطف به ماسبق شدن آن که در قانون اساسی هم بر آن تاکید شده و خلاف قانون است . (البته می توان از نظر قانونی توجیه اش کرد . ولی در اصل موضوع تفاوتی نمی کند.)
94 چی؟!
تاثیر هرچه بیشتر بهتره، امتحان نهایی راحته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
آره عزیزم امتحان نهایی راحته به شرط اینکه مصحح ها درست تصحیح کنن!!! اما الان همه میخوان تعداد برگه های بیشتر تصحیح کنن و پول بیشتر بگیرن!! واسه همین با آینده ما بازی میکنن!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
کاش فقط مشکل اصلاح باشه معلم غیر مرتبط میره حوزه .معلم شیمی ورقه ادبیات اصلاح میکنه تازه تو مدرسه جلو چشم خودمون نمره رو نمیدن جه برسه به نهایی از این به بعد کنکور شانسیه هر کی شانس داشته باشه ورقه اش میفته دست یه نفر منصف بقیه هم که.......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
تو رو خدا شماهایی که کلی امکانات و پارتیو چیزای دیگه دارید کمتر بگین.ما کلی دردسر داریم تو زندگیمون با هزار زورو بلا یه دیپلم میگیریم اینم اینطوری
این قانون در تاریخ 10 شهریور ماه به تصویب رسیده. اظهارات آقای صابری در اردیبهشت ماه خلاف قانون بود چرا که در اون موقع اصلا قانونی به تصویب نرسیده بوده و عملا شورای سنجش و پذیرشی در کار نبوده
کنکور فقط زمان ما دهه 60 که در همه چیز نسل سوخته بودیم حتی دانشگاه
هر دم از این باغ بری میرسد
خواهشا پيگيري كنيد تاثير مستقيم لغو شود در اين شرايط رقابت سالم از بين مي رود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
سالهاست که رفاقتییه نه رقابتی
دوستان دیپلمه های 83 به قبل که اصلا هیچی تاثیر نداره!!! دیپلمه های 84 تا 91 هم به صورت مثبت تاثیر خواهد داشت.( یعنی فارغ التحصیلا برن حال کنن).یعنی در اصل فقط دیپلمه های 92 هستن که تاثیر مستقیم داره!!! گفتم بگم شاید بعضی ها در جریان نباشن. فعلا...........
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
نه دوست عزیز
اون اطلاعیه رو سنجش اشتباه چاپ کرده بود
دوباره تغییر داد
الان برای همه نوشته، قطعی و مستقیم متاسفانه
بایدشکایت و اعتراض بکنید
من قیافه این توکلی رو می بینم حالم خدایی بد میشه
تابناک تورو خدا نظرات مارو به مسئولین منتقل کن.
خیلی بی عدالتی هست تاثیر مستقیم.
حوزه.تصحیح و ... خیلی رو معدل تاثیر داره.

تورو خدا به فکر ما جوونا باشید

تابناک پیگیری کن لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
واقعا بی عدالتی.خدا بهمون رحم کنه
تابناک تورو خدا این نظرات رو به سنجش منتقل کن.اینا دارن با آینده ما بازی می کنن.

ثاتیر مستقیم یعنی بدبخت شدن ما جوون ها
از بخت بد ما دهه 70 ای هاست.ن
مگه ما نمینده مجلس نداریم
با تشكر ازتابناك وقتي دهم شهريورماه 92 مجلس تصويب كرده آيا طبق قانون حق دارند براي 92-93 اجرايي كنند يااينكه اجراي إن براي 93-94 به بعدبايد باشد.قبلا كه ميكفتند يكسال قبل بايد اطلاع رساني شود.
کنکور فقط زمان ما دهه 60 که در همه چیز نسل سوخته بودیم حتی دانشگاه
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
از چیزی که خبر نداری اظهار نظر نکن برو مقایسه کن سختی و جامعه اماری الان رو با اون موقع بعد صحبت کن ما در سال 92 در رشته تجربی با پونصدهزار نفر رقابت کردیم در حالی که دهه هفتادی ها و شصتی ها با ده بیست هزار نفر!!!!
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
آفرین بر کوروش
مجید به کورش
| United States |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
واقعا که معلومه از همه چی خبر داری
در زمان ما هررشته تحصیلی 500 هزار نفر بودن یعنی در کل یه چیزی حدود 1,700 هزار دانش آموز امتحان میداد ثانیا دانشگاهها با اندازه الان نبود مثلا دانشگاه پیام نور الان حتی به اندازه یک دهم الان هم نبود و همینطور غیر انتفاعی ,دانشگاه مجازیو...
دانشگاه آزاد هم مثل الان اینقدر زیاد جذب نمیکرد
پس سال دیگه دوباره همین دانش آموزا میاومدن برا امتحان
در ضمن رشد جامعه رو هم که نگاه کنی متوجه میشی که منفیه
زمان ما تا 40 هزار در رشته تجربی مجاز میشدن که حد اکثر تا 5 هزارقبول میشدن
حالا میگی اون موقع 20هزار نفر شرکت میکردن
امسال بچه خواهرم شرکت کرد و بااینکه معدل فوق العاده پایینی داشت و هفت تا ازدسهاشو افتاده بود قبول شد!!
من فکر کردم شانسی قبول شده نگو دوستاشم قبول شدن که همین وضعیت رو داشتن
حالا قضاوت کن من راست میگم یا شما
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
عزیز من متن من رو دوباره بخون متوجه میشی که من هم گفتم در هر رشته (مثلا تجربی که خودم شرکت کردم در سال 92)حدود پانصد وبیست هزار نفر رقابت شداما مطمئن باش موقع شما همون دهبیست هزار نفر بوده !دوما بحث من دانشگاه سراسری و رشته های حسابی مثل پزشکی داروسازی دندان پزشکی و نهایتا دامپزشکی و فیزیوتراپی هستش نه رشته های سطح پایین پیام نور!!!!اگه هدف کسی قبولی در رشته های پیام نور و غیرانتفاعی باشه اره الان راحته ولی اگه سطح فکرش رشته های درست حسابی که نام بردم باشه باید رتبه زیر 2000 بیاره چون پیام نور و غیرانتفاعیس که اصلا هیچ کدوم از این رشته ها رو نداره!!!!و ازاد هم بسیار محدود هستش!!! پس اگه کسی صرفا بخواد اسم دانشجو روش باشه الان خیلی راحت وارد دانشگاه(!)پیامن ور میشه ولی اگه واقعا بخواد درس بخونه در دانشگاه سراسری الان خیلی مشکل هستش چرا که پیشرفت تعداد دانشگاه های سراسری در بیست سال گذشته کمتر از 10% بوده مجید جان!!!
باید این امکان برای همه باشد که اگر درس یا دروسی را در امتحان نهایی خوب نشدند بتوانند بعنوان داوطلب آزاد امتحان بدهند و نمره بهتر جایگزین نمره بدتر شود ( معدل دو نمره هم عادلانه نیست و فقط نمره بهتر )
معدل نباید تاثیرداشته باشد
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
موافقم
به نظر من این تغییرات از طرف مسعولان بالا دست سازمان بخاطر فرزندان خودشان اشت اگر امسال فرزندشان معدلش بالا نیست تاثیرش در کنکور صفر است
سلام من امیدی ندارم واسه کنکور خواهش میکنم مستقیم نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
واقعا اميد اميداميد اميدرا از جوانها كرفتند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
منم همچنین . با دوست عزیزمون نوید خان ... خواهش میکنم به دادمون برسید
سوگل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
با هیچ کدومتون موافق نیستم
4سال درس خوندن اینجا باید به کمک ما برسه
هر کی نخونده اینجا باید عاقبتشو ببینه و بین اونی که درس خونده یه فرقی باشه
کنکور فقط زمان ما دهه 60 که در همه چیز نسل سوخته بودیم حتی دانشگاه
ترتيب اثرمعدل نبايدصددرصددركنكورتاثيرداشته باشدچون درزمان هاي متفاوتي اكثرادرحال جهش است
من که 6 سال پیش کنکور لیسانس دادم ولی واقعا بد به حال دانش آموزای درسخون الان. تاثیر معدل بدترین قانونیه که ممکن بود تصویب بشه. هر دانش آموزی خوب می دونه که نمرات امتحان نهایی به هیچ عنوان استاندارد نیست. تقلب، نحوه ی تصحیح کردن، شرایط مختلف، غیر استاندارد بودن سوال ها، تشریحی بودن امتحان، لو رفتن سوال ها که به کرات هم اتفاق می افته و خیلی موارد دیگه باعث میشه نمرات امتحان نهایی به هیچ عنوان ملاک خوبی برای قبولی در دانشگاه نباشه. متاسفانه جلوی این طرح گرفته نمیشه ولی فاجعه ای طی چند سال آینده اتفاق می افته که امیدوارم مسئولان جوابگوش باشن.
برنامه ریزی خوب و صحیح در وزارت خانه های آموزشی یعنی آموزش و پرورش و علوم وجود نداره سال 87 قرار شد ما کنکوری های سال 90 اولین گروهی باشیم که کنکور ندیم و با معدل بریم دانشگاه اما هنوز هم این امر تحقق نیافته و بعید فعلا هم اجرایی بشه!!!!!!
من یه سوال داشتم من دیپلمم ریاضی و معدل سال سومم شد 12 و معدل کل دیپلم 17.5 حالا تغییر رشته دادم به انسانی (به دلایلی از اول نتونستم برم انسانی ) حالا در سال چهارم انسانی معدلم زیر 19 نیست قاعدتا اگر سال سوم هم انسانی بودم معدلم کمتر 16-17 نمیشدم حالا دقیقا باید چیکار کنیم اخه این معدل سومم که شده 12 بد جور میزنه تو سر کنکور حالا سوالم اینه برای من که تغییر رشته دادم یه درصدی به نمره ی کتبی یا دیپلمم اضافه میشه یا نه اگر نشده واقعا نامردیه
پاسخ ها
مونس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
از نامردی هم گذشته
بأيد زودتر اين كار إنجام مي شد
اگه معدل تاثير بذاره ... خوشبحال مدارس غير انتفاعي ميشه !!!! براي اينكه معدل هاي بالا رو با قيمت بالاتري خريد و فروش ميكنن ... يه شبكه ديگه به شبكه هاي دلالي و رشوه گيري در ايران اضافه ميشه !!!!!
برای کنکور سال اینده داشتن معدل 16 و 15 شرط انتخاب رشته های پزشکی شده بدون اینکه از قبل اعلان کرده باشند که کاملا ناعادلانه است . صحبت از تاثیر مثبت یا منفی معدل نیست . خواهش میکنم پیگیری کنید تا حق ما ضایع نشود
مسخره اش رو در اوردن
این بی عدالتی است اگر قرار بود باتاثیر مثبت ومنفی باشد باید زودتر اعلام می کردند تا داوطلب تکلیف خودش رابداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ازت ممونم که داغ دل هزاران جوون در حال تحصیل رو بازتاب میدی ... منم موافقم و خواستار اینم که این قانون لغو بشه ( مثل سال گذشته باشه )
یا الله مرگ براین بی عدالتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
نا عدالتی اینه که بچه بولدارا رو بندازند تو کانون وفقرا با این شرایط رها شوند ناعدالتی اینه که یه انسان چند سال رتبه ی یک باشه ولی 1سال درس نخونه وبد بخت بشه
سوگل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
کسی که درس خون باشه خودش تکلیفشو میدونه
مسخره اش رو در اوردن
50 50 بشه بهتره
نمره در بعضي جاها كيلويي است و در بعضي جاها مثقالي در نتيجه معدل تاثير نبايد داشته باشد اصل ميدان رقابت در كنكور است كه عدالت است كسيكه در درس خواندن داراي هوش و استعداد باشد دليلي براي استرس نبايد داشته باشد.در كل معدل را دخالت ندهيد.كه بيسوادي حاكم خواهد شد.
پاسخ ها
سوگل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
نه بابا
کسانی که در بهترین مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی درس می خوانند و از امکانات آنچنانی برخورداند چگونه با دانش آموزانی که در مناطق محروم زندگی می کنند قابل مقایسه اند..
با سلام
بنده از دست اندرکاران اجرای این کار هستم اشتباهی در گزارش شما وجود دارد و آن تاثیر معدل کتبی است در حالیکه به هیچ وجه معدل تاثیری ندارد بلکه نمرات کتبی 10 و یا 11 درس امتحان نهایی است که پس از تراز شدن در کنکور تاثیر خواهد داشت و اصلا سازمان سنجش دسترسی به معدل های کتبی دانش آموزان ندارد !
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
این همه دوستان دلایل استاندارد نبودن سوابق تحصیلی رو آوردن شما فقط همین معدلو دیدی
خب معلومه که معدل تاثیری نداره و نهاییا درس به درس تاثیر میزاره
در این مقطع زمانی کنکور بیشتر به دکان شبیه شده
سلام نمي دونستم اين نوشته رو کجا بايد بزارم بخاطر همين اينجا نوشتم. جديدا سازمان سنجش گفته معدل در کنکور تاثير مستقيم داره اقا اينکار ظلم به دانش اموزان شهرهاي کوچک و روستاها ما که معلمهايي داريم که حتي نمي تونن سوالهاي همين امتحان نهايي رو حل کنن اصلا تو شهر ما معلما به شغل معلمي به عنوان شغل دوم نگاه مي کنن اونوقت توي شهرهاي بزرگ باشرايط بهتري که دارن،بامعلماي بهتر هم توي نتايج کنکور از ما بهتر ميشن هم توي امتحانات نهايي يعني ما بايد دانشگاهاي خوب رو ببوسيم بزاريم کنار.خواششششششششششش ميکنم پيگيري کنيد.
سالها بحث كارشناسان و دانش آموزان اين بود كه نبايد سرنوشت دانش اموزان تنها در 3 ساعت جلسه پر استرس و تنها با پاسخ دادن به تعدادي تست و در زمان بسيار كوتاه كنكور تعيين شود
ضمن اينكه چه نگراني دارد وقتي دانش آموزان از طريق چند فاكتور سنجيده شوند كه نمرات آنها طي چند جلسه و از چندين امتحان به دست آمده است
ضمن اينكه در كنكور سالهاي فبل هم فقط نمره و رتبه ملاك قبولي نبوده و عواملي همچون سهميه هاي مناطق ، زن و مرد ، دو مرحله اي ، هيات علمي، بعد مسافت .... و بسياري ديگر آنچنان تاثير منفي در رقابت داوطلبان داشته كه تاثير معدل نسبت به آنها بسيار مثبت مي باشد نبايد نگران باشيد ضمن اينكه در هر حال امكان تخلف ممكن است وجود داشته باشد هماهنگي بين نمره كنكور و معدل و توان علمي دانش آموزان در آينده موجب موفقيت و عدالت مي شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
اقا واقعا نظرات دیگرو خوندی اصلا؟ما میگیم بی عدالتیه یکی با پارتیو نفوذو امکانات نمرش بالاتر بشه بعد دانشگاه بهتریم بیفته.حالیتون نیست بخدا
متاسفم
اخه ما جه كناهي كرديم طرح حذف كنكور براي ما ناعدالتي. هست اين طربايد براي كروهي باشه كه الان سيستم آموزشيشون عوض شدهباشه يعني كلاس ششمي ها نه ما بد بخت ها من كه راضي نيستم
تابناک عزیز لطفا اگه میشه این وبلاگو اجازه بده منتشر شه
اینجوری یه فرد تجربی برای تاریخ یا زمین شناسی یا درس هایی که ضریب کمتری دارن ، رتبه اش جابجا می شه...
خداوکیلی ببینید این اصلا حق نیست ! من الان دانش آموز سال چهارم هستم و در حال تحصیلم ... پارسال اصلا به ما اعلام نشده بود که قراره به این صورت عمل کنند ... ما با ذهنیت 25 درصد مثبت امتحانات نهایی پارسالمون رو سپری کردیم و بسیار زیاد بهش حساسیت نشون ندادیم ... ولی اینا یهو اومدن میگن که قراره 25درصد تاثیر قطعی اعمال بشه ... خواهش میکنم صدای ما جوونا رو به مسئولین سازمان سنجش برسونید ... اخه این حقه ؟ اگه پارسال اعلام شده بود ، اشکالی نداشت ولی اصلا خبر نداشتیم ... تابناک عزیز ازت خواهش میکنم پیگیر این موضوع باشی چون به سرنوشت ما دانش آموزان ختم میشه ... ازت خواهش میکنم صدای ما رو به مسئولین برسونید ... خواهش میکنم ... خواهش میکنم ... حداقل با ارسال یک خبرنگار ، بسیاری از دغدغه ذهنی جوون ها رو رفع کنید ... خواهش میکنم صدای ما رو به مسئولین برسونید .. من از تهه دلم دارم از شما خواهش میکنم
تابناک ازت میخوام نذاری اینطوری با سرنوشت بچه ها بازی کنن ... بخدا فک کنید ما بچه ی خودتون هستیم . بخدا گناه داریم مثل موش آزمایشگاهی با ما بازی بشه ... اگه قرار بود اینکارو بکنن باید از قبل اعلام میکردن .
سوال من از سازمان سنجش ایا امکانات اموزشی برای افرادی که در چادر درس می خونن با افرادی که در دبیرستان های غیرانتفاعی درس می خونن یکسانه . حداقل قبلا فردی که امکانات اموزشی نداشت چند سال بشت کنکور می ماند تا رشته مورد نظرش قبول بشه اما الان یه نمره میتونه برای همیشه اون رو از رشته مورد علاقه ش جدا کنه.
وقت تصویب این قوانین نماینده های مناطق محروم کجا هستن .


خواهش میکنم نگذارید این قانون اجرایی بشه

مگه اسم این دولت تدبیرو امید نیست
به خدا قسم همه داوطلبان کنکور ناامید شده اند
پاسخ ها
شیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
حرفتون عین حقیقته!
ایشاللا لغوش کنن
ماهم به رشته مورد علاقمون برسیم...
بنده از راه دیوان عدالت اداری شکایت کردم به شمادوستان هم همینو پیشنهاد میکنم
هر چه بیشتر شانس لغو تاثیر سوابق به طور قطعی بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
??????
بچه ها همه به این وبلاگ سربزنید \
ما خواستار حذف اين قانون براي فارغ التحصيلانيم و از تايناك عزيز ميخواهيم حرف ما رو به زبان مسئولين برسونه.جناب دكتر روحاني شما با عدالت و اعتدال آمديد لطفا اين قانون هم عادلانه تغيير دهيد.ما همه پشت هم هستيم.
تابناک یه کلام حرف بزن بگو پیگیری می کنی یا نه ؟ :)
همه مردم منتظرن ببینن شما چی کار می کنی
اومديم يک سال مثلا آزمون نهائي سولاشو سخت گرفتند و يک معدلي پائين رو تا آخر عمرمون کردند تو کارنامه مون ! و سالهاي بعد سطح آزمون رو آسون تر گرفتند .... تکليف چيه ؟!!!! رقابت بايد فقط بايد از طريق کنکور سراسري با شرايط یکسان براي همه برگزار بشه
?????????
این مصوبه علاوه بر اینکه ناعادلانه است کاملا غیر قانونیه چون در قانون اصلی داریم به نام اصل (عطف به ماسبق شدن قوانین)وبه طور اشکار از قانون تخلف صورت گرفته دوستان خواهشا برای لغو این مصوبه به دیوان عدالت اداری برین و تقاضای دستور موقت کنین در این صورت زودتر به شکایتتون رسیدگی میشه
بخدا از ناراحتی گریه کردم از بچگی عاشق یه دانشگاه خاص بودم و واسش تلاش کردم اما موقع امتحانات نهایی بیماری اوریون گرفتم و معدلم ده و نیم شد الان با این اوضاع امیدی به قبولی ندارم در صورتی که اگر تاثیر مثبت میبود حتما قبول میشدم توروخدا یکی بفهمه چی میگیم داره ارزوهای هزاران جوان از بین میره این قانون تبعیض امیز هیچ وقت نباید اجرا بشه اگرم میخوان اجرا کنن از همین الان به کسانی که سال سوم هستن بگن تا واسه سالهای بعد فقط واسه اونا به این صورت عمل بشه،تابناک کمکمون کن اصلا از سازمان شکایت میکنم
من میشناسم کسی رو که سال قبل کنکور المپیادی بود نتونست درس بخونه معدلش شد 12 بعضی درس هاش رو هم افتاد اما بهد از اینکه تو المپیاد موفق نشد سال پیش دانشگاهی خوند رتبشم شد 100 تجربی حالا به نظر شما همچین کسی باید به خاطر معدلش ضربه بخوره؟؟؟؟
با سلام خدمت جناب آقای دکترتوکلی من یکی از والدین این دانش آموز هستم لطفاً درمورد تاثیر معدل تجدید نظر کنید بچه دردوران دبیرستان هرکدام درشرایط خاصی درمی خوانند ( درروستا- مدرسه دولتی_ غیرانتفاعی وحتی بعضی ازدانش آموزان عزیز که از شرایط مادی خوبی برخوردار هستند درامتحانات نهایی معلم خصوصی می گیرند که باعث می شه معدل آنها بالا بره ویا اینکه بعضی از بچه درهنگام امتحان ممکن بیمار- استرس - و.... داشته باشند با اینکه دانش آموز خوبی بودند ومعدل آنها درسالهای گذشته خوب بوده به دلالیل شرایطی که برایشان پیش آمده فوت پدر یا مادر ویا طلاق ویا اختلاف آنه باعث شده که معدل آنها کم شود .پس نمی توان شرط معدل را درکنکور درنظر گرفت لطفاًتجدید نظر شود
با تشکر
کمک کنید تو رو خدا تابناک دارم بدبخت میشم.
????????
این قانون اصلا عادلانه نیست باید دست کم سال قبل به دانش اموزان اعلام می شد .
همین نمرات هستند که معدل ها را می سازند
تابناک عزیز که متن سخنان صابری رو درمقابل دیدگان همه قرار دادی واثبات کردی که این سخنان برای اردیبهشت ماهه لطفا این رو هم می نوشتید که تصویب این قانون در ده شهریور امسال اتفاق افتاده حداقل باید این تاثیر معدل از سال بعد اعمال بشه چون زمان تصویب این قانون 3 ماه بعد از امتحانات نهایی امسال بوده
خواهش میکنم کاری برای برداشتن این قانون بکنید
واقعا تصمیم عالی گرفته سازمان سنجش.
به قول دوستمون شرایط اصلا عادلانه و استاندارد نیست.
خدا از شما نگذره.
خدا از شما نگذره.
همه کسایی که مخالف تاثیر منفی معدل هستند
نظر من پخش نمیکنی صدبار نظر گذاشتم نذاشتی
.....به والله توی امتحان نهایی همه تقلب می کردن
اعتراض به تاثیر مستقیم
ینی بهتر از این بلد نیستن با سرنوشت ما بازی کنن !!!این قوانین کوفتی و کی وضع میکنه که اینجوری دست ما رو میذارن تو پوست گردو
اصلا این کار درستی نیست اینو باید قبل امتحانات نهایی میگفتن
من با معدل 13 باید چه درصد هایی در کنکور بزنم تا پزشکی بیارم
دو تا سوال داشتم _من معدلم 11/25 بوده رو کنکور تاثیرش چطوریه؟ راسته که میگن تا بارسال فقط تاثیر مثبت داشته ولی امسال 93 تاثیره منفی هم داره؟
دو تا سوال داشتم _من معدلم 11/25 بوده رو کنکور تاثیرش چطوریه؟ راسته که میگن تا بارسال فقط تاثیر مثبت داشته ولی امسال 93 تاثیره منفی هم داره؟
بی عدالتی وبی عدالتی
آيا نوبت اول سال سوم هم تاثير داره يا نه؟
تابناک عزیز شمانمیدونی چطورمیشه به این قانون اعتراض کرد?سلام تت
ما به شما پناه اوردیم وندم کاشکی....
ای خداااااااا خودت کمک کن
اصلا خوب نیست.
چند ماه پیش داشتم به جلسه ئ علنئ مجلس که داشت در مورد حذف کنکور بحث مئ کرد گوش میدادم که یکی از نماینده ها با استناد به مدارک و شواهد گفت اگه کنکور به طور کامل معدلی بشه کسی که معدلش نوزده و نیم هم باشه چون تعداد بیست ها خیلی زیاده شانسی برای رفتن به رشته ی پزشکی ندارد حالا تو رو خدا شما بگید تاثیر معدل خوبه یا نه؟؟
هيييييييسسس....
اینجا ایران اینم سازمان سنجشه که هر کاری که میخواد میکند میبینن هر کاری میکن مردم هیچی نمیگن وضعیت بدتر میکنه
من از اون اقایی که این قانون رو تصویب کرده سوالی دارم ایا زمانی که ما امتحان نهایی داشتیم کسی گفت این تاثیر داره کسی گفت بعدا به دردتون میخوره نه کسی نگفت ما هم اون موقع تو فاز کنکور نبودیم نخوندیم
حالا امسال که دارم خیلی میخونم و کلی امید داشتم با این اوضاع به هیچ جا نیمرسم نمره هام تو درسای اختصاصی زیر 10 هست باید برم یه دانشگاه بیخود فقط باید افسوس بخورم
من این قانونو قبول ندارم.چرا معدل اینقدر باید در کنکور تاثیر بزاره؟یهو میزاشتید بدون کنکور.
ماهایی که قدیم دیپلم گفتیم چه میدونستیم که الان میخواد اینقدر تاثیر بزاره؟من 88 دیپلم گرفتمو اینقدر قضیه رو جدی نمیدونستم حالا چه گلی به سرم کنم؟
همش بی عدالتی اه خسته شدیم بابا
من معدل 15 از وقتی گفتن معدل تایثر داره نا امید شدم :((((((((((((
نباید این اتفاق بیفته
من یه سوال داشتم اونم اینه که فقط نمره ی امتحان نهایی تاثیر رو کنکور داره یا مستمر ترم دوم هم باهاش جمع میشه؟ توروخدا یکی جواب منو بده
همین کارو می کنید بعد میگین فرار مغزها حمایت کنید به خدا در حق ما جوونا ظلم میکنید
سلام
اخه چطوری وجدانتون راضی میشه این کارو باما بکنید؟؟
سلام
اخه چطوری وجدانتون راضی میشه این کارو باما بکنید؟؟
سال سوميها خوب درس بخونيد تاثير امتحان نها يي سال 93 چهل درصد شده .
خيالتون راحت سال 94 عملي ميشه امسالم مث پارساله تازشم پارسال به ما گفتن تاثير مثبت بعد شد مستقيم اينجوري نميشه بايد يه ساال قبل اعلام كنن اگه داشته باشه كنكوري هاي 93 ميشن سوخته ترين نسل همين
خيالتون راحت سال 94 عملي ميشه امسالم مث پارساله تازشم پارسال به ما گفتن تاثير مثبت بعد شد مستقيم اينجوري نميشه بايد يه ساال قبل اعلام كنن اگه داشته باشه كنكوري هاي 93 ميشن سوخته ترين نسل همين
ناعدالتی اصلا اینه که چرا فقرا را زیر بای بچه متوسط ها وبولدارها میریزند
امیدوارم که فقط تاثیر مثبت معدل برکنکور اعمال شو د و و یا راهی برای جبران معدل بگذارند واقعا حذف کنکور بس کار اشتباهیست
تو رو خدا این تاثیر منفی رو بردارین
سلام ببخشید خواستم بدونم نمرات امتحان نهایی فقط تاثیر در کنکور داره یا نمرات مستمر و نمرات ترم اول سال سوم هم حساب میشه؟
آقا جون ابنجا ایرانه
???????
واقعا متاسفم
تور جون مادرتون این دیگه چه قانونیه من نمره زیستم 4بود ینی دیگه قید درس خوندنو بزنم اخه ینی چی
خب شاید یکی زمان امتحانات مشکل داشته نتونسته خوب بخونه تروخدا این قانون رو لغو کنید نزارید همه رویاهامون تباه بشه
انصافا من دیدم فردی رو سر جلسه امتحان براش گفتن

نمره زیر ده رو اوردن 17 کردن!!!

باید بریم برای رتبه زیر ده بخونیم با این معدل 14
بالاخره
ماندونستیم تاثیرمثبته یامنفی
یکی میگه منفی یکی مثبت!!
شماکه میگین آینده کشوردردست شماست چراباآینده ماوکشوربازی میکنید
ببشید فقط معدل کتبی سوم دبیرستان مهمه؟؟سالهای قبل چطور؟؟؟
بابا این چه وضعه اخه این خودشونه میدوزنو می بافن ما کنکوری ها برگ چغندریم از سال قبل معلم های من میگفتن اصلا نگران معدل نباشیم الان میبنم که به... رفتیم تف به این شانس
حرف های خیلی قشنگ و حقی نوشته شده ولی این حرفا به گوش مسئولا نمیرسه هییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی داد بزنید کو گوش شنوا!!!
معدل برای کسانی که سال 93 قبول نشود چگونه است
تاثیر معدل فقط باید برای دانش اموزانی باشه که از سال 90 به بعد کنکور دادن چون این تاثیر رو مبدونستن نه قبل از اون در ضمن اونایی که میدونستن و تلاش نکردن و ول گشتن دیگه به کسایی که زحمت کشیدن و تلاش کردن ربطی نداره یه سری میخورن و میخوابن سال اخر بادشون میفته درس دارن شرط معدل بسیار عالیه و دانش اموزانی رو که همیشه درس خوندن از دانشاموزان تنبل جدا میکنه
اقاجون من چیزی سرم نمیشه بالاخره خوبه یا بده ؟
سلام
اگ این مسولین ب فکر ما بودن ک بی خبر این طرحو اجرا نمیکردن
سلام
اگ این مسولین ب فکر ما بودن ک بی خبر این طرحو اجرا نمیکردن
ببینم دور هم نشستین خیار پوست میکنین میشینین نظر میدین در باره کنکور؟؟تو دوروز یه دفه شرط معدل؟؟؟اها حواسم نبود بعضی مدارس به چه راحتی سوالارو در اختیار دارنو معدل دانش اموز اشغالشونم 19!!!
ببینم دور هم نشستین خیار پوست میکنین میشینین نظر میدین در باره کنکور؟؟تو دوروز یه دفه شرط معدل؟؟؟اها حواسم نبود بعضی مدارس به چه راحتی سوالارو در اختیار دارنو معدل دانش اموز اشغالشونم 19!!!
شما خودتون بچه دارین
افسوس
با سلام مثلا اگه میانگینه معدل 16 باشه 17 و 20 ی جور ححساب میشه؟؟؟؟؟؟اخ اینجوری که نمیشهمثلا 19.98 هم باید با20 فرق داشته باشه لطفا ج بدید
من سال ٩١كنكور تجربي رو دادم و معدل كتبي سال سومم شد15,69اما به دلايلي ميخوام دوباره كنكور بدم،اگه كنكور سال 93رو نتونم قبول بشم سال 94هم ميخوام كنكور بدم.ميخوام بدونم اين معدلم تو رتبه و ترازم چه تأثيري خواهد داشت؟(تأثير مثبت يا منفي)
تو رو خدا يكي من رو راهنمايي كنه!!!!!!!!!
بچه هامن هنوزنهایی ندادم بنظرتون چیکارکنم/خواهشا کمکم کنید
بچه هامن هنوزنهایی ندادم بنظرتون چیکارکنم/خواهشا کمکم کنید
iudd
چقدر ما دانش اموزهای ایرانی بدبخت هستیم درکشورهای توسعه یافته برای دانش اموزان احترام قایل میشوند ولی توایران ازوقتی چشمموبازکرده ام ازجذف کنکورصحبت میکنن ولی حذف نشده اگه کنکورراحذف نمیکنید لااقل چوب لای لاستیکمون نکنید ایندمونوبه هم نریزید
!!!!!!!!!
الان واقعا یه سوالی که اینجا پیش میاد اینه که کسایی که تغییر رشته می دن سوم به پیش تاثیر معدلشون چجوری می شه؟مثلا سوم ریاضی به چهارم تجربی!نمره زیست و زمین ندارن ازشون!!!
خدایا خودت به اینا بفهمون ما چی میکشیم واقعا ناعدالتیه
واقعا واسه نظام اموزشی مسخره مون متاسفم
خیلی بده . گاهی وقتا سر ادم یه بلاهایی میاد که نمیتونه درس خوب بخونه اونیکه یه مشکل شخصی تو امتحانات نهایی براش پیش اومده و نتونته خوب امتحان بده باید تباه بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه جوانانی میسازه این ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امید جوانانش صفره...
خیلی بده . گاهی وقتا سر ادم یه بلاهایی میاد که نمیتونه درس خوب بخونه اونیکه یه مشکل شخصی تو امتحانات نهایی براش پیش اومده و نتونته خوب امتحان بده باید تباه بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه جوانانی میسازه این ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امید جوانانش صفره...
درسته که میگن کسب نمره ی بالای 18 در هر درس اون25%کنکور برای درس لحاظ میشه یا فقط در صورت کسب نمره ی 20اون درصد لحاظ میشه؟
فقط میتونم بگم که خییییییلیییییییییی نامردین ک اینکارو کردین..
شاید یه نفر زمان امتحانا مشکل داشته باشه
شاید یکی مریض میبوده
شاید یکی مث منه بد بخت تو امتحانای نهایی مجیور بودم عمل جراحی کنم وگر نه زنده نمیموندم
خیلی مشکلات هس
خیلییییییی
شما هم انگار فقط خودتونو میبینین
با این کارتون کلا زندگی خیلی هارو خراب کردین
تابناک تورو خدا پیگیر باش
این شرط معدل باید برداشته شه به خدا خیلی نامردی
کامنت ها رو میخونم و نمیدونم بخندم یا گریه کنم منم از همون سال 93-94بدبخت شدم باتاثیر معدل....ای کاش همون سال92میرفتم دانشگاه
حالا منتظر رای مجلسم ولی اگ نشدم واسم دیگ مهم نیس.
هر چی میخواد بشه
ولی واقعا ناعادلانس
این همه بخون بعد بخاطر معدل...هه
تاثیر معدل روی کنکور برای اونا که معدلشون خوبه تازه خیلی هم خوبه
ای مهندسان هوار هوار
من فارغ التحصیل رشته مهندسی بهترین دانشگاه کشور ( شریف)‌هستم
باور کنید کار نیست کار نیست
دوستام اپلای کردند رفتند از این کشور
ای کاش من هم . . .
این بیکاریا این بدبختا همش تقسیر شماس این شمایین ک از ماها انتظار در حد پزشکی دارین اون وقت مردم در بهترین داشتگاه درس خوندن با معدل عالی به اونا رسیدگی نمیکنین هیچ حق مردمو میخورید ایشالله روزی حلال نبینید
باعرض سلام خدمتتون ببخشیدبا معدل 14.99میشه دانشگاه فرهنگیان قبول شد
سلام من امسال نهایی دارم و رشتم تجربیه.آیا اینکه میگن معدل بالای 18 فقط میتونه پزشکی بره درسته یا نه؟
سلام من۲سال دیگه کنکور دارم تاالان معدلم زیرنوزده وهشتادوشش نشده آیا این درست که میگن قرار به جای کنکور شرط معدل باشه
من خیلیا رو دیدم جلو چشمم معلم به دانش اموز گف برام فلان چیزو بخر تا بیستت کنم اونم مخصوصا با فرهنگیا واقعااااا نامردیه ازاونور سهمیه ها ک دارن حق ما بدبختا رو میخورن از اونورم معدلایی که معلوم نیس نمرهاش چطوری ثبت شده
بریم کنکور و بترکونیممممم
معدل و بیخیال جوونا :)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل