بازدید 6310

جزئیات کلاهبرداری 4000 میلیارد تومانی ورمی کمپوست

کد خبر: ۳۶۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲ 13 December 2013
شرکت تولیدکننده ورمی کمپوست که توانسته بود با جلب اعتماد بسیاری از مردم حدود 4000 میلیارد تومان کلاهبرداری کند، روایت تازه‌ای پیدا کرده چرا که وزارت جهاد کشاورزی آغاز این داستان را جریمه‌ برخی سرمایه‌گذاران از سوی این شرکت می‌داند و البته برای ورمی‌های بلاتکلیف در انبار این شرکت نیز پیشنهاداتی دارد.
 
به گزارش ایسنا، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفت: همه چیز از اینجا شروع شد که " شرکت تولیدکننده به عنوان کارفرما، سرمایه‌گذارانی را که هنگام تحویل ورمی کمپوست پرورش یافته، استانداردها را رعایت نکرده بودند جریمه می‌کرد و به جای پرداخت 30 هزار تومان بابت تحویل هر جعبه که وعده‌اش را داده بود مثلا 28 هزار تومان به آن‌ها می‌داد.
 
این جریمه‌ها بیشتر به آن دلیل بود که شرکت مذکور متوجه شده بود برخی از مردم که جعبه‌های ورمی کمپوست را که تحویل می‌گرفتند به درستی و همان‌گونه که به آن‌ها آموزش داده شده بود این کرم‌ها را تغذیه نمی‌کردند و نتیجه آن چیزی نمی‌شد که مدنظر کارفرما بود.
 
اما این جریمه‌ها به حدی رسید که سبب اعتراض مردم شد و حتی زمانی که مشتریان جدید برای سرمایه‌گذاری به دفاتر شرکت وارد می‌شدند با معترضانی مواجه می‌شدند که مدعی بودند شرکت اصل پول و سود آن‌ها را به صورت کامل نداده است.
 
همین حواشی کافی بود تا مراجعات مشتریان برای انعقاد قراردادهای جدید کمتر شود و از سوی دیگر به دلیل آن که حجم سرمایه‌گذاری در این شرکت از سوی مشتریان قدیمی به دلیل اعتراض و مشتریان جدید به دلیل بی‌اعتمادی کمتر از گذشته شد و مدیرعامل تقریبا ورشکسته آن دیگر توان پرداخت این مطالبات سنگین شده را نداشت، فرار را بر قرار ترجیح داد".
 
هر دم از این باغ بری می‌رسد؛ جالب‌تر اینکه این شرکت و مسئولانش برای جلب اعتماد مردم به هیچ وجه به مشتریان تازه‌کار اصرار نمی‌کردند و برخی از آن‌هایی که برای سرمایه‌گذاری رفته بودند و پس از چند هفته خبری از شرکت نشد می‌گویند هنگامی که به آن‌جا رفتیم با رفتاری از سوی مسئولان شرکت مواجه شدیم که تصور کردیم شرکت هیچ اصراری برای ورود سرمایه‌های ما به شرکتش را ندارد و همین بی‌تفاوتی به همراه مجوزهایی که او به ما نشان می‌داد اعتماد ما را بیش از پیش جلب می‌کرد که اگر کلکی در کار بود باید برای جذب ما بیشتر به تکاپو می‌افتادند.
 
حالا الف.شریفی مانده و شرکتی که مشخص نیست سرنوشتش چه می‌شود؛ آیا این مدیرعامل به اصطلاح فراری می‌تواند با بازپرداخت سرمایه‌های از دست رفته مردم به کارش ادامه دهد یا مانند دیگر کلاهبرداران باید منتظر پیگیری پرونده از سوی دستگاه قضا باشد.
 
از سوی دیگر خبر می‌رسد که در انبارهای این شرکت در دفاتر مختلف از بالا تا پایین شهر حجم بسیاری از ورمی کمپوست بلاتکلیف مانده که می‌توان از این طریق بسیاری از طلبکاران را راضی کرد و اگر دستگاه قضا هر چه سریع‌تر برای آن فکری نکند، دیگر قابلیت نخواهد داشت.
 
البته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می‌گویند به قوه قضاییه اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت تعیین تکلیف برای این کرم‌های میلیاردی، آن‌ها را از نظر سلامت و کیفیت بررسی و در صورت داشتن استانداردها مجوز عرضه آن‌ به بازار آزاد را بدهد.
 
بنابراین و با توجه به اینکه چندی پیش معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز ا‌ز توقیف اموال این شرکت خبر داده، از مسئولان پیگیری این پرونده انتظار می‌رود برای تعیین سرنوشت این محصولات فساد پذیر هرچه سریع‌تر اقدام کنند تا بتوان حجم زیادی از مطالبات مردم را از این طریق پاسخ داد شاید این فکر که احتمالا به ذهن مدیرعامل فراری نرسیده بتواند باری از دوش این کلاهبردار 4000 هزار میلیاردی بردارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار